Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Modelbaan getswoud zomer update 3

Gestart door marklintim vrijdag 01 november 2013, 18:43:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Modelbaan getswoud bouw update
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud bouw update
Erik,
Ik maak er graag tijd voor om de vorderingen met jullie te bespreken. Ik doe ook maar wat, soms wil je een tip hebben en anders doen wat ik denk dat goed is.

Hans,
Ja wel een grote update maar ik had wat achterstand opgebouwd. Nu zijn jullie weer helemaal bij. Ik vind het zelf ook leuk om bezig te zijn

Wouter,
Bedankt, ik denk niet dat ik de hele baan ga/kan voorzien van nederlandse seinen. Ik heb nu 2 dwergseintjes en daar moet nog een 3e bijkomen, en dan moet er nog een hoofdsein in het station komen. 1 spoor wordt gebruikt door de stoomclub dus daar zijn de armseinen wel leuk en 1 lichtsein in het station zit tussen het ballast muurvast met houtlijm. Als ik die ooit los krijg kom daar ook een ns hoofdsein en anders blijft het zo.
Re: Modelbaan getswoud bouw update
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud bouw update
Fraaie update weer, Tim  :thumbup:

Heb er van genoten en gesmuld  :P
Enne, je begint het -goed zichtbaar- steeds beter in de vingers te krijgen ! Petje af !

Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud bouw update
Tim

Weer een pracht van een update dat je ons laat zien, en het word als maar mooier en mooier.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Die struikjes zijn erg goed gelukt hoor, heb ze ook op die manier gemaakt kost niet veel en je baan fleurt er gelijk van op.  :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud bouw update
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Modelbaan getswoud bouw update
Zoals altijd weer met veel plezier naar je update gekeken Tim. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Modelbaan getswoud bouw update
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud bouw update
tony,
bedankt. fijn dat je weer genoten en gesmuld hebt :D
oefening baart kunst. ben tot nu toe aardig tevreden met het resultaat.

peter,
bedankt voor de complimenten. de struiken zijn inderdaad erg simpel te maken en staan mooi op de baan. maar voordat ik tevreden was heb ik er eerst een half metertje touw aan prototype struikjes doorheen gewerkt. dan waren ze of te groot, te uiteenvallend, te rechthoekig of gewoon niet naar mijn zin maar op een gegeven moment had ik het truucje door :)

michel,
fijn om dat te horen. :)
Re: Modelbaan getswoud filmpjes 10 jaar getswoud
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud filmpjes 10 jaar getswoud
hallo allemaal,

dit jaar bestaat modelbaan getswoud alweer 10 jaar. groot feest dus. de afgelopen tijd hebben er daarom een aantal bijzondere treinen door getswoud gereden, althans, bijzondere samenstellingen.
bij het uitzoeken van de filmpjes kwam ik ook nog een filmpje tegen die ik nog niet online had staan en dus ook nog niet had gedeeld met jullie, namelijk treinen door getswoud tijdens kerstmis :oops: :oops: misschien een beetje lang geleden alweer maar ik vond het toch nog de moeite waard om hem met jullie te delen. toen was de plan D stam nog niet helemaal voorzien van verlichting.


goed, snel door naar de 10 jaar getswoud filmpjes. 5 jaar geleden, bij het 5 jarig jubileum van de modelbaan, reed de V200 060 met 30 goederen wagons, destijds als langste goederentrein. dat record is inmiddels door de 6504 verbroken welke met gemak 32 goederen wagons heeft getrokken. De 44 690 en V200 060 hebben in tractie een keer ruim 40 wagons getrokken (bijna kop aan kont :D ), maar dat is met 2 locomotieven in voorspan dus dat telt niet mee :P
met 10 jaar getswoud moet er dan natuurlijk ook een speciale trein rijden. dus heb ik besloten de langste reizigerstrein samen te stellen die ooit op mijn baan heeft gereden. 10 rijtuigen. 6 plan D's, een Bm en 3 ICR's.

tractie werd geleverd door de 1650 welke probleemloos deze trein rond de baan trok.

het volgende filmpje is een samenstelling die ook nog nooit op de modelbaan heeft gereden, namelijk een sleepdienst. mijn 1601 was zwaar defect maar ondergaat inmiddels een grondige revisie. decoder is retour esu en het frame is gewisseld met de 1631, zodat de 1601 op termijn weer rond kan gaan rijden. maar zelfs een defecte loc kan bij niet in de kast blijven liggen dus had ik maar gespeeld dat de intercity met de 1601 op kop was gestrand, railpro loc 6504 schoot te hulp en kwam de gestrande trein afslepen.


het volgende filmpje is een niet hele bijzondere samenstelling. deze trein heeft vaker gereden, maar het filmpje is opgenomen met een zwart/wit camera, wat wel erg goed past bij deze trein. het gaat om de blauwe 2404 met een buurt goederentrein. een bollenwagen, gesloten goederen en kolen. een oude trein samenstelling met passend filter op de film vast gelegt.


het laatste filmpje is wel een bijzondere. de 012 081-6 met plan D's en achterop de 2404. is dit bijzonder? ja, deze samenstelling heeft nog nooit echt samen gereden. de 01 en 2400 zijn van een verschillend merk en hebben bijde een compleet verschillende motor. ik ben zelf nog niet zo'n digibeet en het is mij dan ook nog niet gelukt om de 01 en 2400 op elkaar af te stellen zodat ze echt in sandwich tractie konden rijden. voor foto verslagen, zoals de oliebollen express is dit weleens achter elkaar gezet maar meer dan een foto zat er ook niet in. nu heb ik de 01 op halfe snelheid rond laten rijden en de 2400 er in eerste instantie los achteraan laten rijden om kwa snelheid handmatig af te stemmen op de snelheid van de 01. toen dat gelukt was heb ik een heel klein beetje gas bijgegeven om op een recht stuk aan te haken en dan snel weer datzelfde beetje gas terug nemen, anders wordt de trein uit de rails gedrukt door de 2400. deze samenstelling heeft een half uurtje probleemloos rond gereden en ik hoop dat ik het in de toekomst voor elkaar krijg beide loc's op elkaar af te stemmen zodat ik deze sandwich tractie vaker op film kan vastleggen, bijvoorbeeld tijdens de oliebollen express :P


dat was hem weer. ondertussen wordt er stevig doorgebouwd en het volgende bouwverslag zal dus niet heel lang op zich laten wachten
Re: Modelbaan getswoud filmpjes 10 jaar getswoud
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Modelbaan getswoud filmpjes 10 jaar getswoud
Gefeliciteerd met deze mijlpaal Tim, op naar de volgende 10 jaar.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Modelbaan getswoud kleine update en nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud kleine update en nieuwe aanwinsten
Hallo allemaal,

