Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Modelbaan getswoud zomer update 3

Gestart door marklintim vrijdag 01 november 2013, 18:43:46

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Modelbaan getswoud gras gras en nog eens gras
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud gras gras en nog eens gras
Hoi Tim,

Ik gebruik decovlies van Heki en Heki-flor. Je kunt het in allerlei kleuren krijgen.
Je kunt er stukjes van knippen/scheuren. Ik trek die vaak onregelmatig uit elkaar en druk het zo op het strooigras.
Op mijn baantopic kun je zien hoe dat er uitziet.

Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud gras gras en nog eens gras
Even een tijdje wat minder actief geweest en weer een hoop gemist.
Leuke nieuwe uptdates!

Het gras en het water ziet er goed uit.
Re: Modelbaan getswoud gras gras en nog eens gras
Citaat van: marklintim op donderdag 22 mei 2014, 18:40:47
Ik heb op verschillende plekken gras gestrooid.

Waarom niet met de "vliegenmepper" even rechtop gezet? Een vliegenmepper met een Theezeefje kost niet zo heelveel. Dan kan je met verschillende vezellengtes hele leuke resultaten bereiken:
De vliegenmepper, deel I en De vliegenmepper, deel II.

Dus met vezels 2,5mm, 4mmm en 6mm in verschilende kleuren. Dan ziet het er niet meer zo saai uit.

Citaat van: marklintim op donderdag 22 mei 2014, 18:40:47
Maar het ziet er een beetje saai uit. Ik zou er graag onkruid bij willen maken maar hoe kan ik dit doen en met welk soort vezels van het liefst

Bij mijn kolenbunker heb ik polletjes van miniNatur-Silhouette gebruikt.

Groet Ronald.
Re: Modelbaan getswoud arikelnummer gevraagd!???
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud arikelnummer gevraagd!???
Hallo allemaal,
Bedankt voor de reacties.
Ronald ik probeer het meeste rechtover eind te zetten maar dat lukt niet altijd ik gebruik wel een theezeefje maar behangsellijn en dat moet eerst goed drogen voordat je gaat afzuigen. Ik laat het een dag drogen en dan pak ik de stofzuiger doe een kous over het zuig gat (van iemand geleerd dat kost minder geld aan gras :D) hetgeen wat blijft zitten wordt overeind gezogen.

Maar dan nu: ik heb een marklin container (staat er ook onder zie foto's) maar er staat geen artikelnummer bij en ik zou die wel graag willen weten zodat ik in de toekomst containers kan vervoeren. Ik was dat al een poosje van plan en dan wil ik ook nog weten wat er het realistisch voor staat. Dus geen stoomtrein ofzo :P
Ikzelf zat te denken aan een 1200. Of vinden jullie dat anders i.v.m. Tijdperk (1985-1990)
Ik hoor het graag!
(P.S. De container(S) maken niet uit)
Re: Modelbaan getswoud arikelnummer gevraagd!???
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud arikelnummer gevraagd!???
Hallo Tim !

Je containerwagen is márklin no 4668 en rond 1970 uitgebracht.
Er zijn er nog een paar, een met DB erop (4664) , allemaal met de zelfde soort containers.
Met wat geluk vind je ze op beurzen en marktplaats voor een leuk prijsje.

Je Nederlandse locs en je V200 passen er prima bij.

Trouwens , ook zonder artikelnummer kun je uitstekend met containers rijden  :P

Grtz Tony

Re: Modelbaan getswoud arikelnummer gevraagd!???
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud arikelnummer gevraagd!???
Tony bedankt,
Ja idd kan ik zonder artikelnummer ook met die container wagon rijden maar ik heb er maar 2 (ook een met DB opschriften.) maar ik wilde de serie uitbreiden vandaar  ;). Ik wilde er eigenlijk een 1200 lok voor zetten maar of voor andere goederentrein. Maar ik twijfel welke ik zal nemen de acts is echt voor containers maar de andere blauwe vind ik ook erg mooi. Mischien dat die ook wel eens personen rijd dus ik zat meer te denken aan de 1215. 37121 maar ik kijk wel! In ieder geval bedankt voor de artikelnummers.
Re: Modelbaan getswoud arikelnummer gevraagd!???
Ik zou wel een geel/grijze NS 1200 nemen. De ACTS-versie was er toen niet en de blauwe versie was net geschilderd. Je kan bijvoorbeeld meebieden op deze geel/grijze 1212. Maar als jij de blauwe mooi vindt, moet je die gewoon nemen! Het maakt niet uit of die in het echt toentertijd (tussen 1980 en 1985) zo rondreed, het is jouw baan!

