Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Modelbaan getswoud zomer update 3

Gestart door marklintim vrijdag 01 november 2013, 18:43:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Modelbaan getswoud op excursie
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud op excursie
Hallo allemaal,

Het is alweer eventjes stil hier, inmiddels is de studie alweer even bezig dus dan is modelspoortijd beperkt. Daarnaast zitten de meeste vrije uurtjes tegenwoordig in het opknappen van de TEE. Eens wat anders dan in miniatuur priegelen O:-D
Afgelopen week had ik een weekje vrij, ik had namelijk een tentamen week en kon al vrij snel aan het begin van de week mijn tentamen maken, dus de rest van de week was ik vrij. Een mooi moment om eens op bezoek te gaan bij een modelspoorvriend die een tussenjaar heeft voor een gezellige modelspoormiddag. Uiteraard word dat niet zomaar een bezoekje maar word er gelijk weer een oldscool stoomexcursie van gemaakt >:-D dus tijd voor de foto's.


trekkracht van de excursie trein was de 01 1081, deze heeft al een hele tijd geen excursies gereden, de 41 was toch een beetje het lievelingetje geworden. Maar afgelopen vrijdag mocht deze machine weereens lekker zijn assen strekken op de hoofdbaan.


aan de haak hingen de 4 bm rijtuigen van het stoommuseum. kort voor vertrek werd nog even deze opname van de loc gemaakt.


direct na het vertrek signaal gaf de loc een luid fluitsignaal om vervolgens in beweging te komen, na al die tijd heeft de loc er veel zin in


in blokafstand achter de 01.10 vertrok de 41 356 met de 2221 aan de haak. Dit losse loc duo zal straks nog een leuke rol gaan spelen.


tijd om erachteraan te gaan om de treinen weer op te wachten op plek van bestemming. Het gaat hier om een stuk grond net naast Uitgeest, het hele dorp is nog in opbouw maar de spooraansluiting en het station liggen er al en dat werd feestelijk gevierd. We zien hier de 01 met excursie trein kort voor het station van dit nog ongedoopte dorpje.


De 01.10 werd vriendelijk ontvangen door de 03.10 welke een euro express aan de haak.


de 41 356 volgde de 01 1081 op blok afstand en het duurde dan ook niet lang voordat de 41 ook binnen kwam rollen. de 41 werd samen met de 2200 naar het passeerspoor geleid zodat de dag gelijk goed begon met een mooie line up van stoomloc's


omdat de sporen toch bezet waren werd het toegestaan om vanuit het spoor een plaatje te maken op de frontjes van de 3 locomotieven.


goed, tijd voor actie, inmiddels is de 2221 losgekoppeld en gerangeerd naar de achterkant van de trein van de 01, de lege wagens werden door de diesel naar een opstelspoor gerangeerd.


daarvoor moet er eerst een spoor worden leeggehaald. de 41 356 kreeg een mooie klus, het uithalen van de olievloot


op het station kon de 41 omlopen


zodat de loc vervolgens kon dienen als tractie voor deze keteltrein.


nadat de 2221 de bm's op het leeggehaalde opstelspoor had weggezet ging de loc een paar eloc's rangeren, achter de 2221 hangen achtereenvolgens de 1773, 1627, railpromo/TCS 101001 (ex-ns 1781) en de husa 1621.


vanaf de andere kant klonk ineens een harde typhoon, de 193 627 (RFO raillogix) kwam langs denderen met een staaltrein aan de haak.


niet lang daarna kwam de 41 356 weer binnenrollen met de olievloot.


deze werd afgewisseld door de 1627, zodat de 41 zich klaar kon maken voor de terugreis. op de achtergrond zien we nog een thalys staan, deze reed per hoge uitzondering ook een pendelslag voor de feestelijke opening van dit nieuwe station.


ook aan museum materiaal ontbreekt het zeker niet. zo reden de hondekoppen 334 en 220.901 met een pec ertussen ook vrolijk hun rondjes.


en weer later had de 41 de bm rijtuigen opgehaald, omdat de 41 achteruit wat harder kan rijden dan de 01 (de stoomclub heeft nog altijd geen draaischijf en ook hier ontbrak het aan een draaischijf) zou deze loc de excursie trein terug rijden.


daar ging de excursietrein weer.


nadat de 41 was vertrokken rolde de thalys het station weer binnen.


en toen leek het ineens wel op roosendaal.


nadat het station weer leeg was kwam het losse loc duo 2221 en 01 1081 lang rijden, de 2221 verzorgde voor de terugrit de tractie.


opweg naar huis na een geslaagde dag.


en om de dag af te sluiten werd er nog even een hondekop line up georganiseerd, een mooie afsluiter van een mooie dag.
Re: Modelbaan getswoud op excursie
Heerlijke foto's, prachtige illustratie van een fantasierijke middag.
Ik kijk uit naar de volgende sessie.

Vrgr,
Wilko
Re: Modelbaan getswoud op excursie
Dat is nog eens een waardige opening van een station  :thumbup:

Zouden ze weer eens in het echt moeten doen...

Groeten,
Jelmer
Re: Modelbaan getswoud kersttrein 2021
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud kersttrein 2021
Wilko,
Bedankt voor je complimenten. Hieronder komt een nieuw mooi fantasierijk verslag ;)

Jerlmer,
voorheen gebeurde dat wel, tegenwoordig steeds minder helaas. Dan maar in model een feestje maken :D


Hallo allemaal,
Kerst komt er weer aan en dat betekent zoals elk jaar dat er weer een kerstzending per trein naar Getswoud komt. Omdat dit een dorpje is wat elk jaar weer groeit, word de kersttrein ook elk jaar groter en groter. Dit jaar is de trein dan ook zelfs in twee delen opgedeeld en was vervoerder raillogix gevraagd om de trein naar Getswoud te brengen.
Laten we maar snel beginnen.

met een uitgeschakelde en weggerangeerde 1100 en slechts 2 stationair draaiende 2200'en lijkt het rustig op getswoud centraal, maar de 2200'en verraden eigenlijk al dat er groot spektakel verwacht kan worden.