Er zijn weer wat dingetjes aan de baan gedaan. In hoog tempo begint het nu toch eens wat te worden.

allereerst een plan gemaakt om dit hoekje leuk af te werken. rondom station en grenzend aan een woonwijk(je)


alle witte stroken die achter het station liggen zijn stukken papier die op maat zijn gemaakt. het papier moet vervangen gaan worden door tegelbeplating.


het rechter stukje is al over gezet op het definitiefe stuk karton en kan worden beplakt en versierd.


tevens heb ik een meer kleuren ledstrip aan het plankje boven de baan gehangen. dit zag ik liggen voor een tientje bij de action en met een afstandsbediening kan je de kleuren kiezen. ook kan je de strip dimmen of feller zetten. voor een tientje wilde ik dit wel uit proberen. de enigste reden dat ik het eigenlijk heb meegenomen is voor de avond plaatjes. overdag heb ik genoeg licht van buiten af maar voor 's avonds ging er tot nu toe altijd een gelige lamp aan.


avond schemer effect. ik vind het zelf goed genoeg.


de vam overslag begint nu ook eindelijk wat te worden. de overslag is een spoortje opgeschoven, nu botsen de vamkarren niet meer tegen de overslag aan. de overslag heeft een verflaagje gehad. het afwerken is begonnen.


mijn graspollen waren op, dus ik heb de voorraad weer aangevult door nieuwe te maken.

dit was de update, maar zoals jullie al aan de titel kunnen zien komt er nog wat bij. er zijn weer nieuwe aanwinsten in getswoud gearriveerd. de GSM heeft 2 rijtuigen type Bm gekocht welke gevonden werden in het DB museum te koblenz. het museum heeft de rijtuigen tot aan venlo gebracht waar getswoud ze weer kon ophalen.

na een lange reis zijn de rijtuigen dan eindelijk aangekomen in getswoud. motorpost 3020 heeft de twee rijtuigen in venlo opgehaald en naar getswoud gesleept.


het blauwe rijtuig is een 1e klas rijtuig type A4um


het groene rijtuig is een 2e klas rijtuig type B4um


de motorpost bracht de rijtuigen naar getswoud opstel. waar deze een dag bleven staan en grondig werden gecontrolleerd


na de controlle werd door dieselloc 6504 de rijtuigen naar de GSM gebracht. hier is de trein net aangekomen op spoor 2 te getswoud centraal.


aan de achterkant werd de 44 690 aangekoppeld, welke als losse loc van het gsm terrein af kwam


de rijtuigen staan nu op het terrein van de getswoudse stoomtrein, wachtend op het moment dat ze voor het eerst ingezet gaan worden.

dit was hem weer voor nu.
Re: Modelbaan getswoud kleine update en nieuwe aanwinsten
Tim

Weer een hele leuke update, die verlichting is mooi hoor kan je zeker mooie foto's maken bij nacht.  :thumbup: :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud kleine update en nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Modelbaan getswoud kleine update en nieuwe aanwinsten
Tim,

Leuke update laat je weer zien ook de geplaatste filmpjes zijn leuk om naar te kijken. :) :thumbup:
De led verlichting is een mooie aanvulling en geeft een prachtig avondlicht. :)
En gefeliciteerd met het 10 jarig bestaan van modelbaan Getswoud. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Op naar de volgende 10 jaar. :P

Groet Michel
Re: Modelbaan getswoud kleine update en nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud kleine update en nieuwe aanwinsten
Die nachtopname van je baan is wel speciaal, Tim  :thumbup:

En letterlijk flink aan de weg aan het timmeren  :P
Aan de rode draadjes bij de seinpalen zou je ook nog wat kunnen doen; beetje verf, of wat groen bijvoorbeeld.

Ziet ook beter uit voor de preizigers die uit het raam van je nieuwe wagens kijken  O:-D

Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud bouw update en nog meer aanwinsten
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud bouw update en nog meer aanwinsten
peter,
bedankt. met de verlichting kan ik inderdaad leuke foto's maken. er zitten een paar van die foto's in onderstaande update.

michel,
bedankt.
ik ben zelf ook erg tevreden over de ledverlichting. waar de action al niet handig voor kan zijn :P
volgend jaar is het 10 jarig jubileum van de getswoudse stoomtrein en dan eerst maar eens 15 jaar getswoud :D

tony,
bedankt.
er wordt keihard doorgewerkt hier en onderstaande update zal de nieuwe vorderingen tonen. het seinpaaltje is inmiddels (na wat hak en sloop werk) verwijderd. reden staat verderop in de update.

hallo allemaal,
daar was ik weer met een nieuwe update, vers van de pers. er zijn weer een aantal grote stappen gemaakt. en daarbij zijn er ook weer een paar nieuwe aanwinsten bij gekomen.
laten we maar snel beginnen. :D

om te beginnen even iets over de BR 81 van de getswoudse stoomtrein. nadat deze loc vorig jaar een grote revisie succesvol had afgerond kon deze loc wel een likje verf gebruiken. de loc is afgelopen maanden door de vrijwilligers van de getswoudse stoomtrein helemaal kaal geschuurd en voorzien van een verse verflaag. de oplettende kijker ziet dat de loc nu het nummer 81 002 heeft gekregen. Dit is het originele nummer van de loc. de loc heeft jaren rond gereden als 81 004 omdat de gsm daar een complete set originele nummerplaten van had.
enige tijd geleden werd de gsm in contact gebracht met een oude duitse verzamelaar, welke een originele nummerplaat van de 81 002 had liggen en deze beste man wilde de plaat graag aan de gsm schenken. dat aanbod werd meteen aangenomen. van de plaat zijn 2 alluminium afgietsels gemaakt, 1 op het front van de loc, 1 op de achterkant. de originele plaat wordt bewaard door de gsm, net als de set borden met het nummer 81 004. wat is ie mooi geworden he :) :)


in het eggie is de 81 002 de vervanger van de 81 004, omdat de wielen van de 81 004 aardig versleten zijn rijd de loc niet heel erg lekker meer :-(
op de beurs in houten vond ik de 81 002, welke ook in het bezit is van een delta decoder. een waardige vervanger voor de 81 004


wat zien we daar nou voor blauw's staan?


