Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Modelbaan getswoud zomer update 3

Gestart door marklintim vrijdag 01 november 2013, 18:43:46

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Modelbaan getswoud nieuwe zomer bouw update
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud nieuwe zomer bouw update
Dat heb je allemaal weer knap voor elkaar geprutst, Tim  :thumbup:

Jammer, dat je de VAM-centrale hebt vast geplakt, maar je rug is nog jong en met wat geduld lukt dat verder pimpen ook nog wel  ;)

Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud herfst update
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud herfst update
Tony,
bedankt.
Inderdaad, het zal een vervelend klusje worden maar het zal wel te doen zijn.

Hallo allemaal,

Ik heb weereens een verse update voor jullie. Inmiddels is de herfst vakantie ook alweer een poosje voorbij, maar in de herfst vakantie hebben de treinen weer kunnen rijden en kon ook de 1601 opnieuw officieel in dienst worden genomen.
Daarbij heb ik nu veel van de verdwenen foto's in een album online staan en kan ik binnenkort dus weer beginnen met het zichtbaar maken van de verdwenen foto's.

de motorpost en de 1601 gebroederlijk naast elkaar in het station.


de 1601 zal vanaf nu standaard de ICR rijtuigen trekken en de 1650 zal goederentreinen en speciale ritten rijden.


de 6504 kwam binnenrijden met een wagentje wat nog niet eerder was gespot op de baan.


deze rongenwagen vervoert een brandweer auto. een kennis van mij had deze wagen liggen maar gebruikte hem nooit dus kreeg ik de vraag of ik er intresse in had. zodoende heb ik deze wagen van hem overgenomen.


ook de motorpost staat weer mooi te wezen op het opstelterrein


en de 1103 werd weer voor de blauwe trein gezet


ook de 01 1081 reed weer zijn rondjes en stond weer flink te stomen


en als de stoomloc dan defect gaat op de hoofdbaan moet ie natuurlijk afgesleept worden.


lampjes uit


op het industrie terrein is ook weer ietwat aangepast. ditmaal heeft de olietrein een ander spoor gekregen. de olietrein staat nu op het spoortje naast de VAM. hier wou ik de werktrein plaatsen maar op dit spoor zou het te krap worden. de oplossing, zet daar de kortere olietrein neer. de olietrein kan nog met 1 a 2 wagonnetjes verlengt worden. op het spoor waar we nu de 1600 zien staan komt de werktrein, met de 6504.


nu de olietrein een definitieve plek heeft ben ik begonnen met een olie overslag te maken.


de tussenstand


van bovenaf


de eerste kruising is voorzien van draad. nog 3 te gaan en dan is het echt helemaal af.


botsneusjes bij elkaar. de 1103, 1601 en 1650


blijft een mooi setje.

dit was hem weer voor nu. binnenkort weer meer.
Re: Modelbaan getswoud herfst update
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Modelbaan getswoud herfst update
Leuke foto's wee, Tim :thumbup:.
Komt er bij jou nog een Sinterklaastrein?
Re: Modelbaan getswoud herfst update
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Modelbaan getswoud herfst update
Dag Tim.

Weer een flinke update, wat we inmiddels gewend zijn van jou :thumbup:
Ik ben benieuwd wat je van de olie overslag gaat maken ...

Groeten,

Erik.
Re: Modelbaan getswoud herfst update
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Modelbaan getswoud herfst update
Tx voor de update
Re: Modelbaan getswoud herfst update
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Modelbaan getswoud herfst update
Hoi Tim,

Bedankt voor het delen van de mooie foto s.
Ziet er leuk en gezellig uit.
En sterkte dit schooljaar.

M.vr.gr. Erwin
Re: Modelbaan getswoud herfst update
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud herfst update
Hans,
Bedankt
Uiteraard komt sinterklaas ook hier een dagje op bezoek. Hij zal natuurlijk opgehaald worden met de stoomtrein. Maar dat komt nog. Het eerst volgende verslag is van de open stoomtreindagen welke aan het einde van de herfstvakantie werden gehouden.

Erik,
Dit noem ik een kleine update  >:-D de volgende zal wel weer langer worden O:-D
Ik ben de olie overslag naar voorbeeld van de schoonebeker olie installatie aan het bouwen. Er zijn erg weinig beelden van, maar ik heb zo hier een daar wat verzameld en daar had ik genoeg aan. Echter kan ik maar 1 wagen tegelijk aftanken. In schoonebeek kon een hele trein in 1 keer vol gegoten worden.
Maar dat heeft weer met de beperkte ruimte te maken. Zo hou ik er ook nog rangeer (lees: 'speel') plezier aan over :)

Wimpietje,
Graag gedaan

Erwin,
Graag gedaan.
Hoe meer er aan details gewerkt wordt, hoe voller het plaatje wordt en daarbij ontstaat ook de sfeer.
En wat betreft het schooljaar, dankjewel. Ik heb een hele goede eerste periode gehad. Voor de 4 vakken die ik nog moet al 4 vet goeie cijfers gehaald. 🙃
Re: Modelbaan getswoud herfst update
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Modelbaan getswoud herfst update
Zoals altijd weer met veel plezier naar je update gekeken Tim.
De locs en treinen zijn prachtig in beeld gebracht ook de bovenaf foto met de tank wagons is zeer fraai en geeft een mooi beeld van het gebied.

Op naar de volgende update Tim.

Groet Michel
Re: Modelbaan getswoud herfst update
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Modelbaan getswoud herfst update
Dag Tim.

Citaat van: marklintim op maandag 18 november 2019, 22:50:07
Ik ben de olie overslag naar voorbeeld van de schoonebeker olie installatie aan het bouwen. Er zijn erg weinig beelden van, maar ik heb zo hier een daar wat verzameld en daar had ik genoeg aan. Echter kan ik maar 1 wagen tegelijk aftanken. In schoonebeek kon een hele trein in 1 keer vol gegoten worden.