Pim
Re: Modelbaan getswoud 3 filmpjes + record poging! Ivm 5 jaar getswoud.
Hallo allemaal,
Pim bedankt dan wordt het toch de blauwe want de geel grijze vindt ik niet zo mooi.
Dan heb ik drie filmpjes.
Filmpje 1 is een filmpje die ik al een poosje geleden heb gemaakt maar er nog steeds niet opgezet. Het gaat over de overweg paaltjes die zijn aangesloten en het heel mooi doen.

Filmpje 2 heb ik ook al een poosje en daar komen verschillende soorten treinen in voor ook de br01 van de gsm want het stoomseizoen is weer begonnen.

Filmpje 3 is een recordpoging omdat getswoud 5 jaar bestaat hebben de spoorwegen besloten om een poging te doen van de langste goederentrein die ooit heeft gereden in getswoud met 1 lok ervoor en 30
goederenwagons de trein was lang en af en toevkantelde die bijna maar het is gelukt om de trein heel te houden. Het tema is laden en lossen dus de trein stopt af en toe om goederen te laden en te lossen. De gewone dienst ging ook gewoon door.
Re: Modelbaan getswoud 3 filmpjes + record poging! Ivm 5 jaar getswoud.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud 3 filmpjes + record poging! Ivm 5 jaar getswoud.
Gefeliciteerd met je jubileum, Tim !

Ik heb van je filmpjes genoten  :thumbup:
Vooral de laatste, mijn hele jeugd kwam voorbij (rijden).
Tip ; als je een lange trein maakt, hang dan de zwaarste wagens zoals je trafowagen vooraan.

Ps. Ik heb je een pb gestuurd

Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud 3 filmpjes + record poging! Ivm 5 jaar getswoud.
Leuke filmpjes!
Bedankt voor het delen.
Re: Modelbaan getswoud vuile containertrein + vraagje
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud vuile containertrein + vraagje
Hallo allemaal,
Laten we eens beginnen met het vraagje >:-D ik heb niet al te veel spullen (verf lijm gras en verschillende soorten/grooten grinden.) toch wil ik een slootje op de plek van foto 1 maar ik weet niet of en hoe ik dat dan kan maken met de spullen die ik heb als iemand dat wel weet hoor ik het graag.
Dan de vuile containertrein. Ik heb een container vies gemaakt als proefmodel dit beviel goed daarna ben ik de rest van de containertrein gaan vervuilen. (7 wagons) ik heb dit gedaan met filmpjes die ik op dit forum vond met verf iemand daar ook mischien nog opmerkingen over? :D zie foto 2 3 4 het zijn ze niet allemaal. de trein zal vandaag zijn eerste rondje gaan rijden. Binnenkort nog ander nieuws maar dat gaat nog even in de wacht.
Re: Modelbaan getswoud vuile containertrein + vraagje
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud vuile containertrein + vraagje
Prima gelukt, Tim  :thumbup:

Bedenk wel dat er ook schone containers (en minder vuile) rond rijden. Dan wordt het nog gevarieerder.
Als je simpel een makkelijk slootje met stilstaand water wilt maken; ondergrond vlak maken (evt met gips), met acrylverf donkergroen
(mosgroen) maken en een stel lagen acrylvernis (glans) erover. Voor een prikkie te koop bij de action. Wel laag voor laag en goed laten drogen. Daarna kun je gras en groen langs de waterkant. Kijk eens naar water in een kanaal of beek en je ziet wat voor kleur je ongeveer moet hebben. Probeer het eerst op papier uit beetje zwart er door helpt ook vaak.