het is de 1103 van roco. nieuw in het locpark van getswoud


deze loc staat erg mooi voor de plan D rijtuigen welke ik al in mijn bezit had. voorheen reed de 01 1081 veel met deze stam, maar de gsm heeft sinds kort natuurlijk 2 bm's waarmee ze voor het overgrote deel zelf uit de voeten komen. de blauwe stam had dus met spoed een loc nodig, en die werd gevonden op de beurs in houten.


ook weer erg blij met deze loc, maar de oplettende kijker merkt nog iets extra's op.....


...en de afgelopen tijd werd deze werktrein wel vaak gespot in de avond uurtjes...


...zien jullie het al? >:-D >:-D


oke, geen geintjes meer, een tijd geleden kreeg ik van frank (frenkivee) een aanbod voor een partij bovenleiding. met deze partij zou ik bijna rond komen. wij hadden laatst op de beurs in houten afgesproken. daar zou ik de bovenleidings stukken overnemen van frank en omdat ik dan toch al op de beurs was kon ik direct opzoek naar de ontbrekende stukken. frank, nogmaals bedankt voor de bovenleiding :) :thumbup:


hier moest er nog een gat dicht gemaakt worden


de overspanners heb ik in houten gekocht. dat was voor bepaalde hoekjes de enigste oplossing. misschien niet helemaal mooi maar anders zou ik nooit rond komen onder de draad :-( de verkoper van de overspanners had het nog wel over klemmetjes voor op de overspanners, maar deze zouden slechts isoleren en aangezien ik er geen spanning op zou zetten had ik deze niet nodig. dus wel, bleek later, maar toen was het al te laat. dan maar zelf aan de slag. ik heb dit opgelost door stukjes 3 mm krimpkous overdwars open te knippen, om de overspanner te leggen, daaroverheen de rijdraad te leggen en dan het geheel met een klein drupje lijm vast te zetten. de zwarte krimpkousjes zullen nog bijgewerkt worden met humbrol 11, metaal grijs.


op de foto zijn de krimpkousjes te zien. dit was het laatste gat wat gedicht moest worden en ik dacht dat ik alles had. bleek dat ik een rekenfoutje had gemaakt. de steekstukjes moeten een stukje in elkaar geschoven worden. dat was ik even vergeten mee te nemen in de berekening :oops: dus was ik nog steeds niet rond. gelukkig kon erik (erikw) mij voorzien van 2 tussenstukjes op de stamtafel bijeenkomst. ikke blij natuurlijk want nu kon ik eindelijk rond :) :) het gat is dicht.

op diezelfde stamtafel bijeenkomst kreeg ik van erwin (ikke650) of ik toevallig nog wat had aan lange lucifers, ja, om de barbecue mee aan te steken >:-D

ik moest nog trapjes maken rond het centraal station. nou wou ik dit eerst met styreen strips doen, maar een aanbod lange lucifers sla ik natuurlijk niet af. de lucifers zijn 3 bij 3 mm wat overeenkomt met ongeveer 26 cm. even dubbel checken thuis door de afstand tussen de traptredens op te meten.... 20 cm.... mooi genoeg, die 6 centimeter scheelt me niks :D dus maar begonnen met knutselen



tussenresultaat over de gehele lengte. er moet nog verf overheen. ik had al de tip gekregen om er een dun papiertje op te leggen om het wat mooier af te werken dus binnenkort maar flu papier halen :P


en ook bij dit hoekje trapjes gemaakt. ik kreeg al de opmerking op facebook hoe rolstoelers in het station moeten komen dus ik wil aan deze kant een rolstoel ingang maken. een taxi busje op de inrijstrook naar de parkeervakken, rolstoel eruit en zo het station op.


en nu de bovenleiding staat kan ik ook eindelijk het spoor 2 perron gaan afbouwen. ik had namelijk al bedacht tussen de sporen een paar portaal masten te plaatsen maar ik wilde pas gaten zagen op het moment dat de masten er stonden, zodat het niet fout kon gaan en ik opnieuw had kunnen beginnen met het perron. gelukkig is dat goed gegaan. het past


het perron staat vast met een paar schroeven. niet met lijm. als er ooit wat moet gebeuren aan de bovenleiding is het perron op deze manier makkelijk te verwijderen.


een lantaarnpaal staat


een tweede moet nog gekocht worden. dat krijgt iets meer prioriteit, anders kan ik het perron nog niet af maken.

en om de update af te sluiten nog een paar sfeerfoto's, gewoon omdat het leuk is.
















dit was het weer voor deze keer.
Re: Modelbaan getswoud bouw update en nog meer aanwinsten
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Modelbaan getswoud bouw update en nog meer aanwinsten
Mooi verslag Tim! Leuk om te zien hoe dat allemaal weer zijn plekje heeft gekregen. Ook mooie nieuwe aanwinsten.  :thumbup:

En wat die bovenleiding betreft: van harte graag gedaan!
Re: Modelbaan getswoud bouw update en nog meer aanwinsten
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Modelbaan getswoud bouw update en nog meer aanwinsten
Tim,

Je update is weer  :thumbup:
Mooie aanwinst de Roco 1103 loc ziet er fraai uit net als de geschilderde Br 81 die er flink op vooruit gegaan is na de opknapbeurt. :)
De bovenleiding maakt je baan helemaal af vindt ik en het staat er mooi hopelijk vindt je snel de missende stukken zodat je rond kan rijden met de pantografen omhoog. :P

Groet Michel
Re: Modelbaan getswoud bouw update en nog meer aanwinsten
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Modelbaan getswoud bouw update en nog meer aanwinsten
Mooie fotoreportage weer, Tim. Én mooie aanwinsten!
Re: Modelbaan getswoud bouw update en nog meer aanwinsten
Tim

Mooie foto's weer een leuke reportage, en mocht je eens deze richting uitkomen dan heb ik desnoods nog wel bovenleiding voor jou liggen als je wil.
Re: Modelbaan getswoud bouw update en nog meer aanwinsten
Mooie foto's van een prachtige baan Tim.
En een leuk verslag.
Re: Modelbaan getswoud bouw update en nog meer aanwinsten
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Modelbaan getswoud bouw update en nog meer aanwinsten
Dag Tim.

