Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Modelbaan getswoud zomer update 3

Gestart door marklintim vrijdag 01 november 2013, 18:43:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Modelbaan getswoud 5 jaar gsm lokje 2
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Modelbaan getswoud 5 jaar gsm lokje 2
Dat zijn mooie aanwinsten die je van Tony hebt gekregen. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Goed dat er een politie auto bij zit want het zal een stuk drukker worden met verkeer in Gerstwoud. ;)
Re: Modelbaan getswoud 5 jaar gsm lokje 2
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud 5 jaar gsm lokje 2

Graag gedaan, Tim  :P

Bij een feest horen cadeautjes. Veel plezier er mee !

Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud 5 jaar gsm lokje 2
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

online
Re: Modelbaan getswoud 5 jaar gsm lokje 2
Hallo Remco,
Ja ik beschreef de geschiedenis van een lok en opeens begin jij over een feest. Wel een beetje duidelijk zijn graag :D .
Hallo Michel,
Bedankt voor je reactie. De politie is inderdaad handig.
Hallo Tony,
Dat klopt :P dat gaat helemaal goed komen hoor.
Re: Modelbaan getswoud 5 jaar gsm lokje 2
Mooie aanwinsten!
Die zullen goed op hun plaats zijn in Getswoud.
Re: Modelbaan getswoud 5 jaar gsm lokje 2
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

online
Re: Modelbaan getswoud 5 jaar gsm lokje 2
zeker mooie aanwinst. bedankt voor je reactie.
Re: Modelbaan getswoud nieuwe aanwinsten + filmpje rangeer bewegingen
Hallo allemaal,
Donderdag had ik de 1600 met een nieuwe trein op de baan gespot. Dit zijn 4 wagens van ns. Marklin 4402 gesloten goederenwagens. Deze had ik al een poosje op mijn lijstje staan omdat ik alleen maar koelwagens had. Deze moesten natuurlijk ook naar het industrie gebied gerangeerd worden, en omdat dit sinds kort ook onder spanning staat heb ik een filmpje gemaakt met rangeer bewegingen van de V200 056.
Foto 1: de net binnengekomen trein
Foto 2: mooie wagens!
Filmpje :
Re: Modelbaan getswoud nieuwe aanwinsten + filmpje rangeer bewegingen
Mooi filmpje Tim. :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud nieuwe aanwinsten + filmpje rangeer bewegingen
Bedankt
Re: Modelbaan getswoud nieuwe aanwinsten + filmpje rangeer bewegingen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud nieuwe aanwinsten + filmpje rangeer bewegingen

Weer een echte Getswoud-productie  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud nieuwe aanwinsten + filmpje rangeer bewegingen
Haha bedankt ;) :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud nieuwe aanwinsten + filmpje rangeer bewegingen
Hallo Tim,
Mooie foto's en ook mooie wagons. :thumbup:
Het paaseieren vervoer is al onderweg naar Getswoud met het museum treintje van Maarsburg.

Groeten,

Remco
Re: Modelbaan getswoud raad maar, wat is dit?
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

online
Re: Modelbaan getswoud raad maar, wat is dit?
Hallo Remco,
Bedankt voor je reactie. Dat is fijn om te horen. Is de paashaas er ook bij? :D

Hallo allemaal,
Jullie mogen raden: wat is/word dit en waarvoor :P
Straks meer maar ben benieuwd wat jullie erin zien.
Re: Modelbaan getswoud raad maar, wat is dit?
Hallo Tim,
Is dat een kleine plattegrond voor in de handen van een poppetje?
Of is het een baan wijziging voor het aller binnenste spoor? Daar lijkt het het meest op vind ik maar lijkt ook wel weer veel op wat er nu ligt.
Ja de paashaas heb ik ook in een wagon gestopt.

Groeten,

Remco 
Re: Modelbaan getswoud raad maar, wat is dit?
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Modelbaan getswoud raad maar, wat is dit?
Uitbreiding van je baan ?
Re: Modelbaan getswoud raad maar, wat is dit?
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

online
Re: Modelbaan getswoud raad maar, wat is dit?
Het plattegrond gedeelte is goed
Het heeft te maken met de foto
Re: Modelbaan getswoud raad maar, wat is dit?
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud raad maar, wat is dit?

Een overweg ?
Re: Modelbaan getswoud raad maar, wat is dit?
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

online
Re: Modelbaan getswoud raad maar, wat is dit?
Zit er ook bij inbegrepen  :P
Re: Modelbaan getswoud raad maar, wat is dit?
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Modelbaan getswoud raad maar, wat is dit?
mini schakelbord???

