Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Gestart met bouwen baan + fotoverslag (mini-bouwupdate 31-08-2008)

Gestart door Buzz_4stroke vrijdag 20 juli 2007, 15:37:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Gestart met bouwen baan (+ fotoverslag) update 11-01-2008
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Gestart met bouwen baan (+ fotoverslag) update 11-01-2008
ziet er goed uit zo en lekker duidelijk met die kkleuren
succes
groet robert
Re: Gestart met bouwen baan (+ fotoverslag) update 18-01-2008
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: Gestart met bouwen baan (+ fotoverslag) update 18-01-2008
Hier een half uurtje, daar een kwartiertje, langzaam maar zeker komt ie klaar.
En hier is ie dan, module 2 op naar nummer 3

Re: Gestart met bouwen baan (+ fotoverslag) update 18-01-2008
Ziet er goed uit, succes met module 3 :lol:.

Groeten Piwie.
Re: Gestart met bouwen baan (+ fotoverslag) update 18-01-2008
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Gestart met bouwen baan (+ fotoverslag) update 18-01-2008
niks aaan toe te voegen
succes met nr 3
groet robert
Re: Gestart met bouwen baan (+ fotoverslag) update 18-01-2008
Hier is een vakman aan het werk.

Ziet er keurig uit.
Re: Gestart met bouwen baan (+ fotoverslag) update 18-01-2008
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re: Gestart met bouwen baan (+ fotoverslag) update 18-01-2008
Ziet er erg indrukwekkend uit. Echt vakmanschap hoor!!

Ga zo door, en post vooral veel foto's  :lol:

Groetjes,
Menno
Re: Gestart met bouwen baan (+ fotoverslag) update 18-01-2008
Hallo chris, vind het toch nog steeds goed uit zien. Hier is een val man bezig. Mijn Complimenten wacht dan ook met spanning op wat nog komt.
Suc6 ermee.

Fred
Re: Gestart met bouwen baan (+ fotoverslag) update 18-01-2008
Hey naamgenoot,

Wordt mooi man, wacht vol spanning af wat jou handjes weer eens gaan maken.
Veel succes en blijf je volgen.  :lol:

Mvg Chris oftewel keigaaf - treintjes
Re: Gestart met bouwen baan (+ fotoverslag) update 18-01-2008
Hoi buurman (mwa 18 kilometertjes) :D, het ziet er al indrukwekkend uit. Ben je soms timmerman van beroep :lol:. Ben benieuwd naar de verdere bouw van de modules.
Re: Gestart met bouwen baan (+ fotoverslag) update 18-01-2008
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: Gestart met bouwen baan (+ fotoverslag) update 18-01-2008
@ Piwie, Robert, Svenson, Menno, Fred en Chris:
Bedankt voor de complimenten!!

Citaat van: Hendrik_marklin op zondag 20 januari 2008, 17:39:57
Hoi buurman (mwa 18 kilometertjes) :D, het ziet er al indrukwekkend uit. Ben je soms timmerman van beroep :lol:. Ben benieuwd naar de verdere bouw van de modules.

@Henk,
Ik ben geen timmerman, ik ben ICT'er vam beroep alleen ik heb waarschijnlijk de meubelmakergenen van mijn opa meegekregen.
Re: Gestart met bouwen baan (+ fotoverslag) update 18-01-2008
En ook van mij complimenten :!:

wacht met enige spanning af op de volgende update..

Dennis
Re: Gestart met bouwen baan (+ fotoverslag) update 18-01-2008
Lid sinds: 2007

Ik ben 3 railer zonder pukkels

offline
Re: Gestart met bouwen baan (+ fotoverslag) update 18-01-2008
Ook ik vind de module leuk gemaakt, en blijf je bouw volgen.

                                                                                         Arie
Re: Gestart met bouwen baan (+ fotoverslag) update 18-01-2008
Man man man, mooie opbouw....  :P
Ziet er perfect uit... Ik blijf uw baanbouw volgen....
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (update 07-02-2008)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (update 07-02-2008)
Hier even een mini-update,

Door omstandigheden weinig tijd. In ieder geval twee modules gekoppeld en uitgelijnd. Op naar de rest!!



Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (update 07-02-2008)
jaja, een echte timmerman ... ook al ben je ICT-er :)
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (update 07-02-2008)
Hey Chris,

Vakwerk man, echt vakwerk met een HOOFDLETTER V :lol:.

Succes met de volgende module's.