Wederom een prachtige update voorzien van een grote hoeveelheid foto's met begeleidende tekst :thumbup:
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, die natuurlijk prima samen gaat met de nieuwe bovenleiding!
Had je niet beter de masten ter plaatse van het perron kunnen inkorten i.p.v. gaten ervoor maken?

Groeten,

Erik.
Re: Modelbaan getswoud bouw update en nog meer aanwinsten
 8) Ppfff.... best een klussie om je update te lezen en te bekijken, volgend keer graag iets meer foto's. :-)
Nee, alle gekheid op een stokkie, je hebt weer een hoop tijd gestoken in je update met de mooie foto's en veel teksten, petje af. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
En de bovenleiding is een geweldige uitbreiding, je E-loks hebben het zo veel meer naar hun zin. O:-D
Leuk, leuk en leuk. B)

Dirk-Jan
Re: Modelbaan getswoud bouw update en nog meer aanwinsten
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud bouw update en nog meer aanwinsten
Frank,
bedankt. Alles krijg hier inderdaad een goed plekje.
Ben met alle aanwinsten erg blij :) en de bovenleiding zullen vooral mn eloc's veel plezier van hebben :D

Michel,
dank je wel.
de 1100 rijd dagelijks vrolijk rond hier, net als de 81, die nu voornamelijk de hoogseizoens trein rijd over de museumlijn ;)
de missende stukken heb ik al gevonden. die heb ik gekregen van erikw op de laatste stamtafel bijeenkomst van stamtafel noord-holland. waar zo'n stamtafel al niet goed voor is :P

Hans,
dankjewel. ik vind mijn aanwinsten ook erg mooi :P

peter,
dank je wel. het is nog steeds de bedoeling om eens bij je langs te komen. het enigste wat ik nog nodig heb is een stapel steek stukjes voor de wisselstraten. dan is het helemaal klaar. maar ik kan nu in ieder geval rond rijden onder de draad en dat was voor mij het belangrijkste.

Dirkjan (wurttembergse K),
bedankt.

Erik,
dank je wel.
de 1100 gaat inderdaad prima samen met de bovenleiding maar de 81 002 heeft geen draadje nodig hoor :D
daar heb ik ook aan zitten denken, maar op het moment dat ik de masten eenmaal in handen had merkte ik wel dat ze erg kwetsbaar zijn. daarom wilde ik het netjes stevig vastzetten met het voetje waar een schroefgaatje in zit. de gaten in het perron zien er nu nog lomp uit maar daar zie je straks niks meer van.

Dirk-Jan,
haha, ja, het heeft ook geen zin om foto's dubbel te plaatsen :P
dankjewel.
een deel van de bovenleiding was er al maar ik ben nu eindelijk rond en daar is natuurlijk al uitgebreid gebruik van gemaakt.
Re: Modelbaan getswoud bouw update en nog meer aanwinsten + filmpjes
Hallo allemaal,

Nu de bovenleiding rond is kunnen er leuke filmpjes gemaakt worden. stoomtreinen met een rookgenerator, en eloc's met de pantograaf tegen de draad. het beeld op de modelbaan wordt leuker en leuker.
als eerst maar een filmpje waarbij de (nieuwe) 1103 en de 1650 met een stroomafnemer tegen de draad rondrijden. de eerste proefrondjes nadat de bovenleiding rond was


in het volgende filmpje zien we de 01, 2400 en posttrein rond rijden. de 01 komt een rookpluim door getswoud centraal denderen, de 2400 brult voorbij met de vuilnis trein en als laatste de posttrein, uiteraard heeft de motorpost zijn stroomafnemer tegen de draad staan.


en nog een keer datzelfde beeld maar dan met de motorpost als losse loc


ik zal weereens een flimpje gaan maken van verschillende rijdende treinen door getswoud waarbij dan de eloc's uiteraard een hoofdrol functie zullen krijgen :)
Re: Modelbaan getswoud bouw update en nog meer aanwinsten + filmpjes
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Modelbaan getswoud bouw update en nog meer aanwinsten + filmpjes
 @citaat

Leuke filmpjes Tim.  :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud bouw update en nog meer aanwinsten + filmpjes
Heel er leuk filmpje, en baan heb je, met mooi materieel rondrijden.

Gr,
Arnold
Re: Modelbaan getswoud bouw update en nog meer aanwinsten + filmpjes
Henk en Arnold,
dank jullie wel.
ik ben zelf ook wel tevreden met mijn materieel park arnold. het is van alles wat, maar een tijdperk doe ik niet persee aan. gewoon wat ik mooi vind. maar ik probeer er wel een samenhangend geheel van te maken zoals af en toe ook wel te lezen is in de verhalende verslagen. ;)
Re: Modelbaan getswoud bouw update en nog meer aanwinsten + filmpjes
Tim

Lekker genoten van je filmpjes, en ja hoor mooie vorderingen op je baan.
Hier komt ook nog een goederenloods te staan
Re: Modelbaan getswoud bouw update en nog meer aanwinsten + filmpjes
peter,
fijn dat je genoten hebt. ben zelf ook erg tevreden met de vorderingen, en er wordt nog steeds hard doorgewerkt.
de goederenloods die ik wilde hebben, heb ik als plak pakketje nog niet gevonden. en zeker niet met de juiste afmetingen. dat wordt dus weer lekker zelf een pakketje knutselen :)
Re: Modelbaan getswoud opzoek naar een nieuwe manier om foto's te delen
Hallo allemaal,