GR Ed
Re: Modelbaan getswoud raad maar, wat is dit?
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

online
Re: Modelbaan getswoud raad maar, wat is dit?
We komen in de buurt ;)

Hint: Als jullie de foto's met elkaar vergelijken zie je dat op het plastic stuk de rangeersporen zijn aangezet.
Morgen zal ik vertellen wat het echt moet gaan worden.

We hebben dus: plattegrond, het licht al op de baan, het heeft te maken met een schakelbord en er zit een overweg bij :D
Re: Modelbaan getswoud raad maar, wat is dit?
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

online
Re: Modelbaan getswoud raad maar, wat is dit?
Hallo allemaal,
De onthulling dan maar :D
Ik heb al een tijdje een seinhuis op het industrie gebied staan. Nu wilde ik hier wat mee gaan doen. De vorige eigenaar heeft er of mee geknutseld, of mishandeld of nooit de moeite genomen om hem volledig af te maken. Nou ben ik ooit wel eens begonnen, maar ik vond het nog een beetje leeg. Nou kwam ik in verschillende topic's hier op het forum tegen dat je er een kaart in kan maken. Dit leek mij erg leuk. Ik heb dus op een stukje plastic de sporen van het industrie gebied uitgetekend met overweg, en daarna met een mesje in de lijnen gesneden. Kaartje schoongemaakt en eroverheen geverfd. Daarna weer afgepoetst zodat er alleen verf in de gleuven bleef zitten. Ik ga dit er een keer in monteren. Verlichting heb ik al en ik wil we dan 1 of 2 poppetjes in.
Foto 1: het seinhu
Foto 2: het kaartje

Binnenkort zal ik er mee gaan beginnen.
Re: Modelbaan getswoud raad maar, wat is dit?
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud raad maar, wat is dit?

Ik wilde de oplossing net typen, was je me al voor met het antwoord  :-)

Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud raad maar, wat is dit?
 :-( Ben ik me daar net effe te laat om mee te doen met raden.
Je bent al weer vroeg uit de veren. Heb je alle paaseieren al gevonden? :D
Maar een leuk plan om er een kaart in te hangen.
Ik ga in de afwachtmodus en achteroverleunend kijk ik uit naar de update.

Dirk-Jan
Re: Modelbaan getswoud raad maar, wat is dit?
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

online
Re: Modelbaan getswoud raad maar, wat is dit?
Hallo Tony,
Ik zal de volgende keer langer wachten want ik verzin er geheid nog wel een keer een :P
Hallo Dirk-Jan,
Volgende keer geef ik het antwoord pas als jij hebt meegedaan, goed? :D
Ik was zo vroeg op om de jumbo paas reclame te gebruiken  >:-D
Voor de gene wie niet weet welke reclame dat is: https://m.youtube.com/watch?v=txet7owUK0g ;)
Re: Modelbaan getswoud nieuwe aanwinsten + filmpje rangeer bewegingen
Citaat van: m-re op zaterdag 04 april 2015, 17:36:14
Het paaseieren vervoer is al onderweg naar Getswoud met het museum treintje van Maarsburg.
Voor de zekerheid de 44er van de gsm warm laten draaien voor als het paaseieren vervoer te zwaar is voor je museum treintje >:-D >:-D :
Re: Modelbaan getswoud stoomtrein paasdagen
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

online
Re: Modelbaan getswoud stoomtrein paasdagen
Hallo allemaal,
Voor vandaag en morgen heeft de gsm stoomtrein paasdagen georganiseerd.
6 stomers staan er vandaag onder stoom. Morgen zijn het er 5.
6? Ja 6 want het is dus toch waar. De 3029 is weer rijvaardig! Ik heb er geen motor ingezet maar ga hem gebruiken als dummy en vandaag komt er een stomer van Maarsburg langs.
Foto 1: in de vroege ochtend komt de 89 028 langs met de goederentrein.
Foto 2: de oorlog's 3029 met de eerste personentrein.
Foto 3: jaja de lok staat onder stoom na 5 jaar stilstand. Hier water nemen.
Foto 4: de BR01 met de andere reizigers wagons. Deze worden straks weer aangekoppeld.
Foto 5: de BR44 komt van het terrein af om de goederentrein over te nemen.
Re: Modelbaan getswoud stoomtrein paasdagen
Wat een activiteiten op deze Paaszondag :thumbup: :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud stoomtrein paasdagen
Tim

Dank voor de update, alleen jammer dat de foto's niet zo scherp zijn.
Mooie verzameling stomers.
Re: Modelbaan getswoud stoomtrein paasdagen
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

online
Re: Modelbaan getswoud stoomtrein paasdagen
Gerard,
Dat is de bedoeling
Jorg,
Graag gedaan.