er hoeft dan ook niet lang gewacht te worden, al vrij snel komt de raillogix 193 627 binnen rollen met het eerste deel van de kerstzending. deze trein bestaat uit de stalen D + 3x Gbs + 2x wijnwagons + 2x Gs.


nadat de 193 van de trein was afgekoppeld kwam de 2275 voor de trein te staan, deze trok de hele trein op tot over het wissel.


zodat de 2221 aan de achterkant van de trein kon aankoppelen om de wijnwagens en gs'jes uit de trein te halen.


ondertussen had de 2275 de stalen D uit de trein gerangeerd zodat overbleef een stammetje van 3 Gbs'jes. De 2221 is na zijn rangeerwerk vertrokken naar het industrie terrein want deze moest kort na de eerste kerstlevering de VAM trein gaan ophalen.


de stalen D is naar het opstelterrein gebracht. Tevens is men hier druk bezig met het inladen van alle kerstpost, zowel de motorpost als pec worden ingeladen.


alle spullen en wagons waren mooi optijd weggerangeerd want daar kwam de raillogix 1619 alweer binnen rijden met het tweede deel van de kerstzending. Deze bestond uit 2 Gs'jes, de kerstloc, platte wagen met coca cola kersttruck en 4 rongenwagens met kerstbomen.


als vervanger van de 2221 kwam sik 337 even inspringen. De Gs'jes werden losgekoppeld en door de 1619 over het wissel getrokken zodat de sik de 2 Gs'en kon wegrangeren.


en vervolgens rangeerde de 2275 de rest van de trein in 1 keer van de hoofdbaan af.


het duurde daarna ook niet heel lang voor dat de kersttruck voor het eerst werd gesignaleerd.


en ook de kerstloc staat weer op zijn plekje op spoor 3




en overal in het dorp duiken de kerstbomen weer op. Getswoud is weer helemaal klaar voor kerst.

nog 2 filmpjes van de kerstexpress die naar Getswoud kwam:





Tevens is Getswoud begin december weer begonnen met het rijden van de skitreinen. Hiervoor word vooralsnog een 1600 loc gebruikt welke word gekoppeld aan 3 van de 4 Bm rijtuigen van de GSM.


de Bm's staan standaard opgesteld op GSM spoor als complete vierdelige stam. Voor de wintersport trein moet er dus een rijtuig uit de trein gerangeerd worden. Loc 2221 trekt de stam hier de hoofdbaan op waar er verder met de trein gespeeld zal worden.


om het vierde rijtuig uit de stam te rangeren werd sik 337 opgetrommeld.


zo, dat is 1 rijtuig minder.


nu kan de 1650 aan de trein gekoppeld worden


en kan de 2221 van de achterkant van de trein af gehaald worden.


en zo staat de eerste skitrein weer klaar voor vertrek.
De skitrein zal tot eind februari elk weekend rijden behalve het kerst en oudjaars weekend, dan heeft de GSM de rijtuigen namelijk zelf nodig.
Re: Modelbaan getswoud kersttrein 2021
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Modelbaan getswoud kersttrein 2021
Mooi verslag weer en altijd leuk: met de skitrein op wintersport! maar nu even niet :-(
Re: Modelbaan getswoud kersttrein 2021
Weer een heerlijke rapportage van Getswoud.
Wanneer het Corona technisch weer beter gaat moet ik toch maar eens komen kijken nadat ik bij onze dochter ben geweest.

Vrgr,
Wilko
Re: Modelbaan getswoud kersttrein 2021
Tim, het is weer grote klasse!
Zelfs de "donkere dagen" sfeer weet je heel goed weer te geven, dat in combinatie met de lichtjes.
Heerlijke mix van tijdperken want in Getswoud heeft de kille "schaf het maar af" mentaliteit nog niet huisgehouden.
De posttreinen rijden nog. (Post.nl doet dat met tig vervuilende vrachtwagens tegenwoordig!) en de 2200en zijn
nog zeer aanwezig.
Het is echt weer een hele leuke reportage geworden!
Komt er nog een Oliebollenexpress dit jaar?

grts, Leon
Re: Modelbaan getswoud kersttrein 2021
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud kersttrein 2021
Hans,
Bedankt. Ja helaas rijd de echte skitrein nu niet maar op mijn modelbaan speelt corona niet mee hoor. Je moet toch op een manier kunnen ontsnappen aan de huidige realiteit.

Wilko,
Bedankt voor je compliment.

Leon,
Bedankt.
Ja de RGB ledstrip is een leuke toevoeging voor de avond plaatjes.
Tijdperk doe ik niet aan, ik rij gewoon met wat ik mooi vind en probeer dat enigsinds realistisch vorm te geven in een redelijk moderne tijd, dus duitse stomers op een nederlandse baan onder vlag van een museum stichting bijvoorbeeld. De 2200 vind ik gewoon een hele gave diesel en piko heeft die heel mooi in model gemaakt. (niet dat een 2200 nou echt milieu vriendelijk is)
De oliebollen express staat uiteraard nog wel op de planning maar het is nog even kijken op welke manier oud en nieuw dit jaar weer gevierd gaat worden. Er is een kans dat er geen oliebollen express komt maar er is ook een kans dat het een eendaagse trip word (net als vorig jaar) in plaats van een twee daagse trip.
Afwachten dus
Re: Modelbaan getswoud kersttrein 2021
Leuke verhalen weer Tim!
Re: Modelbaan getswoud oliebollen express 2021
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud oliebollen express 2021
Bedankt Nathan :)

Citaat van: Baanloos op zondag 19 december 2021, 16:59:24
Komt er nog een Oliebollenexpress dit jaar?
Leon, ik ga je blij maken, hier komt het verslag van de oliebollen express van 2021 ;)