Een tijdje geleden was ik van plan weereens een verhalend fotoverslag in mijn topic te plaatsen. Nadat ik de foto's vanaf mijn telefoon naar tinypic had geupload, om vervolgens via de computer een verslag te schrijven, zag ik de melding voorbij komen dat ook tinypic ermee ophoud. Vanaf dat moment had ik de neiging om mijn draadje maar helemaal op te doeken, omdat er al zoveel foto's zijn verdwenen dankzij photobucket. Godzijdank heeft het forum beheer ervoor gezorgt dat de tinypic foto's behouden blijven op het forum. Dat was een hele opluchting. Nu is het aan mij de taak om weer een nieuwe manier te gaan vinden om foto's te gaan delen. Zelf zat ik nu te kijken of het mogelijk is om de foto's te delen via google foto's, omdat de foto's van mijn telefoon toch automatisch daar een back up op maken. Daarbij kwam ik er achter dat er al veel modelbaan foto's op mijn google foto's staan. Niet alle maar wel vele die ik vanaf 2014 hier heb gedeelt. Ook ben ik nog vele honderden foto's tegen gekomen in mijn dropbox. In totaal heb ik een dikke 5000 modelbaan foto's terug gevonden. vanaf het begin van de modelbaan in 2009 tot de dag van vandaag. Het zal een grote klus en veel werk gaan worden, maar het is mogelijk om dit draadje voor een dikke 80% te herstellen en weer leesbaar te maken en ik ben ook van plan dit te gaan doen.
Als eerst nou maar eens uitvogelen of en hoe ik foto's vanaf google kan delen. Het verhaal verslag houden jullie nog te goed.
Re: Modelbaan getswoud opzoek naar een nieuwe manier om foto's te delen
Watmij prima bevalt is ABLOAD
Re: Modelbaan getswoud opzoek naar een nieuwe manier om foto's te delen
Dat zou op zich redelijk eenvoudig moeten gaan Tim, je moet een map aanmaken waarbij een lees toegang geeft aan iedereen en daar je foto's in plaatsen.  Daarna kan je linken naar de desbetreffende foto's In die map.
Re: Modelbaan getswoud opzoek naar een nieuwe manier om foto's te delen
Ik gebruik in mijn topic ook foto's via "Google Foto's". Het werkt wel, maar je moet even doorhebben hoe je het kan doen. En er is geen garantie dat het in de toekomst blijft werken.
Het lijkt erop dat de foto's op Google Foto's alleen goed werken als je de foto's in een gedeeld album zet. Als je een link naar de foto wil gebruiken moet je die foto ook opzoeken via het gedeelde album. Als je rechtsklikt op de foto kan je de directe link naar de foto kopiëren. In de url die je dan krijgt kan je aan het einde van de url nog opgeven hoe groot de afbeelding moet zijn -w600 maakt de afbeelding 600 pixels breed. Zo heb ik bepaalde foto's al een aantal jaar in verschillende topics staan zowel hier al bij de buren.

Voordeel van Google het zijn snelle servers en je kan 15gb aan foto's gratis plaatsen of zelfs meer als je ze door Google geoptimaliseerd laat opslaan, want dan tellen ze niet mee in de ruimte.
Re: Modelbaan getswoud opzoek naar een nieuwe manier om foto's te delen
nero,
ik zal hem onthouden.

Marius,
de modelbaanfoto's die al op google foto's stonden (automatische back up), zijn inmiddels georganiseerd in een map. even uitzoeken hoe ik de map openbaar kan maken.

Johan,
ik had al het een en ander geprobeerd. uiteindelijk lukte het wel om een foto zichtbaar te maken, maar dan had ik een link van 6 regels.
natuurlijk is er geen garantie dat het in de toekomst blijft werken maar ik moet toch wat, en dit leek mij een prima optie omdat google een fors bedrijf is. youtube is ook een onderdeel van google en via youtube deel ik al een aantal jaar mijn video's hier met jullie naar volle tevredenheid. ik verwacht dan ook niet dat google foto's heel snel stopt. ik ga even verder klooien met google foto's en jullie zien dan tzt de foto's wel weer in mijn topic verschijnen. :)
Re: Modelbaan getswoud opzoek naar een nieuwe manier om foto's te delen
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Modelbaan getswoud opzoek naar een nieuwe manier om foto's te delen
Hallo Tim,

Waarom maak je (en jij niet alleen hoor..) het allemaal zo ingewikkeld. 8o Ik zet al mijn foto's in een eigen map op mijn eigen computer/externe harde schijf. De foto's die ik op het forum wil delen kun je gewoon rechtstreeks uploaden. Weliswaar vijf per reactie maar dat is toch prima? Wil je meer dan doe je hetzelfde kunstje met weer vijf foto's. Ik zie inderdaad veel te vaak dat in bepaalde topics de foto's missen omdat de (gratis) service waar die foto's dan staan het allemaal niet meer ondersteund of er mee is opgehouden. Dat is best irritant. Ik zie hiervan de meerwaarde echt niet. Nu ben in zelf "in control" en kan ik met mijn eigen foto's doen wat ik wil.

Re: Modelbaan getswoud opzoek naar een nieuwe manier om foto's te delen
 @citaat

Dag Marcel,

Als jij er tevreden mee bent prima. Je hebt helemaal gelijk.
Maar, er zijn forumleden, zoals Tim, die bij een foto een uitgebreid verhaal willen vertellen en dan is het wel prettig als je extern host want voeg je de link in in je tekst en je weet welke tekst bij welke foto hoort.
Tim kan met zijn verhalen nogal lang van stof zijn (positief bedoeld Tim :thumbup:) en als de foto's dan onderaan staan dan blijf je heen en weer scrollen en raakt je als lezer het verhaal kwijt.

Als zuinige Hollanders willen we graag alles zo goedkoop mogelijk en liefst gratis en dat brengt risico's met zich mee.
Wat ik ook regelmatig lees is dat gebruikers te horen krijgen dat gratis hosting gestopt wordt en dat men dan naarstig op zoek gaat naar een andere goedkope (lees gratis) oplossing i.p.v. over te stappen op een betaalde versie, hoe goedkoop ook.
Iets wat een gemiddelde computergebruiker ook niet niet is regelmatig backup's maken van je harde (externe) schijf.
Bij een hosting-bedrijf mag je ervan uitgaan dat dit wel gebeurd.