Eigenlijk ook wel logisch zo vlak bij de VAM was ook de NAM :wink:
Ik neem aan dat je deze informatie en dit filmpje al gezien had ...

Groeten,

Erik.
Re: Modelbaan getswoud herfst update
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud herfst update
Michel,
Fijn dat je de update weer met plezier gelezen hebt
Ik doe mijn best voor de foto's maar merk wel dat ik er steeds een beetje beter in wordt. En zeker met die ledverlichting levert het leuke plaatjes op.
De tank installatie is nog niet af. De foto van bovenaf laat zien dat de koperen pijp precies boven de vuldop van de wagen uitkomt.

Erik,
Ik wist niet dat de VAM en de NAM zo dicht bij elkaar lagen. Op mijn baantje ligt het helemaal vlak naast elkaar :D
De informatie en de video had ik inderdaad gezien. Al ging het mij er voornamelijk om hoe de vul installatie eruit zag (foto 1 rechtsboven in het linkje informatie). Ook stond er in het grote spoorboek een mooie foto van schoonebeek. En ik heb nog eens ergens een filmpje gezien waarbij een man van de plank op de tankwagen liep om de dop los te maken en de vulslang erin of erboven te hangen. Een plank en ladder moet ik nog wel gaan maken maar die zullen er zeker komen.
Re: Modelbaan getswoud herfst update
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Modelbaan getswoud herfst update
Het zijn pareltjes om naar te kijken
Grtz
Wim
Re: Modelbaan getswoud herfst update
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud herfst update
Dat was weer smullen van woord en beeld, Tim  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud open stoomdagen 2019
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud open stoomdagen 2019
Wim,
Bedankt voor uw compliment.

Tony,
Fijn dat je er weer van genoten hebt.

Hallo allemaal,
Traditioneel getrouw werd er ook dit jaar weer stoomdagen gehouden in Getswoud. Zoals elk jaar is dat in het laatste weekend van de herfstvakantie en dat was dit jaar in het weekend van vrijdag 25 tot zondag 27 oktober. Omdat Getswoud dit jaar 10 jaar bestaat, moest er groots uitgepakt worden. In die 10 jaar is Getswoud uitgegroeid van een kleine spoorlijn, naar een druk bereden uitgebreide spoorbaan. Vroeger kon de planning volledig op stoom gedraaid worden tijdens de stoomdagen, maar nu moet de dienstregeling daar op aangepast worden. Uiteraard werd door Getswoud alle medewerking geleverd en werd er zelfs voor gezorgt dat er meer dan 5 locomotieven meededen. De GSM was zelf actief met de 01 1081, 44 690, 81 002, 89 028 en de tramloc. Getswoud heeft ervoor gezorgt dat de V200 060, 2404 en rangeerstomer van het industrie terrein ook mee konden doen. Zo doende reden er 8 (!) locomotieven mee.
Genoeg gepraat, tijd voor foto's :D

-Vrijdag 25 oktober-

op de vrijdag werden alle stoomlocomotieven warm gestookt. op de foto zien we de 81 002, 44 690, 89 028, 3029 en tramloc. De 81 002 was de eerste loc die goed onder stoom stond want deze moest helpen de 01 1081 op te stoken. De 01 is zaterdag ochtend heel vroeg met 2 Bm's als lege trein naar Venlo vertrokken om een duits gezelschap op te halen voor de stoomdagen.


nadat de 81 002 niet meer nodig was bij de 01, kon deze gaan rangeren. tenderlocjes naar spoor 3 op centraal station, goederentrein klaar zetten, reizigers trein klaar zetten en de Bm's ophalen.


aan het einde van de middag stonden alle 4 de tenderlocomotieven opgesteld op spoor 3 van het centraal station.

-Zaterdag 26 oktober-

om het evenement officieel van start te laten gaan zou er zaterdag ochtend een lange goederentrein met maarliefst 2 grote locomotieven gereden worden. voordat deze trein kon vertrekken moest eerst spoor 2 worden vrijgegeven. momenteel staat hier nog de intercity. op spoor 1 zien we de posttrein binnenkomen. stress stress, die belemmerd het zicht op spoor 2 :?


gelukkig ging het allemaal goed. het vertrek van de intercity liet nog even op zich wachten omdat het blok nog niet was vrij gegeven.
op de foto zien we de 44 690 met flink wat stoom optrekken vanaf de museumspoorlijn. op de achtergrond zien we de motorpost nog net het hoekje om schieten.


kort na het vertrek van de museumgoederentrein kwam de 1650 het station binnen rollen met deze olievloot. tja, de 44 en V200 hielden het blok nog bezet dus deze trein moest nog even tot stilstand komen voor een rood sein, dus kon er nog een leuk plaatje geschoten worden.


aan de 81 002 was het de eer om de eerste reizigerstrein te trekken. als leeg materieel rolt de trein hier het centraal station binnen.


tijd om de goederentrein maar weer eens van het museumspoor te halen en de 44 690 en V200 060 uit hun positie tussen stootblok en trein te bevreiden. de trein was namelijk het museum opstelspoor opgedoken na de goederenrit.


daar komst de 2404 weer aan met de museum goederentrein.


nadat de 2404 was omgelopen moest deze eerst wachten op de intercity. de intercity werd omgeleid via spoor 1 maar moet natuurlijk wel weer terugwisselen naar het juiste spoor om een frontale botsing met de tegentrein te voorkomen.


de allernieuwste aanwinst van de stoomclub, de DG, deed uiteraard ook mee. achterop de foto goederentrein. toch een leuk karretje om de set af te sluiten :)


en nu konden de V200 060 en 44 690 ook weer terug komen vanaf het opstelspoor.


niet lang daarna kwam de 81 002 terug met de reizigerstrein


de loc werd afgelost door het duo kleine locomotiefjes. het afwisselen is wel een dingetje, de trein moet eerst langs spoor 2 tot stilstand komen, dan leeg een klein stukje terug geduwt worden. loc afkoppelen, andere loc aankoppelen, trein stukje naar voren en dan kan er een nieuw gezelschap instappen.


nadat de reizigerstrein weer vertrokken was kwam de goederentrein weer terug. deze is makkelijker af te wisselen. de trein komt tot stilstand op het rechte stuk voor het wissel, loc eraf, andere eraan. en weer door.


de 2404 werd afgelost door de 44 690


na vertrek van de goederentrein ging de 2404 zich opstellen om de 01 op te wachten.


korte tijd later kwam de 01 binnenrollen op spoor 2. nadat het blok vrij was gegeven kon de 01 van spoor 1 naar spoor 2 wisselen om zo het station binnen te rijden op spoor 2 met het gezelschap.


het blijven mooie rijtuigen, de Bm's


nadat de 01 was afgerangeerd en het gezelschap was uitgestapt....