Hallo allemaal,
Nadat er zelfs naar een evenement gevraagd word laat wel zien wat voor fenomeen de stoom jaarwisseling excursie naar modelbaan Maarsburg is geworden. Inmiddels in het een traditie. Deze traditie is gestart met de 2014/15 editie en hete toen jaarwisselingsrit. Deze werd met de 2015/16 editie omgedoopt tot oliebollen express. Vanaf de 2016/17 editie is de 01 097 vervangen voor de 012 081-6 welke vandaag de dag nog steeds dienst doet. (helaas zijn de foto's uit dit verslag verdwenen. een groot deel heb ik terug gevonden en op termijn zal ook dit verslag weer te zien zijn)
Een dieptepunt in het bestaan van de Getswoudse Stoomtrein was wel het jaar 2017, waarin er wel geteld 0 kilometer stoom excursie is verreden, zelfs geen oliebollen express  :( . Tevens werd dit wel dubbel en dwars goed gemaakt met de 2018/19 editie, de langste oliebollen express tot nu toe die tevens in Maarsburg nog verschillende vormen van tractie kreeg.
Ook de 2019/20 editie was weer een groot succes.
Bij de 2020/21 editie had de GSM net een nieuw pareltje, de 41 356, en die moest uiteraard dat jaar de oliebollen express trekken. Echter was ook dit geen volwaardige oliebollen express want vanwege corona werd deze als eendaagse trip verreden op 30 december.

Helaas zitten we aan het einde van 2021 nog steeds met corona en weer in lockdown waardoor ook dit jaar een niet volwaardige oliebollen express verreden is op 30 december als eendaagse trip. Maar dat mag de pret niet bederven van deze zevende editie van de oliebollen express, dus laten we na deze kleine terugblik maar gauw beginnen met de 2021/22 editie van de oliebollen express :)


op 29 januari is men al druk bezig geweest met het opstoken van de oliegestookte 41 356. Tja, deze loc blijft toch wel het pareltje van de stoomclub.


vaste opstookhulp is de 81 002, deze werd op die 30 december langzaam weer koud gezet. Op de foto zien we nog een beetje stoom uit de schoorsteen komen maar dat zou heel gauw klaar zijn.


dieselloc 2210 gaat de rijtuigen ophalen voor de 41, want over een klein half uurtje moet de trein uitrijden.


een plaatselijke fotograaf maakte bij de overweg nog even een fraai kiekje van deze o zo mooie diesel.


zo'n 10 minuten later rolde de 41 356 ook van het stoomterrein af om zich richting spoor 1 te begeven.


de 2210 heeft inmiddels de bm rijtuigen aangehaakt.


voordat de 2210 mocht oversteken moest eerst de intercity uit maarsburg passeren. Ook in Maarsburg wonen stoomliefhebbers die speciaal voor deze rit eerst de intercity naar Getswoud nemen :P


nadat de intercity was gepasseerd en de 2210 was overgestoken werd de 41 tegen de trein gedrukt. Nadat deze was aangekoppeld (en de 2200 losgekoppeld) werd er een remproef gedaan. Ondertussen stapte alle reizigers in en werd de trein vertrek gereed gemaakt.


om half 11 stipt kreeg de trein groen licht, na het vertrek signaal van de conducteur en een lange haal aan de stoomfluit van de machinist kwam de trein met een hoop stoomgeweld in beweging. Een kleine slip werd nog snel gecorrigeerd door de kundige meester op de bok en met een luide exhaust verlaat de 41 voor de laatste keer in 2021 Getswoud Centraal.


verderop werd de 41 nog 1 keer gespot in getswoud. De reizigers genieten van de stoomverwarming en de stoomjunk hangt met zijn hoofd uit het raam :D


op naar Maarsburg, een klein dorpje in het limburgse heuvellandschap aan de grens met Duitsland. De eerste trein die daar werd gespot was deze schitterende turquoise 1100 met een mooie passende stam turquoise plan D's


rond kwart over 1 's middags, bijna 3 uur later, werd de trein gespot in het kleine dorpje Maarsburg


een stoomtrip naar maarsburg is altijd een leuke, lange, binnenlandse stoomrit gezien Getswoud relatief dichtbij aan de kust ligt tussen Haarlem en schiphol.


13.29 uur, de loc rolt tunnel uit richting het station van Maarsburg


om stipt om half 2 tot stilstand te komen langs spoor 1 te Maarsburg centraal.


een fraai kiekje op de neus van de loc, zelfs de spelende kinderen stopte met spelen om de kijken naar dit grote zwart rode stoomgevaarte.

De 41 krijgt een korte rustpauze, reizigers en liefhebbers kunnen wat foto's maken van de trein en de loc word een beetje verzorgt door het personeel. Smering van het drijfwerk is erg belangrijk bij zo'n lange rit, je wilt natuurlijk geen warmloper. Ondertussen gaan wij even een blik werpen bij het industrie terrein.


Daar is namelijk ook wat leuks te zien. Sik 337 is voor proefritten naar Maarsburg overgebracht, ingeklemt tussen de raillogix 1619 en 2221 is de loc van getswoud naar maarsburg gesleept. De afstand is voor de sik zelf te groot en een sik mag nooit achteraan een trein hangen, er moet altijd nog iets achter hangen. loc 2221 was dan ook de remwagen van het transport


de 337 werd aan een stammetje bollewagens gehangen. Eens kijken of deze zo de heuvels op en af kan.


we keren even terug naar de 41, de loc staat namelijk klaar voor vertrek voor een rondje door het heuvellandschap.


stomend langs het industrie terrein, rechts zien we nog een stukje van de 2221


vervolgens denderde de trein door de tunnel om daarna een heuvel te beklimmen.


een flinke klim maar de ketel staat goed onder druk dus de trein blaft probleemloos omhoog.


een stukje stomen over vlakke baan


en daarna weer in volle vaart naar beneden. De trein zal even afgerangeerd worden om de dorst te lessen en olie te bunkeren. Tevens worden de rijtuigen even snel schoongemaakt voor de trein weer terug naar Getswoud zal gaan.


inmiddels zijn de sik proeven afgerond, dat kleine lokje liep probleemloos met vier wagentjes tegen de heling op dus nu kan Maarsburg ook zo'n leuk rangeerlocje gaan overwegen :D . loc 2221 is niet helemaal voor niks gekomen want na de proeven moesten de bollen wagens netjes terug gebracht worden. een mooi klusje voor deze prachtige diesel (die ook wel mooi staat in het landschap van maarsburg O:-D )


brommend over spoor 1 langs de turquoise trein


en via die schitterende oude brug naar de eindbestemming.


vervolgens kon de 2221 als losse loc terug naar het industrie terrein. de diesel moet straks natuurlijk weer samen met de sik naar huis. Op het spoor naast de grote diesel staat een leuk zweeds (rangeer?) locje en op de achtergrond is de ptt druk bezig met motorpost 3001.


ook raillogix 1619 kwam nog even een goederentreintje brengen.


maar bij de brug waren we natuurlijk aan het wachten om zo'n plaatje te schieten, zo'n machtige stoomros over een mooie metalen brug met een ligte schemering. Ja, het begint alweer laat te worden. Tijd om naar huis te gaan.


nog even snel een plaatje van twee hele mooie treinen naast elkaar.