Zelf maak ik gebruik van Dropbox en een NAS met twee harde gespiegelde schijven.
Dat wil zeggen dat één harde schijf zichtbaar is en de tweede een kopie is van de eerste schijf.
Re: Modelbaan getswoud opzoek naar een nieuwe manier om foto's te delen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Modelbaan getswoud opzoek naar een nieuwe manier om foto's te delen
Ook ik had hiermee te maken Tim, ik heb er uiteindelijk voor gekozen om mijn foto?s zelf te hosten bij Strato, ja dat kost een paar euro per maand maar ik ben er nu wel vanaf dat mijn foto?s zomaar van de ene op de andere dag offline gehaald worden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Modelbaan getswoud opzoek naar een nieuwe manier om foto's te delen
En het extra voordeel is dat je er een website aan kan hangen als je het zelf host. Maar ik kan me voorstellen dat een abo van een paar euro per maand voor Tim wat lastiger is omdat hij net/nog student is.
Re: Modelbaan getswoud opzoek naar een nieuwe manier om foto's te delen
Marcel,
Henk heeft het perfect voor me verwoord, daarbij zijn (vooral) de verhalende verslagen die ik in mijn topic schrijf aardig lang. De oliebollen express verhalen bestaan vaak uit een foto of 40/50. Dan zou ik dus 10 berichten moeten plaatsen voor 1 verslag en dat vind ik redelijk onpraktisch en zo vult het topic heel snel.

Henk,
Voor grootspoor gebruik ik een flickr account. Sinds dit jaar zijn de vrije accounts beperkt tot 1000 foto's. Ik heb daar een abbonment overwogen maar dat wordt voor mijn doen toch een duur geintje. Over een jaar of 10 zal dat wel anders zijn.
Dropbox zat ik ook naar te kijken maar ik geloof dat ik daar ook beperkt ruimte op krijg.

Peter,
Ik had het geleden in je topic inderdaad en in jouw topic vond ik ook een linkje van een moderator wat verwees naar een topic waarin werd uitgelegt dat het forum ervoor heeft gezorgt dat tinypic foto's behouden zouden blijven.
Ik zal eens naar strato gaan kijken. Een paar euro valt wellicht nog te overzien.

Steven,
Het ligt eraan wat de prijs is voor een abbonement. 5 euro per maand is te doen voor mij, maar 20 euro per maand wordt wel wat aan de hoge kant. Via google ben ik denk ik voorlopig veilig
Re: Modelbaan getswoud opzoek naar een nieuwe manier om foto's te delen

Tim,
Citaat van: marklintim op zaterdag 17 augustus 2019, 15:13:11
Henk,
Voor grootspoor gebruik ik een flickr account. Sinds dit jaar zijn de vrije accounts beperkt tot 1000 foto's. Ik heb daar een abbonment overwogen maar dat wordt voor mijn doen toch een duur geintje. Over een jaar of 10 zal dat wel anders zijn.
Dropbox zat ik ook naar te kijken maar ik geloof dat ik daar ook beperkt ruimte op krijg.

Je ouders zielig aankijken en vragen:
1 of ze naast de jaarlijks verhoging van je zakgeld ook prijsindexatie willen toepassen.
Met terugwerkende kracht uiteraard.
2 vragen of ze je naast je zakgeld ook willen sponsoren.   :-* :-* :-*

Bij Dropbox heb ik overigens 5 Gb ruimte.
Re: Modelbaan getswoud opzoek naar een nieuwe manier om foto's te delen
Bij strato betaal je eenmalig 5 euro en daarna 3 euro per maand voor 10gb webspace en 1 domeinnaam. Dat is niet veel.
Re: Modelbaan getswoud opzoek naar een nieuwe manier om foto's te delen
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Modelbaan getswoud opzoek naar een nieuwe manier om foto's te delen
Goedemorgen allen,

Henk: Iedereen moet vooral doen wat hij (op dit forum zelden zij...) leuk vindt. Daar is een forum als dit ook voor bedoeld: het delen van informatie, tips en mooie plaatjes. Jij hebt goed zekergesteld dat jouw digitale gegevens niet verloren gaan, daar kan ik niet aan tippen. Als het om geld gaat is eigen opslag een prima alternatief het hoeft niet om duizenden foto's te gaan, die bekijk je toch zelden weer.

Tim: je bent niet zozeer lang van stof maar jouw manier van vertellen is meer door plaatjes te laten zien. Mede daardoor vind ik het jammer, dat als je iets op dit forum wil delen, dat ik dan pagina's lang alleen maar plaatjes zie van een zielig poesje die z'n foto's niet kan vinden.... Hoe je het ook doet ik hoop wel dat je nog veel met ons wil delen want ook ik hou wel van mooie voorbeelden van 3-rail collegae! :thumbup:

Re: Modelbaan getswoud fototest, herstel 1601
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud fototest, herstel 1601
henk,
1 wordt een beetje lastig, ondertussen 19 jaar dus ouders krijgen al geen kinderbijslag meer dus moet het zelf regelen (ik krijg nu wel zelf een toegift van duo :P )
2 die hoop is er stiekem al een paar jaar >:-D
ik zal eens kijken of ik mn dropbox weer aan de praat kan krijgen

steven,
dat valt opzich nog wel mee. zal er eens naar kijken.

marcel,
ik moest even nadenken wat je bedoelde maar volgens mij gaat het om de verdwenen photobucket foto's. ik baalde er ook goed van dat mijn foto's hier ineens niet meer zichtbaar waren, maar op de een of andere manier stonden ze wel zichtbaar in mijn photobucket account :? photobucket heeft destijds aangegeven dat er een storing is geweest en niemand daar opzich last van heeft gehad, op het moment dat ik wou gaan beginnen met het herstellen kreeg ik te horen dat photobucket er mee gaat stoppen en toen is photobucket er per direct uit gegaan. over gegaan naar tinypic, wat er dus nu ook mee stopt, maar gelukkig zijn die foto's nog wel zichtbaar. daarbij heb ik dus veel foto's nog terug gevonden dus ik kan mijn draadje herstellen, al is dat wel een behoorlijke klus maar ik ga het wel proberen want ik ben het met je eens dat het geen gezicht is dat er pagina's lang een zielig poesje staat.

daarbij maar even een poging 1 via google foto's.

ledprintje voor.....