...was het aan de 2404 de taak om de lege rijtuigen naar het museum opstel spoor te duwen. die hoefde zondags pas weer tevoorschijn te komen.


als spoor 2 dan weer vrij is kan de reizigerstrein weer binnen genomen worden. de 01 werd geen rust gegeven, die stond nog op de museumlijn. 2 keer kruiswissel omgooien is makkelijker om de loc te wisselen dan terugduwen, omwisselen, naar voren halen en door. dus de 01 kreeg direct weer een ritje voor zijn rekening, maar nu met beperkte snelheid ;)


na vertrek van de reizigerstrein kwam de goederentrein weer snel terug. deze werd weer snel afgewisseld.


de trein werd dit keer afgewisseld door de V200 060


en langzamerhand komt de zaterdag dan alweer ten einde. vele gasten gingen met de reguliere trein weer huiswaarts.


door de 81 002 en 89 028 werden de museum goederen en reizigerstrein aan de kant gezet zodat het spoor 's nachts vrij was voor enkele goederentreinen. de 2400 moest de vam trein nog wegbrengen en uiteraard moest ook de posttrein nog langs komen.

-zondag 27 oktober-

zondag ochtend beginnen we met de doorkomst van deze losse 6400. links zien we op spoor 3 al enkele stoomlocomotieven klaar staan.


de 81 002 kreeg weer de eerste trein voor haar rekening


grote verrassing was wel dat de 89 028 de goederentrein ging rijden.


de tweede zondag reizigers trein werd gereden door de V200 060


voor de tweede zondag goederentrein gebeurde er wel iets unieks. de 89 werd niet afgekoppeld, de 44 werd ervoor gehangen. dit duo heeft samen een goederentrein rit gereden.


hetzelfde truucje werd uitgehaald bij de reizigerstrein. bij de derde zondag trein werd de v200 niet afgekoppeld, maar de 01 ervoor gehangen.


tussendoor kwam V200 056 nog met een reguliere goederentrein langs denderen.


daarna kwam eerst de reizigerstrein terug. de V200 werd ertussen uit gerangeerd en de 81 werd ertussen gehangen. de 01 had immers nog wat kilometer goed te maken.


de laatste goederentrein werd gereden met de tramloc. er zouden nog slechts 2 hele leuke reizigerstrein ritjes gereden worden.


de voorlaatste reizigerstrein. alle tenderlocomotieven werden aan elkaar gekoppeld en zo werd de een na laatste trein gereden


maar om echt goed af te sluiten hebben we natuurlijk baas boven baas


in dit geval hield dat in dat ook de 2 sleeptenderlocomotieven nog aan het sleepje toegevoegd werden.


wat een sleep stoomlocomotieven is dat


de diesels konden niet meedoen. nadat de superdampf was vertrokken kwam de 2404 het station binnen rollen met de 2 Bm rijtuigen.


aan de andere kant werd de V200 060 vast gekoppeld. deze loc kreeg de taak om het duitse bezoek weer terug naar venlo te rijden. zo hebben de jongens van de V200 ook eens een leuk uitstapje.
Dit is ook de laatste foto van dit verslag, de stoomdagen waren ook dit jaar weer erg geslaagd. hopelijk vonden jullie het ook weer leuk.
Re: Modelbaan getswoud open stoomdagen 2019
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud open stoomdagen 2019
Die treindienstleider van Getswoud heeft het er maar druk mee gehad, Tim !
Maar zonder zulke mannen lukt het natuurlijk niet.

Hoe vaker ik naar je blauwe 2404 kijk, hoe mooier ik hem - in al zijn eenvoud - vind  :P

Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud open stoomdagen 2019
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Modelbaan getswoud open stoomdagen 2019
Dag Tim.

Alweer een prachtige fotoreportage met vermakend en informatief begeleidende tekst.
Stuk voor stuk zijn het zeer fraaie opnamen, waar het speelgenot van afstraalt!  :thumbup:

Ik vind het erg leuk om te zien dat zelfs de simpele (maar ook lekker Old Skool :wink:)
3029-locjes en wagonnetjes uit de 4000-serie, toch ook prominente rollen tijdens
de open stoomdagen van het 10-jarig bestaan van Getswoud hebben gekregen!

