Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Waarde Marklin 2857

Gestart door kurt666 zondag 17 november 2013, 06:15:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Waarde Marklin 2857
kurt666
gast

Waarde Marklin 2857
Ik heb deze set die bestaat uit 1 loc, en 5 wagons onlangs gekocht voor 80 euro. Is dit een correcte prijs?

Mvg, Kurt
Re: Waarde Marklin 2857
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Waarde Marklin 2857
Hallo Kurt.
Voor een set in goede staat is dit een hele mooie prijs! :thumbup:
Zelf heb ik deze set in nieuwstaat voor ?110,- gekocht en gebruikt voor ?90,-

Veel plezier met deze prachtige nieuwe aanwinst.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Waarde Marklin 2857
Bedankt AlbertJan voor de reactie, nu weet ik dat ik niet teveel betaald heb.
Re: Waarde Marklin 2857
Ik ben vandaag naar de dealer geweest omdat ik met de loc digitaal wil rijden. Ik had hem al even getest op een stukje analoge baan, en hij deed het prima. Groot was mijn verbazing dat er een delta decoder in de loc aanwezig was. Ik heb het adres op 24 gezet, en nu tuft hij vrolijk rondjes op de digitale baan die aangestuurd word met de infrarood afstandsbediening zonder een euro kosten.
Re: Waarde Marklin 2857
Lid sinds: 2011

offline
Re: Waarde Marklin 2857
De gele wagon die in de set zit is erg bijzonder,
Het is namelijk een replica van de eerste museumwagon.
Re: Waarde Marklin 2857
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Waarde Marklin 2857
Hoi Kurt.
Dat is helemaal mooi meegenomen, ook nog een Delta decoder er gratis bij! :thumbup:
Deze analoge set uit 1984 is dus later van een Delta decoder voorzien.

Veel plezier met deze mooie digitale aanwinst.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Waarde Marklin 2857
Ge moet voor de aardigheid dat nummer eens ingeven bij ebay.de dan schrik je van de prijzen die men vraagt.
Re: Waarde Marklin 2857
Ik vond de loc alleen aangeboden voor 50 à 60 euro, en dan nog zonder doos. waarschijnlijk iemand die alles afzonderlijk verkoopt.
Re: Waarde Marklin 2857
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Waarde Marklin 2857
Hoi Kurt.
Locs en wagons uit sets worden nog weleens los aangeboden omdat de loc en wagons (bijna) net zoveel oplevert als de complete set!
En dan blijven de doos, wagons en de rest nog over, maar bij de oudere sets is het weer andersom, deze wil men juist weer compleet hebben.

Zelf heb ik een splinternieuwe Adlerset 26350, helemaal "compleet" maar zonder Adler! 8o
(gelukkig heb ik de complete set ook! :D)

Daarbij komt dat tegenwoordig de locs in dure sets, ook nog apart in OVP zitten maar dat is lang niet bij alle sets en probeer dan maar eens om de bijpassende losse locdoos te vinden.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Waarde Marklin 2857
Dat klop hoor AlbertJan. De wagons werden ook los te koop aangeboden voor 12 euro het stuk. Als je dat maal 5 doet! Maar dan heb je nog steeds géén doos.

Mvg,

Kurt
Re: Waarde Marklin 2857
Dat van die wagen en replica is een echt onzinverhaal!  De set was er een jaar eerder.
Re: Waarde Marklin 2857
Lid sinds: 2006

offline
Re: Waarde Marklin 2857
vandaag deze set gekocht op eurospoor in nieuw staat alleen ik mis een wagon en goederenwagon met  de volgende opdruk marklin en co mijn vraag is wat is deze set waard zonder deze wagon ?
Re: Waarde Marklin 2857
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Waarde Marklin 2857
Het verbaast me niks dat precies die wagen ontbreekt, want die lijkt sprekend op de museumwagen uit 1985, waar veel geld voor gevraagd wordt.
Een soortgelijk wagen staat op ebay te koop, zie ==> Klik
Maar ik vrees dat de vraagprijs van deze wagon hoger is dan dat jij voor de hele set hebt betaald.
Re: Waarde Marklin 2857
Lid sinds: 2009

offline
Re: Waarde Marklin 2857
Ik zag ook de desbetreffende wagon uit de set in Houten afgelopen zaterdag...
De verkoper had er een ( zelf geprinte?) sticker op een wagondoosje geplakt met de creative tekst
" Voorloper Museumswagen 1985 "
Hij vroeg er 50 Euro voor..
Wat verkopers al niet doen om je in de maling te nemen......

RoelofS
Re: Waarde Marklin 2857
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Waarde Marklin 2857
heb die wagon hier ook onder marklin 23180 en gekocht voor 30 eurootjes.