...mijn 1601 welke defect is/was


front licht doet het weer


sluitlicht ook


de loc staat inmiddels weer op zijn wielen, wachtend tot de decoder terugkomt. dat is het laatste ontbrekende onderdeel, daarna kan deze machine eindelijk ook weer in dienst na bijna een jaar (!) stilstand.

zijn op deze manier de foto's voor iedereen zichtbaar? zelf kan ik ze namelijk wel zien. daarbij valt mij wel op dat de foto linkjes enorm lang zijn, dus zou zo'n verslag als de oliebollen express niet meer in 1 of 2 delen kunnen, maar zullen dat er veel meer worden omdat een bericht een maximaal aantal karakters heeft.
Re: Modelbaan getswoud fototest, herstel 1601
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Modelbaan getswoud fototest, herstel 1601
Ik zie de afbeeldingen gewoon. :thumbup:

Als de URL's zo lang worden kun je eens experimenteren met iets als https://tinyurl.com/ die de lange URL's omzet naar kleinere URL's. Nadeel: Als Tinyurl er mee stopt ben je je links weer kwijt. Maar een service als Tinyurl vergt veel minder server ruimte en dataverkeer dan afbeeldingen. Tinyurl bestaat dan ook al sinds 2002.
Re: Modelbaan getswoud fototest, herstel 1601
Vroeger kon link inkorten bij Google foto's zelf ook (toen het nog Picasa was).

Maar de foto's werken inderdaad. Ook als ik in private/incognito scherm kijken (zonder in te loggen bij Google). En zo te zien staan ze er na een paar uur nog. Dus is het helemaal goed gegaan.
Re: Modelbaan getswoud nieuwe zomer bouw update
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud nieuwe zomer bouw update
Hallo allemaal,

Het heeft een tijdje geduurd maar ik heb alle treinfoto's in google foto's georganiseerd in albums. Daarbij ben ik erachter gekomen hoe ik het beste de foto's kan delen vanuit google en hoe ik de foto's in formaat wat kan bijstellen. Ik wil zo min mogelijk gebruik gaan maken van de tinyurl pagina, gezien ik niet weet hoe groot of klein dat bedrijf is en of dat straks niet ook voor proberen gaat zorgen.

Genoeg gepraat, door met de foto's



van een paar stukjes styreen en lucifer houtjes heb ik twee trapgangen gemaakt.


ongeschildert tussen resultaat


en even proefpassen


hierna wat boor hak en sloop werk


om beide trapgangen passend te krijgen.


na schilderen, monteren en afwerken is dit dan het eindresultaat.


nu spoor 1 zo goed als af is werd het tijd om spoor 2 af te bouwen. opnieuw betegeld, trapgang gemonteerd, alvast de eerste lantaarnpaal geplaatst en aangesloten en de bovenleidings masten erin laten verzinken.


close up met een trein langs het perron, duidelijk is wel te zien dat perron 2 nog wat verder afgewerkt mag gaan worden


afwerking mast 1 in perron 2




tijd om wat volk te plakken


lekker druk. beide perrons zijn nog niet af. perron 1 moet nog heggen krijgen tussen de bloembakken. ook wil ik nog cta bak borden en wat overige stations decoratie willen plaatsen. perron 2 moet ook nog bloembakken en heggen krijgen. aan de beide uiteindes moet een stuk hek komen.

Als laatste heb ik nog even 2 leuke nieuwtjes.

allereerst kreeg ik enkele weken geleden het telefoontje dat mijn decoder weer terug was gekomen en dat die opgehaald kon worden. eindelijk kon ik mijn 1601 weer complementeren en weer in dienst stellen. de ledprintjes waren al gemaakt, ingezet en getest. alleen de decoder ontbrak nog. op de foto zien we wel hele felle verlichting. Dat was omdat de decoder hier nog niet geprogrammeerd was.


na programmeren ziet het er zo uit


en ook de sluitseinen branden netjes. De loc is eindelijk weer rijvaardig en zal binnenkort uitgebreid getest gaan worden.


als allerlaatste heb ik nog een kleine nieuwe aanwinst. namelijk een dg van artitec. dit karretje stond al een tijdje op het lijstje, zodat de historische museum goederentrein er nog leuker uit zou gaan zien. Bij terug naar toen lagen dit jaar deze karretjes voor een leuk prijsje en dus besloot ik er eentje mee te nemen.


in de trein ziet dat er dan ongeveer zo uit. ik ben er blij mee.

Dit was hem weer voor nu. Binnenkort weer meer.
Re: Modelbaan getswoud nieuwe zomer bouw update
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Modelbaan getswoud nieuwe zomer bouw update
Tis ff breken voor die perrontrappen, maar de Preisigers zullen je dankbaar zijn! Een stuk veiliger dan zomaar over t spoor lopen!
Je loc ziet er prima uit met die led-verlichting. Wat voir fabrikaat is dat, of is t eigen maaksel?
En steken de led's direct in de behuizing, of zitten er ook nog geleiders in?
Re: Modelbaan getswoud nieuwe zomer bouw update
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud nieuwe zomer bouw update
de preisigers zijn er zeker dankbaar voor. buiten dat het gevaarlijk is om door het spoor over te steken heb je ook een hele hoge opstap. perron 1 lag al vast gelijmt in de baan dus dat koste aardig wat moeite. perron 2 lag nog los. kwestie van aftekenen, weghalen, gaatje boren en uitzagen.

de ledprintjes in de 1600 zijn eigen fabrikaat. ik heb 2 mm torenleds gekocht welke zo in de behuizing gestoken kunnen worden. alleen het topledje moet wat verlengt worden omdat de neus ietwat schuin naar voren staat.

printje zagen. 2 weerstandjes op solderen. 1 voor de rode en 1 voor de gele leds


leds erop solderen, om de rode leds heb ik later nog een krimpkousje gedaan om lichtlekkage te voorkomen.


en dan steek je zo het hele printje in de kap.

de leds heb ik gekocht bij www.modelbouwled.nl. de weerstandjes had ik nog op voorraad.
Re: Modelbaan getswoud nieuwe zomer bouw update
Tim