Groeten,

Erik.
Re: Modelbaan getswoud open stoomdagen 2019
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud open stoomdagen 2019
Tony,
Tijdens deze opendagen had de treindienstleider het zeker erg druk, maar zonder deze mannen kon het hele evenement inderdaad niet plaats vinden. En het is allemaal prima verlopen.
De blauwe 2400 vind ik zelf ook erg leuk, en met de museum goederentrein is het een erug leuk setje. Eigenlijk klopt het L sein niet, maarja, moderne eisen he :P (vind het L sein persoonlijk mooier dan de 2 pitjes, bij de vsm heeft de blauwe 2412 ook gereden met L sein dus het kan ook nog eens)

Erik,
Bedankt voor je complimenten en ja, naast bouwen blijft het spelen met de treintjes ook leuk :D
Er is hier vrij weinig wat geen functie heeft. De 2 assige wagonnetjes uit de 4000 serie vormen de museum reizigerstrein samen met de conducteurswagen. 1 3029 wordt gebruikt bij rangeer werksaamheden op het industrie terrein, 1 bij de stoomclub. De 3029 van het rangeerterrein zal ooit ook overgedragen worden aan de GSM, maar dat zijn toekomst dromen. De locjes zullen, zolang ze het goed blijven doen, gebruikt worden.
Ik heb nog 3 van deze locjes liggen. Eentje is een dummy en verbouwt naar kerstloc, die mag binnenkort weer mooi op de baan staan doen. Eentje is kapot, slecht en gestript, de laatste staat op de planning om binnen de werkplaats genomen te worden.
Re: Modelbaan getswoud open stoomdagen 2019
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Modelbaan getswoud open stoomdagen 2019
Was druk daar..., :-)
Re: Modelbaan getswoud open stoomdagen 2019
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Modelbaan getswoud open stoomdagen 2019
Tim,

De stoomdagen die gehouden in Getswoud beginnen een fraaie traditie te worden.
Ondanks dat het stoomdagen zijn valt er genoeg te genieten voor niet stoomliefhebbers zoals ik. ;)
Vanuit Michelstadt bedankt voor het kijkplezier van je imposante mooie drukke baan.

Groet Michel
Re: Modelbaan getswoud open stoomdagen 2019
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud open stoomdagen 2019
Wim,
Het was zeker druk. Ook erg druk op de perrons zoals je kan zien :P

Michel,
Het is zeker een mooie traditie
Voor de niet stoomliefhebbers zoals jij deden de V200 060 en 2404 mee :D (helaas) is er niet heel veel ander museumspul dan een verzameling stomers. De V200'en, 2400, 1100
motorpost en 1600'en draaien nog gewoon reguliere diensten.
Re: Modelbaan getswoud kerstvakantie 2019/20 update
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud kerstvakantie 2019/20 update
hallo allemaal,

het is inmiddels alweer een tijdje geleden, de kerst, en uiteraard is er hier in die periode ook het een en ander gebeurd want ik had toen namelijk kerstvakantie. Dat betekent uiteraard dat de treinen weer de baan op mogen en dat er wat kleine dingetjes gedaan kunnen worden.


van sinterklaas had ik wat spulletjes voor de modelbaan gekregen. onder andere deze heggen, die bedoelt waren om op het perron te planten.


ook deze structuurplaat zat tussen de cadeautjes, hiermee wordt het stoomtrein perron mooi aangekleed. Soms zijn de zware marklin locomotieven hun gewicht in goud waard, de 6504 staat op de strucuurplaat terwijl de lijm aan het drogen is.


en van een steenmotief structuurplaat kon ik nog twee planten bakken knutselen. Sinterklaas wist wel erg goed wat ik nodig had >:-D


een tussenresultaat van het station. het begint wat te worden.


in de vakantie gingen we met de familie ook een stadswandeling maken, dit keer was de locatie woerden. en laat daar toevallig nou een modelspoor winkeltje zitten (grootendorst), dus daar werden nog de nodige boodschappen gedaan >:-D


er is hard gewerkt aan het stationsplein


en na wat schilderwerk en het plaatsen van een busbordje is dit het resultaat tot nu toe. ik ben er zeer tevreden mee.


de daf truck ben ik ook erg blij mee, na de vam trein, vam overslag en de vuilnisbakjes en zakken was dit het enigste wat nog miste om het rondje compleet te maken.

uiteraard werd er tijdens de vakantie ook nog gereden met de treinen en op tweede kerstdag kwam er ook nog een trein uit maarsburg op bezoek.

de kersttrein van 2019. de 1103 en 2404 reden in tractie met de speciale kerstzending, de 6504 was namelijk al in gebruik.


de 6504 moest namelijk met de werktrein op pad om ook de wisselstraten van rijdraad te voorzien. jaja, de hele baan is nu voorzien van draad :) hier komen nog goeie foto's van.


de speciale kerstloc stond dit jaar met een Bm rijtuig in het station.


op 2e kerstdag kwam de 1631 uit maarsburg met een icl rijtuig langs. dit was een testtrein. de icl rijtuigen zijn de langste rijtuigen waar maarsburg over beschikt, en zijn langer dan de langste rijtuigen die getswoud in bezit heeft. nu overal portalen e.d. staan wilde ik eens testen of er nog rijtuigen en treinen die exact 1:87 zijn over mijn baan kunnen rijden. op de buitenbaan kwam de icl kar probleemloos overal langs, op de binnenbaan kon het rijtuig niet rond rijden.


3x 1600 moest natuurlijk wel even vast gelegd worden.
van links naar rechts 1650, 1601 en 1631


zelfde rijtje maar nu met rode lichtjes.

als laatste heb ik nog 2 kleine filmpjes:





dit was hem weer voor nu. het volgende verslag zal wel weer een lang verslag zijn, dus mag ik weer lekker gaan prutsen met tiny url. wat voor verslag wordt dat dan? misschien kunnen sommigen het al raden... >:-D O:-D
dat wordt natuurlijk de oliebollen express 2019/2020 naar maarsburg :)
Re: Modelbaan getswoud kerstvakantie 2019/20 update
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Modelbaan getswoud kerstvakantie 2019/20 update
Dag Tim.

