Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Laslicht nabootsen

Gestart door Lokkie zondag 22 juli 2007, 22:33:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Laslicht nabootsen
Lokkie
gast

Laslicht nabootsen
Hoi,

Ik heb van de week een bouwpakket van een machinefabriek gekocht (zie deze topic).
In een machinefabriek wordt natuurlijk veel gelast, dus lijkt het me leuk om dit in te bouwen.
Conrad heeft wel een module (210148-89) die je hiervoor kunt gebruiken, maar misschien heeft iemand wel een schemaatje ergens liggen. :)

Gr.
René
Re: Laslicht nabootsen
Lid sinds: 2006

offline
Re: Laslicht nabootsen
Conrad heeft het schema wel voor jou, kijk maar in de handleiding, staat allemaal online als PDF

edit: Er zit een microcontroller in, als je daar geen programma voor hebt heb je er niets aan.
Re: Laslicht nabootsen
Ik was er inmiddels al achter gekomen dat het schema in de handleiding staat.
Maar bedankt voor de reactie.

Gr.
René
Re: Laslicht nabootsen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Laslicht nabootsen
Hallo René.
Heb zelf het setje van Viessmann, nr 5020, adviesprijs ? 12,95
Ik weet niet wat het kost om dit zelf te maken maar voor ? 12,95 kun je, denk ik, dit haast niet zelf maken.
Maar het zelf maken is natuurlijk voor veel mensen ook al een hobby op zich! 8)
Succes,
vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Laslicht nabootsen
Lid sinds: 2006

offline
Re: Laslicht nabootsen
Tams heeft er ook een:

Tams laslicht bouwpakket LC-6 21-01-010-06
Re: Laslicht nabootsen
Hallo :)

Mag ik vragen wat zo'n laslicht dan precies doet ? Het is een een knipperend LED-je of zoiets :?:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Laslicht nabootsen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Laslicht nabootsen
Hé die Rolf.
Het geeft i.c.m. een speciaal lampje, Viessmann Blaulichtlampe nr. 3500, een fluctuerend flitsend blauw laslicht.
Ik heb er nog 1 los, dit gaan we nog wel eens uitproberen hè?
En ook al die andere leuke flits, waarschuwings, zwaailamp enz. dingen van Viessmann! :shock:
AlbertJan.
Re: Laslicht nabootsen
Oké :) Bedankt voor de uitleg. Sta ook regelmatig m'n oogjes uit d'n kop te gluren naar vitrines waar allerlei bling bling knipperspul staat te draaien. Daar moeten de nodige plekjes voor gereserveerd worden :!:

Hartelijke groeten,

Rolf
Re: Laslicht nabootsen
Dag Rolf/^Rook,

Ik heb net een paar filmpjes gemaakt van m'n Viessmann 5020, maar m'n Pocket-PC neemt het niet mooi op en slaat het bestand bovendien op in MP4-formaat.
Als je belangstelling hebt, dan wil ik het filmpje wel ff naar je mailen.

Ik heb het rijstkorrellampje onder een kraanwagentje gelegd en het ziet er leuk uit. Het lampje begint steeds feller te knipperen en stopt daarna een tijdje.

Ik wil zeker meer van dit soort dingen op m'n modelbaan.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Laslicht nabootsen
Hallo Tom,

Een filmpje is altijd leuk, stuur maar even naar foto<ape-lulletje>marklinforum.nl als je wilt. Dan kan ik kijken of ik MP4 kan afspelen :)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Laslicht nabootsen
Dag Rolf/^Rook,

Ik heb zojuist 2 filmpjes naar het bovengenoemde adres gemaild.

Kijk maar ff of je MP4- af kunt spelen en of de filmpjes ergens op lijken.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Laslicht nabootsen
Hallo Tom,

MP4 is in ieder geval te bekijken met Quicktime (7.1.6), bij mij speelt 'ie netjes in Explorer af.

Klik hier voor filmpje #1 en hier voor #2.

Het zijn vooral donkere vlekken met lichtere vlekken, haha...:? :mrgreen: Maar zelf vind ik vooral clip #2 toch leuk om te zien. Het geeft wel een beeld van het 'flikker'-gedrag 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Laslicht nabootsen
Dag Rolf/^Rook,

Ik heb zojuist Apple Quicktime 7.2 geinstalleerd, maar de filmpjes zijn nog steeds niet af te spelen.

Misschien heeft iemand een veel betere videocamera en is zo vriendelijk om filmpjes van de Viessmann 5020 te maken.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Laslicht nabootsen
Heh, da's jammer :( Moet nu even de deur uit maar begrijp van Sascha dat .MP4 wel over te zetten is naar .WMV. Zal vanavond eens kijken hoe 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Laslicht nabootsen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Laslicht nabootsen
Rolf,

Hier doen ze het ook hoor. Vooral 2e is mooi !

Marcel
Re: Laslicht nabootsen
Dag Marcel,

Tja, maar het 2e filmpje gaat over het kampvuurtje, maar dat is nou net niet het topic ;-)

Het felle knipperen van het Viessmann 5020 laslicht is waarschijnlijk ook met wat betere camera's wat lastig vast te leggen.

Ik wacht ff af of Rolf de beide filmpjes kan converteren naar een formaat dat door iedereen af te spelen is.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Laslicht nabootsen
Hallo,

Naar .WMV is nog niet gelukt :( Heb nu wel .AVI's van de twee clips kunnen maken, dit komt de kwaliteit echter helaas niet ten goede. Click here voor het laslicht en hier voor het kampvuurtje.

Zijn er mensen die dit formaat niet kunnen afspelen :?:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Laslicht nabootsen
Dag Rolf/^Rook,

Beide filmpjes zijn nu wel af te spelen, maar ik kreeg een beetje het schaamrood op m'n kaken. De beide filmpjes zijn in ieder geval niet conform de werkelijkheid.

Hm. Zullen we de posts vanaf hier gewoon allemaal verwijderen? Ze voegen namelijk niet echt iets toe.
Ik hoop dat iemand wel mooie beelden van een Viessmann 5020 kan maken.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Laslicht nabootsen
Hallo Tom,

Verwijderen is zonde. Marcel kon ze bekijken en zo zullen er meer zijn. Daarbij geeft in ieder geval #2 een beeld van het 'flikker'-gedrag :)

Niet alle posts hoeven even grandioos te zijn hoor, ik zou ze lekker laten staan (al heeft maar één iemand er wat aan dan is het toch leuk ?!) 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf