Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Modelbaan getswoud zomer update 3

Gestart door marklintim vrijdag 01 november 2013, 18:43:46

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Modelbaan getswoud officiële opening autotunnel + hoog bezoek
Hoi Tim,
wat een feest bij de opening, hoog bezoek en interessante treinen.
Dat moet wel een belangrijke tunnel zijn!
Gefeliciteerd met deze opening.
Re: Modelbaan getswoud officiële opening autotunnel + hoog bezoek
Waar is het feestje? Daar is het feestje! :D

Het is een hele happening geworden. :thumbup:
Nu maar hopen dat de tunnel goed gebruikt gaat worden en dat die niet voor niets is aangelegd.
Re: Modelbaan getswoud officiële opening autotunnel + hoog bezoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Modelbaan getswoud officiële opening autotunnel + hoog bezoek
Heerlijk die motorpost treinen op je baan  :)
Ik ga er ook weer een op mijn eigen baan zetten, dat is alweer lang geleden  :?


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Modelbaan getswoud officiële opening autotunnel + hoog bezoek
Hallo Cees,
Bedankt en dat is het zeker nu hoeft niet alles meer per trein te worden vervoerd maar kan het ook per (vracht)auto.
Gerard,
De tunnel gaat zeker goed gebruikt worden.
Peter,
Dat zal ik zeker maar weer eens doen :D
Er is gister ook veel post overgeladen van maarsburg naar getswoud en van getswoud naar maarsburg.
Re: Modelbaan getswoud officiële opening autotunnel + hoog bezoek
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud officiële opening autotunnel + hoog bezoek

Hoi Tim !

Ik denk dat veel oudjes zoals ik, zich bij het zien van jouw baan, 50 jaar jonger voelen  :thumbup:
Jij laat het echte spelen met treinen zien en ik word daar erg vrolijk van.

Lekker doorgaan zo !!!

Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud officiële opening autotunnel + hoog bezoek
Hallo Tony,
Dat is fijn om te horen hier word ik vrolijk van ;) bedankt voor uw compliment.
Re: Modelbaan getswoud officiële opening autotunnel + hoog bezoek
Het is vast een mooi en gezellig feestje geworden op jouw baan!
Foto's zien er leuk uit. Dat men nog maar lang mag genieten van de autotunnel!
Re: Modelbaan getswoud officiële opening autotunnel + hoog bezoek
Mearaluna,
Dat was het zeker en men zal er lang van gaan genieten inderdaad :D
Re: Modelbaan getswoud officiële opening autotunnel + hoog bezoek
Hoi Tim.
Bijzonder leuk om iedere keer jouw updates op de baan te zien! :thumbup:
Je hebt al een mooie verzameling, vooral de posttreinen zijn altijd mooi op de baan.

Nog veel plezier met de bouw van je baan.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Modelbaan getswoud officiële opening autotunnel + hoog bezoek
Hallo AlbertJan,
Bedankt. Ik heb maar 1 mp hoor de 3001  is van remco want  die was op bezoek de autotunnel leidt trouwens ook naar onze opa's baan niedlingen amsteldam.
Re: Modelbaan getswoud officiële opening autotunnel + hoog bezoek
Wat is dit nou weer? 8o
De autotunnel is gesloten en er word daar aan de weg gewerkt. :( :o)
Re: Modelbaan getswoud officiële opening autotunnel + hoog bezoek
Wat is dat nou weer? 8o

Is de tunnel nu al versleten? :?
Is de bouw niet goed uitgevoerd? :(
Is de capaciteit te laag? :-(
Is de beveiliging niet in orde? :|
Is er iets ontdekt wat niet goed is? 8o
Re: Modelbaan getswoud officiële opening autotunnel + hoog bezoek
Tja wie zal het zeggen?
Het schijnt wel zo te zijn dat er iets wordt gedaan aan de beveiliging. Maar daar heb je toch geen asvalt voor nodig of verharde ondergrond :help: :help: 8o
Re: Modelbaan getswoud officiële opening autotunnel + hoog bezoek
Hallo allemaal,
Vandaag was alles weer ingepakt. Geen bezigheden meer en de 1600 stond klaar om de trein weg te rijden. Wat was er nou gebeurd in alle geheimzinnigheid? Zoals al gezegd de beveiliging maar ook de weg is uitgebreid. De weg lijdt niet alleen naar maarsburg maar ook naar niedlingen.(mijn opa's baan) de mensen zijn daar heel blij mee want in niedlingen hebben we een andere spanning dus het is altijd veel rangeer en overstap gedoe.
Re: Modelbaan getswoud officiële opening autotunnel + hoog bezoek
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud officiële opening autotunnel + hoog bezoek

Dat moet wel een heel speciale weg zijn , Tim !
Ben benieuwd waar die in Niedlingen precies uit komt  :P
Je opa zal wel blij zijn......

Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud officiële opening autotunnel + hoog bezoek
Hallo allemaal,
Ik ben gisteren met mijn vader naar vsm beekbergen geweest. Het was heel leuk en ik heb nog wat gekocht. Een tweede ptt postrijtuig. Nu had ik een vraagje. Als ik tussen de 2 rijtuigen en tussen de lok een roco kortkoppeling doe, is het dan een buffer op buffer rijder? Want mijn opa heeft een roco blokkendoos met kortkoppelingen en die rijd harmonica op harmonica. Dus van foto 1 naar foto 2 en van foto 3 naar foto 4.
Re: Modelbaan getswoud officiële opening autotunnel + hoog bezoek
Hoi Tim,

Eigenlijk kan dat alleen maar als de lok en de wagon ook een zogenaamd kortkoppelmechanisme heeft. Zonder dat kun je de boog niet nemen omdat er geen ruimte gemaakt wordt om de afstand tussen de buffers te vergroten.

Gr, Ben.
Re: Modelbaan getswoud officiële opening autotunnel + hoog bezoek
Ben,
Bedankt maar bedoelt u dat er dan zoiets (foto1) moet gebeuren?
Als het antwoord ja is dit zit namelijk ook in de lok moet het dan kunnen?
Re: Modelbaan getswoud officiële opening autotunnel + hoog bezoek
Dat bedoel ik. :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud verschillende grootspoor dingen gezien
Hallo allemaal,
De afgelopen tijd heb ik weinig tijd gehad om aan de baan te bouwen of dus een update te plaatsen. Ik heb de afgelopen tijd veel dingen gedaan/bezocht van grootspoor ivm het 175 jaar van NS. Ik heb helaas weinig foto's voor jullie maar ik zal er het beste van maken. :D
Als eerste ben ik op zaterdag 6 september naar het vsm festival terug naar toen geweest en heb ik een hele leuke dag gehad. Daar heb ik ook een stukje van gefilmd.

En op zaterdag 20 september ben ik naar Amsterdam gegaan om daar een ritje naar Haarlem met een historische trein te maken geweest. In Haarlem ben ik met mijn vader op de bus gestapt (een oude) en zijn we naar de nedtrain werkplaats gegaan. Daar rond gekeken, het was best leuk. Toen terug naar station Haarlem en met de historische trein terug naar Amsterdam.
Re: Modelbaan getswoud verschillende grootspoor dingen gezien
Bedankt voor het plaatsen van het filmpje.

Even voor de volgende keer, voor dit grootspoorzaken hebben we een apart board: http://forum.3rail.nl/index.php?board=130.0. Dan blijft jouw modelbaantopic wat overzichtelijker. :wink:
Re: Modelbaan getswoud verschillende grootspoor dingen gezien
Gerard,
Sorry bedankt dat zal ik de volgende keer doen!
Re: Modelbaan getswoud verschillende grootspoor dingen gezien
 :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud verschillende wat gaat dit worden?
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud verschillende wat gaat dit worden?
Hallo allemaal,
Ik heb bijna een weekje vakantie. Dat betekent dat er weer een weekje baan bouw in de planning staat  :o) omdat praxis afgelopen zaterdag van 9 tot 12 21% korting had O:-D heb ik wat spullen gehaald en jullie mogen raden wat dit gaat worden. Ik ben er zelf best blij mee want het stond al heel lang in de planning om een .... Te maken. >:-D
Re: Modelbaan getswoud verschillende wat gaat dit worden?
Heey Tim,
Word het misschien een uitschuifbare plank waar wissel bediening en trafo op komt?
Of ga je de poten stevig maken?

Groeten,

Remco
Re: Modelbaan getswoud verschillende grootspoor dingen gezien
Hoi Tim,

Ik vind het een eer dat je mijn foto kiest, maar toch wil ik je vragen om dit niet niet nogmaals te doen. Als je een foto zonder toestemming gebruikt is dit strafbaar onder auteursrecht (Wet van 23 september 1912, houdende nieuwe regeling van het auteursrecht). Als je een keer een foto gebruikt van een fotograaf zónder toestemming, kun je flink in de problemen komen door bijvoorbeeld een boete van duizenden euro's opgelegd te krijgen. Ook mijn foto's moeten mensen niet zomaar gaan kopiëren, aangezien diverse foto's in tijdschriften komen die de rechten ook hebben gekocht van mij. Altijd eerst netjes vragen en met een naamsvermelding erbij. Verder maakt het in dit geval niet zo uit omdat ik de foto's al op het forum heb gezet hier, maar je moet er wel mee uitkijken als je een keer een foto te pakken hebt van een bekende fotograaf.

Verder ben je goed bezig :thumbup:. Succes in de vakantie.

Groet, Myron
Re: Modelbaan getswoud verschillende wat gaat dit worden?
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud verschillende wat gaat dit worden?
Hallo Remco,
Het wordt inderdaad de trafo plank
Hallo myron,
Sorry ik vond hem op google en vond hem mooi, had niet gezien dat die van jouw was. Dat van die boete wist ook niet. Zo leer je elke dag weer wat bij.ik schrok hier wel van dus ik zal beter uitkijken met downloaden van google
Re: Modelbaan getswoud hoe werkt dit?
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud hoe werkt dit?
Hallo allemaal,
Ik zag dit op YouTube. En ik vroeg mij af hoe dat werkt. Het is dan wel gelijkstroom digitaal maar digitaal blijft digitaal en ik vroeg mij af of dit ook voor marklin mogelijk was.
Of in ieder geval hoe het werkt want dat vond ik wel grappig. En is er mischien ook een manier omdat op analoge treinen toe te passen bijvoorbeeld dat de andere panto omhoog gaat als je de lok omschakelt.
De link baar het filmpje: https://m.youtube.com/watch?v=ybYsWXYlMnM
Dus het gaat hierbij om de pantografen.
Re: Modelbaan getswoud hoe werkt dit?
Werkt met Piëzo motortjes. Märklin maakt/maakte dit ook. Zie (o.a.) ===> klik
Re: Modelbaan getswoud hoe werkt dit?
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud hoe werkt dit?
Hallo Wim,
Bedankt. Ik kan wel een beetje Duits maar nog niet heel goed dus ik zal er van de vakantie eens rustig naar kijken. Ik vond het er leuk uit zien. En als ik ooit overstap naar digitaal zou ik dat eigenlijk wek willen.
Re: Modelbaan getswoud E41 uit maarsburg op bezoek
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud E41 uit maarsburg op bezoek
Hallo allemaal,
Vandaag was Remco op bezoek met de E41 uit maarsburg. We hebben samen met de treinen gereden. Het was gezellig en ik heb een paar foto's voor jullie.
Foto 1: de E41 komt even later langs met een houttrein.
Foto 2: de trein richting maarsburg.
Foto 3: de br01 en br44 van de gsm waren ook onder stoom. Dit was de laatste rit voor de winterstop.
Foto 4: de E41 gaat weer terug richting maarsburg.
Foto 5: line up met getswoudse mp, maarburgse E41 en getswoudse 1600
Re: Modelbaan getswoud E41 uit maarsburg op bezoek
Erg leuk zo'n E41, de beige blauwe 141 was lang geleden mijn eerste grote Marklin lok, die draait met enige regelmaat nog steeds rondjes op mijn spoorbaan.

Met vriendelijke groet

Frank
Re: Modelbaan getswoud E41 uit maarsburg op bezoek
Het lijkt veel op de groene E40 die in mijn startset zat en die ik nog steeds heb.