Groeten Piwie.
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (update 07-02-2008)
mooi gemaakt... Ik volg dit verder op...
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (update 07-02-2008)
Hoi Chris,

Ja houtbewerking zit in je vingers en in je hoofd :) dat is te zien. En dat heb je of niet.....
Ik ben zeer benieuwd naar het vervolg. Blijf je volgen....

Groet Ronald
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (update 07-02-2008)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (update 07-02-2008)
erg mooi
maar kan het kloppen dat je ze ook al in je eigen draadje hebt staan ??? :D :D
groet robert
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (update 21-02-2008)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (update 21-02-2008)
Hier even een update-je.

Ben maar eens even de elektrische connecties aan het uittekenen geweest, filosofie is dat modelbaan aangestuurd wordt met Digisys 2 en besturing met PC/Laptop. Dit resulteert in een modelbaan die modulair, verhuisbaar en slechts 2 stekkers heeft 1 stekker voor 230V en een stekker naar de PC/Laptop (9pins Sub-D).

edit: -tekening verhuisd naar beneden bij gevraagde uitleg-
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (update 21-02-2008)
Ik kan niet echt volgen, maar het zal mss aan mij liggen....  :?
graag een woordje uitleg indien mogelijk.... 
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (update 21-02-2008)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (update 21-02-2008)
Philippe,

Maar natuurlijk!



Beginpunt is het stopcontact :wink:
- Centrale is de Digisys 2, hiernaast een trafo die deze voedt en de spanning (gele draad) verzorgd voor wissels en eventuele verlichtin van huisjes.
- Vanuit de centrale loopt er een rode draad naar de combinaties links en rechts die ieder een eigen booster-ringleiding voor hun rekening nemen.
- Vanuit de stopcontacten onder in het midden (3 stopcontacten en een schakelaar om de hele baan uit te zetten) lopen er draden links en rechts naar een enkel stopcontact die de boostertrafo's voeden.
- Er wordt een doorlus gemaakt naar de andere modules door telefoonstekkers, 4 polig blauw, geel, bruin, blauw (baanvoeding booster1, 16V~, massa, baanvoeding booster2).

Al met al een redelijk verhaal, hiernaast zal ook nog het stuk S88 terugmelding (viessmann/conrad), wisseldecoder (viessmann) en waarschijnlijk kilometers draad er aan te pas komen.
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (update 21-02-2008)
Daar heb je goed over nagedacht, ben benieuwd naar de uitvoering ervan.

groeten Piwie.
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (update 26-02-2008)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (update 26-02-2008)
Hierbij enkele foto's van de realisatie van de schematische tekening

Hier een foto waar een stukje bedrading te zien is. Let vooral op het afgedekte stuk linksonderin.


Hierachter zit namelijk de trafo met booster (delta 4F), en de stopcontacten en telefoonstekkers voor doorlus van de stroomkringen naar de volgende modules.

Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (update 26-02-2008)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (update 26-02-2008)
slim verzonnen
en netjes weggewerkt
complimenten
groet robert
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (update 26-02-2008)
Krijg je zo geen last met warmte?
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (update 26-02-2008)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (update 26-02-2008)
Laurus,

Zowiezo wordt er nog nagedacht over een pc fan (uit bijv een voeding) te plaatsen bij de trafo en booster en deze op 7V te laten draaien. De trafo is 70VA terwijl de delta 32VA (1.7A) max gebruikt. Trafo wordt in eerste dus niet zwaar belast dus warmte zal wel meevallen.

Delta wordt nog gemodificeerd met koelribben en een eventueel fannetje uit bijv een laptop of processorkoeler. Dit om enerzijds te koelen en anderzijds om het vermogen wat op te krikken (3A) = 52VA. Houdt ik dus bij de trafo nog 18VA over terwijl deze puur en alleen gebruikt wordt om de delta te voeden.

Omdat ik redelijk van het uitvoerig uitdenken ben (in tegenstelling tot IJsengel :mrgreen:) gaat de bouw bij mij niet echt supersnel. Wel kan ik naderhand tevreden zijn met het uiteindelijke ontwerp omdat ik ruimschoots over nagedacht heb, 'k kan er zelfs mee in slaap vallen 8). Uiteindelijke doel is om alleen maar een 230V stekker en een PC stekker aan de baan te hebben, clean en strak.

Wel zou ik van iemand een ideetje willen hebben hoe het luikje van booster en trafo te bevestigen aan de baan, heb al zitten te denken aan haken en ogen, riempjes, touwtjes maar kom er maar niet uit  :?



Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (update 26-02-2008)
Citaat van: Buzz_4stroke op woensdag 27 februari 2008, 10:40:09
Wel zou ik van iemand een ideetje willen hebben hoe het luikje van booster en trafo te bevestigen aan de baan, heb al zitten te denken aan haken en ogen, riempjes, touwtjes maar kom er maar niet uit  :?

Waarom monteer je ze niet gewoon ondersteboven tegen de onderkant van de baan?
Dan zijn de eisen dei je aan het luikje zelf stelt meteen ook een stuk minder (qua gewicht en stevigheid)

Persoonlijk zou ik trouwens een klein slotjes gebruiken zoals je ook aan de binnenkast van kastdeurtjes vindt.
Vanaf de buitenkant zie je dan alleen een klein (sleutel-)gaatje, verder blijft het strak en vlak.
En als je bang bent om de sleutel kwijt te raken, zou je die met een kettinkje aan een een van de zijkanten kunnen vastmaken, en dan met een stukkje klitteband om het netjes weg te werken.

Maar eigenlijk zou ik al die moeite er nieteens voor doen: Gewoon openlaten, het is tenslotte de onderkant.

Groet,
EgMaf
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (update 26-02-2008)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (update 26-02-2008)
Citaat van: EgMaf op woensdag 27 februari 2008, 11:01:42
Waarom monteer je ze niet gewoon ondersteboven tegen de onderkant van de baan?

Dit omdat de plaat op de baan hooguit 6mm dik is

Citaat van: EgMaf op woensdag 27 februari 2008, 11:01:42
Maar eigenlijk zou ik al die moeite er nieteens voor doen: Gewoon openlaten, het is tenslotte de onderkant

En dat is dus iets wat ik niet wil aangezien de baan in de toekomst nog gebruikt gaat worden als showbaan (en dus vaak vervoerd moet worden en electronica is kwetsbaar) en zoals bovengenoemd er is geen mogelijkheid om enige bevestigingspunten te maken onder de baan.

De tip van de slotjes ga ik zeker meenemen in de verdere gedachtengang, bedankt alvast!
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (update 26-02-2008)
Ziet er netjes uit Chris, typisch Fries vakmanschap  :D.
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (update 26-02-2008)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (update 26-02-2008)
Henk,

Thanks, met een baby heb je je handen vol maar je hebt tijd zat om te plannen en te denken hoe alles moet. Vakmanschap is eigenlijk meer het perfect uitdenken van zaken dan het het 100% in de vingers hebben.

Maare ik zal dit draadje even omhoogwerken want ik sta bijna op pagina 2 :mrgreen:.

Voortgang gaat moeizaam, ben met de tweede "boosterplank" bezig geweest en heb een paar stopcontacten onder de baan gemonteerd.
Verder de Digisys aan het uitvogelen geweest die straks tezamen met een lichttrafo gemonteerd gaat worden.

Keep you posted...............
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (update 26-02-2008)
eenstuk je draad einde door de balkjes en in je plaatje efentueel met moertjes voor de stevigheid
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (update 26-02-2008)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (update 26-02-2008)
Draadeinde... hmmmm dit is inderdaad een goede optie.

Kleine update tussendoor, door alle perikelen in, om en rond huis en haard he-le-maal geen tijd gehad. om iets te doen aan de baan.
Wel alweer wat rails aangeschaft en wat hout wat alweer op maat is gezaagd (he toch wat gedaan  :D).
Vooralsnog wordt het baanplan onveranderd doorgevoerd waarbij het rangeerterrein in laterstadium wordt toegevoegd, dit om ook kosten overzichtelijk te houden.
Tevens is er al wel een uitbreiding gepland met een draaischijf die nog in detail wordt uitgedacht
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (update 18-05-2008)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (update 18-05-2008)
Hoe verder we met de onderbouw van de baan komen (deel 4 is bijna gereed), hoe meer ik tot het besef kom dat de zolder geen optie (meer) is. De weg naar zolder is een vllizotrap en met de komende geboorte van de tweede liggen er straks twee kleintjes te slapen als ik tijd heb om te knutselen. En dan is de zolder geen optie, dit word dus een opslagruimte (want met kinderen heb je ook een boel spul!!).
In gedachten gegaan hoe nu verder en tot de conclusie gekomen dat het schuurtje in de achtertuin getransformeerd moet worden tot "treinkamer". Hiervoor zal eerst het schuine dak moeten worden opgehoogd tot platdak, dan kan de baan aan de plafondbalken gehangen worden en kan de ruimte die er is benut worden voor nog een paar kasten, stellages waarbij de wens van de vrouw is om er ook meteen fatsoenlijke faciliteiten aan te leggen voor wasmachine/droger en eventueel werkblad voor was op te vouwen, al met al werk aan de winkel dus  :shock:
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (update 18-05-2008)
Citaat van: Buzz_4stroke op zondag 18 mei 2008, 16:24:27
Hoe verder we met de onderbouw van de baan komen (deel 4 is bijna gereed), hoe meer ik tot het besef kom dat de zolder geen optie (meer) is. De weg naar zolder is een vllizotrap en met de komende geboorte van de tweede liggen er straks twee kleintjes te slapen als ik tijd heb om te knutselen. En dan is de zolder geen optie, dit word dus een opslagruimte (want met kinderen heb je ook een boel spul!!).
In gedachten gegaan hoe nu verder en tot de conclusie gekomen dat het schuurtje in de achtertuin getransformeerd moet worden tot "treinkamer". Hiervoor zal eerst het schuine dak moeten worden opgehoogd tot platdak, dan kan de baan aan de plafondbalken gehangen worden en kan de ruimte die er is benut worden voor nog een paar kasten, stellages waarbij de wens van de vrouw is om er ook meteen fatsoenlijke faciliteiten aan te leggen voor wasmachine/droger en eventueel werkblad voor was op te vouwen, al met al werk aan de winkel dus  :shock:

Maar als al dat werk gedaan is, kun je je helemaal uitleven op je modelbaan..
Lijkt me een erg goed vooruitzicht en een motivatie om extra hard te werken  :)
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (update 18-05-2008)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (update 18-05-2008)
Citaat van: Nameless op zondag 18 mei 2008, 17:01:17
Maar als al dat werk gedaan is, kun je je helemaal uitleven op je modelbaan..
Lijkt me een erg goed vooruitzicht en een motivatie om extra hard te werken  :)

Precies, heb er nu al zin in. Weet dat het allemaal gaat passen, het schuurtje is 3,22 breed en zal nog geisoleerd moeten worden. De isolatie met afwerking is op iedere wand +/- 11 cm. Hierdoor wordt schuur 3 meter breed en de baan is 14 cm smaller  8). Met de hoogte zal er ook geen probleem zijn aangezien dit een ''stunning" 2,70 is.

ps iemand nog een handleiding om een platdak te fabriceren (gebruik balken en plaatmateriaal) .
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (tech-update 22-06-2008)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (tech-update 22-06-2008)
Tech-update,

Alle bedrading voor de modules (ringleidingen, stuurdraden voor wissels, massadraden en draden naar schakelpaneel) zijn redelijk uitgedacht en geteld dus nu zullen er kabels en stekkers verzameld moeten worden om de verbindingen te maken.

Tevens is er een testkist in ontwikkeling, waarbij er een testmogelijkheid is tussen rollenbank, testspoor en decodertestbank en eventueel een 4e stukje spoor of bijv een diorama :mrgreen:, deze kunnen respectievelijk aangestuurd worden door een Mobile Station, Lokprogrammer, Analoge trafo of 4e vrije bron (6021/Intellibox/Commander/CS enz, enz)

Tevens herhaald verzoek hoe een plat dak te maken op een schuurtje (mag Pb'tje zijn)
Gestart met bouwen baan + fotoverslag (bouwupdate 09-08-2008)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Gestart met bouwen baan + fotoverslag (bouwupdate 09-08-2008)
Hallo allemaal,

Nou eindelijk weer een bouw-update. Omdat door de drukte rond huis en haard de baan op zich liet wachten, en tevens het moeten opruimen van het hok een hele tijd niet kunnen bouwen.
Gisteren even de baandelen naast elkaar gezet en module 4 er aan gekoppeld.


Eindelijk begint de baan ook wat vorm te krijgen ipv aleen maar een plan in mijn hoofd. Dit is slechts nog maar het ruwe frame, maar het leggen van de rails voor het schaduwstation zal zeker niet lang meer op zich laten wachten, Wel zal overal geluidsdemping moeten worden aangebracht (de gele strips zijn dubbelzijdig plakband).

Hier nog even een doorkijkje vanaf de 4e module over het "opstelspoor" in het schaduwstation naar de 1e module.