Het was weer een fijn verslag van wat al enige tijd geleden is,
maar zeker de moeite waard om te lezen en te bekijken! :thumbup:
De vrachtwagen van Artitec is een zeer fraai exemplaar en zal
prima op jouw modelbaan in het afval-circuit passen :cool:
Gefeliciteerd met alle aanwinsten, die je hoogstwaarschijnlijk
wel verdient heb met weer een heel jaar lief en braaf zijn ... :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Modelbaan getswoud kerstvakantie 2019/20 update
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Modelbaan getswoud kerstvakantie 2019/20 update
Tim,

Zoals altijd weer met heel veel plezier naar je update gekeken. :)
De aanwinsten die je gekregen hebt zijn mooi en vullen je baan prachtig op zeker de vuilniswagen is een schoonheid van een aanwinst.
De heg staat mooi op het perron net als d zelf gemaakte plantenbakken die natuurlijk nog wel even gevuld moeten worden. ;)
Natuurlijk ook de filmpjes bekeken en die zijn weer prachtig zoals altijd. :thumbup:

Groet Michel
Re: Modelbaan getswoud kerstvakantie 2019/20 update
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud kerstvakantie 2019/20 update
Erik,
Fijn dat het toch nog de moeite waard was.
De oliebollen express is inmiddels ook alweer even geleden maar die komt er uiteraard ook nog aan.
Het heeft wel moeite gekost om een heel jaar lief en braaf te zijn maar het was gelukt en daarvoor beloont :D
Nu moet het postcircuit nog rond gemaakt worden.

Michel,
Niet alle aanwinsten heb ik gekregen. De vuilniswagen heb ik mezelf cadeau gedaan :P
De plantenbakken worden natuurlijk nog wel gevult, 1 plantenbak is al zo goed al klaar, maar voor de andere 4 moet ik weer bloemetjes gaan plakken. Kop op steeltje plakken, wat een priegelwerk  :?
In de heg op t perron zit fictief ook nog een hek verwerkt zodat mensen niet zomaar door de heg in het spoor kunnen vallen. Ik kon het hek er wel in maken maar dat zie je toch niet en deze heggen zijn wat goedkoper. Prima oplossing vond ik.

Ik zag wel dat ik perongeluk twee keer hetzelfde filmpje had geplaatst dus de 2e link heb ik even veranderd.
Re: Modelbaan getswoud kerstvakantie 2019/20 update deel 2
Hallo allemaal,

Ik had blijkbaar nog meer foto's van wat kerstvakantie werkzaamheden dan dat ik tot nu toe had gedeeld met jullie. Dus ik doe er nog een kleine bouw update bij :P

op dit spoor moet een goederenloods gaan komen waarin de stukgoederenwagentjes naar binnen gereden kunnen worden en ook een vrachtwagen zodat de boel overgeladen kan worden.


de koppen van de loods heb ik al gemaakt, het idee lijkt me vrij duidelijk.


de achterste kopwand krijgt een deur, voor personeel om de loods te openen of af te sluiten.

dat ziet er dan straks zo uit.


en de bodem van de loods, de stukgoederen liggen ook al klaar :D


de brandweerkazerne wordt ook enigsinds ingericht, de garage begint al ergens op te lijken.


op de computer ben ik bezig geweest met het maken van koersborden. naar mijn idee is het aardig gelukt.

zo, nu zijn jullie wel weer helemaal bij. nu wordt het eerst volgende verslag wel van de oliebollenexpress
Re: Modelbaan getswoud kerstvakantie 2019/20 update deel 2
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud kerstvakantie 2019/20 update deel 2
Ben benieuwd, hoe die loods er uit gaat zien straks, Tim !

Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud oliebollen express 2019/20
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud oliebollen express 2019/20
Daar ben ik zelf ook benieuwd naar Tony, er wordt aan gewerkt :P

Hallo allemaal,

Vandaag is het tijd voor het beloofde verslag van de oliebollenexpress 2019/20. De jaarlijkse terugkerende excursie naar Maarsburg met als tractie de grote oliegestookte 01 1081. Ook dit jaar bestond de trein weer uit de 01 met de plan D stam. De stichting heeft in 2019 een tweetal Bm's op de kop getikt, maar twee is nog wel een beetje weinig en er zat ook nog geen restauratie rijtuig bij. Dus dan maar de plan D stam weer huren.

ieder jaar wordt de spoorbaan drukker en drukker. Getswoud ontwikkelt zich nog steeds elke dag, maar omdat de oliebollen express erg gelieft is wordt er al ver van tevoren voor gezorgt dat deze trein ingelegt kan worden. Jaarlijks verschillen de voorbereidingen. Ook dit jaar waren de voorbereidingen weer anders. De grootste verandering was dat de plan D stam achter de 1100 nog een laatste stoptrein dienst deed, voordat de oliebollenexpress zou vertrekken.

-dinsdag 31 december 2019-

dinsdag ochtend rond een uurtje of half 10 stond de posttrein klaar op spoor 1, nadat de trein groen licht had gekregen vertrok de posttrein.


niet lang daarna kwam over spoor 2 nog een goederentrein langs denderen. De 1650 had de V200 056 in opzending met de olievloot.


nadat beide sporen waren vrij gegeven kon de 01 zich van het GSM terrein naar Getswoud opstel begeven. Hier rolt de loc net het opstelspoor van de GSM af.


door het wissel van spoor 2 naar spoor 1


en vanaf spoor 1 door naar Getswoud opstel, waar de loc zal wachten op de 1100 met plan D's voor de locwissel.


bij getswoud opstel was de motorpost nog wel even bezig met het rangeren van de posttrein.


kort na 10 uur kwam de 1103 aan in Getswoud


en weer een minuutje later stond de trein dan langs spoor 1 op Getswoud centraal. Hier werd de 1100 afgekoppeld om als losse loc naar Getswoud opstel te vertrekken.


inmiddels heeft de 01 groen licht gekregen voor de locwissel


na enig rangeerwerk kwam de 1100 aan op Getswoud opstel


de loc zal als losse loc naar Maarsburg vertrekken, achter de oliebollen express aan.


inmiddels komt de 01 weer binnenrollen op spoor 1, dit keer om te koppelen aan de plan D stam. op de achtergrond zien we de 1601 met intercity binnenkomen op spoor 2.


nadat de loc was aangekoppeld werd er eerst een remproef gehouden.