Maarre... :thumbup: dat het een gezellige dag was. Op naar de volgende keer?
Re: Modelbaan getswoud E41 uit maarsburg op bezoek
Een rijdag en dan ook nog met gastlokomotieven, geweldig wat leuk.
Re: Modelbaan getswoud E41 uit maarsburg op bezoek
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud E41 uit maarsburg op bezoek
Hallo frank,
Het is zeker een leuke machine en mooi dat hij bij jouw ook nog rijd.
Hallo Gérard,
Dag vindt ik nou weer niet en zeker op naaf de volgende keer.
Hallo cees,
Het was een leuk rijmiddagje. 'S ochtends moest ik nog naar school. En het was maar 1 Gast loc.
Re: Modelbaan getswoud E41 uit maarsburg op bezoek
Hallo,

Jammer van de wazige foto's, maar het ziet eruit als een gezellige dag.
De E41 is een prachtige loc!
Re: Modelbaan getswoud E41 uit maarsburg op bezoek
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud E41 uit maarsburg op bezoek
Hallo mearaluna,
Bedankt voor je reactie. De E411 is inderdaad een prachtlok!
Re: Modelbaan getswoud wat heb ik gedaan in mijn vakantie?
Hallo allemaalc
Ik had al vakantie gehad maar hier komt dan de baan update. Ik ben niet alleen met de modelbaan bezig geweest. Ik had een klein beetje huiswerk helaas maar ik ben wel naar spoorparade Amersfoort geweest :thumbup: we beginnen met foto 1. Ik heb op de boerderij een boom geplaatst. Ik vond alleen dat de boom aangepast moest worden. Dus ik ben aan de slag gegaan met rode verf, en een klein kwastje. Door hier eb daar lichtjes een puntje neer te zetten maakte ik een appelboom.
Verder naar foto 2. Ik heb weleens werkplaats terrein aangelegd en hier moest ooit nog een werkplaats komen. Ik ontdekte laatst een draadje van Gerard waarin werd beschreven om van een schoenendoos te maken. Ik had nog een schoenendoos over dus je weet wel wat ik ging doen......inderdaad ik heb geprobeerd om van die schoenendoos een werkplaats te maken en ik vind hem al aardig gelukt. Zie foto 2 en 3.
Verder heb ik bij harlaar wat spullen gehaald zoals de kortkoppelingen. Deze erop gezet en het ziet er leuker uit. (Vind ik) foto 4
Op foto 5 is een nieuw stukje bovenleiding te zien, een kleine verandering in de weg en dus een verkeersbord.


Ik heb een hele leuke vakantie gehad. Op naar de volgende vakantie om weer verder te werken. Nog 9 weken wachten. O:-D
Re: Modelbaan getswoud wat heb ik gedaan in mijn vakantie?
Citaat van: marklintim op vrijdag 24 oktober 2014, 18:47:00
Verder naar foto 2. Ik heb weleens werkplaats terrein aangelegd en hier moest ooit nog een werkplaats komen. Ik ontdekte laatst een draadje van Gerard waarin werd beschreven om van een schoenendoos te maken. Ik had nog een schoenendoos over dus je weet wel wat ik ging doen......inderdaad ik heb geprobeerd om van die schoenendoos een werkplaats te maken en ik vind hem al aardig gelukt. Zie foto 2 en 3.
Ik vind het een hele eer dat je mijn locloods als voorbeeld gebruikt hebt. :thumbup: :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud wat heb ik gedaan in mijn vakantie?
en nu rustig afwerken
verdunde lijm en zand erop of steen motief en vervuilen
Re: Modelbaan getswoud wat heb ik gedaan in mijn vakantie?
Citaat van: Gerard op vrijdag 24 oktober 2014, 19:33:07
Citaat van: marklintim op vrijdag 24 oktober 2014, 18:47:00
Verder naar foto 2. Ik heb weleens werkplaats terrein aangelegd en hier moest ooit nog een werkplaats komen. Ik ontdekte laatst een draadje van Gerard waarin werd beschreven om van een schoenendoos te maken. Ik had nog een schoenendoos over dus je weet wel wat ik ging doen......inderdaad ik heb geprobeerd om van die schoenendoos een werkplaats te maken en ik vind hem al aardig gelukt. Zie foto 2 en 3.
Ik vind het een hele eer dat je mijn locloods als voorbeeld gebruikt hebt. :thumbup: :thumbup:
O:-D O:-D jij mag beoordelen als hij af is.
Citaat van: nero op vrijdag 24 oktober 2014, 19:49:53
en nu rustig afwerken
verdunde lijm en zand erop of steen motief en vervuilen
Volgens mij heb ik wat gemist. Waar moet dat op? En vervuilen is niet nodig. Dat doet de natuur. Zie foto.
Re: Modelbaan getswoud wat heb ik gedaan in mijn vakantie?
je schoenen dooseuh werkplaats
lijm erop en zand of gips opstrooien
en wheathren
Re: Modelbaan getswoud wat heb ik gedaan in mijn vakantie?
Dat ziet er prima uit!  :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud wat heb ik gedaan in mijn vakantie?
Citaat van: nero op vrijdag 24 oktober 2014, 23:05:31
je schoenen dooseuh werkplaats
lijm erop en zand of gips opstrooien
en wheathren
Waarom zand of gips erop? Wheathren komt wel als hij af is.
Citaat van: WouterMarklin op zaterdag 25 oktober 2014, 23:42:57
Dat ziet er prima uit!  :thumbup:
Bedankt voor je compliment
Re: Modelbaan getswoud 5 jaar getswoud
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud 5 jaar getswoud
Hallo allemaal,
Zoals we al weten bestaat getswoud dit jaar 5 jaar. Gisteren is er een tentoonstelling geopend en bijna het hele spoorwegnet licht plat dus er wordt dit weekend veel gereisd met de auto. Er rijd 1 trein naar het punt waar je kunt overstappen op de trein naar maarsburg of niedlingen. Er zijn lang voorbereidingen gedaan maar het is dan toch eindelijk gelukt.
Foto 1: de v200 en de motorpost staan opgesteld bij de werkplaats. Mensen mogen onder begeleiding van een machinist dingen uitproberen zoals lichten, pantograaf op of neer of dieselmotor starten.
Foto 2: omdat het terrein nog in aanbouw is, is er een restauratie rijtuig opgesteld waar mensen wat kunnen eten en drinken.
Foto 3: de motorpost heeft een postrijtuig aan de haak, mensen mogen zelf post in of uitladen.
Foto 4: mensen kunnen een kijkje nemen in de wijn brouwerij.
Foto 5: een overzicht vanaf de werkplaats.

