Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

software voor tablet

Gestart door roosenegger zaterdag 02 november 2013, 14:59:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
software voor tablet
roosenegger
gast

software voor tablet
Hallo iedereen,

Welke software, met betrekking tot onze hobby, gebruiken jullie op de tablet (iOS, android, windows)?
Voor baanontwerp, voor besturing, of ....
Ik heb al eens wat rondgekeken, maar niet echt iets gevonden. Maar misschien heb er over gekeken.

Groetjes,

Geert
Re: software voor tablet
Lid sinds: 2007

offline
Re: software voor tablet
Main Station op de ipad.

Functioneert als een tweede scherm voor het CS2.

Er zijn nog dergelijke programma's, ook van andere fabrikanten, beschikbaar.

Dennis
Re: software voor tablet
roosenegger
gast

Re: software voor tablet
Er bestaan inderdaad een aantal apps om je baan te besturen.
Maar bestaan er ook ontwerp apps?
Re: software voor tablet
Lid sinds: 2009

offline
Re: software voor tablet
kun je op een tablet dan niet gewoon programma's installeren net als op de computer?
Re: software voor tablet
Lid sinds: 2010

offline
Re: software voor tablet
Citaat van: Janvis op zaterdag 09 november 2013, 09:53:46
kun je op een tablet dan niet gewoon programma's installeren net als op de computer?
Alleen op een tablet die windows 8.1 draait, en die zijn net in opkomst c.q. net uitgebracht.
Heeft met het OS en de bediening (touchscreen) te maken waardoor niet elke app(licatie) automatisch geschikt is om op een tablet te draaien.

Wel zal iedereen z.s.m. apps voor tablets gaan uitbrengen, aangezien die thuis heel erg veel gebruikt worden. Er is bijna niemand die nog geen tablet en/of smartphone heeft, en de vraag is dus enorm.
Re: software voor tablet
Lid sinds: 2011

offline
Re: software voor tablet
Dat is niet helemaal waar. Er zijn namelijk twee versies van windows 8: de tablet versie en de pc versie. Het lijkt aan de buitenkant hetzelfde, maar de tablet versie kan geen '.exe' bestanden openen, dus de meeste software werkt hier niet op. De pc versie van windows 8 kan wel gewoon .exe uitvoeren, maar die versie werkt dus niet op tablets.

Verder voor de besturing ken ik de volgende twee:

Ecos controller (werkt alleen op Ecos)
Traincontroller. Dit is een programma voor op pc, deze maakt een 'server' en met mobiel, tablet of andere pc kan je hierop komen met de browser en vervolgens al je treinen en wissels aansturen.

Groeten,

Rauke
Re: software voor tablet
Lid sinds: 2023

offline
Re: software voor tablet
Citaat van: Bassie op zaterdag 09 november 2013, 11:41:41
Er is bijna niemand die nog geen tablet en/of smartphone heeft.


IK heb ze geen van beiden. Moet ik me nou zorgen gaan maken ? >:-D
Re: software voor tablet
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: software voor tablet
ik heb veel tabletten in huis maar die zitten onder de ramen.Ff serieus en dan is een tablet eigenlijk maar een doorgeefluik en geen echte computer.Daarom draait die geen exe files.Voor besturing zal dat mss wel gaan lukken in de toekomst.
Re: software voor tablet
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: software voor tablet
Citaat van: Bassie op zaterdag 09 november 2013, 11:41:41Er is bijna niemand die nog geen tablet en/of smartphone heeft, en de vraag is dus enorm.
Smartphone wel, maar dat is opgedrongen door de baas.....
Tablet: ik zie daar de toegevoegde waarde niet van. Een laptop is mijns inziens wat dat aangaat een stuk veelzijdiger.

Maar goed, dat is geen antwoord op de eerstgestelde vraag, dus lichtelijk  :offtopic:
Re: software voor tablet
roosenegger
gast

Re: software voor tablet
Lol, ik vind het wel tof dat er over gesproken wordt. Er is inderdaad een verschil tussen het OS van een tablet en een pc. Ik heb al eens een dos-emulator geprobeerd op mijn tablet. Doel was oude progr op tablet te draaien, maar nog geen gewenst resultaat. De hardware is zeker krachtig genoeg, maar ik heb nog niet de juiste tools gevonden.

Persoonlijk vind ik de tablet handiger dan een pc. Ik heb mijn desktop dan ook een plaatsje in de kast gegeven. Alleen, jammer van de niet beschikbare ontwerp apps. Maar dat komt nog wel, de tablet populatie groeit snel :-)

Gegroet,

Geert