rond half 11 stond de trein klaar voor vertrek. De 01 maakte weer flink wat stoom en liet daarmee blijken er weer helemaal klaar voor te zijn


met een lange haal aan de stoomfluit verliet de 01 voor het laatst in 2019 Getswoud centraal.


snel door naar maarsburg. de eerste trein die in maarsburg gespot werd was deze railbus.


daarna was het wachten op de oliebollenexpress, welke niet lang op zich liet wachten


de trein dendert hier voorbij aan de maarsburgse spotter :P


en een kleine 10 minuten later stond de trein stil aan spoor 2 in Maarsburg


ook in maarsburg kunnen er steeds leukere foto's genomen worden. Hier een doorkijkje langs de speeltuin op de oliebollen express


na het afkoppelen van de 01 begaf de losse loc zich naar het industrie terrein van maarsburg, waar de loc gesmeerd zal worden en voorzien zal worden van water en verse stookolie.


daar staat de loc dan, na een lange reis kan de loc even uitrusten.


terug naar maarsburg station, nadat de 01 was afgekoppeld, kon de railbus vertrekken...


...zodat daarna de 1103 via spoor 1 kon omlopen langs de trein...


...om aan kop van de plan D stam te komen te staan, om nog een ronde door maarsburg te rijden.


hier passeert de 1103 de 01


en de trein draait hier de heuvel van maarsburg weer op.


eenmaal weer aangekomen op maarsburg station, bleek de maarsburgse 1145 op spoor 1 klaar te staan voor vertrek. dit gaf een mooie kans om beide elfjes naast elkaar op de foto vast te leggen.


en als laatste in 2019, voordat het jaar om is, platen we nog even de motorpost 3001 die voor het laatst in 2019 zal aankomen aan het postperron.

-woensdag 1 januari 2020-

de allereerste spot van het nieuwe jaar, de 6409 komt met een korte goederentrein aan in maarsburg, deze zal het industrie terrein op geduwt worden. links staat de 1631 met icl's te wachten op spoor 2.


's ochtends vroeg is het alweer best druk in maarsburg, de 01 moest al een spoortje opschuiven omdat de 6409 daar wat goederenwagons moest opstellen. daarna kwam ook nog eens ns cargo motorpost 3030 binnen rollen, waardoor de 01 eigenlijk stond opgesloten. gelukkig bleef de loc niet lang staan, nadat de loc was omgebouwd en het sein op veilig stond vertrok deze weer. rechts zien we dat ook de motorpost 3001 alweer wordt klaargemaakt.


klaar voor vertrek


ook hier is goed de drukte te zien, de 1631 passeert met zijn icl's de 1103 welke nog gekoppeld zit aan de plan D's. op het industrie terrein zien we een goederentreintje, de 01 en de posttrein. de 1100 kan zich ieder moment met de plan D's naar maarsburg station begeven, zodat de 01 er weer aangehaakt kan worden voor de terugreis.


maar eerst nog een goederentrein over de mooie brug van maarsburg


en de motorpost kwam ook nog even langs.


daarna werd de 01 weer gekoppeld aan de plan D stam en staat dit keer op spoor 1 in maarsburg naast de 1631 te wachten om de vertrekken.

Helaas is dit alweer de laatste foto, ik heb verder geen foto's meer van de aankomst in getswoud. Hopelijk hebben jullie er toch weer van genoten. :)
Re: Modelbaan getswoud oliebollen express 2019/20
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Modelbaan getswoud oliebollen express 2019/20
Mooie sfeervolle foto's weer Tim :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud oliebollen express 2019/20
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Modelbaan getswoud oliebollen express 2019/20
Leuke foto's Tim. Je steekt er een hoop werk in.
Re: Modelbaan getswoud oliebollen express 2019/20
Tim

Weer helemaal bij gelezen gekeken, ja man het word mooi op je baan hier ligt alles stil buiten wegens gebroken schouder.
Rijden doe ik af en toe wel maar knutselen nee lukt nog niet.
Re: Modelbaan getswoud oliebollen express 2019/20
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Modelbaan getswoud oliebollen express 2019/20
Weer een leuk verslag Tim  :thumbup: :thumbup:

De foto's met de pantograaf tegen de bovenleiding zijn zeer leuk.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Modelbaan getswoud oliebollen express 2019/20
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud oliebollen express 2019/20
Wim,
Bedankt.

Steven,
Dankjewel, ja in zo'n verslag gaat een hoop werk zitten. Vaak heb ik van tevoren al het een en ander in gedachten dus is her een verdere kwestie van een hoop foto's schieten.

Peter(ke33),
Fijn dat je weer bij bent. Binnenkort komt er ook weer een scenery update aan want het is inmiddels voorjaarsvakantie geweest :D
Balen dat je zelf amper meer wat kan doen aan je modelbaan momenteel maar hopelijk geniet je ook van het kijken bij andere banen, of doe je hier en daar nog eens wat inspiratie op.

Peter (degeluidsman),
Bedankt, ja de bovenleiding ben ik nog steeds blij mee. Levert met eloc's zeker leuke beelden. Nu zie je ook wanneer een eloc wel of geen dienst heeft :P
Re: Modelbaan getswoud oliebollen express 2019/20
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Modelbaan getswoud oliebollen express 2019/20
Mooie beelden 👏🏻👏🏻👏🏻
Re: Modelbaan getswoud oliebollen express 2019/20
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Modelbaan getswoud oliebollen express 2019/20
Tim,

De oliebollenexpress begint een mooie jaarlijkse traditie te worden waar wij als kijkers zeer veel mooie fotot's van te zien krijgen en waar vele zoals ik erg blij van worden. :P
Ik zat nog even naar je vorige update te kijken die ik helaas gemist had toen je hem geplaatst had maar zijn de goederen bij de loods er zo door de vrachtwagenchauffeur eruit gegooid wat een puinhoop zeg. :D
Je brandweerkazerne begint er al op te lijken ben benieuwd hoe het eind resultaat wordt.