Dat is weer een leuke update van jou kant, en ziet er allemaal weer heel erg netjes uit hoor  :thumbup: :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud nieuwe zomer bouw update
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud nieuwe zomer bouw update
Peter,
bedankt. En ik heb nog meer, lees de update hieronder maar eens ;)

Hallo allemaal,
Ik heb nog een serie foto's van de zomer werkzaamheden welke ik nog niet met jullie gedeeld had. Het is nog steeds een beetje proberen met google, gezien de lengte van de linkjes en het feit dat een bericht op dit forum maar een beperkt aantal karakters kan hebben. De update's zullen dus veelal wat kleiner worden maar ik ga wel proberen zoveel mogelijk foto's in 1 bericht te verwerken.

om te beginnen mocht de nieuwste aanwinst, loc 1103 op de pijnbank. Ik heb de loc een kleine update gegeven.




de loc heeft cabine verlichting gekregen. de standaard decoder die in deze loc zit heeft nog 2 lege uitgangen. aux 1 en aux 2, welke onder de functietoetsen F1 en F2 zitten. Onder F1 zit nu cab licht cab 1, en onder F2 cab licht cab 2.


omdat het gewoon mooi is even de complete blauwe stam op de foto. eigenlijk is de set net 1 rijtuig te lang voor mijn baantje.


de vam overslag heeft ook zijn vaste plekje gekregen. Na de laatste schilder werkzaamheden had ik hem vast gezet, zonder eraan te denken dat het mooier zou zijn om de tegels te voegen. daarbij wil ik de overslag nog voorzien van het VAM logo en wat vervuilen. vuilnis is niet schoon namelijk :P


dak erop, licht brand


vanaf de andere kant.


normaal gesproken ben ik niet zo van het weatheren. maar voor een industrie terrein vond ik het er allemaal toch te netjes uitzien. dus uiteindelijk toch maar besloten om wat wit krijt fijn te malen tot poeder en het hele industrie terrein een wat smeriger laagje te geven.


het eindresultaat

tijd voor het volgende stukje scenrey

een oud stukje spoor gefabriceerd


en ook deze geplaatst op de baan, samen met nog wat overige dwarsliggers en spoorstaven


en een randje grijs (nieuw) ballast gemaakt


het eindresultaat van de bouwhoek.




en als je dan toch bezig bent met ballasten. dan ook maar gelijk de kier tussen de sporen en het perron dicht plempen met ballast :P


ook dit project stond al een tijdje op het 'to do' lijstje. de brandweer wagen voorzien van zwaailichten. toen ik de leds voor de 1600 ging bestellen heb ik ook meteen 5 smd 0403 leds aan draad mee bestelt zodat ik deze dan in de brandweer auto kan bouwen. het printje wat links op de foto te zien is, is het printje waar de leds op aangesloten moeten worden om ze als zwaailicht te laten functioneren. ook deze is (als bouwpakket) gekocht bij modelbouwled.


led 1


led 2


van de zomer heb ik ook eens een keer mijn kast uitgemest en toen ook maar gelijk besloten om een paar goeie kisten te kopen voor alle treindoosjes. nadat de kisten netjes waren ingeruimd kwam ik zelfs nog doosjes te kort om de 3e kist te vullen. ik kan dus nog genoeg uitbreiden >:-D O:-D

dit waren de zomer bouw update's. maar niet getreurd. ik heb ook nog een aantal foto's van een kleine rijdag. en het is al bijna weer vakantie. dus binnenkort weer meer. :)
Re: Modelbaan getswoud nieuwe zomer bouw update
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Modelbaan getswoud nieuwe zomer bouw update
Zoals altijd met veel plezier naar je update en de daarbij behorende projecten gekeken Tim. :) :thumbup:
Leuke update ook de VAM terminal ziet er mooi uit net als je aangebrachte zwaailichten op de brandweerauto. :P
Ook de cabine verlichting is mooi gemaakt hier in Michelstadt branden de cabine verlichting ook van de locs die het hebben als de loc stil staat leuk gezicht vindt ik.
Er is inderdaad nog wat ruimte over in de opbergdozen maar kijk wel uit met het paas/kerstbrood dat dat niet te lang in de doos blijft leggen. ;) :D
Kom maar op met de volgende update ik zit er klaar voor. :)

Groet Michel
Re: Modelbaan getswoud nieuwe zomer bouw update
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Modelbaan getswoud nieuwe zomer bouw update
Dag Tim.

Weer heel wat kijk- en leesvoer in een drietal update's :thumbup:
Het lijkt wel of de nieuwe leesmap binnengekomen is ... :roll:
GetsWoud gaat er steeds beter uitzien!!! :cool:
Knap hoe dit allemaal op een dergelijk klein oppervlak plaatsvindt.

Groeten,

Erik.
Re: Modelbaan getswoud nieuwe zomer bouw update
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud nieuwe zomer bouw update
michel,
bedankt voor je complimenten.
cabine verlichting in locomotieven is zeker een leuke toevoeging. momenteel heb ik 3 loc's die cabine verlichting hebben. mijn 1601, 1103 en 2404. en zeker 's avonds geeft dat net iets meer sfeer als een locomotief stilstaat.
niet alleen is er wat ruimte over in de opbergdozen, links van de hoge kist is nog een heel groot gat, en ik had 2 van diezelfde kisten gekocht. ik heb dus nog een hele kist die gevuld kan worden met treindoosjes O:-D
dat doosje van het paas/kerstbrood ligt er al jaren, maar de oorspronkelijke inhoud is er gelukkig wel uit :P

erik,
bedankt.
zolang je het leuk vind om te lezen is het niet erg dat de nieuwe leesmap binnen is toch :P
ik heb wel veel kleine scene's op de baan, en zelf vind ik de baan ook steeds mooier en mooier worden. soms heeft het tijd nodig om te bedenken hoe en wat. scroll maar eens iets terug, die vam overslag was ook een hoofdpijn punt omdat die gewoon niet paste op zijn oorspronkelijke plek. waar ik voorheen een heel klein overslag hok had, staat nu de vam. waar voorheen de vam stond wil ik een grotere loods gaan bouwen waar mijn 4 stukgoederen karren in passen. een grote overslag loods dus.