Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

viessmann 5552 aansluiting

Gestart door dwaaske woensdag 06 november 2013, 18:42:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
viessmann 5552 aansluiting
hoi ik ben hier totaal nieuw qua treinen vond het altijd mooi en leuk om ze te zien rijden
maar nu heb ik er zelf eentje die rond de kerstboom en door het dorp moet rijden .
dit is een starters pakket en ja het is een kerst trein  :) ,maar heb er een andere locomotief bij gekocht van roco.
heb er een travo van viessmann 5200 en 5552  en 4 rails .
ik wil ze op 1 spoor laten rijden ,als de ene rijdt staat de andere stil als die tot stilstand komt moet de andere gaan rijden enz enz .
ik heb 2 stukken spoor waar ze stil moeten komen te staan dat doen ze ook maar als ik via het schema werk wat ik gekregen heb de + op het stoor wat geen stroom krijgt aansluit rijdt hij gewoon door en stopt niet
weet iemand die mij het simpel kan uitleggen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen zodat ze kunnen rijden om en om

m.v.g ron
Re: viessmann 5552 aansluiting
ron

wat voor 4 rails zijn dat
Het relais 5552 zal op een of andere manier door de rijdende trein geschakeld moeten worden
Dat kan met schakelrails, contactrails of reedcontacten.
Op de manier zoals je het nu beschrijft werkt het zeker niet

Cees
Re: viessmann 5552 aansluiting
het zijn 4 reed-kontakt TS-560 die  tussen het spoor liggen, en als de locomotief er over gaat hoor ik een klik bij alle vier op het elektronische relais blok.
het is me gelukt  om ze te laten stoppen op een stuk spoor dat dan geen stroom krijgt totdat de andere locomotief over het reed-kontakt gaat dan gaat de andere weer .
nu komn ik ze ieder een andere kant op laten rijden ,maar dat lukt mijn niet of ik doe iets niet goed 
Re: viessmann 5552 aansluiting
twee rail gelijkstroom ?
Re: viessmann 5552 aansluiting
ja gelijkstroom...sorry, zie dat ik nog veel info vergeet door te geven  :(
Re: viessmann 5552 aansluiting
dan kan ik je niet verder helpen
ik heb wel enige kijk op 3-rail wisselstroom (Märklin dus) waarvoor dit forum eigenlijk bestemd en nagenoeg volledig op gericht is
wellicht dat je je vraag beter stelt bij het forum van beneluxspoor