Groet Michel
Re: Modelbaan getswoud oliebollen express 2019/20
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Modelbaan getswoud oliebollen express 2019/20
Dag Tim.

Wellicht wat aan de late kant, maar wederom bedankt voor hete zoveelste uitgebreide fotoverslag,
ditmaal dus van de Oliebollen Express, die inmiddels al een traditie is op modelbaan Getswoud :thumbup:
Enkele zeer fraaie foto's, die duidelijk de laatste vorderingen van de modelbaan weergeven!

Op naar het volgende bouwverslag van de loods ... :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Modelbaan getswoud update voorjaarsvakantie 2020
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud update voorjaarsvakantie 2020
wimpietje,
bedankt

michel,
de oliebollen express is een van de vaste jaarlijkse tradities. een erg mooi evenement om het jaar af te sluiten. fijn dat je er blij van wordt :D
wat een zooitje he, vrachtwagenchauffeur was een spanbandje vergeten en de deur was niet goed vergrendeld. bij optrekken rolde alles er weer uit, wat een pannekoek >:-D
dank je, binnenkort maar eens verder aan het kantine deel van de kazerne.

erik,
graag gedaan. ik heb er ondertussen wel een aantal gemaakt, maar ben de tel al kwijt geraakt :P
de loods laat nu even op zich wachten. ik moet nog eens opzoek naar een steenmotiefje in H0 van 50 cm lang 8o
maar, ik heb wel een paar andere foto's, en wat details wat een hele mooie toevoeging is aan de baan. bekijk de onderstaande update maareens....

Hallo allemaal,

weer een nieuwe update. de voorjaarsvakantie is alweer even voorbij, en kort daarna kregen we last van een virus. dat betekende voor mij thuis studie en heel veel onduidelijkheid, hoe zit dat met examens, en de laatste toetsweek, hoe gaan de mondelingen afgenomen worden etc etc. ondertussen is vrijwel alles opgelost en loop ik op schema. dus even wat tijd gevonden voor een update.


om te beginnen zijn de getswoudse spoorwegen en de getswoudse stoomtrein een nieuwe samenwerking aan gegaan. Jaren lang heeft de gsm rijtuigen van getswoud gehuurd voor hoofdlijn ritten. inmiddels heeft de gsm eigen rijtuigen. deze rijtuigen zijn ook toegelaten in het buitenland zoals duitsland en oostenrijk. maar de gsm heeft nog geen restauratie rijtuig en om die reden worden de eigen bm's nog beperkt gebruikt. de spoorwegen hebben een contract getekend voor de komende 3 jaar met de gsm, in de winter zal er 10 weekenden een winterexpres rijden. deze trein zal bestaan uit de bm's van de gsm, met een eigen loc van getswoud als tractie. de trein heeft als eindbestemming de alpen voor wintersporters.


in de voorjaarsvakantie reed de winterexpres voor het eerst. Nadat de 6504 de Bm's van het gsm terrein had gerangeerd naar getswoud centraal werd de 1650 ervoor gehangen.


de eerste rit was zeer geslaagd en dit zal zich dus de komende 3 jaar in de winter herhalen, dit beeld zullen we dus nog vaak gaan zien.


ander heugelijk nieuwe heeft met licht te maken. De wegen in getswoud waren tot de vakantie vooral 's avonds nog al donker. dankzij ome ali komt daar nu verandering in. een hele tijd geleden (in de kerstvakantie, toen we nog amper van het virus hadden gehoord) heb ik op aliexpress voor 10 euro 20 lantaarnpalen besteld voor de modelbaan. Een paar weken later viel mijn pakketje op de deurmat en in de voorjaarsvakantie had ik eindelijk tijd om de lantaarns op de baan te planten.


bij de eerste test was dit het effect. ik ben er tevreden mee


van bovenaf is goed te zien waar het licht op valt.


het planten van de lantaarn ging vrij makkelijk. het aansluiten koste wat meer tijd, maar de eerste 12 staan en branden.


goed, volgende project, dat brandweer autootje, kunnen we daar nog wat mee.....?


jep, op een plek in actie zetten. hmm, ja leuk, maar er mist nu toch wat.......

https://www.youtube.com/watch?v=GyWyU131xPA
mensen, geluid aan (niet te hard) en genieten maar, weer een detail af. :P


speciaal voor erik, er is toch nog een klein beetje aan de locatie van de goederenloods geknutseld. de omgeving is zo goed als klaar. de heg ga ik denk ik aan de bovenkant nog een stukje afsnijden.


en om deze update af te sluiten. aan het spoor 2 perron is ook nog wat geknutseld. de eerste koersborden zijn geplaatst, en ook de hekjes aan de uiteindes van het perron zijn geplaatst. het station is nu toch echt bijna af :)

Re: Modelbaan getswoud update voorjaarsvakantie 2020
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Modelbaan getswoud update voorjaarsvakantie 2020
Mooie uitgebreid update weer  :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud update voorjaarsvakantie 2020
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Modelbaan getswoud update voorjaarsvakantie 2020
Tim,

Citaat van: marklintim op zondag 29 maart 2020, 16:25:29
speciaal voor erik, er is toch nog een klein beetje aan de locatie van de goederenloods geknutseld. de omgeving is zo goed als klaar. de heg ga ik denk ik aan de bovenkant nog een stukje afsnijden.

Ben je gek? Daar moet je een Preisertje voor inhuren.  :-)
Re: Modelbaan getswoud update voorjaarsvakantie 2020
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Modelbaan getswoud update voorjaarsvakantie 2020
Mooie beelden in je update🤞🏻
Re: Modelbaan getswoud update voorjaarsvakantie 2020
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Modelbaan getswoud update voorjaarsvakantie 2020
Prachtige update weer Tim. :thumbup:

Groet Michel
Re: Modelbaan getswoud update voorjaarsvakantie 2020
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud update voorjaarsvakantie 2020
wimdouwe,
dankjewel.

henk,
haha, zal er eens eentje aan het werk zetten :P

wimpietje,
bedankt

michel,
dankjewel
Re: Modelbaan getswoud update voorjaarsvakantie 2020
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Modelbaan getswoud update voorjaarsvakantie 2020
Dag Tim.