Paaseierenvervoer:
Re: Modelbaan getswoud stoomtrein paasdagen
Hoezo, speciaal vervoer :thumbup: :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud stoomtrein paasdagen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud stoomtrein paasdagen

Hoi Tim!

Ik had bij het filmpje verwacht, dat er na ieder rondje wel een eitje verdwenen zou zijn  :-)

Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud 1e paasdag met bezoek van maarsburg en stoomtreinjubileum!
Hallo Gerard,
Omdat er bijna nooit een paasei trein rijd misschien :D
Hallo Tony,
Dan had de trein maar 3 rondjes kunnen rijden want we waren met z'n tweeën! We hebben ze dus maar laten liggen >:-D zijn de inwoners ook blij >:-D >:-

Hallo allemaal,
Vandaag was Remco langs gekomen. Hij had zijn 1600 en zijn E41 lok meegenomen. De icr rijtuigen die hij heeft vind ik ook erg mooi en beter staan achter de 1600 dan plan E's. Maar omdat de baan af en toe kuren heeft wilde ik weten of de rijtuigen het hier ook goed doen. Gelukkig was het antwoord ja :) . Nadat de treinen een aantal rondjes hadden gereden besloten we om paaseieren te halen en ze op de rongenwagens te leggen. Het speciale paaseieren vervoer  :P deze trein heeft de nodige rondjes gereden. Toen kwamen we er achter dat we nog foto's voor jullie moesten maken :O dus dat hebben we gelijk maar eventjes gedaan ;) hierbij dan de foto's:
Foto 1: daar komt de trein uit Maarsburg
Foto 2: en daar is de trein van Getswoud
Foto 3: line up van 2X 1600, E41, en de motorpost
Foto 4: het ging niet helemaal goed met de gsm vandaag. (Nee dit is niet voor de foto neergezet en anders vraag je het lekker aan Remco :D ) gelukkig was de lok aan het rangeren en had geen wagons aan de haak. De stoker en machinist zijn met de schrik vrijgekomen. Gelukkig geen ernstige beschadiging aan de lok of waterkraan. Na het hersporen van de lok reed die weer vrolijk verder.

Dit was verslag 1 van 2 van 1e paasdag.
Re: Modelbaan getswoud 1e paasdag met bezoek van maarsburg en stoomtreinjubileum!
Tim
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud 1e paasdag met bezoek van maarsburg en stoomtreinjubileum!
Jorg, bedankt.

Hallo allemaal,
Verslag 2 van 2 van 1e paasdag. Zoals ik al had gezegd hadden wij besloten om paaseieren op rongenwagens te leggen (en die liggen er nog steeds :P ) daar heb ik een filmpje van gemaakt en die aan jullie laten zien.
Verder had ik de zelfde line up foto van verslag 1 nog in zwart wit en sepia gefotografeerd. Hier dan de foto's:
Foto 1: zwart wit line up foto.
Foto 2: de paaseieren trein.
Foto 3: de sepia line up foto.
Foto 4: daar ging de trein van Maarsburg weer naar huis. Het was heel gezellig.

Dit was paasdag 1. Ik hoop dat jullie genoten hebben.
Re: Modelbaan getswoud 1e paasdag met bezoek van maarsburg en stoomtreinjubileum!
Tim

Weerom top :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud 1e paasdag met bezoek van maarsburg en stoomtreinjubileum!

Derde foto zou zo uit een catalogus uit 1960 kunnen komen  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud 1e paasdag met bezoek van maarsburg en stoomtreinjubileum!
Tim. :thumbup: :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud 1e paasdag met bezoek van maarsburg en stoomtreinjubileum!
Jong,
Bedankt
Tony,
Misschien komt die dat ook  :D nee hoor zelf gemaakt. Bedankt
Michel,
Bedankt voor je duimpjes
Re: Modelbaan getswoud 1e paasdag met bezoek van maarsburg en stoomtreinjubileum!
Hallo Tim,
Fantastisch om jouw hele verhaal mee te lezen. Ik heb de hele topic vandaag van begin tot en met nu bekeken. Wat een prachtige fantasie en energie heb jij. En je bent ook nog eens verdomd handig in van alles en nog wat. Ik blijf je zeker volgen!! Ga zo door.....!!

