Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Modelbaan getswoud zomer update 3

Gestart door marklintim vrijdag 01 november 2013, 18:43:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: modulebaan getswout
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: modulebaan getswout
Zo vandaag even naar harlaar in badhoevendorp geweest om wat spullen te kopen en ja hoor, sommige dingen vind je alweer terug op m'n baan! :P
De zelfgemaakte misvormde weg eraf gehaald met schuurpapier en de plakker erop gelegd.
Ik heb geleerd dat dat op een gegeven moment loslaat, maar tegen die tijd ben ik alweer zo oud dat ik ze dan ga schilderen!
Voor de rest nog binnenverlichting gekocht en de sleper bestelt. En daarom de steker van de verlichting aangesloten aan de trafonog wat balast gekocht 1X om de gleuven tussen de rails op te vullen en 1X wat fijner balast om het wat realistiser te maken, en nog een zakje kolen voor in de kolenmachine van de gsm die is nu leeg! En dan nog wat plastic om muren te maken en mischien die goederenloods op te knappen
MVG,
Tim
Re: modulebaan getswout
 :thumbup: leuke aankopen gedaan.

groet Winno
Re: modulebaan getswout
bindelsjo14
gast

Re: modulebaan getswout
jong geleerd is bij 65+ nog steeds mooi het kost veel tijd maar het loont zich mijn eerste trein was van mijn schoonvader 1 loc en 3 rijtuigen dat was in 1960 en nu nog steeds blij er mee en de 1ste loc is onverwoestbaar,elke verjaardag wat voor de trein en zo komt het dat je plaats te kort komt en weer gaat veranderen dat is mooi werk want als ik hem klaar heb zie ik weer wat om te verbeteren net als deze wereld wens je veel plezier met de bouw en het spelen.grt bindels14
Re: modulebaan getswout
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: modulebaan getswout
Vandaag en gisteren ook nog wat gedaan aan de baan
Als eerst een stukje balast hier moet later wat Nederlands balast overheen komen dit is om het wat op te vullen
Ook nog van strookjes een overwegetje gemaakt en wat huisjes verplaats
Verder ben ik bezig met een soort berm om de voorkant af te werken en heb ik een huisje (dat al lelijk was) nog leleker gemaakt hier moeten nog hekjes omheen komen en een bulldozer erbij
Van niet alles heb ik foto's die zal ik morgen posten!
En nog even voor de duidelijkheid: op foto 3 zie je hoe ik met de treinen rijdt (altijd zo hoe de neuzen wijzen)
MVG,
Tim
Re: modulebaan getswout
Lid sinds: 2009

offline
Re: modulebaan getswout
Hallo Tim,

Vandaag heb ik voor het eerst jouw topic doorgenomen. Wat een leuke baan en wat heb je al veel locomotieven, wagons en huisjes!
Het sporenplan (behalve de rangeersporen) lijkt wat op mijn baan. Sommige huisjes  op jouw baan herinneren mij nog aan mijn jeugd toe ik ze zelf in elkaar zette  ;)

Ik wens je, tussen het huiswerk door, veel plezier toe met het werken aan je modelspoorbaan. Ziet er al goed uit :thumbup:

Vriendelijke groet,
Henk163
Re: modulebaan getswout
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: modulebaan getswout
Hallo allemaal,
De beloofde foto's
MVG,
Tim
Re: modulebaan getswout vragen en problemen
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: modulebaan getswout vragen en problemen
Hallo allemaal,
Ik heb een paar vraagjes:
Zoals jullie mischien wel weten wil ik ooit een marklin NS 6504 kopen (hier heb ik het weleens eerder over gehad) als ik dan zo'n nieuwe witte trafo koop kan hij dan wel op mijn baan rijden?
2: ik zou ook wel een marklin 2225 van roco willen kopen maar is die wel voor mijn baan geschikt of geld daar het zelfde voor als bij de 6504?
3: hoe hoog moeten perrons worden?
4: rij ik met de treinen de verkeerde kant op op het verkeerde spoor want ik zie bij zowat iedereen dat die er precies andersom mee rijden? Zo ja...
5: ik heb last van wissels als de trein de andere kant oprijd! bij de kruiswissel gaat hij het andere spoor op omdat daar een stukje zit die niet goed elektronisch blijft zitten
Kan ik dit oplossen???
Alvast bedankt!
MVG,
Tim
Re: modulebaan getswout
Hallo Tim,
Volgens mij maakt het niet uit welke kant een trein oprijd.  ;)
Misschien moet je een drupje olie op de schanier punten doen van de wissels die het niet goed doen.
Re: modulebaan getswout
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: modulebaan getswout
Hallo Remco,
Bedankt voor je stimulatie! Nadat ik er nog eens goed over heb nagedacht blijf ik toch gewoon zo rijden.
1: anders moet ik het hele seinen plan weer omgooien
2: er zijn wissels die het gewoon niet goed doen en dan is het vervelend als de trein van de binnen naar de buiten baan gaat en dan botst met de andere trein
modulebaan getswout af van de duimzuig verhalen opknapbeurt tyfoon 3326 NS 1631
Hallo allemaal,
Vandaag even wat gedaan aan m'n NS 1631
De tyfoon bij cabine 2 stond scheef en staat nu iets rechter! (En netter)
MVG,
Tim
Foto 1: voor
Foto 2: na
Foto 3: allebij om te bewijzen dat ik niet valsspeel :D
Re: modulebaan getswout
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: modulebaan getswout
Hallo allemaal,
Gisteren op school wat PDF'jes uitgeprint en er thuis hard mee aan het werk gegaan :)
Er moet nog het een en ander gebeuren maar de PDF'jes zitten erop dus vandaag maar even de officiële opening van perron getswoud gevierd :D
Ik vond het zelf wel leuk want in de buurt waar ik woon is het station ook niet zo groot dus ik heb het een en ander aangepast en toen op basis van station Zandvoort perron getswoud gemaakt!
Ik zelf vind het best mooi geworden ik zoek alleen nog een bordje waar ik getswoud op kan plakken en eventueel een reclamebord.
Wat vinden jullie ervan?
MVG,
Tim
Re: modulebaan getswout
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: modulebaan getswout
 :) Nou, dat ziet er keurig uit. :thumbup: Is die school tenminste toch nog ergens goed voor. >:-D
Heb je al een rommeldoos? (overblijfselen van bouwpakketjes) Zit daar misschien wat in om een bordje te maken.?

Dirk-Jan
Re: modulebaan getswout
Je bent goed bezig Tim  :thumbup:

Heb je al aan een overkapping gedacht of aan overdekte wachthokjes, in Zandvoort en in Getswoud zal het vast niet steeds van dat aangename zomerse weer zijn. Nb als je dan toch bezig bent, vuilnisbakken en borden met vertrektijden kunnen het perron verder aankleden.
Je kan bijvoorbeeld met lucifershoutjes al een frame voor een bord maken, of met sateprikkers. En anders heeft meneer Harlaar in zijn winkel wel bouwdoosjes met perronaankleding.

Gzd!
(Ga zo door)
Re: modulebaan getswout
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: modulebaan getswout
Hallo Dirk Jan,
Ik heb al iets voor paaltjes, ik zoek juist iets van een blauw bordje met getswoud op Google vind ik zo'n bordje niet met getswoud erop

Frank, ik heb al een overkapping (zie vorige berichten) maar ik mis 1 pootje maar die andere is ook te kort!
Ik ga in de vakantie van plastic nieuwe pootjes maken
MVG,
Tim
Re: modulebaan getswout
Tim.

misschien heb je hier iets aan...
beetje met paint bewerken , moet kunnen toch?
http://modelspoor.ommering.com/downloads/category/1-verkeersborden

groet Winno

kwam nog iets beters tegen...
http://www.marijn.org/logos/online/CityLogoForm
Re: modulebaan getswout
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: modulebaan getswout
Halo winno,
Hartelijk bedankt voor het bordje!
En van deze site ga ik ook veel plezier hebben :D
MVG,
Tim
Re: modulebaan getswout
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: modulebaan getswout
nl perrons deel 2
Vandaag en gister ook verder gegaan met de Nederlandse perrons.
Ik vind het effect wel mooi geworden en ik hoop jullie ook :P
MVG,
Tim
Foto 1 + 2: langste perron ook maar voorzien van de plakkers :D
Foto 3: dit perron blijft laag ga ik geen stukjes hout tussen doen om het op de juiste hoogte te krijgen dit is het perron van de gsm en ik zoek nog een waterkraantje voor de locs.
Foto 4: station getswoud ook nog maar een keer maar nu op z'n plek :D
Foto 5: overkapping station Getswoud. Aan de pootjes zal de eerst volgende vakantie gewerkt worden
Re: modulebaan getswout
Hallo Tim,
Je perrons worden al mooi  :thumbup:.
Ga je de goederen perrons van hetzelfde papier maken?
Re: modulebaan getswout
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: modulebaan getswout
Hallo Remco,
Dank je wel en nee de goederen perrons gaan niet van papier gemaakt worden! Ik ga ze eerst grijs schilderen en dan denk ik nog wat fijn poeder (als steentje) eroverheen strooien maar voor dat ik dat ga doen ga ik eerst even googlen :P
MVG,
Tim
Re: modulebaan getswout
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: modulebaan getswout
Halo allemaal,
Na een poosje geen berichten meer hebben achtergelaten komt er nu weer een.
Ik ben met verschillende dingen bezig geweest en sommige zijn nog niet af.
Foto 1: het eerste beetje fijnere balast geplaatst met op de achtergrond het bouwterrein dat ik met zand gele verf heb beschilderd dit is overings nog niet af.
Foto 2: het fabrieks terrein waar ik ook mee bezig ben geweest. Hier gebeurd ondertussen nog meer :O 8o ;)
Foto 3 + 4: begroeing van gras langs de weg en in het dorp
Foto 5: een oud leegstaand huisje in getswoud :P :D
MVG,
Tim
Re: modulebaan getswout
Lid sinds: 2013