Iedere keer wanneer jij met een update van jouw modelbaan komt is het genieten :thumbup:
Telkens een volledig fotoverslag met interessante opnamen met bijbehorende beschrijving!
Zo ook ditmaal een update die complete verlichting brengt: de afstand tussen alle masten
netjes uitgemeten met een Ikea-meetlint, zodat het lichtbeeld zo goad als mogelijk egaal is.

Het terrein van de goederenloods is ook al deels aangepast en wacht nog op aanvullende
verlichting en wellicht nog een fatsoenlijke afbakening met hekwerk ...  :idea:
Tot slot nog een tip: de witte randjes van het toegepaste papier kun je mooi weg camoufleren
met een grijs potlood met brede punt, zoals bijvoorbeeld een timmermanspotlood :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Modelbaan getswoud update voorjaarsvakantie 2020
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Modelbaan getswoud update voorjaarsvakantie 2020
 @citaatTim: studeer ze Tim, kopje erbij houden... :D
Re: Modelbaan getswoud update voorjaarsvakantie 2020
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud update voorjaarsvakantie 2020
Erik,
Bedankt voor je complimenten.
Leuk om te horen dat je steeds weer van mijn update's geniet.
De ikea meetlint kwam goed van pas, voordeel is dat het papier erg flexibel is waardoor de lint makkelijk overal gebruikt kan worden.
Verlichting moet er sowiso in de goederenloods komen, hoe het daaromheen ingedeeld gaat worden moet ik nog even bedenken en naar wat grootspoor voorbeelden gaan zoeken.
Ik neem aan dat je met de papieren witte randjes de randjes van het perron bedoelt? Ik ga er binnenkort, als ik weer bij de baan kan, eens naar kijken. bedankt voor je tip ;)

Wimpietje,
Bedankt, dat komt wel goed.
Re: Modelbaan getswoud thuisquarrantaine, project VAM wagen.
Hallo allemaal,

De afgelopen weken had ik wat tijd over voor een klein projectje. Het idee is afgekeken bij hetgroterdamproject, ik heb een van mijn VAM wagons voorzien van een functionerende knipperbol.

het slachtoffer.


als eerste heb ik de wagen wat ontmanteld en in de draaistellen heb ik een massaveer en een sleper gemonteerd.


de massaveer heb ik ingekort tot de afstand van de assen. de sleper zit niet helemaal in het midden. als ik de sleper in het midden plak, dan wordt de wagon op wissels uit de rails gelift.


proefpassen en afmeten. bij de bijgeleverde losse onderdelen van mijn dg (van artitec) zat 1 losse knipperbol. deze zit dus nu op de vam wagen.


gaatjes boren voor wat bedrading. geen enkel draaje is straks in zicht.


ook in de vam container heb ik een gaatje van 2mm geboord voor een ledje.


aan de binnenkant ziet het er zo uit. op de foto was nog niks aangesloten. op de foto zien we nog een 2e led, deze is natuurlijk wel verwijderd.


nadat alles was aangesloten was het een kwestie van programmeren en testen. ik heb de vam wagen hetzelfde adres als mijn 2400 gegeven en de funtie knipperen onder F7 gezet. dit omdat de 2400 eigenlijk de enigste is die met de vam rijd en F0 tot F4 bezet zijn voor de loc.

als laatste nog een filmpje.



dit was hem weer voor deze keer.
Re: Modelbaan getswoud thuisquarrantaine, project VAM wagen.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Modelbaan getswoud thuisquarrantaine, project VAM wagen.
Keurig gedaan, Tim ! :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud thuisquarrantaine, project VAM wagen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Modelbaan getswoud thuisquarrantaine, project VAM wagen.
Leuk ombouw project Tim  :thumbup: :thumbup:

Ik heb deze spullen ook liggen en ga t.z.t. Dit ook bouwen.

Het ziet er erg leuk uit  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Modelbaan getswoud thuisquarrantaine, project VAM wagen.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Modelbaan getswoud thuisquarrantaine, project VAM wagen.
Dag Tim.

Dank voor het leerzame mini-projectje in woord en (bewegend) beeld  :thumbup:
De groene VAM-wagons van het oude type (van Roco) heb ik vroeger ook gehad, een stuk of vier.
Toch maar verkocht omdat ze niet in het tijdsbeeld en lokatie van de modelbaan passen,
maar ik vind het prachtige wagons :thumbup: Door de korte lengte en draaistellen rijden ze geweldig!

Citaat van: marklintim op donderdag 09 april 2020, 20:04:28
... als eerste heb ik de wagen wat ontmanteld en in de draaistellen heb ik een massaveer en een sleper gemonteerd.

... de sleper zit niet helemaal in het midden. als ik de sleper in het midden plak, dan wordt de wagon op wissels uit de rails gelift.

Dat van de positie van de sleper: wist je dat al, is dat een gegeven of ben je daar proefondervindelijk achter gekomen? :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Modelbaan getswoud thuisquarrantaine, project VAM wagen.
Prachtig project met een top resultaat. Deze wagens blijven tot mijn verbeelding spreken Ik woon al mijn hele leven aan het spoor vlakbij deVAM in Wijster . Dit rode knipperlicht hoort zeker bij deze trein!
Groet Arend
Re: Modelbaan getswoud thuisquarrantaine, project VAM wagen.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Modelbaan getswoud thuisquarrantaine, project VAM wagen.
Netjes gemaakt Tim. Maar even voor de duidelijkheid. De LED zit in de wagon en straalt door de knipperbol die achterop staat?
Re: Modelbaan getswoud thuisquarrantaine, project VAM wagen.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Modelbaan getswoud thuisquarrantaine, project VAM wagen.
Leuk projectje Tim!