Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Modelbaan getswoud zomer update 3

Gestart door marklintim vrijdag 01 november 2013, 18:43:46

marklintim en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Modelbaan getswoud thuisquarrantaine, project VAM wagen.
Da' s een mooi projectje 👏🏻👏🏻👏🏻
Re: Modelbaan getswoud thuisquarrantaine, project VAM wagen.
Mooi gemaakt Tim mijn complimenten. :thumbup:

Groet Michel
Re: Modelbaan getswoud thuisquarrantaine, project VAM wagen.
Hans,
bedankt.

Peter,
dankjewel.
het oorspronkelijke idee heb ik hier gejat. Alleen mijn VAM wagens zijn van het nieuwere type (2 van de 3, in ieder geval degene waar ik de bol op wilde hebben). Een beetje zoals ik een verslag maak, kopieren en plakken en naar eigen hand zetten >:-D O:-D

Erik,
graag gedaan. Ik vind het ook leuke wagons en rijd ook in model erg goed, en ze staan erg goed achter mijn 2400 :)




De positie van de sleper heb ik proefondervindelijk uitgevonden. ik had hem eerst in het midden geplakt, maar dan wordt het veren van de sleper zeer beperkt. het blauw gemarkeerde deel van de sleper drukt dan al gauw tegen het blauw gemarkeerde deel van het draaistel wat in mijn geval ervoor zorgde dat de sleper op wissels tegen het draaistel aan drukte en het draaistel uit de rails drukte.
ik had in eerste instantie de volgende 2 oplossingen bedacht: of een langere sleper, maar dat zou lelijk staan want dan steekt ie aan de voorkant uit, of in het draaistel snijden zodat de sleper verder naar binnen gedrukt kan worden, maar dat verzwakt wel het draaistel en bestaat de kans dat de wielen er tijdens het rijden uitvallen. Na nog een goed nachtje geslapen te hebben bedacht ik mij dat de sleper van mijn 1100 ook niet in het midden zit, dus dit truukje ook geprobeerd op de vam wagen. na wat test werkte het prima en veroorzaakte het geen kortsluiting, en bijkomend voordeel, de sleper raakt wat meer uit het zicht :)

Arend,
bedankt. ik vind ook dat de knipperbol de wagen echt afmaakt. vind het prima gelukt zo.
de vam in wijster is ook een leuk voorbeeld. mijn vam circulatie is nu wel compleet, vuilnisbakken, vuilniszakken, vuilniswagen, vuil overslag en vuilnis trein :)

Henk,
bedankt.
ja, de led zit in de wagon en de knipperbol zit op de wagon voor de led geplakt. meneer groterdam liet op zijn site zien dat je ook een smd ledje in de knipperbol kan maken, maar ik heb geen smd leds op voorraad en smd leds zijn voor mij ook wel erg klein (pruts priegel werk :D ), dan maar op de iets lompere manier maar je ziet er niks meer van.

Laurent,
Bedankt.

Wimpietje,
Bedankt.

Michel,
dank je wel voor je compliment.
Re: Modelbaan getswoud thuisquarrantaine, project VAM wagen.
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Modelbaan getswoud thuisquarrantaine, project VAM wagen.
Beter goed gejat dan zelf verprutst  >:-D
De knipperbol is een heel erg geslaagde toevoeging op je VAM wagon. Mooi gemaakt  :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud thuisquarrantaine, project VAM wagen.
Leuk gemaakt Tim.
Re: Modelbaan getswoud ombouw geweld, meerdere loc's gedigitaliseerd.
Hallo allemaal,

Er zijn weer een paar kleine vorderingen. Buiten het rijden om is er nog weinig gebeurd aan de baan, dit omdat ik nog een toets moet maken en ik daarvoor ruimte nodig heb op mijn bureau voor de boeken en online oefeningen. Toch heb ik groot nieuws, ik ben namelijk niet 1, niet 2, niet 3, maar 4 digitale locomotieven rijker. Deze 4 locomotieven waren al wel in mijn bezit maar konden slechts analoog rijden. Vanwege de corona en het thuis zitten ben ik veel meer aan het werk in de supermarkt, ik maak ondertussen meer dan dubbele uren vergeleken met mijn standaard rooster, dus dat betekend ook een dubbel zo hoog salaris, omdat de kroeg en andere uitgaansgelegenheden ook allemaal dicht zijn heb ik dus wat meer over om te investeren in de modelspoorhobby (en meer over om te sparen, want dat is ook belangrijk ;) )
De locomotieven die ik heb omgebouwd zijn:

  • 81 002 (was delta)
  • V200 056
  • antex marklin 3020 (delta decoder 81)
  • NS 1650
Om te beginnen heb ik twee bestellingen geplaats, eentje bij modelbouwled voor een berg met ledjes, en eentje bij modeltreinexpress voor decoders en motorsetjes. Ik had nog een esu magneet en een 8 pin decoder liggen die ik nog niet gebruikt had, die zijn nu ook verwerkt in locomotieven.

te beginnen met de 81 002. een tijd geleden kwam ik  een filmpje tegen van iemand die zijn BR 81 had voorzien van een rookgenerator. Dit intresseerde mij sterk, na wat onderzoek bleken er al meerdere te zijn geweest die dit hadden gedaan. Na wat verder rond gezocht te hebben kwam ik erachter dat de seuthe 21 rookgenerator perfect zou zijn voor de loc, maar dan moest er wel iets anders bedacht worden voor de verlichting. ik heb ervoor gekozen de loc van warm witte ledverlichting te voorzien.


de voorkant


en een gat geboord in de schoorsteen.


de leds waren zelf niet lang genoeg, om ervoor te zorgen dat er geen gaten in de kap zitten heb ik lensjes gemaakt van humbrol clear fix. dit is een variant van cristal clear en werkt prima.


proefpassen van de rookgenerator


in de kap heb ik de achterkant van de leds voorzien van een dikke laag zwarte verf. zo schijnt het licht van de leds niet door in de kap en de zwarte verf werkt ook als isolatie, zo kan er geen kortsluiting ontstaan tussen de contactjes van de led en de rookgenerator.


inmiddels is ook het frame voorzien van de decoder en de motor. Hierna was het een kwestie van aansluiten, dichtschroeven en testen.