offline
Re: modulebaan getswout
Ziet er goed uit!
Re: modulebaan getswout
Lid sinds: 2008

offline
Re: modulebaan getswout
Het ziet er allemaal erg leuk uit.

Tony
Eindelijk weer bezig... Modelbaan getswoud
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Eindelijk weer bezig... Modelbaan getswoud
Hallo,
Ik ben deze vakantie verder gegaan met de baan!
Ik heb de overweg paaltjes erop gezet maar nogniet aangesloten en nog wat verkeersbordjes geplaatst.

Foto 1 + 2: rommel en muziek :P
Foto 3: overweg paaltjes
Foto 4 + 5: bordjes
Re: Modelbaan getswout: talut, balast en toekomstig nl goederenstation
Hallo allemaal,
Ondanks het vele en stomme huiswerk heb ik toch wat dingetjes aan de baan gedaan.
Als eerst ben ik bezig geweest met een talut. Wij kregen thuis nieuwe meubelen en het piepschuim kwam goed van pas (foto 1 + 2)
Dan ben ik bezig geweest met spoor in aanbouw (dit gedeelte is nog niet af)(foto 3 + 4)
En dan nog een perron bij de fabriek dit was eerst bestemd voor werkplaats maar dat is veranderd naar een goederenstation van de NS. De Duitse stoomlok moet worden vervangen door een marklin 3389 motorpost. (Foto 5)
Re: Modelbaan getswout: talut, balast en toekomstig nl goederenstation
Tim,

leuk baantje, heb je goed voor elkaar :thumbup:
Re: Modelbaan getswout: talut, balast en toekomstig nl goederenstation
Je bent weer lekker bezig geweest.
Leuke update!
Re: Modelbaan getswoud... De baan van m'n opa
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud... De baan van m'n opa
Hallo allemaal,
Ik heb vakantie en logeer een paar nachtjes bij opa en oma en opa heeft ook een baan.
Daar heb ik vooral mee gereden vandaag en wat gras geplaatst voor opa want opa's worden oud :D
Morgen zal ik wat foto's plaatsen.
Re: Modelbaan getswoud op bezoek bij maarsburg
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud op bezoek bij maarsburg
Hallo allemaal,
Ik heb een weekendje gelogeerd bij Remco.
Uiteraard gereden met de treinen op maarsburg.
Zijn baan wordt ook steeds mooieren ik krijg af en toe tips of hulp van Remco dus dan kan ik ook weer aan de bak.
Hier een paar foto's van maarsburg en sorry ik krijg geen foto's van m'n opa's baan op 3rail :-(
Foto 1: industrie gebied met mp.
Foto 2: nieuwe motorpost van Remco, heel gaaf model.
Foto 3: het station met NS 1600.
Foto 4: houtzaag gebied
Foto 5: een kijkje in de tunnel.
Re: Modelbaan getswoud nieuwe aanwinst
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud nieuwe aanwinst
Hallo allemaal,
Ik heb een nieuwe loc gekocht. Het is een marklin 3389 NS ptt post trein.
Ik had al een postwagen dus het is een mooie combinatie.
Doordat ik deze loc nu heb kan ik een beetje bepalen in welke tijd het afspeeld en dan kom ik een beetje uit op de jaren 80, 90. Of denken jullie er anders over want dan hoor ik het graag!
Hier de foto's van de motorpost.
Foto 1: er glijd er net een voorbij hè... Jammer :P :D
Foto 2: met ptt post wagon
Foto 3: vanaf de zijkant hier moet een perron komen van de post.
Re: Modelbaan getswoud nieuwe aanwinst
Leuke locomotief! Het is een van mijn favoriete locomotieven. Heb je ook een lijstje van treinen die je nu hebt?

