Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Auto's weatheren, 26 juni 2018 werken met pastels

Gestart door Bas maandag 11 november 2013, 20:29:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Auto's weatheren, 26 juni 2018 werken met pastels
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
Auto's weatheren, 26 juni 2018 werken met pastels
Dag 3-railers,

Even wat tussendoortjes, voor weinig zijn veel leuke auto's 2e hands te koop. Vaak met plastic look en niet optimale afwerking. Dus demonteren, gronden, verven, drybrushen en washen maar. Met altijd leuke resultaten.

Groeten,

Bas
Re: Veel auto's kunnen ook geweatherd worden
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
Re: Veel auto's kunnen ook geweatherd worden
nog wat voorbeelden, als rioleur kan zo'n Klarwschlammwagen natuurlijk niet achterwege blijven. Het model van Weinert 4599 uit Witmetaal vond ik veel te duur (+/- 50 euro). Het model van Albedo is voor rond de 18 euro nog steeds op Ebay te koop, maar toevallig zal ik 'm op Marktplaats. Veel gepriegel met spiegels, sprieten en montage van de lichten. Nu maar eens op zoek naar een Duits ontwerp van een Epoche III zuiveringsintallatie (Klar-anlage). Ook daar zal heel wat aan geweatherd kunnen worden.
Re: Veel auto's kunnen ook geweatherd worden
Super mooi resultaat. De langneus vrachtwagen heb ik ook, staan bij mij als lading nieuwe autos op wagons, maar dot spuiten en weatheren maakt ze veel mooier.

En de citroen bus is echt top.
Re: Veel auto's kunnen ook geweatherd worden
Een paar hele mooie resultaten :thumbup:.

Maar als je ze dan toch uit elkaar hebt liggen, zet er dan bij het monteren even een chauffeur (plus bijrijder en/of passagiers) in, want auto's zonder chauffeur op de baan zien er ook niet uit.
Re: Veel auto's kunnen ook geweatherd worden
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
Re: Veel auto's kunnen ook geweatherd worden
Helemaal mee eens Gerard, ondanks verfwerk kan alles nog steeds uit elkaar. Een soort van surprise-ei maar dan veel leuker om in elkaar te zetten!
Re: Auto's weatheren, nog drie voorbeelden: Deutz, K55 en Goli
Dag Weatheraars

Nog drie voorbeelden, een drietal wagens met nogal een plastic-look, na wat gronden, washen en drybrushen  kan ook dit weer wat worden. Nog steeds zonder chaufeur maar die zijn onderweg.

Groeten,

Bas
Re: Auto's weatheren, nog drie voorbeelden: Deutz, K55 en Goli
Fantastisch resultaat zeg, erg mooi om te zien zo.
Re: Auto's weatheren, nog drie voorbeelden: Deutz, K55 en Goli
wow, dat is wel erg netjes inderdaad.
Ik blijf aanmodderen en probeer er ook ooit zoiets moois van te kunnen maken  :thumbup:
Re: Auto's weatheren, nog drie voorbeelden: Deutz, K55 en Goli
Bij wagons weatheren is het vaak lastig dat de ondergrond al erg glimt (plastic look). Je gaat er niet even gauw met een nieuw laagje overeen want er zitten de nodige opschriften op. Die je natuurlijk wilt behouden. Een dunne matte vernis zou eventueel kunnen helpen. Zowel een wash als een dry-brush maakt nl. veel beter contact met een matte verf dan met een glanzende, laat staan puur kunststof, zoals hier de oospronkelijk appelgroene Deutz trekker. Daarop zou je kunnen washen en dry brushen tot je een ons weegt maar zonder betere ondergrond gaat dat niet werken.

Bas
Re: Auto's weatheren, nog drie voorbeelden: Deutz, K55 en Goli
Dat zijn prachtige resultaten geworden!
Re: Auto's weatheren, nog twee: Unimog en MB verhuiswagen
Een zwart met knaloranje Unimog en een Knalrode MB verhuiswagen (Albedo ?) riepen ook nog heel hard om een verfje. Op de achtergrond een Vollmer lokloodsje, prachtig model en ook nog van laagjes voorzien. Links voor op de voorgrond mijn eerste echte h0e wagon (Liliput) zal ik in de vakantie maar eens onder handen nemen.
Re: Auto's weatheren, 7 mei 2014: Kibri Fuchs
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
Re: Auto's weatheren, 7 mei 2014: Kibri Fuchs
Dag weatheraars,

laatste dagen het Fuchs-kraantje 11281 van Kibri in elkaar gezet, gekozen voor een uitvoering met lage cabine, schrootgrijper en een vakwerk-mast. De kolengrijper, cabineophoging en vaste mast gebruik ik wel weer voor wat anders. Het glimmende blauw, zwart en rood van een basislaagje voorzien en met vervuiling en roest afgewerkt. Ook het stuur in de cabine vervangen, Kibri-stuur zag er gewoon niet uit.
Veel gepriegel, vooral met de kabels (hier touwtjes) maar 2 pincetten doen wonderen voor het knopen. Zal aan de grijper nog een loden kogeltje lijmen, heeft nu nl te weinig massa.

Op de foto verder de zuiverings-slibwagen van Albedo, was de vorige keer niet tevreden over de tank, tekst " Klaerschlamm" is nu weg maar de kleur veel en veel beter.

Groeten,

Bas
Re: Auto's weatheren, 7 mei 2014: Kibri Fuchs
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Auto's weatheren, 7 mei 2014: Kibri Fuchs
Hallo Bas.
Erg mooi om te zien hoe een weathering deze "plastic" voertuigen veranderen in een prachtig model! :thumbup:

Veel plezier en succes met je volgende projecten.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Auto's weatheren, 4 oktober 2014 MAN met grill
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
Re: Auto's weatheren, 4 oktober 2014 MAN met grill
Dag 3 railers,

die cabine van mijn MAN kiepwagen, die glimde nogal te veel, na wat matte lak een met 1 kleurtje lichter blauw gedrybrushed, nog wat lichte roest en stof en ziet en zo veel beter uit. De grill van Wiking vond ik ook niet echt mooi, uitkomst gevonden in een ets-product van Weinert. Samen met spiegels en indicatoren nog meer gesupert. Kijk nog maar even naar de oude foto bovenaan deze topic.

Groeten,

Bas
Re: Auto's weatheren, 4 oktober 2014 MAN met grill
Abonnement nemen op de wasstraat?

Maar serieus: dat ziet er :thumbup: uit. Mijn complimenten.
Re: Auto's weatheren, 4 oktober 2014 MAN met grill
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
Re: Auto's weatheren, 4 oktober 2014 MAN met grill
Wasstraat is een goed punt Gerard!: hoeveel auto's, loc's, wagons en huizen zijn of nieuw of net schoon en hoeveel niet. Met andere woorden alles weatheren, een beetje, of soms ook netjes tip top fabrieks-af laten zoals we ook in het echt zien.

Groeten,

Bas
Re: Auto's weatheren, 4 oktober 2014 MAN met grill
Personenauto's, vrachtwagens en bussen zijn over het algemeen redelijk schoon, maar zandauto's zijn meestal smerig

Goederentreinen zijn niet om aan te zien, personentreinen zien er gebruikt uit (afgezien van de graffity op beide soorten treinen) en wat betreft de gebouwen: dat ligt ook vaak aan de leeftijd en functie van het gebouw in kwestie.

En daar moet je dan de juiste mix in zien te vinden.
Re: Auto's weatheren, 4 oktober 2014 MAN met grill
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
Re: Auto's weatheren, 4 oktober 2014 MAN met grill
dag 3 railers,

alweer een paar jaartjes terug dat ik wat auto's onder handen nam. Vandaag 2 MB vrachtwagentjes en een aanhanger, alle 3 van Brekina.
Weer vast recept, in de grondverf en daarna washen en drybrushen tot je tevreden bent. Uitgeprinte nummerbordjes maken het af.

Groeten,

Bas
Re: Auto's weatheren, 7 februari 2018 2 x MB lkw-tje en een aanhager
Petje af!  :thumbup:
Re: Auto's weatheren, 7 februari 2018 2 x MB lkw-tje en een aanhager
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Auto's weatheren, 7 februari 2018 2 x MB lkw-tje en een aanhager
Dag Bas.

Prachtig gedaan, met name de middelste MB en de aanhanger :thumbup:
Is er een reden dat de tank is omgedraaid en de spiegels niet geplaatst zijn, bij het linker MB-model?

Groeten,

Erik.
Re: Auto's weatheren, 7 februari 2018 2 x MB lkw-tje en een aanhager
Dag Erik,

tank zal ik nog even omdraaien (zit klemvast) en de spiegels gaan er pas op als ie op de baan gaat en dat duur nog even. Zonder spiegels past ie exact in het doosje.

Groeten,

Bas
Re: Auto's weatheren, 7 februari 2018 2 x MB lkw-tje en een aanhager
Dat ziet er fantastisch leuk uit Bas. :arrow: :thumbup: :thumbup:
Re: Auto's weatheren, 7 februari 2018 2 x MB lkw-tje en een aanhager
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Auto's weatheren, 7 februari 2018 2 x MB lkw-tje en een aanhager
Hi Bas,

Eigenlijk heel smerig maar toch netjes gedaan.   ;)

groet
Harald
Re: Auto's weatheren, 7 februari 2018 2 x MB lkw-tje en een aanhager
Dag weatheraars

Toch nog maar die oliewagen even nagelopen, oliesporen zaten er te dik op, voor de 3railers de spiegels er even opgezet en nog even nagepoederd.
Ditmaal pastels bij de Action gekocht voor een paar euro en afgekrabt met een mesje.

Meer over deze pastels bij:

https://www.youtube.com/watch?v=qWI7xxfpDOU


Leuke site trouwens, hoe je auto's nog beter weatherd is bijvoorbeeld hier te zien:

https://www.youtube.com/watch?v=fjF3sXS2HAY

nog een voorbeeld van weatheren met deze pastels op:



Groeten,

Bas

Re: Auto's weatheren, 26 juni 2018 werken met pastels
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Auto's weatheren, 26 juni 2018 werken met pastels
 :thumbup: Schön, niet zo schoon...
Re: Auto's weatheren, 26 juni 2018 werken met pastels
Mooi gedaan  :thumbup:
Ik hou wel wat van viezigheid  :D
Re: Auto's weatheren, 26 juni 2018 werken met pastels
Lekker smerig geworden. :arrow: :thumbup:
Re: Auto's weatheren, 26 juni 2018 werken met pastels
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Auto's weatheren, 26 juni 2018 werken met pastels
Dag Bas.

Het is een prachtig karretje geworden, met spiegels :thumbup:
Deze kan prima in de scenery ingezet worden en zal zeker realistisch ogen!

Groeten,

Erik.