Succes! grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud vuile containertrein + vraagje
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud vuile containertrein + vraagje
Tony,
Bedankt nooit gedacht dat het zo makkelijk was de eerste laag zit er al op. Foto 1 ik heb niet alle containerwagons zwaar of licht vuil gemaakt 2 ook niet.
Re: Modelbaan getswoud bagger slootje/beekje
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud bagger slootje/beekje
Hallo allemaal,
Ik ben vandaag met tips van Tony een bagger slootje gemaakt. Hier in stappen hoe ik het heb gedaan. Eerst had ik al verf gekocht bij action en groen met een beetje zwart gemengd voor een beetje donker groen en dat in drie lagen gesmeerd. Zie foto 1
Vervolgens heb ik een paar kronkelige strepen van houtlijm opgesmeerd voor het golf effect. Dan een dikke laag behangsellijm en herfst gras en grind gestrooid dat morgen even afzuigen. Foto 2 + 3. En in een foto 4 zie je aan de randjes een paar keien op elkaar gelijmd.
Re: Modelbaan getswoud stoomseizoen begonnen
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud stoomseizoen begonnen
Hallo allemaal,
Vandaag was dan officieel het stoomseizoen begonnen.
De br01 en br44 opende dit. Vanaf morgen zal er een paar keer per dag een stoomtrein rijden op de lijm van de gsm. De opening was geslaagd en er is film vastgelegd:

Veel kijkplezier

Veder is de goederenstation brandweer verhuist. Hieronder een klein fotoverslagje :D
Foto 1 de wagen rijd weg van zijn oude kazerne
Foto 2 even inparkeren i een beetje krap
Foto 3 ruimte om in te stappen is er de cabine steekt iets uit de loods 8o
Re: Modelbaan getswoud volautomatische overweg
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud volautomatische overweg
Hallo allemaal,
Ik heb op mijn analoge baan een overweg vol-automatisch aangesloten als de trein in de buurt komt gaan de lichtjes knipperen. Rijrichting maakt niet uit. Hier een filmpje:

Het oorlogslokje trekt de gsm trein.
Als iemand wil weten hoe ik hem automatisch heb aangesloten laat het dan even weten  :roll: :lol:
Re: Modelbaan getswoud volautomatische overweg
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Modelbaan getswoud volautomatische overweg
Hallo Tim,

Jou overweg werkt prima zo te zien  :) nu kunnen de preisertjes veilig oversteken  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Modelbaan getswoud volautomatische overweg
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud volautomatische overweg
Citaat van: degeluidsman op zondag 29 juni 2014, 21:38:45
nu kunnen de preisertjes veilig oversteken  :D
Die moeten nog komen maar dan kunnen ze inderdaad veilig oversteken. Bedankt
Re: Modelbaan getswoud volautomatische overweg
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud volautomatische overweg

Dat heb je weer mooi voor elkaar geknutseld, Tim  :thumbup:
Maar goed dat je een filmpje hebt gemaakt, anders had je flink wat foto's moeten knippen om te laten
zien dat het werkt  :-)
Ben weer benieuwd wat de volgende update brengt.....Grtz Tony
Modelbaan getswoud Hulp gevraagd automatisch aansluiten aki op gelijkstroom baan
Hallo allemaal,
Ik heb al vrij en ik ga morgen een paar nachtjes bij mijn opa en oma logeren. Zoals jullie mischien wel weten heeft mijn op as ook een treinbaan en wij hebben hem wel eens een busch aki gegeven. Die wilde ik voor hem gaan aansluiten (automatisch ) mar ik weet niet of dat kan. hij rijdt namelijk gelijkstroon en dd overweg bestaat uit vijf sporen. Kan iemand mij helpen?
Re: Modelbaan getswoud Hulp gevraagd automatisch aansluiten aki op gelijkstroom baan
Citaat van: marklintim op maandag 30 juni 2014, 11:25:30
Die wilde ik voor hem gaan aansluiten (automatisch ) mar ik weet niet of dat kan. hij rijdt namelijk gelijkstroon en dd overweg bestaat uit vijf sporen. Kan iemand mij helpen?

Klinkt als dat je iets moet doen met een infrarood-detectie, een lichtsluis. Dit omdat je 5 sporen moet passeren. Dat is behoorlijk veel. Mogelijk kan je hier wat meer info vinden: Lemland: Schema overweg

Succes!