Dit was het deel werkplaats terrein er zullen nog 2 delen volgen. Nog een klein detail. De bovenleiding is uitgeschakeld
Re: Modelbaan getswoud 5 jaar getswoud
Citaat van: marklintim op zondag 26 oktober 2014, 11:42:02
Zoals we al weten bestaat getswoud dit jaar 5 jaar. Gisteren is er een tentoonstelling geopend en bijna het hele spoorwegnet licht plat dus er wordt dit weekend veel gereisd met de auto.
Ohjee, dat gaat waarschijnlijk veel fileleed opleveren. :sad:
CiteerDit was het deel werkplaats terrein er zullen nog 2 delen volgen.
Ik ben benieuwd.
Re: Modelbaan getswoud 5 jaar getswoud
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud 5 jaar getswoud
Deel 2, het station
Hallo allemaal,
De fotograaf is uitgekeken bij de werkplaats en is nu op het station gekomen met de pendeltrein. Hier de foto's.
Foto 1: op het station stond een leuke verrassing. De bruine 1220 die een revisie ondergaat. Zo moet de gele balk nog aangebracht worden.
Foto 2: ook de br3029 van de gsm stond op het station. Mensen mogen hier ook in kijken.
Foto 3: de br44 en br01 van de gsm pendelen tussen bepaalde delen en komen hier aan op centraal station.
Foto 4: de br89 van de gsm? Wat doet die hier? Daar zullen we snel genoeg achter komen in deel 3 >:-D .
Foto 5: hier heeft de fotograaf ook een overzichts foto gemaakt.
Re: Modelbaan getswoud 5 jaar getswoud
Hoi Tim,

Leuk verslagje weer! Die 1200 is wel afschuwelijk mishandeld hoor, ik weet niet of een revisie nog mogelijk is. Ik vrees dat die niet meer te redden is!
Re: Modelbaan getswoud 5 jaar getswoud
 :thumbup: En nu wachten op deel 3.
Re: Modelbaan getswoud 5 jaar getswoud
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Modelbaan getswoud 5 jaar getswoud
Citaat van: frank-103 op zondag 26 oktober 2014, 14:12:35
Die 1200 is wel afschuwelijk mishandeld hoor, ik weet niet of een revisie nog mogelijk is. Ik vrees dat die niet meer te redden is!
:) Nou, nou, nou, dat komt vast wel goed bij Tim. Wij ouderen zien dat niet goed met onze bijziendheid. Door de ogen van een 14 jarige ziet dat er heel anders uit.
Hee Tim, goed bezig.  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dirk-Jan