17.10, de 1101 staat op het punt van vertrekken. 10 minuten later zal er voor het laatst in 2021 een stoomtrein van Maarsburg vertrekken, tevens zal het ook het laatste 2021 vertrek van de 41 zijn.


5 minuten na vertrek stoomt de 41 de tunnel uit, op naar een mooie rit huiswaarts.


nog een passage, om het af te leren, en om afscheid te nemen van 2021.


en dat was dan echt de allerlaatste stoomtrein foto van de oliebollenexpress.


maar op het laatste moment dook ook nog even de 6409 op die als losse loc onderweg was naar het rangeerterrein, maar de meester hield even een korte stop voor de nog aanwezige fotografen.


vlak voor ikzelf ook huiswaarts ga toch nog even snel een blik werpen bij de ptt. Ook Maarsburg gaat er steeds leuker uitzien.


en als allerlaatste dan toch nog een plaatje vanuit het station van maarsburg waar de 1101 met zijn turquoise trein weer binnen is komen rollen. Dat blijft toch ook een erg mooie loc.

Bij deze wil ik iedereen nog de beste wensen wensen voor 2022. Op een mooi, pandemieloos jaar waarin er weer vele mooie (museum)trein en modelspoor activiteiten mogen zijn. Ik ga er in ieder geval weer het beste van maken :)
Re: Modelbaan getswoud oliebollen express 2021
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Modelbaan getswoud oliebollen express 2021
Mooi verslag weer Tim!  :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud oliebollen express 2021
Prachtig verslag van een mooie dag Tim. :thumbup:
Voor jou ook de beste wensen voor 2022.

Vrgr,
Wilko
Re: Modelbaan getswoud oliebollen express 2021
Lid sinds: 2021

De koffie staat altijd klaar

online
Re: Modelbaan getswoud oliebollen express 2021
hoi tim

mooi verslag en mooie foto's

mvgr. gerard
Re: Modelbaan getswoud oliebollen express 2021
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud oliebollen express 2021
Henk,
Bedankt.

Wilko,
Bedankt. Was zeker nog even een mooi laatste 2021 modelspoordag.

Gerard,
Dank je
Re: Modelbaan getswoud oliebollen express 2021
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Modelbaan getswoud oliebollen express 2021
Het was weer gezellig in Maarsburg!
Alle goeds voor een Normaal 2022!
Re: Modelbaan getswoud oliebollen express 2021
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Modelbaan getswoud oliebollen express 2021
Tim, indrukwekkende hoeveelheid materieel heb je op de baan staan,
Toevallig kwam ik op je verhaal terecht en heb ook s naar het NTM verhaal over de TEE gekeken .
Daar kwam ik ook nog een filmpje tegen over de Catalina. Daar ben ik s mee omhoog geweest met touchdown op het marker meer , toen t nog kon.
Ik moet m'n oude Marklin 3071 TEE ook nog verder onder handen nemen, digitaal met geluid wil ik m hebben.
Ik was er al mee begonnen, heb wel de interieurs nog bemachtigen, jaren terug , ben bezig geweest om de tafel lampjes werkend te krijgen. Dat ga ik toch maar weer s oppakken.
Re: Modelbaan getswoud oliebollen express 2021
Mooi verslag weer Tim, ga zo door!  :)
Re: Modelbaan getswoud oliebollen express 2021
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Modelbaan getswoud oliebollen express 2021
Leuk verslag weer Tim, op naar de volgende  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Modelbaan getswoud oliebollen express 2021
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud oliebollen express 2021
Hans,
Het is altijd fijn om in Maarsburg te zijn :P
Bedankt.

Rob,
Leuk om te horen dat de linkjes in de handtekening ook nog bezoekers trekt :)
Project TEE ligt momenteel een beetje erg stil vanwege het corona beleid, hopelijk kunnen we daar ook snel weer mee door.
Succes met jouw TEE project.

Nathan,
Dank je wel, door ga ik zeker.

Peter,
Bedankt, eerst maar eens op naar een mooie 1e 2022 rit ;)
Re: Modelbaan getswoud eerste update 2022
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud eerste update 2022
Hallo allemaal,

Op de oliebollen express en kerstlevering na is het al enige tijd geleden dat ik een update had geplaatst. Dus om maar eens bij het begin te beginnen gaan we terug naar begin september 2021 :oops:


veel roco lus en kortkoppelingen en ook piko en artitec koppeling heb ik vervangen voor roco universeel koppelingen. Deze koppelingen hebben veel weg van de marklin kortkoppelingen maar kunnen wel gewoon onder alle 'vreemde' merken loc's en wagons.


gekoppeld met een marklin koppeling


de koppelingen komen ook overeen met de automatische koppeling van een sik. Deze roco koppeling werkte al verrassend goed met marklin kort koppelingen, ik heb het idee dat deze zijn ontworpen voor de universeel koppelingen, voor mij als 3 railer perfect :D


een tijdje terug zijn er ook een paar brievenbussen gepland. tja, uiteindelijk gaat het om de details.


ook zijn er containerbakken geplaatst. twee bij het vakantieparkje, men moet natuurlijk wel hun afval kwijt. En ook hier is een brievenbus geplaast.


en in het centrum is ook een brievenbus en glasbak geplaatst.