Groet Ronald.
Re: Modelbaan getswoud Hulp gevraagd automatisch aansluiten aki op gelijkstroom baan
Hallo Ronald,
Ja dat zijn toch maar weer spulletjes die we niet op voorraad hebben en dus denk ik dat het voorlopig maar met een druk knopje moet om van veilig naar onveilig en terug te gaan. Dan kijk ik nog wel eens verder in ieder geval bedankt.
Re: Modelbaan getswoud Hulp gevraagd aansluiten aki
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud Hulp gevraagd aansluiten aki
Hallo allemaal,
Ik ben bezig geweest met de AKI maar ik kom niet echt ver. Toen ik alles had uitgepakt zat er 1 relais bij waar 2 paaltjes opstaan foto 1. En ik wil ze graag met de hand van veilig naar onveilig kunñen schakelen met het katje van foto 2. Na het lezen van de gebruiksaanwijzing loop ik al vastwant je moet nog meer spullen kopen maar dat wil ik niet. Kan dat? Graag een reactie want het is voor mijn opa.
Re: Modelbaan getswoud Hulp gevraagd aansluiten aki
Citaat van: marklintim op dinsdag 01 juli 2014, 23:43:30
Na het lezen van de gebruiksaanwijzing loop ik al vastwant je moet nog meer spullen kopen maar dat wil ik niet. Kan dat? Graag een reactie want het is voor mijn opa.

Nee, dat kan niet. Niet met dat kastje. Volgens de handleiding, afbeelding 3 kan je een normale schakelaar gebruiken. Dus eentje die na het indrukken "aan" blijft en bij het loslaten aan blijft, en dan nog een keer indrukken "uit" gaat. Het kastje wat je hebt gaat meteen uit als je de knop loslaat (een momentschakelaar). Je kan naar een elektronica-boer in de buurt gaan om een losse schakelaar te kopen.

Groet Ronald.
Re: Modelbaan getswoud welkom bij mijn opa's baan in de jaren 50-60
Hallo allemaal,
Ik heb bij mijn opa en oma gelogeerd en voor m'n opa de aki aangesloten.
Ik heb wat foto's gemaakt.
Foto 1: treinen van de jaren 50-60
Foto 2: de aki.
Foto 3 en 4 hoekjes die ik met Remco (m-re) heb gemaakt voor opa
Foto 5: oeps de aki staat op rood de hondekop passeert.
En als klapstuk nog 2 filmpjes
Filmpje 1:

Filmpje 2:
Re: Modelbaan getswoud welkom bij mijn opa's baan in de jaren 50-60
Hoi Tim.
Bijzonder leuk om nu ook de baan van je opa te kunnen bewonderen, de AKI doet het prima en ook erg leuk om met je opa ze hobby te kunnen delen.

Veel plezier en succes met de baan van jezelf en van je opa.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Modelbaan getswoud welkom bij mijn opa's baan in de jaren 50-60
 :) Opa zal wel erg blij zijn met zo'n handige kleinzoon!
Goed werk verricht! :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Modelbaan getswoud welkom bij mijn opa's baan in de jaren 50-60
Nog een paar foto's dan maar? >:-D :-*
Foto 1: opstelsporen met 1220 en 1314
Foto 2: blokkendoos op station het perron heb ik met Remco ook laatst onder handen genomen
Foto 3: de muizenneus komt even voorbij
Foto 4 en 5: de vierdelige hondekop met snor :o)
@remco wat zullen we de volgende keer gaan doen?  :P :D
Re: Modelbaan getswoud welkom bij mijn opa's baan in de jaren 50-60
Netje hoor , en bedankt voor de mooie plaatjes...... :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Mvg: Alex
Re: Modelbaan getswoud welkom bij mijn opa's baan in de jaren 50-60
Hallo allemaal,
bedankt voor de leuke reacties en waarderingen.
Citaat van: AlbertJan op vrijdag 04 juli 2014, 07:48:32
Hoi Tim.
Bijzonder leuk om nu ook de baan van je opa te kunnen bewonderen, de AKI doet het prima en ook erg leuk om met je opa ze hobby te kunnen delen.

Veel plezier en succes met de baan van jezelf en van je opa.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
bedankt voor uw reactie en dat gaat zeker wel lukken
Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 04 juli 2014, 08:00:08
:) Opa zal wel erg blij zijn met zo'n handige kleinzoon!
Goed werk verricht! :thumbup:

Dirk-Jan
*kleinzonen :D maar opa is inderdaad erg blij hij vindt het geweldig dat ik met Remco zijn baan opknap. Maar helaas zegt hij soms dat hij het wil verkopen  :( gelukkig meent hij het niet :) bedankt voor uw compliment
Citaat van: Aliebengalie op zaterdag 05 juli 2014, 06:10:39
Netje hoor , en bedankt voor de mooie plaatjes...... :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Mvg: Alex
alstublieft bedankt voor uw reactie.
Re: Modelbaan getswoud welkom bij mijn opa's baan in de jaren 50-60
Tegen opa zeggen dat jullie de baan opknappen en dus inspraak hebben op de verkoop plannen
de meeste stemmen gelden dan tegen verkoop  (2 kleinzonen=ja/ja  :D 1 opa is nee  >:-D)
Re: Modelbaan getswoud ik kwam dit tegen... Beetje jammer.
Hallo allemaal,
Citaat van: nero op maandag 07 juli 2014, 00:39:04
Tegen opa zeggen dat jullie de baan opknappen en dus inspraak hebben op de verkoop plannen
de meeste stemmen gelden dan tegen verkoop  (2 kleinzonen=ja/ja  :D 1 opa is nee  >:-D)
:thumbup: >:-D


Maar waar het nu omgaat.
Ik zit weleens foto's van locs te google'n en toen kwam ik een foto tegen namelijk deze: foto 1
Let daarbij op het lok nummer wat jammer dat dat deze lok nou precies moest overkomen. Ik heb nou exact dezelfde in model zal ik dit dan ook maar laten gebeuren? >:-D... dat zou ik nooit doen dat is zonde!!! ;) het is wel de bedoeling dat er een andere kap voor komt van de 3526 omdat ik ontevreden was over de 1631 kap. En wat er op foto 3 4 staat vind ik ook wel erg knap gedaan. En bij foto 5 is een 16/1800 lok een 1300 lok geworden :D >:-D >:-D :o) heeft marklin de 1838 toevallig ook in model >:-D >:-D alle schroot locs :D
Re: Modelbaan getswoud ik kwam dit tegen... Beetje jammer.
Hoi Tim,

Je hoeft je lok niet te bewerken, als je goed kijkt zie je dat de loc op de foto de 1634 is. Blijkbaar is de loc zodanig gekreukeld dat de 4 niet helemaal duidelijk op de foto staat.
Re: Modelbaan getswoud ik kwam dit tegen... Beetje jammer.
In de kleine lettertjes staat dat het bewerken niet diorgaat omdat het zonde is.
O ik had dat niet gezien bij beschrijving had diegene ook 1631 neergezet.
Re: Modelbaan getswoud ombouw lima plan E restauratie rijtuig.
Hallo allemaal,
Ik heb in mijn sleep achter de 1600 een lima plan E restauratie rijtuig zitten. Niet 1 maar 2. 1 vond ik eigenlijk genoeg en te gelijkertijd was er 1 ook lelijk met krassen enzo. Ik heb een poosje geleden van Tony een rijtuig gekregen. Marklin 4049. Dus de lelijke wagon eraf gehaald en dezen aangehaakt. Ook alweer omgebouwd met verlichting. Ik wilde toch iets gaan doen met dat andere rijtuig. Ik kwam plotseling ergen op een site terecht. Deze site:www.hanulveen.nl en daar kwam ik ook een omgebouwde plan E rijtuig tegen. Zoiets bracht me op een idee. Hij wordt niet helemaal hetzelfde maar het idee is er. Ik heb mijn vader gevraagd of hij raampjes dicht wilde planmuren en dat heeft hij gedaan. 4 stuks 2 aan elke kant foto 1 en 2. Ik heb ook een gele verfspuitbus bij fixet gekocht. Het blijft een restauratie rijtuig maar dan voor bouwvakkers en hij komt achter de kraanwagen. Eigenlijk wil ik er ook een meetrijtuig bij hebben maar dat komt in de toekomst nog wel. Hier de foto's van de eerste stappen.
Re: Modelbaan getswoud bijzonder transport
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud bijzonder transport
Vandaag geen gsm trein die pendelt over het gsm lijntje. Er stond bijzonder transport klaar op stationom te vertrekken. Binnenkort komt de gsm opendag. Naar verwachting komen er geen gastloc's. Vandaag werden de stoomlocomotieven br3029 oorlogslok, br89, br44, br01 en het sbb cff rijtuig van de gsm overgebracht naar de werkplaats voor een inspectie en waarnodig nieuwe onderdelen.
Foto 1 en 2 tonen het transport klaar voor vertrek achter de motorpost de locomotieven mochten niet zelf rijden vanwege het ontbreken van ATB. Later op de dag werden een aantal loc's in de werkplaats gespot.
De br01 was klaar en was met het sbb cff rijtuig al onderweg terug onder begeleiding van een v200. De br 44 was ontdaan van zijn tender omdat die een ongelukje heeft gehad deze zal als laatste vertrekken.
Re: Modelbaan getswoud bijzonder transport
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud bijzonder transport
Mooi verhaal Tim !