het eindresultaat :) :)

door met de volgende loc.

de V200 056 heb ik voorzien van een esu magneet. deze had ik nog liggen en zo hoefde ik nu niet persee een motorsetje voor de v200 te kopen. op de achtergrond zien we nog de analoge ingewanden van de v200, mocht het digitaal bedrijf niet bevallen is de loc zo weer analoog.


de loc krijgt ook een simpele marklin decoder. de loc is al aardig op leeftijd, maar ik wil wel om naar volledig digitaal bedrijf. dus ook deze loc moest eraan geloven, de loc moet digitaal kunnen rijden. ik had een 60760 marklin setje besteld, de motor kon ik mooi gebruiken voor de 1650, de decoder kon dan in de v200. ombouw 2 was dus ook zo klaar.


loc 3, de antex marklin 3020. deze loc loopt nog erg mooi. zoals ik al eerder aangaf wil ik volledig over naar digitaal bedrijf. omdat ik dit locje toch wel leuk vind wilde ik toch proberen ook deze te digitaliseren. de loc heeft geen verlichting dus een esu vond ik teveel van het goede. nou heb ik een delta decoder over, uit de 81, dus die heb ik in de 3020 gezet en dan ga ik maar eens kijken of dat leuk rond hobbelt.


door met de laatste loc, de 1650. deze loc heeft voordat zijn ombouw begon eerst maar eens een bezoekje gebracht aan mn neef. hij heeft voor mij ook van deze loc de sluitseinen open gemaakt op de draaibank.


het resultaat van een bezoekje aan de draaibank.


en daarna was het weer oude electronica eruit en nieuwe erin. de ledprintjes had ik zelf al eens geknutseld, dus die kon ik er zo inschuiven. rechts is te zien hoe het zit als alles erop en eraan zit, links ligt de boel nog open.


het resultaat


de 1601 er even naast.


en gebroederlijk naast elkaar op de baan. ik ben er erg blij mee.
ik wil deze loc's aan elkaar gelijk stellen zodat het ook mogelijk is om in dubbeltractie of sandwich tractie te rijden, maar dat is nog niet helemaal goed gelukt, dus daar kan ik nog wat aan gaan rommelen.

de digitale vloot is hiermee van 7 naar 10 locomotieven gestegen. de 81 had natuurlijk al een digitale delta decoder maar is nu omgebouwd met een esu, en de 3020 was analoog en bezit nu de delta. ik vind dat beide dus onder ombouwen valt maar praktisch heb ik er dus 3 meer. Voorlopig ben ik klaar met loc's ombouwen.
als afsluiter heb ik nog 1 foto voor jullie:


alle 10 mijn digitale locomotieven bij elkaar in het station. gescheiden in electrisch (spoor 1), diesel (spoor 2) en stoom (spoor 3).
Re: Modelbaan getswoud ombouw geweld, meerdere loc's gedigitaliseerd.
Nette ombouwen Tim!

Tip voor gelijke snelheid: Regel de maximale snelheid met CV53. 1 loc als basis nemen, de andere bijregelen.
CV53 werkt alleen niet als de waarde onder de 50 gaat komen, wat het geval is bij Esu/Hamo magneten. (Je krijgt dan slecht rijgedrag) Voor andere type motoren werkt het altijd perfect.

Je zorgt ervoor dat CV5 dan op 255 staat (maximaal). Op deze manier gebruikt de decoder intern alle 255 rijstapjes, die je dus inkort met CV5.

Stel voor elke locomotief de zelfde rijcurve in. Dit kun je met CV5 (snelheid op maximale aantal rijstap bijvoorbeeld rijstap 28) en 6 doen (snelheid op de helft van de maximale rijstappen bijvoorbeeld rijstap 14), of zelfs via een exponentiƫle curve.

Door te kiezen voor een lineaire rijcurve maak je het afregelen voor jezelf makkelijker, als je de snelheid wel moet instellen met CV5 en 6 i.p.v. cv 3.

CV 5 = 255
CV 6 = 128
CV 2 = startspanning, voor beide locomotieven gelijk instellen
Re: Modelbaan getswoud ombouw geweld, meerdere loc's gedigitaliseerd.
Mooie ombouw Tim.

Ik had de foto met de draaibank al eerder gezien en ik had de stille hoop dat de draaibank bij jou zou staan.  >:-D >:-D

zo heeft het Corona virus voor jouw hobby toch een positief effect.
Re: Modelbaan getswoud ombouw geweld, meerdere loc's gedigitaliseerd.
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

online
Re: Modelbaan getswoud ombouw geweld, meerdere loc's gedigitaliseerd.
Goed bezig Tim!

Dat is een heel arsenaal daar in dat station. Nog even en je hebt een groter station nodig... ;)
Re: Modelbaan getswoud ombouw geweld, meerdere loc's gedigitaliseerd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: Modelbaan getswoud ombouw geweld, meerdere loc's gedigitaliseerd.
Hoi Tim,

Jij hebt je tijd en geld goed besteed  :thumbup: :thumbup:
Dit is toch veel beter dan in de kroeg zitten  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Modelbaan getswoud ombouw geweld, meerdere loc's gedigitaliseerd.
Lekker bezig zo  :thumbup:
Het ombouwen van een lokje is een leuk tijdverdrijf, zeker als het allemaal werkt zoals je dat wilt. Nu ben je zelfs 4 digitale locomotieven rijker!
Veel plezier ermee  :)
Re: Modelbaan getswoud ombouw geweld, meerdere loc's gedigitaliseerd.
Tim,

Met veel plezier naar je ombouw update gekeken en knap werk heb je afgeleverd. :P :thumbup:
Ik doe het je niet na hoor.

Groet en veel rijplezier toegewenst met je 4 digitale locs.

Michel 
Re: Modelbaan getswoud ombouw geweld, meerdere loc's gedigitaliseerd.
Wijbe,
Bedankt, oefening baart kunst he :D
Bedankt voor je hulp voor het afstellen van mn 1600'en aan elkaar :thumbup:

Henk,
Dat was een kleine sneak preview voor onze stamtafel leden >:-D
Helaas, de draaibank staat niet bij mij. Heb het geluk dat ik mensen ken met mooi gereedschap :D
Ja, je moet toch maar het positieve van het virus gaan inzien. Thuis zitten huilen heeft geen zin.