en het posthoekje is afgemaakt met een poppetje en steekwagen en een postbus die uit of in geladen word met zakken die uit of in de posttrein gaan


ook heb ik met rollend materieel gerommeld. zo heb ik geprobeerd de 2221 en 2275 aan elkaar af te stellen zodat deze in dubbeltractie kunnen rijden. Dit is nog niet helemaal goed gelukt, dus daar ga ik nog weleens verder mee rommelen (beide loc's hebben een piko smart decoder). Een extra complicatie is dat de 2221 van origine een digitale koppeling had. deze heb ik eraf gehaald omdat die niet goed werkte en nu probeer ik de functies F4, F5 en F17 om te wisselen. Bij de standaard mapping is F4 en F5 voor de zwaailichten (voor en achter) en F17 is koppelings geluid. Bij de 2221 was F4 koppeling voor, F5 koppeling achter en F17 zwaailichten. Ook deze functie mapping is nog niet gelukt. Tevens is voor een digitale koppeling het rangeersein opgeofferd. Rangeersein in de 2221 is standaard front sluit licht + zwaailampje aan de kant van rijrichting. Ook dit wil ik ooit eens gaan aanpassen, eerst maar eens uitvogelen hoe die piko smartdecoder werkt.


voor de 2200'en heb ik verder weinig tijd gehad want ik kreeg een klusje van een modelspoor vriend. Of ik zijn citypendel weer rijvaardig kon maken. De trein reed niet en miste veel onderdelen.


in overleg besloten om printen van john te bestellen. Zo krijgt het stel gelijk mooie ledverlichting. De oude gloeilampjes ontbraken onder andere dus als je dan toch vrije keus hebt.... Voordeel aan de printen van john is dat er ook gelijk interieurlicht in het stel bij komt.


enige testrondjes vooruit


enige testrondjes achteruit


en het stel weer inleveren bij de eigenaar.


en dan denk je daarmee klaar te zijn heeft meneer de volgende trein alweer uitgezocht. 'kan je mijn motorpost even nakijken, hij piept en rijd beroert'. Tja, een beetje marklinist weet dat dat oliën (en schoonmaken) betekent maar niet iedereen wilt/durft zelf te rommelen aan zijn modeltreinen of heeft kennis en materialen voor dat soort onderhoud, al heb ik wel advies gegeven om zich eens te verdiepen in smeringen en schoonmaken. Onder andere marklin of sweden heeft daarvoor een vrij handige tutorial op youtube staan.


in een handomdraai was het motortje schoon en reed de motorpost weer als een zonnetje. Maarja, kerst en nieuwjaar stond voor de deur, druk druk druk dus nog geen tijd gehad om de motorpost terug te geven. Dan nemen we het er maar van ook, altijd handig een extra motorpost met de kerstdrukte :P


motorpost line up, mp3024 eurailscout jim, mp3004 en mp3020


rond kerst kwam neef remco ook nog even langs en die heeft ook 2 motorposten dus daar moest gebruik van gemaakt worden, van links naar rechts, motorpost 3001 bruin, motorpost 3020 geel/rood,  motorpost 3004 geel/rood groot logo, NS cargo motorpost 3030 en motorpost 3024 eurailscout BRT-08 jim.


datzelfde rijtje nog een keer maar dan van de andere kant.


en toen was er weereens tijd om verder te prutsen met de 2200'en, helaas nog altijd niet met het gewenste resultaat. De 2221 rijd net iets sneller denk ik, als de 2221 voorop staat kan het setje opzich rondrijden maar met de 2275 voorop word de 2275 vaak uit het spoor gedrukt.




en als de frustratie toeneemt word het tijd om rustig ontspannend te gaan rijden zonder gerommel, maarja, toen kwam ik erachter dat mijn 1103 en 1223 bijna hetzelfde tempo rijden en dat gaf mij weer een ander idee:



ik vind het zelf wel een leuke blauwe sandwich tractie. de trein kan dan zowel op de binnen als buitenbaan rijden zonder dat de loc gedraaid moet worden (beide loc's hebben 1 dichte bufferbalk). maar hier moet ik nog eens naar gaan kijken, denk dat de loc's nog wel ietjes gefinetuned moeten worden aan elkaar voordat ze echt in sandwich tractie kunnen rijden.

Voor nu was dit het weer. Jullie zijn weer helemaal bij :)
Re: Modelbaan getswoud eerste update 2022
Mooie line-up van de motorposten Tim!
Afvalbakken en brievenbussen zijn ook leuk.
En merk dat Getswoud nu de status "lijnwerkplaats" heeft verworven waar materieel van heinde en verre wordt onderhouden en verbeterd.

grts, Leon
Re: Modelbaan getswoud eerste update 2022
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud eerste update 2022
Leon,
Bedankt, altijd leuk zo'n line up :)
nou, lijnwerkplaats voor materieel van heinde en verre is ook wat overdreven hoor.
Eerder een private onderhoudsmonteur :D
De jongens waar ik tot nu toe treinen voor heb onderhouden of omgebouwd zijn jongens met een passie voor het spoor en modelspoor maar met wat minder technische kennis of lef om zelf aan hun eigen modeltreinen te rommelen. Hobby is al duur genoeg en als je dat ook elke keer moet uitbesteden is het voor (vooral) jongeren helemaal niet leuk meer. Samen houden we de hobby in stand, ik een leuk klusje en een leuke gast, mijn maatjes weer een mooi functionerend modelletje erbij ;)
Re: Modelbaan getswoud eerste update 2022
Mooi dat jij zo in de hobby staat Tim. :thumbup:
Het zijn niet alleen de jongeren voor wie het ombouwen te duur of vanwege het ontbreken van kennis problematisch is.
Ik woon redelijk dichtbij, mogelijk ontvang jij de komende tijd een PB.

Vrgr,
Wilko
Re: Modelbaan getswoud eerste update 2022
Goed bezig geweest weer Tim, je hebt niet stilgezeten de afgelopen tijd  :) :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud eerste update 2022
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Modelbaan getswoud eerste update 2022
Weer mooie beelden Tim. De klasse zit in de details he, details make the difference  :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud zomer update
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud zomer update
Hallo allemaal,

kuch uch, even afstoffen hier.
Het is inmiddels al erg lang geleden dat ik hier wat gepost heb. Zo'n studie en TEE project vragen toch erg veel tijd.
Zo af en toe word er wat gereden met de treinen en wat kleine dingetjes gefrommeld. De afgelopen maanden heb ik vele (sfeer) foto's gemaakt, maar er zijn toch ook nog wel een paar dingen veranderd.
Tijd voor een update dus.


om te beginnen had ik eind vorig jaar een bestelling gedaan bij roco. Deze kwam eind januari binnen. Onder andere kraansik kap 368 zat in dit pakketje. Deze kap word kant en klaar geleverd door roco. De kraansik zit alleen in een 2 rail startset helaas, dus dan maar zelf rommelen.


rangerend op het industrie terrein terwijl de 2221 klaar staat met de VAM trein.


zo'n kraan kan ook nog weleens van pas komen bij spoorwerkzaamheden.


zoals bij het plaatsen van onderdelen langs het spoor.


zoals hier een overweg knipperpaal.


begin februari kwam er ook versterking in de bus dienst.


de NZH 6147 heeft wel een andere route gekregen. lijn 76 alkmaar is lijn 80 zandvoort geworden. Samen met de CSA1 DAF amsterdam bus is het een mooi duo. persoonlijk vind ik dit toch wel de mooiste bussen die we hebben gekend in nederland. De NZH 6915 staat ook nog op het wenslijstje, hopelijk komt daar nog een tweede oplage van bij artitec. De echte NZh 6915 staat namelijk in het NZH museum in Haarlem.


sfeer plaatje van mat 64 achtige, een plan U en plan V naast elkaar.


sinds december vorig jaar is de intercity berlijn ook vertegenwoordigd op Getswoud. Het word een steeds grotere mengelmoes van tijdperken. van blauwe eloc's tot en met de vectron is hier nu vertegenwoordigd.


een icoon die tot begin dit jaar ontbrak was de mat 54 hondekop.


en samen met dat andere icoon van de nederlandse spoorwegen kan ik nu toch echt zeggen dat het hier gaat om een nederlandse modelspoorbaan :)


de pec kan hier nu mooi achter


mooi setje zo


langzaam maar zeker werd het alweer lente en een mooi zonnetje zorgde voor vrolijke plaatjes.


ook van deze te gast zijnde blokkendoos een tijdje geleden werd een mooie plaat gemaakt.


oud en nieuw ontmoet elkaar. de museumclub is aan het spelen met hun 2404 terwijl de 2221 zich vertrek gereed maakt met de vam trein.


voorbereidingen voor een nieuw corona vrij rijseizoen. stoomloc 41 356 word getest na winter onderhoud.


en ook de 01 1053 word aan testen onderworpen.


beide machines zijn weer goedgekeurd voor het rijseizoen.


sfeerplaatje van het pareltje van de stoomclub. machtige machine blijft zo'n oliegestookte neubau 41 toch.


nog een zonnig plaatje, van de hondekop.


en een zonnig plaatje van de 1223


aan de overslag loods is ook nog gewerkt. zo zijn de binnenwanden bekleed en is er een basisplaat voor het dak op maat gemaakt.


kijkje naar binnen, planken zijn geschilderd en er zijn stukgoederen geplaatst.


ook op de buiten rand zijn stuk goederen geplaatst.


de 2275 duwt een stammetje gs'jes de loods in.


verderop op het industrie terrein veranderde ook het een en ander. de oude blikken 2 assige ketelwagentjes werden langzaam vervangen voor moderne 4 assige Zans.


deze ketelwagens kunnen achter beide raillogix loccen gehangen worden. weer een tp6 stammetje erbij


dat ziet er al een stuk beter uit.

en zo langzamerhand werd het alweer eind april en werd het koningsdag.


koningsdag is altijd een rijdag waard en dus werd er een kennis uitgenodigd. hierbij al een voorproefje, de rest van deze rijdag laat ik even voor een volgende update.

binnenkort meer
Re: Modelbaan getswoud zomer update
Super weer Tim!
Was inderdaad (te) lang stil.
Nu nog NL-bovenleiding en seinen en je bent helemaal naar NL-voorbeeld.  O:-D
Maar misschien heb je helemaal geen plannen (en tijd en geld) daar voor.

Re: Modelbaan getswoud zomer update
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Modelbaan getswoud zomer update
Tim,

Zoals altijd weer genoten van je teksten en je prachtige foto's. :thumbup:
Schitterend materiaal heb je ondertussen verzameld. :thumbup: :thumbup:
En leuk toch al die tijdperken door elkaar heen rijdend.

Groet Michel
Re: Modelbaan getswoud zomer update
Lid sinds: 2021

De koffie staat altijd klaar

online
Re: Modelbaan getswoud zomer update
hoi tim

ziet er goed uit

mvgr. gerard
Re: Modelbaan getswoud zomer update
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: Modelbaan getswoud zomer update
Hallo Tim,

Mooie update, wat voor ballast gebruik je hier, ziet er mooi uit.
Lijkt een beetje op wat ik gebruik op mijn baan.

Gr Einte
Re: Modelbaan getswoud zomer update
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud zomer update
Leon,
NL bovenleiding is wel een wens, maar dat gaat niet meer op deze baan gebeuren. De huidige bovenleiding zit nu helemaal ingebouwd.
NL seinen zijn er wel, de dwerg en hoofd lichtseinen in het station zijn toch echt nederlandse seintjes (van digikeijs). Verder staan er nog 3 oude marklin armseinen op de baan voor het museumlijntje.

Michel,
Fijn dat je weer genoten heb.
Ik rij sowiso niet strikt volgens tijdperk. als ik iets mooi vind gaat het er komen. Maar om een rij avondje tijdperk te doen vind ik dan weleens leuk. inmiddels kan dat wel :D

Gerard,
Dankje.

Einte,
Bedankt.
Ik gebruik ballast van Busch (7127).
Re: Modelbaan getswoud zomer update
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Modelbaan getswoud zomer update
Dag Tim.