Aan fantasie ontbreekt het je gelukkig niet en dat is een belangrijke eigenschap bij deze hobby  B)

Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud ombouw lima plan E deel 2
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud ombouw lima plan E deel 2
Hallo allemaal,
Tijd voor een deel 2 :D. Nu het planmuren is gelukt en het allemaal droog is kan er voorzichtig met een klein stukje heel fijn schuurpapier de restjes worden weggeschuurd zodat het oppervlak weer vlak wordt. Dan maar schoon en vetvrij maken met spiretus. Dat lost ook kunststoffen op dus goed in de gaten houden. Gelukkig ging het goed en de wagon is nu schoon en ontdaan van zijn blauwe kleur met reclamebanen. De volgende stap wordt het opspuiten van het (grijze) dek-laagje. Hier de foto's van tot nu toe het resultaat.
Re: Modelbaan getswoud ombouw lima plan E deel 3 het spuiten
Hallo allemaal,
Deel 3 alweer! :D naar verwachting zullen er nog 2 delen volgen.
Maar goed de verbouw gaat behoorlijk goed. Als eerst is vandaag het laagje grijs opgespoten niet heel dik. Vanochtend belde mijn neef Remco en toen vroeg ik hoe je het mooist kon spuiten. Uitgeprobeerd en aardig resultaat. Op foto 1 en 2 is het grijze laagje te zien deze kon je overspuiten na 2 uur dus op foto 3 en 4 zie je het eerste laagje geel. Morgen wordt dit nog overgespoten en dan moet het grote NS logo erop.
Re: Modelbaan getswoud ombouw lima plan E deel 4 schilder werk af
Hallo allemaal,
Nu alles goed gespoten en geschilderd en gedroogd is kan het weer in elkaar gezet worden. Het dak is voorzien van lichter grijs. Er zaten krassen in en ik had het al eens geschilderd maar dat liep niet goed af >:-D met hulp van Remco had ik het er deels afgekregen maar er zaten nog wel littekens. Nu zie je dat niet meer :roll: de buffers moeten nog van een drupje zwart worden voorzien en de NS logo's moeten er nog op. Hier de foto's van het resultaat.
Re: Modelbaan getswoud ombouw lima plan E deel 4 schilder werk af
Heey Tim,
Ziet er goed uit. :thumbup: :thumbup:
Ik heb nog een boekje voor je waar in staat hoe hij er een beetje uit moet zien ik geef hem je wel een keer.

Groeten,

Remco
Re: Modelbaan getswoud ombouw lima plan E deel 4 schilder werk af
Voorbeeld van het origineel:



In het algemeen, probeer eens foto's te maken met een "echt" fototoestel want dan kun je veel scherpere foto's meemaken.

Grt, Ronald.
Re: Modelbaan getswoud ombouw lima plan E deel 4 schilder werk af
Halo Remco,
Bedankt!
Hallo Ronald,
Bedankt voor de foto zoiets moest het worden met een eigen draai eraan. Maar bedankt. Ik heb geen echt fototoestel maar wel een mobiel met flitser die scherpere veel scherpere foto'S maakt dan wat ik nu doe maar ik krijg de foto's niet op het forum omdat ze te geoorloofd zijn. Zelfs in de kleinste stand op mijn mobiel is hij nog te groot.
Re: Modelbaan getswoud ik heb een vraag
Heey Tim,
Probeer de foto's eens op je computer te zetten en dan op photobucket. ;)
Dat doe ik ook.

Groeten,

Remco
Re: Modelbaan getswoud ik heb een vraag
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Modelbaan getswoud ik heb een vraag
 :) Gratis programma Faststone photo resizer ... super handig .