1200blauw,
de ombouw's zijn nu zo goed als gedaan allemaal, dus de volgende (digitale) loc betekent gezins uitbreiding :P
gelukkig heb ik het allemaal een beetje ingedeeld voor opstel en rijden, ik kan het tot nu toe nog allemaal kwijt op de baan.

Peter,
Deze zomer zal er meer tijd dan ooit in de baan gestopt gaan worden als het zo door gaat ;)
De hobby is zeker leuk maar ik mis de avonden ook wel om met maten te zijn, keer borreltje te doen enzo.

Wim,
bedankt.
het werkt prima allemaal, met mn 81 ben ik erg blij dat daar nu ook een rookgenerator in zit. stoomloc's moeten gewoon kunnen stomen vind ik :D

Michel,
Dank je wel.
Oefening baart kunst michel, mijn eerste ombouw project was mijn motorpost en dat was letterlijk copy-paste (aapje leert kunstje), daarna is het uitzoeken hoe het werkt allemaal en zelf maar eens het een en ander uitproberen. De ingewanden van mijn motorpost zijn nog steeds hetzelfde maar de interieurverlichting bestaat nu uit 2 delen, begeleidersruimte en laadruimte, appart schakelbaar.
Re: Modelbaan getswoud jarig geweest, leuke aanwinsten gekregen.
Hallo allemaal,

Vorige week zondag (3 mei) ben ik 20 jaar jong geworden. Jammer genoeg konden we het niet erg uitgebreid vieren, maar ondanks dat toch met het gezin een leuke dag gehad. Van mijn ouders en mijn zusje heb ik leuke spullen gekregen voor de modelbaan. Toch moest ik nog even wachten, want drie dagen later moest ik nog even een toets maken. Dat was mijn laatste examen, met een beetje mazzel ben ik nu voorgoed van de middelbare schoolexamens af. Het is wachten op een berichtje van mijn mentor.
Voorlopig kan ik in ieder geval genieten van mijn aanwinsten en heel veel uren in de modelbaan gaan stoppen. In de afgelopen paar dagen ben ik dan ook al flink bezig geweest, maar ik moet de foto's nog even in het juiste album bij elkaar zetten. Wel wil ik jullie mijn aanwinsten laten zien.

van mijn ouders heb ik deze prachtige 6 delige set railpro ballast wagens (fccpps) gekregen. Deze stonden ondertussen aardig hoog op het wenslijstje omdat langzaam maar zeker alle losse flarden (stammen wagons zonder loc en loc's zonder wagons) compleet beginnen te raken.


van mijn zusje heb ik ook wat leuks gekregen, de nieuwe nederlandse brandweer figuren van noch. Nu kan ik het brandende huis nog verder leuk aankleden.


de volledige set rijtuigen achter mijn 6504. een mooie stam. De set is af fabriek al geweatherd. Normaal gesproken ben ik niet zo van het weatheren en ik heb dan ook lang zitten twijfelen of ik de vuile karren wel wilde. maar ik vond de schone roco railpro karren een beetje een glimmende plastic look hebben en in het echt zijn deze wagens ook bijna nooit schoon. Het valt ook wel mee hoe vies ze eigenlijk zijn in model. Ik ben er erg blij mee :)


in een volgende update gaan de wagens al uitgebreid gebruikt worden.


deze zomer zullen er vele ballast werkzaamheden plaats vinden op de baan. 1 deel is al gedaan, maar dat zien jullie in de volgende update :P
Re: Modelbaan getswoud jarig geweest, leuke aanwinsten gekregen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: Modelbaan getswoud jarig geweest, leuke aanwinsten gekregen.
Prachtige karren Tim, zeker achter deze bijpassende loc  :thumbup: :thumbup:

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Modelbaan getswoud jarig geweest, leuke aanwinsten gekregen.
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

online
Re: Modelbaan getswoud jarig geweest, leuke aanwinsten gekregen.
Alsnog van harte!

Als die fccppss'en schoon zijn herken je ze helemaal niet, dus dit is vƩƩl beter :) :thumbup:
Veel plezier ermee, maar dat komt geloof ik wel goed.
Re: Modelbaan getswoud jarig geweest, leuke aanwinsten gekregen.
Lid sinds: 2014

MƤrklin fahren-Ƥrger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud jarig geweest, leuke aanwinsten gekregen.
Gefeliciteerd, Tim !

Het feest kon dan wel niet uitgebreid gevierd worden, je materieel is wel goed uitgebreid   :P
Hopelijk kun je spoedig melden dat het diploma in de pocket is.
Ik zal voor je  :thumbup: :thumbup:

Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud jarig geweest, leuke aanwinsten gekregen.
Tim,

Prachtige verjaardagscadeau's heb je gekregen. :) :thumbup:
De geweatherde wagons zeer fraai en staan mooi achter de 6504.
Maar ook het setje brandweermannen is zeer leuk en zullen hopelijk goed hun werk doen bij het brandende huis.

Groet Michel
Re: Modelbaan getswoud jarig geweest, leuke aanwinsten gekregen.
Peter,
Met het plezier zit het wel goed. Het is zeker een mooie set samen.

1200blauw,
Bedankt.
Werkmaterieel is (voorlopig) het enigste vuile materieel hier.
Met het plezier komt het zeker goed :)

Tony,
Jammer genoeg niet, had mn 20e wel anders voorgesteld. Het is niet anders. De enigste goederenstam die nog geen loc heeft is de bruine stukgoederentrein. Hier wil ik nog eens een 2200 voor van piko.
Binnenkort komt er eerst nog wat anders binnen rollen :D
Ik mag het nog niet zeggen van mijn moeder, want dan ben ik de goden aan het verzoeken, maar het kan eigenlijk niet meer mis gaan. Het is wachten op het bevestigende telefoontje dat ik (eindelijk) geslaagd ben. Ik kan mijn diploma al wel ruiken maar heb hem nog niet in handen >:-D

Michel,
Zeker, de loc ga ik overigens niet vervuilen hoor.
Eerst maar eens de weg daar afmaken en dan kan ik dat hoekje ook afwerken. Ik heb tevens ook rode en oranje kaarslicht leds besteld voor het vlak flikker effect.
Re: Modelbaan getswoud jarig geweest, leuke aanwinsten gekregen.
Als nog gefeliciteerd Tim.
Het is je verjaardagsmaand dus feliciteren kan de hele maand.
Mooie karren, aanwinst voor de baan; geniet er van!

grts,  Leon

Re: Modelbaan getswoud spoorwerkzaamheden
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

online
Re: Modelbaan getswoud spoorwerkzaamheden
Leon,
Bedankt.
gelukkig ben ik aan het begin van de maand jarig, dat word dus een lange maand met felicitaties :P
dankjewel, dat komt goed.

Hallo allemaal,

Een paar dagen geleden is er begonnen met flinkje werkzaamheden. De linkerboog, vanaf de bediening gezien, is opnieuw in het ballast gezet. lang geleden heb ik bedacht om de kier tussen de rails beddingen op te vullen met kilo's aquarium grind en daaroverheen het fijna ballast te storten. Mede hierdoor is de baan ontzettend zwaar geworden. Een tijd geleden kwam ik erachter dat de kartonnen dozen waarin vele groente en fruit producten worden geleverd voor de supermarkt, de ideale dikte hadden om de kier tussen de rails mee te dichten. Deze dozen heb ik wekelijks meerdere keren in mijn handen, ik werk namelijk veel op de groente afdeling bij albert heijn, dus heb ik maar een paar van deze dozen mee naar huis genomen.
Een andere reden om het ballast bed te vervangen is dat het ballast nooit stevig heeft gelegen, als een trein ontspoorde dan was het hele grindbed aan gort geholpen. In dat soort gevallen kon ik dan dat hele stuk opnieuw doen omdat dan de toplaag en onderlaag met elkaar vermengt raken, en dat ziet er natuurlijk niet uit.


een paar dagen geleden reed deze werktrein het station binnen. het linker baanvak zal afgesloten worden voor het reguliere verkeer, wat betekent dat de trein vanaf spoor 1 moet wisselen naar spoor 2 en daarvoor altijd eerst op de tegentrein moet wachten.


de 1650 word deze weken gebruikt voor de aan en afvoer van materialen. de loc stond hier prima opgesteld op het uiteinde van spoor 1, nog net onder de ingeschakelde bovenleiding.


hierna was het graven...


...graven...


...en nog meer graven.


tussendoor kwam de 1103 met stoptrein naar amsterdam nog even langs


wachtend op de tegentrein


om vervolgens via spoor 2 het werkterrein te passeren met een aangepaste snelheid van 40 km/h


na alle graafwerkzaamheden kreeg de werkploeg een flinke tegenslag. De bielzen en spoorstaven van een deel van spoor 2 waren zo rot dat ze vervangen moesten worden. Dit kost veel tijd en zorgt er tevens voor dat ook spoor 2 buiten dienst moet. De 1650 heeft alvast de kraantrein opgehaald voor het afbreken van de bovenleiding.


een tweede kraan werd geimproviseerd door een autokraanwagen op een lagebakwagon te plaatsen.


en vervolgens moest er opnieuw veel gegraven worden.


van bovenaf is goed te zien hoeveel er al afgegraven is en welk stuk spoor vervangen moet worden.


opnieuw word er een werktrein aangevoerd. dit keer heeft de 1650 ook de 2404 meegenomen. een 2e diesel was wel nodig bij deze klus, en de extra machine leverde wat tijdwinst op.


tijd om de sporen weer te gaan plaatsen.


enkele uren later is het spoor hersteld en kan de 2404 een voorzichtige eerste proefrit maken over het nieuwe spoor.


nu kan er lekker vlot doorgewerkt gaan worden. het gat tussen de railzen is inmiddels ook dicht gegooid. de 2404 gaat het een en ander verzamelen wat afgevoerd kan worden, de 6504 gaat de ballast trein ophalen.


de 2404 heeft de lage bakwagens verzameld en achter de 1650 gerangeerd. deze sleep kan afgevoerd worden.


niet veel later duikt de 6504 alweer op met de fccpps'en


nadat de machinist groen licht heeft gekregen werd de trein opgetrokken tot net na het werkterrein. vervolgens werd de trein rustig teruggeduwt langs het spoor en kon het storten beginnen.


dat gaat lekker snel.


en ook de andere kant is vol gestort.


en toen kon het afwerken van het spoor beginnen.


na afwerking is dit het eindresultaat.

het is een hele verbetering. het ballast ligt er strak en mooi bij, er word veel minder ballast gebruikt/verbruikt en de ondergrond is stukken ligter. 1 deel is nu gedaan, nog vele stukken te gaan. maar gelukkig staat er een laaaaaaaange zomervakantie voor de deur :P
Re: Modelbaan getswoud spoorwerkzaamheden
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Modelbaan getswoud spoorwerkzaamheden
Ziet er weer keurig uit en tja zo zie je dat ze tegenwoordig de ballastwerkzaamheden anders uitvoeren dan vroeger.
Je Preizigers op perron 2 houden zich wel keurig aan de anderhalve meter samenleving :thumbup:; op deze wijze zijn zelfs de mondkapjes niet nodig (en dat scheelt jou weer een hoop werk ;)).
Re: Modelbaan getswoud spoorwerkzaamheden
Over het ballast:
Persoonlijk ben ik geen fan van m-rail maar het eindresultaat bij jou ziet er mooi uit.
Het is me niet helemaal duidelijk hoe je het doet, al dan niet met lijm,maar mss te snel gelezen.
Zijn de rails na het ballasten nog bruikbaar als je bv. bepaalde stukken baan op wil breken of veranderen?
Re: Modelbaan getswoud spoorwerkzaamheden
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

online
Re: Modelbaan getswoud spoorwerkzaamheden
Hans,
bedankt.
De bouwwerkzaamheden zijn zeker veranderd. Na veel leren en proberen ben ik zeer tevreden met dit resultaat.
op de foto laat je perron 1 zien :D , deze mensen houden zich zeker goed aan de 1.5 meter samenleving