Fijn fotoverslag weer, dat leest en kijkt lekker weg :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Modelbaan getswoud zomer update
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Modelbaan getswoud zomer update
dat er zoveel verschillende treinen passen op zo'n kleine baan!  :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud zomer update
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Modelbaan getswoud zomer update
Leuk verslag weer Tim  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Modelbaan getswoud zomer update
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Modelbaan getswoud zomer update
Leuk jouw verslag Tim 👌👌👌
Re: Modelbaan getswoud zomer update
mooi verslag weer Tim, zoals gewoonlijk.
Re: Modelbaan getswoud zomer update
Lid sinds: 2020

Er is altijd een oplossing. Koffie staat klaar.

offline
Re: Modelbaan getswoud zomer update
Mooi sfeertje en heldere foto's :thumbup:
Groetjes Eeg
Re: Modelbaan getswoud zomer update 2
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud zomer update 2
Erik,
dankjewel. Fijn dat het zo lekker wegleest en kijkt.

Jan,
af en toe is het wel passen en meten en af en toe moet er wat van de baan om wat anders erop te zetten. maar dat maakt het wel leuk.

Peter,
bedankt.

Wimpietje,
dankjewel

Nathan,
Dank je.

Eeg,
Bedankt, ik doe mijn best.


Hallo allemaal,
Het heeft toch iets langer geduurd dan de bedoeling was, dus maar weer eens tijd om een beetje achterstand weg te werken.
We waren gebleven bij de koningsrijdag, waarbij ik een maatje over de vloer kreeg.


hij had zijn gerenoveerde geel grijze 1219 van roco meegenomen die mooi naast mijn blauwe 1223 mocht poseren.


ook had hij zijn roco 2400 mee, welke werd omgenummerd naar 2454.


en RFO 189 213 vlaggenloc was ook mee op bezoek. Kort na koningsdag verloor de echte 189 213 zijn vlaggen outfit.


de 2454 poseert naast de 2221


kort daarna gingen beide machines aan het werk op het industrie terrein.


de 1219 kreeg nog een sleepje icr rijtuigen aan de haak voor een rit, en voor je het weet is de dag dan alweer voorbij.

kort na koningsdag besloot ik een klusje op te pakken waar ik lange tijd tegenop gekeken heb, het inkleuren van mijn plan D interieurs. piergelen met een penseeltje op de vierkante milimeter, maarja, dat witgrijze interieur ziet er nou ook niet echt mooi uit.


na wat zoekwerk naar voorbeelden en kleurtjes, oude grootspoor kleuren foto's, het in eigen foto's kijken naar interieur van nog bestaande plan D's en een vraagje aan een vriend bij het spoorwegmuseum maar begonnen met kwasten. Eerste klas: blauwe banken.


wanden in een 2 deling, bovenste helft bekleed met leder, onderste helft in een soort wit, lichtgrijs achtig tintje. en deuren een bruin houtig kleurtje.


2e klas rijtuigen hadden groene banken.


ook de RD moest eraan geloven.


stoelen rood, deuren bruin, keuken zit veel hout in dus ook bruin, wanden weer de 2 deling.


en het resultaat wanneer het gekleurde interieur gemonteerd word.


en rijden word ook wel gedaan, hier rangeert sik 368 met een sleepje Gs'jes


die vervolgens word aangehaakt bij de 2275


klein stukje scenery afgemaakt.


rechts bovenin is te zien wat er nog afgemaakt moet worden.


NZH 6147 heeft een chauffeur gekregen en stuurt de bus richting zandvoort.


DAF 357 is zojuist aangekomen op zijn eindpunt en de chauffeur rookt even een sigaretje voordat hij aan zijn volgende rit moet beginnen.


de bus chauffeurs van artitec kunnen ook prima als machinist gebruikt worden. hier heb ik er 1 geplaatst in de 2275


nadat het jasje een ander kleurtje had gekregen kon er ook 1 in de cabine van de 1223 geplaatst worden.


dat ziet er leuk uit


en ook nog eentje in de 1601


als laatste voordat ik nog wat sfeerplaatjes plaats heb ik nog een rolstoel lift geplaatst. een eerste projectje uit de 3d printer, simpel model maar mijn station is nu ook voor minder invalide te bereiken.


stoomlok 81 002 van de GSM mocht tijdens de zomer een dagje assisteren op het industrie terrein.


terwijl de 1736 en 1619 staan te wachten op hun volgende klus passeert de ic met 1601 als trekkracht.


om iets verderop voor een rood sein tot stilstand te komen.


's avonds mocht raillogix loc 1619 een sleepje lege ketels weg rijden


en in de ochtend erna werd de nieuwe olie voorraad aangeleverd door raillogix 193 627


loc 1223 mooi in het zonnetje


en ook dieselloc 2221 staat er mooi bij


soms moet er 's avonds gewerkt worden aan het spoor. hier passeert railpro 6504 met een sleepje fccpps'en


en als laatste vandaag de passage van eurailscout motorpost meetrijtuig Jim met hondekop 4 764.

Dit was hem weer voor nu.
Re: Modelbaan getswoud zomer update 2
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud zomer update 2
edit, foutje
Re: Modelbaan getswoud zomer update 2
Mooie update weer Tim!

Heb je inmiddels ook een dg (Artitec) gehaald voor in een goederentrein?
Re: Modelbaan getswoud zomer update 2
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Modelbaan getswoud zomer update 2
Zoals altijd weer een plezier om je update te lezen en nog meer om te bekijken :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Modelbaan getswoud zomer update 2
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Modelbaan getswoud zomer update 2
Tim,

Zoals altijd weer genoten van je update van je baan en rijdend materiaal.
Leuke details zijn er weer verwerkt zoals de rokende buschauffeur en de geplaatste machinisten maar ook het geschilderde interieur mag er zeker zijn.
Jammer van het knipperlicht wat uit de grond is gereden naast de blauwe auto dader zal wel doorgereden zijn. :?

Groet Michel
Re: Modelbaan getswoud zomer update 2
weer een mooie update Tim  :thumbup:

Re: Modelbaan getswoud zomer update 2
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Modelbaan getswoud zomer update 2
Dag Tim.