Hoop mondjesmaat jullie allen weer een beetje regelmatig een fotootje te kunnen laten zien.
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (bouwupdate 09-08-2008)
de bouw gaat dan wel niet zo snel, maar wel heel mooi en nauwkeurig heb ik het idee :D liever 1 baan waar je jaren over doet, dan een baan die je na een tijdje moet afbreken wegens storingen :wink:

veel succes met de verdere bouw!
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (bouwupdate 09-08-2008)
er is weer flink vooruitgang geboekt.
ook nu alles aan elkaar zit zie je pas hoe groot zoiets wel niet kan zijn.

succes verder en dat er maar gauw een trein in het schaduw station kan rijden :)

Dennis

Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (bouwupdate 09-08-2008)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (bouwupdate 09-08-2008)
@ SOS,
bedankt voor het compliment

@Dennis
Dat de treinen in het schaduwstation komen te rijden is inderdaad mijn eerste doel. Zo kan ik het schaduwstation goed testen voordat de bovenplaat er op komt, tevens is dan ook al een stuk van de baan in Koploper getekend dus ook weer minder uitzoekwerk.
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (bouwupdate 09-08-2008)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (bouwupdate 09-08-2008)
ziet er goed uit
erg netjes gemaakt zo
wat zijn nou eigenlijk de precieze afmetingen ook alweer lijkt me een best stuk
groet robert
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (bouwupdate 09-08-2008)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (bouwupdate 09-08-2008)
Citaat van: remcy op zaterdag 09 augustus 2008, 21:26:16
ziet er goed uit
erg netjes gemaakt zo
wat zijn nou eigenlijk de precieze afmetingen ook alweer lijkt me een best stuk
groet robert

Robert,

Afmetingen zijn 2.86 meter lang en 1.23 breed.
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (bouwupdate 09-08-2008)
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (bouwupdate 09-08-2008)
Vakmanschap is meesterschap en dat straalt er echt vanaf.
Ziet er tot nu toe erg degelijk en doordacht uit complimenten hiervoor.

Gr. Bert :)
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (bouwupdate 09-08-2008)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (bouwupdate 09-08-2008)
Bert,

Dank je voor het compliment, vind dit werk ook leuk om te doen. zoals al eerder gezegd is dit inderdaad een meerjarenplan. Misschien (over 30 jaar) begin ik dan ook eens met wheatheren  :lol:.
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (bouwupdate 09-08-2008)
Lid sinds: 2007

Ik ben 3 railer zonder pukkels

offline
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (bouwupdate 09-08-2008)
Het gaat niet snel, maar wel oerdegelijk, blijf het nog steeds volgen.


                                                                                                    Aroe
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (bouwupdate 09-08-2008)
Hoi Cris,

Nou beter niet snel en goed als dat je later met de gebakken peren zit. Ik vind het er goed en strak uitzien. Wordt al een mooi geheel zo die 4 modules op een rij, en zeker mooi is de verwerking van de trafo's ed.
Ga zo door.

Groet Ronald
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (bouwupdate 09-08-2008)
Hallo Chris,

Het werd tijd om eens op jou topic te gaan kijken maar hier zie ik zeker een vakman aan het werk.
Ik ben zelf ook met losse modules aan het werk oke die van mij zijn heel wat kleiner maar toch.
Ik vindt het erg strak en heel precies hoe je aan het werk bent, daar hou ik wel van netjes werk.
Ik doe wel tips op met je modules wat betrefd de bedrading en dat neem ik zeker mee.
Ik blijf de bouw doormiddel van de update's met foto hoop ik volgen.

Groet Wim.
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (bouwupdate 30-08-2008)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (bouwupdate 30-08-2008)
update met foto's ???
succes met verder bouwen
groet robert
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (bouwupdate 30-08-2008)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: Gestart met bouwen baan + fotoverslag (bouwupdate 30-08-2008)
en daar zijn we weer

@Wim, wordt bijna helemaal stil van alle vakman complimentjes :oops:

@Allen,
bouwupdate: Het bleek dat een spant in de 4e module verkeerd gezaagd was, deze aangepast en tevens bij alle modules in de overgangsspanten de kopieerfrees even over de bodemplaat gehaald om alle doorgangen in de spanten mooi op 1 lijn te krijgen met de bodemplaat.

Nu kan alles aan elkaar geschroefd worden met grote bouten en kunnen we echt beginnen met de opbouw, maar dat in een volgende update................. want ik heb de bouten nog niet, deze staan in bestelling, de bedoeling is dat er gebruik wordt gemaakt van M10 bouten met stevige carosserie ringen.

Wel is al het dubbelzijdig tape geplakt op de eerste module zodat de laag met laminaatondervloer een nieuw plekje kan krijgen. Het "gestippelde" stuk wordt de opgang naar niveau 0.

Hieronder in ieder geval even een indruk.