M Vr Gr,   Pieter
Re: Modelbaan getswoud 1e paasdag met bezoek van maarsburg en stoomtreinjubileum!
Hoi Tim,

Ik heb net jouw draadje voor het eerst wat beter bekeken. Wat leuk dat je met al die treinen op M-rail rijdt. Ik zag ook al wat ballast langs de rails, goed bezig  ;)
Toen ik jouw verhaal las over Remco, dacht ik terug aan de tijd dat ik jouw leeftijd had. Ik nam mijn locomotieven ook altijd mee naar mijn vriend. Die had namelijk een baan van 8 meter lang (van zijn vader) en ik had maar een klein rondje. Samen fantaseren en af en toe een ongeluk veroorzaken, hoorde er toen ook bij. Gelukkig hadden we een kraanwagen op de baan. Die staat op mijn baan nu rustig geparkeerd :)

Groetjes,
Henk163
Re: Modelbaan getswoud 1e paasdag met bezoek van maarsburg en stoomtreinjubileum!
Hallo Pieter,
Wat een leuke energie volle reactie. Leuk dat je mijn draadje van voor tot achter hebt gelezen. De verslagen maak ik met plezier. Fantasie heb ik zeker. Iedereen zegt altijd dat er bij mij op dat gebied niks ontbreekt. De meeste tips krijg ik overigens van Remco (m-re). Leuk dat je mij blijft volgen en ik ga zeker door.

Hallo Henk,
Leuk dat je m'n draadje beter hebt bekeken en terug denkt aan de tijd van toen. Wij sleuren altijd onze treine mee naar elkaar toe. Een ongeluk hoort er altijd bij. Zoals je zag in deel 1 is er ook een ongeluk gebeurt. :P dat ballast ben ik nog mee bezig en het is een leuke klus om de doen. Deze manier van ballasten heb ik geleerd van iemand (ergens in Italië) die een filmpje had gemaakt van ballasten en dat op YouTube had gezet. Dat filmpje ooit gevonden en bekeken en dat uitgeprobeerd. Dat beviel mij zo goed dat ik het nu nog steeds toepas.
Re: Modelbaan getswoud 1e paasdag met bezoek van maarsburg en stoomtreinjubileum!
Hallo Tim,
Nou nou.... zoveel ideeën geef ik je nou  ook weer niet.
De meeste ideeën komen bij jezelf vandaan.
Kijk eens wie die prachtige baan zo heeft gemaakt dat ben jij zelf geweest. :D :thumbup: :thumbup:

Groeten,

Remco
Re: Modelbaan getswoud 1e paasdag met bezoek van maarsburg en stoomtreinjubileum!
Hallo Remco,
Ik snap wat je bedoelt. Maar het gaat niet om de ideeën maar om de tips hoe je het zo mooi maakt. Jij leert het hier of van je vader en ik leer het van jouw.
Re: Modelbaan getswoud 1e paasdag met bezoek van maarsburg en stoomtreinjubileum!
Hallo Tim,
Ik krijg ook meer ideeën en tips op het forum. :D
Met een beetje oefenen word alles mooi  :P

Groeten,

Remco
Re: Modelbaan getswoud 1e paasdag met bezoek van maarsburg en stoomtreinjubileum!
Marklin tim, heb je dat filmke toevallig nog?
Re: Modelbaan getswoud 1e paasdag met bezoek van maarsburg en stoomtreinjubileum!
Remco,
Dat is zeker waar
Johnny,
Welke?
Re: Modelbaan getswoud 1e paasdag met bezoek van maarsburg en stoomtreinjubileum!
Waarvan sprake in #389
Re: Modelbaan getswoud 1e paasdag met bezoek van maarsburg en stoomtreinjubileum!
Citaat van: marklintim op maandag 06 april 2015, 09:01:50
Verslag 2 van 2 van 1e paasdag. Zoals ik al had gezegd hadden wij besloten om paaseieren op rongenwagens te leggen (en die liggen er nog steeds :P ) daar heb ik een filmpje van gemaakt en die aan jullie laten zien.
Ik denk dat Johnny het voornoemde filmpje (zal wel video zijn...) bedoelt.
Re: Modelbaan getswoud 1e paasdag met bezoek van maarsburg en stoomtreinjubileum!
Hallo Johnny,
Dat moet ik even zoeken .
Hallo wim,
Dat had ook gekund maar het link je staat er bij en het gaat dus over dat ballasten filmpje.
Re: Modelbaan getswoud 1e paasdag met bezoek van maarsburg en stoomtreinjubileum!
Inderdaad het balasten filmke. :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud 1e paasdag met bezoek van maarsburg en stoomtreinjubileum!
Gevonden. Ik doe het niet precies omdat ik niet alle op maar gemaakte blokjes en gereedschappen heb. Ik stort het en breng het op deze manier in model met een houtblokje en verlijm het op dezelfde manier. Verven doe ik ook niet. Ik snap alleen niet wat dat witte verf op het eind bij de rails moet voorstellen.
Hierbij het filmpje: https://m.youtube.com/watch?v=4s1OiQJ1kws