Ook ditmaal weer genoten van jouw verslag!
Je weet het altijd prachtig op de gevoelige plaat vast te leggen :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Modelbaan getswoud zomer update 3
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud zomer update 3
Frank,
Dankjewel.
Een Dg heb ik al een paar jaar in bezit. Deze zit vastgeknoopt aan de museum goederentrein en mag soms ook mee achter een oude eloc

zijn leuke wagentjes en maakt zo'n buurtgoederentrein wel compleet.

Wico,
fijn dat je weer genoten hebt.

Michel,
Goed dat je weer genoten hebt.
Uiteindelijk zijn het de details die het hem doen.
Dat knipperlicht is perongeluk gemollesteerd door een aantal werklieden. Deze moet nog eens hersteld worden. :D

Nathan,
Dankje

Erik,
Bedankt.


Hallo allemaal,
Het is inmiddels al weer even stil hier, maar de foto voorraad is nog lang niet leeg. Misschien heb ik afgelopen zomer iets te veel modelbaan foto's geschoten. Dus tijd voor weer een nieuwe update.


deze keer beginnen we met een rijmiddagje bij een maatje van mij. Hij had een paar nieuwe treinen gescoord en deze moesten natuurlijk even bewonderd worden. Een van de nieuwigheden was de dubbele geel grijze 6400, dus natuurlijk moest de 6504 even mee om daar een trio van te maken. :)


daar kwam niet veel later de nieuwe roco 1631 in voorspan. want een schitterende loc is het weer geworden van roco.


en kort daarna kwam mijn raillogix 1619 binnen rollen met een staaltrein aan de haak. de roco en marklin 1600 kwamen zo mooi naast elkaar te staan.


na wat rangeerwerk kwam de tripple 6400 ervoor te staan, misschien wat overkill maar wel heel bruut.


vervolgens kwam de mooiste aanwinst van de twee (dubbele 6400 en deze) langs rijden. De artitec 1305.


na een korte middag weer naar huis, met een extraatje aan de haak. drie van de huifje waren voor mij gereserveerd.

Goed, genoeg sfeerplaatjes voor nu, tijd om weer wat te knutselen.


zo zijn er nog een aantal bus chauffeurs omgetoverd tot machinist, even een rood jasje aantrekken en vervolgens is het een kwestie van plaatsen.


onder andere in de 1601 en 1736.


verder ben ik druk beweest met het lakken van de plan D interieurs.


ook het RD rijtuig was hier klaar.


en een van de twee tweede klas rijtuigen.


terwijl er aan het tweede tweedeklas rijtuig hard gewerkt word om de stam af te maken.


de gang zijde


en klaar, wauw, wat een verbetering.


dat ziet er strak uit al zeg ik het zelf :)


sfeerplaatje, en wie goed kijkt ziet in de cabine nog een machinist zitten


en dan nog maar een sfeerplaatje, ik wil jullie deze schitterende kolengestookte 01 1053 toch niet onthouden. Wat een machtige machines zijn die 01.10's toch


van een stukje rails en wat stripjes plastic een tweetal andreaskruizen geknutseld. Waarom niet kopen? nou, zelfbouw is leuker en goedkoper. Overigens vind ik wel dat dit hoekje toch een beetje donker is, dus binnenkort zal ik hier nog een paar lantaarnpalen planten.


en toen besloot ik dit hoekje op de schop te gooien, ooit stond hier de brandweerkazerne, maar eigenlijk was alles net een beetje de krap. de wagen zou niet normaal kunnen uitrijden en eigenlijk was ik al ontevreden over het pand zelf. er zaten simpelweg te veel foutjes in het knutsel project. weg ermee. maarja, wat dan. veel ruimte is er niet en een wens was wel om het opstelspoortje iets te verlengen. toen is het idee ontstaan om er een ptt overslag van te maken.


dit was het idee, een klein loodsje waar de post uit de trein in de vrachtwagen en andersom overgeladen kan worden.


ondergrond neergelegd, de basis voor een postperron uitgelegd, spoortje verlengd, kazerne gesloopt, wanden voorzien van een verse verflaag en vervolgens is het passen en meten.


een dak uitgesneden en de bij behorende ledstripjes gemonteerd. het tussen resultaat tot nu toe.

Hierna begonnen echt de warme dagen en de vakantie activiteiten waardoor er in augustus eigenlijk niks geknutseld is, alleen een beetje gereden in de avond als het uit te houden was boven.


zo vertrekt hier de intercity naar maastricht met de 1204 op kop.


terwijl er op spoor 1 een dubbelspan 2200 als losse loc binnen komt rollen.


de 2275 ging de vam ophalen en de 2221 werd opgesteld op het rangeerterrein.


zodat deze wat later kon assisteren bij de werktrein. het spoor moet zo nu en dan gecontroleerd worden, bij voorkeur in de nachtelijke uurtjes.


en ook de posttreinen rijden bij voorkeur 's nachts.


sik 368 druk aan het rangeren.

https://lh3.googleusercontent.com/pw/AL9nZEX051lxYF-NCqSETGKKWfsXFfFlyeHmmeflpPQhC73JA4x5Uiiz4G9y6wjYaHZn4ZzOIiPRhjWvZKZHump-WzSNuwQjezETPOEIcNXrVTMpPdQ9zEtU2na4ke17yoT6mmjSaVHjTwpNEnQ46Nnx_pMBLw=w800-h600-no?authuser=0
en een leuk sfeerplaatje van de 2404 van de stoomclub.


en nog een plaatje van de 2275 die de lege vam trein rangeerd onder het laad station.


en als laatste een plaatje van loc 2425 met een buurtgoederentrein.

Dit was hem weer voor nu, we zijn inmiddels door de zomer plaatjes heen dus de eerstvolgende update zal een herfst update worden
Re: Modelbaan getswoud zomer update 3
Dank voor weer een leuke update Tim  :thumbup:

Vrgr,
Wilko
Re: Modelbaan getswoud zomer update 3
weer een mooie update Tim!
Re: Modelbaan getswoud zomer update 3
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud zomer update 3
Wilko,
Graag gedaan.

Nathan,
Bedankt.