Pim
Re: Modelbaan getswoud nieuwe aanwinst
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Modelbaan getswoud nieuwe aanwinst
Hoi Tim,

Leuk dat je opa ook een baan heeft en jullie samen daar veel plezier aan beleven.

Je nieuwe aanwinst is top, zo,n motorpost is hoort op iedere Nederlandse baan thuis.

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Modelbaan getswoud nieuwe aanwinst
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud nieuwe aanwinst
Pim, ik heb een lijstje maar niet overal een foto van dus ik noem nummers op: 5x marklin 3029 waarvan 3 antex en 1 dummie, 2x marklin 3000, 1x marklin 3047, 1x marklin 3048, 2x marklin 3021, 1x marklin 3326 en 1x marklin 3389.

Peter, ja mijn opa heeft inderdaad een leuke baan en daar ben ik gisteren met Remco weer mee bezig geweest. Bedankt het is inderdaad een mooie lok alleen jammer dat de scheurtjes in de hoekjesvan de ramen al zit maar voor de rest is het een keurig 2e hands model die uit een vitrinekast komt.
Re: Modelbaan getswoud nieuwe aanwinst
Mooie trein heb je er bij Tim.
Veel plezier er mee.

Tony
Re: Modelbaan getswoud nieuwe aanwinst
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud nieuwe aanwinst
Hai Tim !

Zie draadje nu pas.......Heerlijk om te zien hoe onbevangen je met je baan bezig bent !
Bij het zien van jouw foto's denk ik, dat veel (oudere) mensen zoals ik, met weemoed terug denken aan de tijd, dat ze zelf zo bezig waren. Ga vooral zo verder en je ontdekt en leert steeds nieuwe dingen :P

Grtz Tony

Re: Modelbaan getswoud nieuwe aanwinst
Als ik de Nederlandse locomotieven bekijk (mP 3020 en NS 1631) kom ik uit op ongeveer midden 1984 als tijdperk. Let op! Dan heb ik de stoomlocomotieven nog niet meegeteld en rijtuigen.

Pim
Re: Modelbaan getswoud nieuwe aanwinst
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud nieuwe aanwinst
Hallo Pim,
Bedankt voor het jaartal, die richting zat ik ook al op.
De V200'en reden toen toch ook met Nederlandse treinen naar Duitsland?
De stoomloc's tellen niet groot mee. Ik gebruik er een paar voor de industrie en de rest hoort bij een maatschappij (gsm).
In ieder geval: bedankt.

Tony (blauwe engel) bedankt!

Tony (Tony) fijn dat je het leuk vind en bedankt. Tegenwoordig is er digitaal maar daar zitten ook veel nadelen aan. Ik ben blij dat ik dit heb en dat alles rijd. :P
Re: Modelbaan getswoud nieuwe aanwinst
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud nieuwe aanwinst
Hallo allemaal,
Ik heb van pim een jaartal gekregen maar weet iemand misschien waardeer de eerste 1600 in dienst kwam en de laatste mp eruit gin? Ik hoef geen van locomotieven maar alleen jaartallen met de bijbehorende Loc
Re: Modelbaan getswoud 5 jaar getswoud
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud 5 jaar getswoud
Hallo allemaal,
Vandaag ben ik jarig en Remco is op bezoek en heeft wat treinen mee genomen. Dus er rijden met de ns op de baan. ik weet niet de precieze datum maar 5 jaar geleden is de baan gemaakt (begin) dus ook het 5 jarig jubileum van getswoud gevierd!
ik heb een nieuwe mobiel gekregen met een nieuwe camera met flitser. Ik krijg alleen de foto's er niet op.
Re: Modelbaan getswoud 5 jaar getswoud
Is het de bedoeling dat er foto's komen? Ik zie ze namelijk niet ;). En nog gefeliciteerd met jezelf en je jubileum natuurlijk! En over die V200 loc, de loc die jij hebt is in augustus 1983 gesloopt, net buiten jouw tijdperk helaas...