Leon,
bedankt.
wat ik doe is tussen de sporen een stuk op maat gemaakt karton geplakt. Dat karton schilder ik bruin, en dan in het midden een strookje groen. als basis voor het ballast en de grasjes. Daarna smeer ik de bruine delen in met houtlijm, en plemp ik er een dikke laag ballast op. Als dat droog is zuig ik het overtollige ballast weg met een stofzuiger waar ik een kous overheen hou, zodat de losse ballast word opgevangen voor hergebruik. Eventuele gaatjes en kiertjes maak ik dan dicht door eerst wat ballast te strooien en met een fijn penseeltje in model te brengen en dat vervolgens te pippeteren met verdunde houtlijm.
Re: Modelbaan getswoud spoorwerkzaamheden
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Modelbaan getswoud spoorwerkzaamheden
 :) Ppfff... je hebt weer een berg werk verzet, goed bezig. :thumbup:
En ons weer  voorzien van een heel uitgebreide foto reportage, ook best een klussie. :thumbup: B)

Dirk-Jan
Re: Modelbaan getswoud spoorwerkzaamheden
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Modelbaan getswoud spoorwerkzaamheden
Omvangrijke werkzaamheden, spoorvernieuwingen, bovenleiding die weggehaald moet worden....
Dit was meer als een weekendbuitendienststelling (3x woordwaarde  :P ).
Je hebt het weer prachtig in beeld gebracht  :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud spoorwerkzaamheden
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

online
Re: Modelbaan getswoud spoorwerkzaamheden
Dirk-Jan,
Bedankt.
De foto reportage is inderdaad al een klus opzich maar ik vind het leuk om te doen en het gaat me gemakkelijk af.

Wim,
Dat zal je nog verbazen
In deze serie is te zien hoeveel werkzaamheden er verricht kunnen worden in een standaard buitendienst stelling van 52 uur. Zolang de voorbereiding goed is en je de juiste mensen, materialen en machines op de goede tijd op de juiste plek hebt. ;)
Re: Modelbaan getswoud spoorwerkzaamheden
mooi tim!
Re: Modelbaan getswoud meerdere projecten
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

online
Re: Modelbaan getswoud meerdere projecten
Bedankt nathan :)


Hallo allemaal,

De afgelopen tijd ben ik naast de ballast werkzaamheden ook bezig geweest met een aantal andere projectjes. Er word hier flink doorgewerkt en dit topic heeft dan ook een redelijke achterstand opgebouwd. Tijd om dat een beetje bij te werken :P

om te beginnen heb ik mijn 1100 aangepakt. De beugels op de neus zaten wat losjes en ik ben er helaas ook al 1 verloren. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om de beugels wat dichter op de neus te zetten, net als in het echt.


zo ziet dat er dan uit.


vervolgens heb ik mijn 2400 aangepakt. Deze heb ik naar voorbeeld van de vsm 2412 wat meer gepimpt. Allereerst de demper van de uitlaat eruit getrokken. omdat er dan een gat in het dak ontstond heb ik besloten om de demper er omgekeerd aan de binnenkant in te drukken.


hierna heb ik de bufferbalken van de loc gehaald en de buffers verwijderd en ben ik begonnen met kwasten.


de buffers heb ik ook geschilderd


en dan is dit het eindresultaat.


ik vind het een hele verbetering.


hij lijkt nu aardig op zijn grote broertje :)


goed, het volgende project alweer. Ik heb nu 2 digitale 1600'en die aan elkaar geijkt zijn. De loc's kunnen dus zowel in dubbeltractie als in sandwich tractie (een loc aan het uiteinde van de trein) rijden. Dus ik bedacht me dat het wel leuk zou zijn om een soort sandite wagon te maken. In het echt reed een sandite trein namelijk met 2 1700'en met een sandite wagon ertussen, en aangezien de 1600 nagenoeg gelijk is aan de 1700 leek mij dit wel een leuk setje.


helaas heb ik geen plastic profieltjes, dus heb ik het geprobeerd met kleine lucifer houtjes. Dit valt toch te lomp uit dus het project is weer even in de ijskast gezet. ik moet maar eens gaan kijken voor evergreen styreen profieltjes met de juiste dikte, dan kan ik dit ook af maken.




en toch kon ik het niet laten om de boel even aan elkaar te knopen. zo moet het er dus ongeveer uit gaan zien.
overigens krijgt de 'sandite wagon' wel een echte functie, onder deze wagon heb ik nu de noch railborstel geklikt. zo kan het duo de baan stof vrij rijden, en omdat aan beide kanten een loc zit kan het duo zonder omlopen van de binnenbaan naar de buitenbaan rijden en zo ook de wisselstraten stofvrij rijden.


het volgende projectje wat ik nog niet had laten zien is het post/opstelterrein. Dit hoekje heb ik voorzien van stelconplaten. Op de computer heb ik een tijd geleden in powerpoint stelconplaten getekend. De heb ik uitgeprint, uitgesneden en opgeplakt.


voor tussen de rails heb ik smalle strookjes stelconplaten gemaakt, vanwege de pukko's. ik vind het goed gelukt.


zo ziet het kale terrein eruit na het leggen van de tegels.


als laatste wil ik jullie mijn laatste aanwinst laten zien, het DSG buffet bm rijtuig.


ik heb nu 3 van deze rijtuigen. ik vind ze erg mooi en tegelijkertijd zijn ze ook aardig lang. deze foto laat tevens al het volgende, inmiddels afgemaakte, project zien, maar ik moet die foto's nog even verzamelen in het album.


de 01 staat er erg mooi voor.


de set past nieteens in zijn geheel langs het spoor 1 perron, het langste perron op mijn baan. Gelukkig past het wel net zo dat machinist en stoker uit het machinistenhuis kunnen stappen en dat van het achterste rijtuig slechts de allerachterste deur niet gebruikt kan worden.