Gebruik dit al een hele tijd ... http://www.faststone.org/FSResizerDetail.htm


Groeten Freddy
Re: Modelbaan getswoud ik heb een vraag
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud ik heb een vraag
Hallo Remco,
Dat wil ik ook maar dan moet ik eerst fhotobucket aanmaken
Freddy,
Bedankt maar ik wil toch de fhotobucket van Remco.



Maar dan nu de vraag... Ik heb een speakertje ooit eens uit een telefoon gesloopt. Deze wil ik inbouwen in een station en er dan een decoder met station's omroep op aansluiten en dan dat als ik op een knopje druk dat je de omroep hoort. Bestaat dit ik weet dat het op sommige treindecoders zit maar is het ook los want dat lijkt mij erg leuk.
Re: Modelbaan getswoud ik heb een vraag
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Modelbaan getswoud ik heb een vraag
Hee Tim,
Ja het bestaat.
Hoe het moet, geen flauw idee :?
Heb wel eens wat dingen zien liggen op beurzen enz.
Maar zelf maakte ik, met mijn vorige baan, gebruik van een app met wat treingeluiden en stationsmeldingen.
Simpel geluidsinstallatie kopen en onder de baan zetten of bouwen.
Kost eigenlijk niets als alleen wat stroom en evt. 2 speakers.
Hoop hier toch iets van informatie mee gegeven te hebben.

Groet John
Re: Modelbaan getswoud ik heb een vraag
Citaat van: marklintim op woensdag 23 juli 2014, 22:26:55
Bestaat dit ik weet dat het op sommige treindecoders zit maar is het ook los want dat lijkt mij erg leuk.

Ja, dit bestaat.... Conrad geluidsmodule is er een van... Je kan het ook nog anders doen, zie jaap zijn oplossing: Bielzen eruit, versterker erin Er zijn heelveel oplossingen. Gewoon goed zoeken op internet. Je zal veel zelf moeten knutselen. Kant en klaar, zoals conrad, betaal je de hoofdprijs voor. Met een usb-MP3=speler en wat knutselwerk kom je ook ver.

Groet Ronald.
Re: Modelbaan getswoud ik heb een vraag
Heey Tim,
Je zou er misschien ook een draadje aan kunnen maken met een stekkertje eraan en dat in je laptop stopen en dan station omroep laten afspelen. :P

Groeten,

Remco
Re: Modelbaan getswoud ik heb een vraag
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud ik heb een vraag
Citaat van: jptrain op donderdag 24 juli 2014, 03:39:22
Hee Tim,
Ja het bestaat.
Hoe het moet, geen flauw idee :?
Heb wel eens wat dingen zien liggen op beurzen enz.
Maar zelf maakte ik, met mijn vorige baan, gebruik van een app met wat treingeluiden en stationsmeldingen.
Simpel geluidsinstallatie kopen en onder de baan zetten of bouwen.
Kost eigenlijk niets als alleen wat stroom en evt. 2 speakers.
Hoop hier toch iets van informatie mee gegeven te hebben.

Groet John
Hallo jhon,
Ja dat heeft u. Mag ik u nog wat vragen? Hoe heet die app?
Citaat van: ronaldk op donderdag 24 juli 2014, 07:49:12
Citaat van: marklintim op woensdag 23 juli 2014, 22:26:55
Bestaat dit ik weet dat het op sommige treindecoders zit maar is het ook los want dat lijkt mij erg leuk.

Ja, dit bestaat.... Conrad geluidsmodule is er een van... Je kan het ook nog anders doen, zie jaap zijn oplossing: Bielzen eruit, versterker erin Er zijn heelveel oplossingen. Gewoon goed zoeken op internet. Je zal veel zelf moeten knutselen. Kant en klaar, zoals conrad, betaal je de hoofdprijs voor. Met een usb-MP3=speler en wat knutselwerk kom je ook ver.

Groet Ronald.
Hallo Ronald,
Bedankt daar heb ik wat aan.
Citaat van: m-re op donderdag 24 juli 2014, 08:57:17
Heey Tim,
Je zou er misschien ook een draadje aan kunnen maken met een stekkertje eraan en dat in je laptop stopen en dan station omroep laten afspelen. :P

Groeten,

Remco
Hallo Remco,
Dat gaat niet lukken.