Pim
Re: Modelbaan getswoud 5 jaar getswoud
Nog gefeliciteerd! Ook met het jubileum.
Re: Modelbaan getswoud filmpje
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud filmpje
hallo allemaal,
ik heb vandaag een filmpje gemaakt en die wilde ik even laten zien.
je ziet in het filmpje eerst de motorpost 3020 met een roco post wagon.
dan gaan we verder met een vertrekkende intercity naar berlijn met een 1600.
het volgende punt waar de filmer deze treinen heeft gespot is bij een bouwterrein. de bouwvakkers moesten aan de kant vanwege de treinen en eentje had zijn camera gepakt en is gaan filmen.
daarna werd de intercity overgenomen door een DB V200 vlak voor de grens bij duitsland. een (nog in nederland) vakantie-vierder ook een treinenfan zag de treinen voorbij komen en had het ook opgenomen. hij staat wel gruwelijk dicht bij het spoor!
een auto chaufeur die wacht voor de overweg heeft de passerende trein ook gefilmd.
en als laatste komt een losse loc langs terug naar Getswoud (vanuit duitsland)

p.s. hoe zet je het filmpje erin zodat je niet op de hyperlink hoeft te drukken?
edit: 14 maart 2016, eindelijk gevonden hoe je het filmpje als filmpje kan plaatsen ipv als linkje
Re: Modelbaan getswoud filmpje
Mooi filmpje Tim! Ziet er gezellig druk uit op de baan, bedankt voor het plaatsen.
Groet Arend
Re: Modelbaan getswoud filmpje
Heey Tim,
leuk filmpje van je baan. :D

Groeten,

Remco
Re: Modelbaan getswoud filmpje
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud filmpje
Hallo allemaal,
Vandaag ben ik op bezoek bij maarsburg.
Ik heb wat materiaal meegenomen maar natuurlijk hadden we daar weer problemen mee.
wel een filmpje gemaakt.
Re: Modelbaan getswoud filmpje
Valide link naar filmpje/video :help:
Re: Modelbaan getswoud filmpje
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Modelbaan getswoud filmpje
Leuk filmpje van je mooie baan Tim. :thumbup:
Filmpje van vandaag kan ik niet zien er komt iets anders in beeld. :(
Re: Modelbaan getswoud het laatste nieuws
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud het laatste nieuws
Hallo allemaal,
Hier het laatste nieuws:
nieuws dagblad getswoud

-getswoud: het jaartal waar de baan zich in afspeeld is bepaald. Na wat berekeningen zijn ze uitgekomen op 1985 helaas zijn dan net de laatste Duitse V200 locs overgebracht naar de sloop. De rest speelt af in Nederland

-getswoud 21 mei 1985: vandaag zijn er door de NS 2 diesellocs van de serie V200 gered van de sloop. Ze zijn vandaag aangekomen en gaan dienst doen tussen nl en Duitsland vanwege verschillende voltage op de bovenleiding. 1 is van NS cargo en ging na aankomst gelijk door naar de werkplaats. De ander is van NS reizigers. Inmiddels zijn beide locs nu in dienst bij NS.

-getswoud 21 mei 1985: de gsm (getswoudse stoomtrein maatschappij) breid uit. Afgedankte goederen wagons zijn aangekocht. De gsm bestaat nu uit een personentrein, buurt goederentrein en verschillende stoomloc's.
Re: Modelbaan getswoud het laatste nieuws
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud het laatste nieuws
Ha die Tim !

Nog steeds lekker bezig, zo te zien.
Ik las ergens hierboven je vraag of je treinen in de goede richting rijden. Dat doen ze helaas niet. In Nederland (en bijv. ook Duitsland) wordt rechts gereden, behalve op enkelspoor dan  :P  Dus als je het 'echt'wil doen.....
Ik geniet trouwens enorm van de onbevangenheid waarmee je bezig bent. Timsalabim :thumbup:

Weer benieuwd hoe je verder gaat.......Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud het laatste nieuws
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud het laatste nieuws
Citaat van: Tony op woensdag 21 mei 2014, 20:58:38
Ha die Tim !

Nog steeds lekker bezig, zo te zien.
Ik las ergens hierboven je vraag of je treinen in de goede richting rijden. Dat doen ze helaas niet. In Nederland (en bijv. ook Duitsland) wordt rechts gereden, behalve op enkelspoor dan  :P  Dus als je het 'echt'wil doen.....
Ik geniet trouwens enorm van de onbevangenheid waarmee je bezig bent. Timsalabim :thumbup:

Weer benieuwd hoe je verder gaat.......Grtz Tony
Ik zou het liefst ook de goede kant op rijden maar ik heb problemen met wissels dus kan dat helaas niet verder bedankt voor uw reactie
Re: Modelbaan getswoud gras gras en nog eens gras
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud gras gras en nog eens gras
Hallo allemaal,
Ik heb op verschillende plekken gras gestrooid.
Bij de sloperij langs het spoor op een talut.
Maar het ziet er een beetje saai uit. Ik zou er graag onkruid bij willen maken maar hoe kan ik dit doen en met welk soort vezels van het liefst Bush en heeft iemand daar eventueel een artikelnummer bij?
Ik heb hier foto's van hoe het er nu uitziet.