dit was hem weer voor nu, binnenkort meer.
Re: Modelbaan getswoud meerdere projecten
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Modelbaan getswoud meerdere projecten
Leuke update weer Tim, alle tijd voor nu ;). Ga je de buffers ook nog vuil maken? Ze zijn wel erg maagdelijk wit nu.
En tja, perrons die te kort worden -of eigenlijk: treinen die te lang worden- is hier ook nog wel eens een (luxe)probleem. Gewoon rijtuigen bij blijven kopen dan kan je de trein op een gegeven moment opknippen in 2 net iets kortere treinen >:-D.
Re: Modelbaan getswoud meerdere projecten
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

online
Re: Modelbaan getswoud meerdere projecten
Mooie update weer Tim.  :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud weer een update en groot nieuws
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

online
Re: Modelbaan getswoud weer een update en groot nieuws
Hans,

Bedankt, naja alle tijd. Voor de update's moet ik echt tijd vrij maken. Ben zo lekker bezig dat ik het gewoon vergeet 8o
De buffers vind ik zelf zo toch mooier. misschien dat ik er een heel klein stipje zwart op maak, maar zoveel vet zoals er op de 2412 zit ga ik er niet opmaken, dan had ik de buffers net zo goed zwart kunnen laten :D
Achja, we gaan het wel zien allemaal. Voorlopig is deze stam ook even compleet. Misschien dat ik er nog eens eentje bij doe voor nu, maar dat is het dan ook wel. Als ik namelijk het B4um 19.501 rijtuig tegenkon in goede staat neem ik die wel mee. Dan heb ik namelijk de 3 rijtuigen uit de startset 29010 verzameld. Mocht ik dan ooit ruimte hebben voor meer rijtuigen kan ik de losse van marklin kopen. Dan heb ik namelijk allemaal verschillende rijtuig nummers. ;)

Henk,
Bedankt.


Hallo allemaal,

Ik heb voorlopig de laatste foto's ook in het album staan en daarmee kan ik jullie op de hoogte brengen van de laatste vorderingen.
Tevens heb ik erg goed nieuws. Gisteren werd ik om 10.05 gebeld door mijn mentor met het bericht dat ik officieel geslaagd ben voor mijn havo. Inmiddels ben ik bijgekomen van de schrik en besef ik mij dat ik nu eindelijk door kan gaan naar de volgende stap. Degene die dit draadje vast volgen weten dat mijn middelbare school carriere niet helemaal is gegaan zoals het moet gaan, maar gelukkig ben ik daar nu officieel klaar mee en kan ik na de zomer eindelijk beginnen aan de HBO opleiding werktuigbouwkunde op de hogeschool utrecht. :) :)
Goed, door met de update van de modelspoorbaan.

in de vorige update liet ik jullie mijn laatste aanwinst zien. Dat was het DSG buffet rijtuig, deze lag in no time al uit elkaar :D


deze rijtuigen heb ik namelijk voorzien van interieur verlichting en reizigers.


het interieur van het restauratie rijtuig is ook erg mooi gemaakt.




ziet er toch wel leuk uit zo met volk.


het achterste rijtuig heeft natuurlijk sluitverlichting gekregen.


het is een mooi setje geworden.


en met een 1600 ervoor als krokusexpress, bollevelden express of skitrein is het ook een erg leuk setje.
ik had natuurlijk al eerder de andere 2 rijtuigen kunnen voorzien van verlichting, maar ik kies er altijd voor om de sleper onder het buffet rijtuig te maken. Waarom? Wat er ook gebeurd, word de trein korter, langer, andere samenstellingen of wat dan ook. bij mij zal altijd het buffet rijtuig in de trein zitten. Dus leek het mij het handigst als daar de sleper onder zit en aan beide kanten van het buffet rijtuig een stroomvoerende koppeling.


natuurlijk ben ik ook nog met de baanbouw bezig geweest. op de foto is de oude rubberweg verwijderd.


een middagje later lag de nieuwe kartonnen weg er alweer in.


overzichts foto van het werkterrein. zoals jullie kunnen zien gaan ook de ballast werkzaamheden gewoon door.


links de oude ballast methode, rechts de nieuwe.


ook heb ik een oud sein ingegraven. niet al mijn materieel kwam hier door de boog vanwege het blok aan het sein. dat zit nu iets verzonken in de baan waardoor loc's en wagons hier geen last meer van hebben.


zo moet het eruit gaan zien.


als laatste ben ik nog bezig geweest met een herombouw project. Ik heb de 21 mtc adapterplaat en decoder van mijn motorpost en 01 met elkaar verwisseld. waarom? in mijn motorpost zat nog een 'oude' adapterplaat. Deze heeft slechts aux3 en 4 als extra versterkte functieuitgang. Degene in mijn 01 had aux3 tot aux6 als extra versterkte uitgang. Omdat ik nog altijd cabine licht wilde hebben ik mijn motorpost had ik meer functieuitgangen nodig, want in mijn motorpost werden aux3 en 4 gebruikt voor interieur verlichting.


en omdat ik in mijn 01 niet meer functie uitgangen gebruik dan aux1 voor de rookgenerator en aux2 voor de drijfwerkverlichting kon ik die van de 01 en motorpost mooi met elkaar wisselen. nu hou ik nog steeds 2 lege uitgangen over in mijn 01.


nadat de electronica er weer in zat moesten er 2 extra draden gelegt worden en ook 2 extra ledjes in de kap gemaakt worden.


de cabines heb ik wat gekleurd met behulp van een paar foto's en informatie die ik van een kennis heb gekregen die vrijwilliger is bij het spoorwegmuseum. Altijd handig zo'n kennis :P


test 1, oef, dat is nog wel een beetje vel. op de foto lijkt het wel erger dan dat het was.


nadat de boel gedimt is, is dit het eindresultaat. en ja, er zit een poppetje in de cabine als machinist. deze heb ik zelf geimproviseerd door een simpel 1:100 zittend poppetje te voorzien van een roodkleurig jasje, en zwarte broek. de machinist heeft alleen geen pet op, maar dat kan allemaal :P
mijn motorpost heeft nu alweer alle functie uitgangen gebruikt en heeft nu de volgende functies:
F0: frontlicht rijrichting afhankelijk
F1: sluitlicht rijrichting afhankelijk
F2: cabine verlichting aan frontlicht zeide
F3: rangeergang
F4: optrek/afrem vertraging aan/uit
F5: interieur verlichting begeleidersruimte
F6: interieur verlichting post laadruim
F7: rangeerlicht dubbel A sein, werkt alleen als F1 is uitgeschakeld.

