Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

TP link problemen

Gestart door Jeroen Kerkhofs zondag 14 april 2024, 21:59:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
TP link problemen
Lid sinds: 2020

offline
TP link problemen
Hallo mensen.

Ik loop tegen een vervelend probleem aan met mijn TP link die ik wil aansluiten op de CS3.
Als ik kijk in de handleiding moet ik de TP link instellen op functie: Client. Waarbij de TP link dus een overbrugging maakt naar mijn repeater die ergens anders in het huis staat omdat ik geen kabel rechtstreekst naar de router of de repeater kan trekken.

Ik stel de TP link in zoals beschreven in de handleiding (via mijn computer) en laat alles op automatisch staan.
Ik verwijder de TP link uit mijn computer en sluit vervolgens deze aan op mijn CS3.
Nu is het probleem dat de TP link zichzelf instelt op IP adres ''192.168.0 .1'' Dit IP adres kan niet door de CS3 gebruiken worden omdat dit adres standaard gebruikt wordt om een een router toegangs paneel in te loggen.
Ik heb ook al geprobeerd om manueel een IP adres te geven maar dan werkt het nog steeds niet.

Weet iemand hier raad mee en hoe ik dit oplos?

Ik heb dit zelfde kastje bij meerdere mensen thuis al in gebruikt gezien en die zeggen allemaal dat het gewoon plug'n'play is.
Re: TP link problemen
Lid sinds: 2016

offline
Re: TP link problemen
TP-link maakt diverse producten en het is mij niet duidelijk welk 'kastje' je precies hebt en wat je beoogt.

Wil je dat je CS3 draadloos gaat communiceren met je computer via een wifi-verbinding?

Of moet je CS3 bedraad met een computer functioneren, en is alleen een connectie van die computer met het netwerk nodig voor internet, bijvoorbeeld om updates op te halen?

Hoe dan ook is het slim je CS een vast IP-adres te geven binnen het netwerk waarin je CS moet functioneren.

Ook kan het helpen je TP-link een vast adres te geven voor de router waarmee die verbinding moet maken. Want als dat adres ook steeds via DHCP wordt ingesteld telkens als het apparaat wordt gebruikt, gaat het ook nog wel eens mis.

Groet,

Peter
Re: TP link problemen
Lid sinds: 2017

Mijn testbaan 260x200

offline
Re: TP link problemen
Citaat van: Jeroen Kerkhofs op zondag 14 april 2024, 21:59:33Ik heb dit zelfde kastje bij meerdere mensen thuis al in gebruikt gezien en die zeggen allemaal dat het gewoon plug'n'play is.

Dag Jeroen,

Plug en Play is een beetje te optimistisch.

Ik neem aan dat je de TP-link wr802n hebt.
Zelf gebruik ik de TP-link 902ac. Die heeft voor Wifi de lage band 2,4 GHz en de hoge band 5 GHz. Ik gebruik de hoge band voor minder storing.
Dit doosje heeft een mode schakelaar die op Hotspot staat.

Bij de wr802n moet de mode op Wisp (hotspot) gezet worden via de quick setup.

Dan geeft het doosje aan de CS3 een IP-adres, meestal 192.168.0.100 of 101

Hoe stel je de boel in:
1e Verbind de computer met het doosje via wifi.
2e Open de browser en type 192.168.0.1 en log in op het doosje.
3e Dan doe de Quick Setup.

Als je het doosje met de kabel verbonden hebt met de CS3 moet daar het IP-adres staan.
Ik gebruik de VNC-Viewer om met de CS3 te praten. Die open ik en type het IP-adres in de CS3 en erachter nog :5900

Veel succes.


Re: TP link problemen
Ik gebruikt inderdaad de WR802n.
Het kastje naar hotspot gezet. Maar ik zie niet hoe dit mij moet helpen. Ja, ik kan het kastje draadloos gebruiken. Maar op de TP link handleiding staat dan vermeld dat je niet een internet kabel moet gebruiken en alleen de voeding nodig hebt.
Het IP adres wat de CS3 krijgt is en blijft 192.168.0 .1. En ik kan op dit adres niet inkomen als ik het intype in de browser als deze is aangesloten op de CS3. ongeacht wat ik doe. Ik snap er echt niks van. De reden dat ik dit kastje heb aangeschaft is dat andere het ook gebruiken voor hun CS3 en die mensen hadden het kastje naar client gezet. ingeplugt in hun CS3. en klaar is kees.
Ik kan via de hotspot de TP link wel omzetten naar client, de modus die ik nodig heb voor wat ik wil doen.

Ik zie wel dat het lampje groen blijft knipperen. Ik heb zo een vermoeden dat dat al een probleem is. Ik heb de handleiding even doorgelezen en hier staat niks van in.

Re: TP link problemen
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: TP link problemen
Allereerst een draadloze verbinding tussen de TP-Link en het draadloze netwerk bewerkstelligen.
Test ook of je het internet op die verbinding tot stand kunt brengen.
Daarna pas aansluiten op de CS3 om daar de draadloze verbinding tot stand te brengen.

Daarna moet je kijken bij de instellingen op de CS3, hoe het ip- adres wordt ingesteld.
Dat kan elke keer een ander adres zijn , maar dat is bij niet altijd vereist.


Hoe staat jouw CS3 ingesteld aangaande ip-adres?
Als je dat op automstisch toekennen kunt zetten kan je het nog eens proberen.
Re: TP link problemen
Lid sinds: 2017

Mijn testbaan 260x200

offline
Re: TP link problemen
Citaat van: Jeroen Kerkhofs op maandag 15 april 2024, 19:45:48Ik zie wel dat het lampje groen blijft knipperen. Ik heb zo een vermoeden dat dat al een probleem is. Ik heb de handleiding even doorgelezen en hier staat niks van in.

Dag Jeroen,

Als het groene lampje blijft knipperen is er geen internet verbinding. Zie de Quick Installation Guide links onder bij Other Information.

Controleer eerst of je kan internetten via jouw repeater.
Als dat werkt reset dan het doosje met b.v. een coctailprikker. Langer dan 5 sec. tot de groene led gaat knipperen.
Na een aantal minuten zal je de wifinaam (ssid) op je computer zien en doe dan punt 1 bij de client handleiding.
Stop de Ethernetkabel in het doosje en in de CS3.
Dan doe je punt 2. Om je computer met het doosje te verbinden via wifi uiteraard.
Dan doe je punt 3.
Dan doe je punt 4.
Dan doe je punt 5. Kies de wifinaam (ssid) van je repeater.
Dan doe je punt 6. Vul het paswoord in van je router. Wat je ook gebruikt om je computer met de router te verbinden.
Dan doe je punt 7. Laat het op Smart IP (DHCP) staan. klik gelijk op next.
Dan doe je punt 8. Dan zie je het overzicht. Klik op Finish.

Dan zie je een rebooting balk.
Als alles goed is gegaan brand de groene led continu.
Start nu de CS3 opnieuw op. Nadat de CS3 is opgestart zie je een IP adres wat je van de router hebt gekregen.

De router zal voortaan hetzelfde IP-adres aan de CS3 geven omdat de router het MAC-adres van de CS3 koppelt aan het IP-adres.

Ik hoop dat het nu wel lukt.
Re: TP link problemen
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: TP link problemen
Wat belangrijk is, is dat de CS3 geen hotwiring accepteert. Je TP link moet dus gelijk opstarten met de CS en dan al aangesloten zijn.

Let op dat je de netwerk kabel tussen CS3 en TP link wel gewoon gebruikt.