Dit was hem weer. Jullie zijn nu weer helemaal bij. Maar niet voor lang..... :D
Re: Modelbaan getswoud weer een update en groot nieuws
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

online
Re: Modelbaan getswoud weer een update en groot nieuws
Gefeliciteerd met je HAVO-diploma! :) :thumbup:
Beter laat dan niet moet je maar denken, wat je reden ook was (ik heb niet teruggelezen). Nu gaat het echte werk beginnen. Een HBO-opleiding is best pittig vind ik, zeker als je een exacte richting kiest zoals jij hebt gedaan. Met een goed stel hersenen, de juiste motivatie en een beetje geluk kom je een heel eind.
Re: Modelbaan getswoud weer een update en groot nieuws
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Modelbaan getswoud weer een update en groot nieuws
Van harte gefeliciteerd met het behalen van je diploma Tim. :thumbup:
Veel succes toegewenst met de HBO opleiding.
En bedankt weer voor het kijkplezier van je prachtige update. :)

Groet Michel
Re: Modelbaan getswoud weer een update en groot nieuws
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

online
Re: Modelbaan getswoud weer een update en groot nieuws
1200blauw,
Bedankt.
Ik heb er een beetje lang over gedaan. Blijven zitten in de 4e, gezakt in de 5e. Beetje aangerommeld, maargoed, ik ben er nu vanaf.
De ervaring zal leren hoe het na de zomer gaat. Ik had al wel gezien dat de hogeschool utrecht een intressant vakken pakket aanbied/aanbood, dus eens vragen of dat nog steeds bestaat. (klik)

Michel,
Bedankt, eerst vakantie nu :D
Graag gedaan.
Re: Modelbaan getswoud weer een update en groot nieuws
Lid sinds: 2014

MƤrklin fahren-Ƥrger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud weer een update en groot nieuws
Fijne update, Tim  :thumbup:

Maarre, hieperdepieperdepiep en heel hoog je schooltas omhoog gooien  :P
Dat heb je er dan toch eindelijk mooi op zitten en dat vraagt om grote cadeaus  :D
Die mogen gerust wat kosten, want vanwege geen examenfeesten dit jaar....... dussssssssssss......

Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud weer een update en groot nieuws
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Modelbaan getswoud weer een update en groot nieuws
Gefeliciteerd Tim, tja je HAVO-tijd loopt al behoorlijk lang als een rode draad door je topic. Maar ook nu weer heeft de aanhouder gewonnen!
Als ik terugkijk was mijn HAVO-periode toch wel de leukste uit mijn schoolcarriƫre, ik heb wegens pure wanorde Ʃn gezelligheid de 4e ook 2x gedaan en de 5e is wonderlijk genoeg wel in 1x gelukt >:-D.
Succes met je vervolgopleiding!
Re: Modelbaan getswoud weer een update en groot nieuws
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Modelbaan getswoud weer een update en groot nieuws
Van harte met je diploma Tim!!

En leuke update!!
Re: Modelbaan getswoud weer een update en groot nieuws
Hallo Tom,

Gefeliciteerd met je Havo diploma.
De weg er naar toe is snel vergeten, nu de buit binnen is.
Succes en plezier met vervolg.

Je verbouwing van je mp vind ik geslaagd.
Leuk zo de cabine  :thumbup:

Groet, Erik
Re: Modelbaan getswoud weer een update en groot nieuws
Hallo Tim,

Van harte gefeliciteerd met het behalen van je diploma.

Wat een leuke baan (verslagen) maak jij, ga vooral zo door. (zeer leerzaam voor mij als beginner).

Groet Ron.
Re: Modelbaan getswoud weer een update en groot nieuws
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: Modelbaan getswoud weer een update en groot nieuws
Hoi Tim,

Allereerst gefeliciteerd met het behalen van je diploma, nu lekker vakantie  :)

Ik heb weer genoten van je update  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Modelbaan getswoud weer een update en groot nieuws
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

online
Re: Modelbaan getswoud weer een update en groot nieuws
Tony,
Bedankt. Mijn schooltas heb ik hoog aan de vlag geknoopt en de vlag aan de gevel gehangen.
Ik heb voor mijn verjaardag al een prijzig cadeau gehad (eigenlijk zwaar boven budget), dus dat was een cadeau voor zowel mn verjaardag als mn diploma. Maar dankzei de corona heb ik flink verdient in de supermarkt en ik heb nog iets op het oog......... :D
edit: er is inmiddels iets besteld :D

Hans,
Bedankt. Eigenlijk loopt mijn havo carriere door bijna mijn hele topic, toen ik het topic starte zat ik nog net in groep 8 ;)
Ik heb ook zeker een leuke tijd gehad op de havo, alleen vorig jaar was het voor mij wat minder omdat toen vrijwel iedereen waarmee ik ben opgegroeid al geslaagd was, en ik daar nog zat met veel mensen die jonger meerdere jaren jonger waren dan mij.

Frank,
Dankjewel

Erik,
Bedankt. De weg er naartoe zal ik niet snel vergeten want heb het toch wel leuk gehad. Maar ik ben blij dat ik wel door kan met de volgende stap.
De motorpost cabine verlichting vind ik ook een leuke toevoeging.

Ron,
Bedankt
En nogmaals bedankt. Door ga ik zeker want ik vind het leuk om de verslagen te maken van zowel het bouwen als de verhalen. Leuk om te horen dat je van mij leert.

Peter,
Bedankt, en ja een hele lange vakantie. Nog langer dan vorig jaar
Fijn dat je genoten hebt.
Re: Modelbaan getswoud bezoekje aan maarsburg
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

online
Re: Modelbaan getswoud bezoekje aan maarsburg
Hallo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een bezoekje heb gebracht aan modelbaan Maarsburg, de modelbaan van neef remco. Remco had namelijk weereens wat nieuws gekocht wat uiteraard even bekeken moest worden. En ook ik had wat spullen besteld voor de inmiddels omgebouwde locomotieven, wat betekende dat het ook tijd werd dat de sluitlichten van mijn 1650 uitgeboord moesten worden en dat wilde remco wel even voor mij doen.

remco had zijn baan maar weereens uitgezet en er wat treinen op gezet. toen ik binnen kwam moest er nog het een en ander klaar gezet worden, maar hij ging eerst wel even boren dus had ik mijn 1103 met plan D's vast op de baan gezet.


drie elfjes naast elkaar, de turquoise 1101 is nieuw en erg mooi.


links mijn 1103 met plan D's, midden de 1101 met sleep goederenwagens en rechts de 1145 met ICR's beide van remco.


ik had ook mijn 01 met de (toen nog) 2 bm's mee genomen. samen met de 1101 zorgde dat voor een leuk plaatje.


grensovergang met duitsland in de jaren 50/60 :)


het turquoise is toch wel erg mooi


maar ook de botsneus broertjes mogen er zijn. :)


de 01 dendert ondertussen, letterlijk en figuurlijk, met de bm's over de mooie metalen brug


mooi avond plaatje

de baan is weer roestgereden (stofvrijrijden :D ) we hebben een paar uurtjes lekker gereden met de treinen en daarna was het tijd om weer naar huis te gaan. toch wel weer leuk zo even bij elkaar te rijden :)
Re: Modelbaan getswoud bezoekje aan maarsburg
 :) Nog van harte gefeliciteerd met je HAVO diploma, toch weer een mooie mijlpaal behaald in je leven.  :thumbup: B)
Nou ben je puber scholier af, of je nu gaat werken of je wordt student, je bent nu een echte vent. :D
En nog effe een huishoudelijke mededeling; ik zie de foto's niet in Explorer en in Firefox. :roll:
Edit; foto's nu wel zichtbaar. :)

Dirk-Jan
Re: Modelbaan getswoud bezoekje aan maarsburg
Natuurlijk ook mijn felicitaties met je diploma Tim!!
Paar vragen over het bezoek:
Is neef R. geen lid van 3railfroum?  Zo nee waarom niet? >:-D
Zo ja waar kunnen we hem vinden.
Heeft hij alleen maar 1100jes?
Zijn baan ziet er op zich wel leuk uit...

groeten, ook aan Remco,

Leon
Re: Modelbaan getswoud bezoekje aan maarsburg
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

online
Re: Modelbaan getswoud bezoekje aan maarsburg
Dirk-jan,
Bedankt. Het is zeker een mooie mijlpaal.
Leuk rijmpje.
Ik snap nog steeds niet waarom de foto's het soms wel en soms niet doen. Had nu de linkjes vervangen en blijkbaar heeft dat geholpen.

Leon,
Bedankt.
Mijn neef is hier op het forum te vinden, alleen heeft dat topic de afgelopen jaren een beetje stof lopen happen.
Ik heb hem wel gezegt dat het tijd werd dat hij z'n topic maar eens ging updaten :D
In eerste instantie wilde ik de foto's ook pas delen nadat hij zn topic had geupdate want het is zijn aanwinst dus aan hem om de loc te laten zien. Maar het maakte hem niet uit en ik was het al bijna vergeten, wilde de foto's toch delen want ik vind ze wel leuk. Vooral de zwart wit foto van zijn turquoise 1101 en mijn 012 081-6 :)
Re: Modelbaan getswoud alweer een nieuwe aanwinst
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

online
Re: Modelbaan getswoud alweer een nieuwe aanwinst
Hallo allemaal,

Gister kwam er aan het einde van de middag nog een heel mooi pakket binnen, want ik had weereens wat besteld. Dit keer geen ombouw spulletjes. Ook geen scenrey spullen, ik heb een prachtige locomotief gekocht. De locomotief stond al langer op het wensenlijstje maar is voor mij doen best prijzig. Maar ook ik word ouder en ga zo langzamerhand een beetje meer verdienen. En nu werk ik ook dubbel zoveel dus word het salaris nog hoger. Daarbij had de opmerking van Tony over cadeau's bij het behalen van mijn diploma me aan het denken gezet en vond ik dat ik het gewoon had verdient. Dus heb ik toch besloten de loc te bestellen en deze kwam gister binnen.
De loc heeft een sound decoder en is daarmee mijn allereerste sound loc. Het geluid word niet beperkt tot een eenvoudig toetertje, de loc heeft 18 verschillende licht en geluids functies. Ik ben er heel erg blij mee.
Tijd voor de foto's.


om de spanning er in te houden eerst een foto van het pakket :D


na het openen van het pakket werd de verpakking van de loc zichtbaar. Een roco locomotief dus, met daaromheen veel beschermings materieel.


en dit kwam er uit de doos. een schitterend prachtige blauwe ns 1200, met bedrijfnummer 1223.


na een nieuwe loc aan gemaakt te hebben in mijn ms2 en alle functies ingesteld en een symbool gegeven te hebben werd het tijd om de loc uitgebreid te testen.


na uitgebreid getest te hebben is de loc goedgekeurd voor dienst. de loc mag blijven en kreeg na te zijn ingelopen (half uurtje vooruit, half uurtje achteruit) direct de stam plan D's achter zich.


doorkomst door het station.


een mooi plaatje samen met de plan D's. zowel de lok als wagons hebben geen vishaak, dat vind ik toch net iets leuker staan dan de 1100 met logo's, welke nu in de goederendienst terecht komt en als reserve zal gaan dienen voor de 1200.


mijn verzameling klassieke electrische locomotieven. links de 1103, midden de 1223, rechts de 1650.

ik ben heel erg blij met deze aanwinst.
als laatste nog 2 filmpjes.

het opstarten van de loc


de loc met zijn D trein.

Dit was hem weer voor nu.
Re: Modelbaan getswoud alweer een nieuwe aanwinst
 @citaat Heel veel plezier toegewenst met je nieuwe aanwinst :important:
Re: Modelbaan getswoud alweer een nieuwe aanwinst
Yes, de 1200 in blauw blijft de mooiste Nederlandse E-loc aller tijden. Veel plezier ermee!

Groet, Arie
Re: Modelbaan getswoud alweer een nieuwe aanwinst
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Modelbaan getswoud alweer een nieuwe aanwinst
Hoi Tim,

Nog gefeliciteerd met je diploma, en wat een mooi cadeau heb je voor jezelf uitgezocht!
De 1200 is en blijft toch wel de mooiste eloc die er in Nederland rondgereden heeft.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst!