Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Modelbaan getswoud zomer update 3

Gestart door marklintim vrijdag 01 november 2013, 18:43:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Modelbaan getswoud GSM 01 weer de baan op.
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud GSM 01 weer de baan op.
Bedankt Tony  :thumbup: :thumbup:

Hallo allemaal,
Het gaat weer iets beter met de GSM. Het stoomfestival komt er ook aan in de herfst vakantie en dan zit het rijseizoen er weer op. Eerder werd bekent gemaakt dat er aan de BR 89 werd geklust en dat die snel weer op de baan zou verschijnen. Helaas is uit nader onderzoek gebleken dat de 89 een volledige ketel en drijfwerk revisie nodig heeft en dat het nog wel kan duren voordat deze de baan op gaat. Daarom is er besloten om de werkzaamheden van de 01 op te pakken. En met resultaat. Maandag werd de lok gezien nog zonder tender en vandaag stond de lok alweer onder stoom. Na het water tanken werd er een proefrit gereden met wat goederenwagons en een keer met een passagiers trein. Toen reed de lok weer terug naar het GSM terrein. Na een laatste kleine inspectie werd de lok ingezet voor een trein met publiek en de lok zal morgen ook rijden. Hier een paar foto's.
Re: Modelbaan getswoud GSM 01 weer de baan op.
Tim,

Mooi hoor die stoom loc, mocht ik kiezen terug dan zal het alleen stoom en diesel worden. maar heb ook E locs waar ik geen afstand van en wil doen.
Re: Modelbaan getswoud GSM 01 weer de baan op.
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud GSM 01 weer de baan op.
Dat snap ik. In 2009-2011 reden bij mij stoomtreinen op de hoofdbaan. De lijn die nu de GSM lijn is was toen een goederentrein lijn. Nadat ik een 1600 en een motorpost had aangeschaft viel het doek voor stoom op de hoofdbaan en kwam op de buitenbaan elektrische tractie en op de binnenbaan dieseltractie. Omdat ik geen afstand kon doen van de stoomtreinen werd de goederenlijn een museumlijn zodat de stoomloc's toch konden blijven rijden en dat doen ze nu nog. Sinds 2010 rijd daar heel soms de BR89 van stichting tenderlocomotieven die al gauw werd uitgebreid met een 3029. In 2011 volgde daar de oorlogs 3029 aan toe. In 2012 kwam de 44 en veranderde de naam in Getswoudse Stoomtrein Maarschappij. In 2013 werd ook de 01 aan de kant gezet en kwam terecht bij de gsm. Toen is 1 3029 voorgoed uitgerangeerd en gaan dienen voor onderdelen en in 2015 is daar weer een BR81 aan de collectie toegevoegd. 6 loks in de gsm collectie dus.
Re: Modelbaan getswoud 2404 rijd digitaal. ms2 in getswoud.
Hallo allemaal,
Sinds een poosje heb ik een MS2 in huis. Ik kan nu met de 2400 digitaal rijden en ik ben er erg tevreden over. Er staat een ombouw van de motorpost in planning. Ik heb even een kort filmpje gemaakt voor jullie:

En Ton2001 nog bedankt hè.
Re: Modelbaan getswoud 2404 rijd digitaal. ms2 in getswoud.
Hey Tim,
ziet er leuk uit.
Nou snel de motorpost ombouwen dan kan je met 2 treinen tegelijk rijden. :P

Groeten,

Remco
Re: Modelbaan getswoud 2404 rijd digitaal. ms2 in getswoud.
Dankje, jij moet ook snel weer langs komen met 4 digitale loks :D
Re: Modelbaan getswoud gsm stoomparade en het verhaal van de BR44
hallo allemaal,
zoals we allemaal wel weten ondertussen bestaat de gsm 5 jaar. daarom heeft de gsm gister een soort stoom parade georganiseerd. al het materiaal werd naast en achter elkaar opgesteld in line up stand zodat de mensen die dat wilden foto's konden maken. verder is het alweer een hele poos geleden dat ik verslag heb gedaan hoe de stoomlocomotieven allemaal bij de gsm terrecht zijn gekomen dus vandaag weer een deel. deel 4. de BR44. hierna komt nog de 01 en als laatste de sinds dit jaar aan de collectie toegevoegde BR81. deze heeft de dummy 3029 vervangen. de foto's.

BR81, 3029 oorlog, BR01


BR44, BR89


in 1 rij in volgorde van in dienst stelling bij de gsm, BR89, 3029 oorlog, BR44, BR01, BR81.


officieel was de BR89 005 de eerste gsm lok, maar die is niet meer rijvaardig en word gebruikt als monument. kinderen kunnen hier op de lok klimmen en doen wat ze willen. er is dus voor vervanging gezorgt en dat is de BR89 028.

dan hebben we natuurlijk nog het verhaal van de BR44 als lok 4. huh lok 4? hij staat toch in de parade als lok 3, ja dat klopt, de 2e 3029 die de gsm heeft licht uit elkaar, vervanging was de 81. met de komst van de BR44 moest de naam natuurlijk veranderd worden want tja de BR44 is niet echt bepaald een tenderlocomotief. stichting tenderlocomotiefen werd veranderd naar Getswoudse Stoomtrein Maatschappij ofterwijl de GSM. De meeste denken dat de BR01 lok 4 was maar dat is niet zo. met de tenderlocomotiefen ging het niet goed en de stichting was duidelijk op zoek naar een grote (tender)locomotief. een tenderlocomotief werd het niet wat er werd ergens een BR44 gevonden. na wat onderhandelingen is de lok op eigen kracht naar Getswoud gekomen. Daar bleken nog een aantal mankementen aan de lok te zitten maar die waren met een week verholpen. De lok kon ingezet worden. de BR01 kon niet naar de GSM komen omdat die onmisbaar was in de sneltreindienst. tegenwoordig is daar een V200 en een 1600 voor beschikbaar.

jaja alweer een paar jaar geleden maar de eerste rit is een feit.


het tanken van water


vorig jaar in actie met een goederentrein op de open stoomtreindag.


en nog een keer met een goederentrein.


en ook nog een ritje met de personentrein op de open stoomtreindag.


de 3e editie van de open stoomtrein dagen komt er alweer aan, de BR44 word nog even schoongemaakt en opgefrist voor het aankomende festival in de herfst vakanatie.

dit was hem weer. van het weekend hopelijk nog verslag van de BR01 en volgende week komt dan het laatste deel. de BR81.
Re: Modelbaan getswoud gsm stoomparade en het verhaal van de BR44
Hey Tim,
Mooi verslag. ;)
Mooie foto's en erg mooie stoomlocomotieven. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Groeten,

Remco
Re: Modelbaan getswoud gsm stoomparade en het verhaal van de BR44
thanx remco, de BR01 vind ik steeds minder mooi worden. ga er maar eens goed naar kijken, de drijfstangen zitten vol roest en de voor wielen ook,(de 2 van 2'C'1) en het rode randje rond de ketel is bijna volledig grijs, het orginele schroefje zit er niet in maar dat terzijde, en de ketel zelf heeft beschadigingen. Het liefst zou ik hem weg doen en de marklin 01 147 of 01 150 nemen.
Re: Modelbaan getswoud gsm stoomparade en het verhaal van de BR44
"de drijfstangen zitten vol roest en de voor wielen ook" . Natuurlijke vervuiling zonder dat je er iets voor hoefde te doen. :)
Re: Modelbaan getswoud gsm stoomparade en het verhaal van de BR44
Johnny, de GSM doet er alles aan om vervuiling op stoomlocomotieven tegen te gaan. Bij de 01 is dat niet gelukt :(
Re: Modelbaan getswoud gsm stoomparade en het verhaal van de BR44
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud gsm stoomparade en het verhaal van de BR44

Mooi verslag weer, Tim  :thumbup:

Misschien eens tijd om wat stekkertjes en draadjes naast de rails met groen of zo te camoufleren, al heeft het wel zijn lekker ouderwetse charmes.

Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud gsm stoomparade en het verhaal van de BR44
Hey Tim,
Dat rood is niet z'n probleem dat zou ik ook nog wel voor je willen bijwerken zodat het er weer mooi uit ziet.
Dat roest kan je volgens mij bijna helemaal verwijderen door staalwol erover heen te halen dan gaat het rood er ook al maar dat zou je denk ik ook wel weer erop krijgen.

Groeten,

Remco
Re: Modelbaan getswoud gsm stoomparade en het verhaal van de BR44
Leuk verslag begeleid met mooie foto's. :thumbup: :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud gsm stoomparade en het verhaal van de BR44
Tony, bedankt weer. dat is wel de bedoeling, ik zat zelf meer aan een stapeltje bielzen of andere buizen te denken om dat dat stuk in aanbouw is, groen hoort daar dus niet echt thuis. maar het is bijna vakantie dus daar gaat aan gewerkt worden.
Remco, weet je dat heel zeker? het is een dun randje maar als je het wilt, erg graag.
Michel, bedankt voor je leuke reactie.
Re: Modelbaan getswoud gsm stoomparade en het verhaal van de BR44
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud gsm stoomparade en het verhaal van de BR44

Dat is dus die "of zo" van groen of zo, die ik schreef  :P
Kan inderdaad van alles zijn, maar daar ben jij meer dan creatief genoeg voor, Tim  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud gsm stoomparade en het verhaal van de BR44
sorry Tony, ik had niet goed gelezen. ik dacht dat er ook nog stond, met groenvoer of iets in die trand :oops: :oops: maar goed nogmaals bedankt voor deze 2e leuke reactie
Re: Modelbaan getswoud gsm stoomparade en het verhaal van de BR44
Ik zou niet aan de gang gaan met staalwol, volgens mij geeft dat hele lelijke krassen!
Ik zou de Roco railgum erbij pakken en voorzichtig de roest eraf proberen te gummen, misschien zijn er nog wat andere poetsmiddelen ook (zilverpoets?) om de roest weg te krijgen. Misschien zijn er forumleden met betere tips?
Re: Modelbaan getswoud gsm stoomparade en het verhaal van de BR44
Railgum werkt. Heb daarmee ook de handrailen van de 1600 schoongemaakt van roest.
Re: Modelbaan getswoud rookgenerator BR44 en BR01 schoongemaakt.
hallo allemaal,
laatst ging ik weer eens rijden met de BR44 en de BR01, in eerste instantie rookten ze niet goed, drupje rookvloeistof erin gedaan, wel iets beter maar niet zoals het geweest is. ik vond het een beetje dikkig. het zag er niet echt bepaald mooi uit, dus wat doe je dan, dan pak je het schoonmaak setje erbij. rookgenerator eruit, naalde eruit, het draadje door dat naaldje heen gehaald, oude rookvloeistof eruit gehaald, rookgenerator er weer in, naaldje er weer in, 6 drupjes vloeistof zoals aangegeven staat in de gebruiksaanwijzing, en rijden maar. het verschil is er, de loks roken weer zoals ze altijd hebben gedaan.
nou vroeg ik mij af of je dit eens in de zoveel tijd moet doen (net als het olieen van een lok) en hoe het kwam dat de rook een beetje aan de dikke kant was.
hier in ieder geval een foto nog van de BR44 na het schoonmaken van de rookgenerator:
Re: Modelbaan getswoud rookgenerator BR44 en BR01 schoongemaakt.
Jammer dat je geen foto plaatst van voor de schoonmaak
Re: Modelbaan getswoud rookgenerator BR44 en BR01 schoongemaakt.
ja johnny, sorry die was ik vergeten
Re: Modelbaan getswoud rookgenerator BR44 en BR01 schoongemaakt.
ik heb wel wat anders:

zo was het ongeveer voor het schoonmaken alleen dan nog iets erger (dikker)

zo is het nu. stuk beter.
Re: Modelbaan getswoud GSM open stoomtrein jubileum dagen.
hallo allemaal,
zondag, maandag, dinsdag zijn de open stoomtrein dagen bij de GSM. gister waren de voorbereidingen volop bezig. te gast zullen zijn de BR3029 van het industrie terrein, de BR24 van maarsburg en vandaag reed ook nog de 2404 even mee.
de BR24 van Maarsburg zal rond een uur of 2 arriveren in Getswoud. de oorlogs 3029 van de GSM is niet rijvaardig. er staan dus 6 stomers onder stoom. de BR01, BR44, BR89, BR81 van de gsm, de BR3029 van het industrie terrein, deze word niet veel meer gebruikt, is verouderd. misschien gaat deze ook eigendom worden van de GSM. en de BR24van Maarsburg. de eerste foto's zijn al binnen, er zullen er nog een aantal volgen vandaag.

vanochtend reed de BR44 met een goederentrein.


niet veel later kwam de eerste personentrein aan en kon het feest gaan beginnen.


ondertussen staat de BR89 even water te tanken


die foto is ook in het zwart wit geschoten


toen stond de volgende personentrein alweer klaar met de BR01.


fuuuuhuuut ding ding ding ding


op het gsm terrein staat de BR3029 oorlogs staat helemaal achter in, deze 3 dagen word daar niet aan gesleuteld.


en de ns 2404 met de GSM goederentrein.


onder stoom staande tender locomotieven


onder stoom staande tender locomotieven zwart-wit

dit was het voor nu. de komende dagen zullen er nog meer foto's volgen en ook een filmpje(s)
Re: Modelbaan getswoud GSM open stoomtrein jubileum dagen.
-Tim:
Weer top foto's,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud GSM open stoomtrein jubileum dagen.
leuke foto's van de GSM... Top

groet Winno
Re: Modelbaan getswoud GSM open stoomtrein jubileum dagen.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Modelbaan getswoud GSM open stoomtrein jubileum dagen.
Dag Tim.

Fijne foto's van de stoomparade, je hebt het mooi voor elkaar op de modelbaan! :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Modelbaan getswoud GSM open stoomtrein jubileum dagen.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud GSM open stoomtrein jubileum dagen.

Hoi Tim !

Mooie foto's weer  :thumbup:

Tip van Tony; een zwart kartonnetje vouwen en om de spoel van de BR 01 maakt hem veel mooier  ;)
Bij die kleine locjes zou je het rood in het machinistenhuis een likje zwarte verf kunnen geven en met een beetje geduld maak je er zo raampjes in. Malletje van papier knippen vooraf. Maar als je ze zo mooi vindt, vooral nix aan doen  O:-D

Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud GSM open stoomtrein jubileum dagen. deel 2
jorg, bedankt :thumbup:
winno, dank je wel. :thumbup:
erik, hartelijk bedankt voor je leuke reactie :thumbup:
tony, dank je. wat een goed idee. gaat aan gewerkt worden. tony zit vol met goeie ideeen, ik zie in de volgende update (hier onder :P ) wel of tony (of carl) nog meer ideeen hebben :D .

hallo allemaal,
hierbij deel 2 alweer.

de 1631 uit maarsburg is gearriveerd en staat bij de werkplaats te wachten tot hij weer een dienst kan gaan rijden.


naast de motorpost waarvan de ombouw geslaagt is.


de BR24 van de SSM is ondertussen ook aangekomen en staat al klaar om de personentrein te trekken.


line up: mp3020, 1631, 1145.


en nog een keer.


en nog een keer


en aan het einde van de dag stonden 4 stomers opgesteld bij het station, 1 nog voor de personentrein en de laatste stond op het gsm spoortje.
Re: Modelbaan getswoud GSM open stoomtrein jubileum dagen. deel 2
-Tim:
Is weer een prachtig schouwspel,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud GSM open stoomtrein jubileum dagen. deel 2
Erge leuk spektakel daar bij jou. Lekker hé, die herfstvakantie!?  :)  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

En nog effe een maart; bij reactie 624 staat een foto met aan je muur een plaatje van wat ventjes in oranje shirtjes. Die kan wel van de muur af. >:-D


Dirk-Jan
Re: Modelbaan getswoud GSM open stoomtrein jubileum dagen. deel 2
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud GSM open stoomtrein jubileum dagen. deel 2

Altijd als ik naar jouw foto's kijk, denk ik was ik maar weer jong  :P Tim  :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud GSM open stoomtrein jubileum dagen. deel 2
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Modelbaan getswoud GSM open stoomtrein jubileum dagen. deel 2
Vooral de zwart-wit foto's vind ik erg geslaagd  :thumbup: :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud GSM open stoomtrein jubileum dagen. deel 2
Mooie plaatjes vooral die foto met de line up van mp3020, 1631, 1145 is erg fraai. :thumbup: :thumbup:

Re: Modelbaan getswoud GSM open stoomtrein jubileum dagen. deel 2
jorg, bedankt :thumbup:
dirk jan, dank je, ja heerlijk. hahahaha dan kan ik daar weer trein posters plakken van de 6400/1600/1300, ddm1 etc etc :thumbup: :thumbup:
tony, dank je. jij had een tijd geleden ook een mooi stoom spektakel op je baan hoor ;)
bedankt hans :thumbup: volgens mij heb ik er nog een paar maar dat weet ik niet zeker. straks komt deel 3. het laatste deel.
michel. bedankt. ja dat zijn erg mooie treinen he. ;) :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud GSM open stoomtrein jubileum dagen. deel 3 + filmpje
hallo allemaal,
hier is deel 3. het laatste deel van de stoomtreindagen 2015. ook het laatste deel van de dagen met remco. er komen ook nog foto's van de dagen met remco in het grootspoor topic van mij (en van hem denk ik ook wel). dus als je wilt weten wat we allemaal nog meer hebben gedaan moet je dat even in de gaten houden. ;)

goed, de 1631 en de mp3020 staan te wachten bij de werkplaats op een volgende inzet. op de achtergrond komt de tractie 1145 en 2404 aan.


die vervolgens ook even bleef staan.


daarna volgde er een parade van alle digitale treinen.


NS mp 3020


NS 2404


NS 1145


NS 1631


die sloot de rij ;)


toen kwam de BR24 058 van de SSM er ook alweer aan.


3 stuks. de BR24 was aan het rangeren


en reed vervolgens de eerste trein. een goederentrein


nog een keer


de BR44 komt aan met de eerste bezoekers in de TEE rijtuigen. hierna werd deze trein weer overgenomen door V200/1600.


tijd voor de 1631 om maar weer eens een slag Maarsburg - Getswoud te rijden met de ICR's


na de goederentrein haalde de BR24 de GSM rijtuigen op...


...en daarmee ging de BR89 de eerste rit doen.


water tanken van de BR44 waarna de lok eenmalig werd ingezet voor een voetplaat rit.


heen


terug.


BR81 is aan het rangeren met de TEE's


daarachter stonden alle sleep tender locomotieven. van links naar recht (van onder naar boven). BR01, BR44, BR24


links de BR44 rechts de BR24.


nadat de 1631 weer terug was gekomen uit Maarsburg was het voor de 1145 tijd om een slagje naar Amsteldam te doen.


de BR3029 van de Getswoudse Industrieen reed ook nog een ritje.


daarna de BR01


BR81 klaar voor weer een voetplaatrit dat was de taak van deze lok.


tijdens het kopmaken verscheen de 1145 van slagje Amsteldam weer terug in Getswoud


toen moesten de stoomloks even ruimte maken voor de 1631 die met de TEE's uit Maarsburg terug kwam.

niet veel later waren alle stoomtrein ritten gereden en ging de BR24 weer terug naar haar standplaats in Maarsburg en de BR3029 weer terug naar het industrie terrein om daar weer aan het werk te gaan. de open stoomtrein jubileum dagen 2015 zijn erg geslaagd. volgende keer hoopt de GSM ook de BR3029 in oorlogs uitvoering weer op de baan te hebben. nu het weer rustig is kan daar weer aan gesleuteld gaan worden.

en hier is ook nog een filmpje:

veel kijkplezier. dit was hem weer. tot het volgende (bouw)verslag. er zijn namelijk wat kleine dingetjes gedaan dus er zit een klein bouwverslagje aan te komen.
Re: Modelbaan getswoud GSM open stoomtrein jubileum dagen. deel 3 + filmpje
-Tim:
Hier passeert weer een hoop knap materiaal, mooi weergegeven met plaatjes en beelden,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud GSM open stoomtrein jubileum dagen. deel 3 + filmpje
Mooi verslag weer, Tim!
Één opmerking:
daarachter stonden alle tender locomotieven. van links naar recht (van onder naar boven). BR01, BR44, BR24
Het is een beetje verwarrend, maar tenderlocomotieven hebben geen tender, je BR81 en BR89 dát zijn tenderlocomotieven! >:-D
Re: Modelbaan getswoud GSM open stoomtrein jubileum dagen. deel 3 + filmpje
Hans, klopt bedankt voor het melden. De locs die ik noemde (BR44,  01, 24) zijn sleeptender locomotieven. Niet goed opgelet. Ik zal het zo even bijwerken.
Jorg, hartelijk bedankt voor je toffe reactie.
Re: Modelbaan getswoud GSM open stoomtrein jubileum dagen. deel 3 + filmpje
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud GSM open stoomtrein jubileum dagen. deel 3 + filmpje

Mooie afsluiting van het jubileum, Tim  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Op naar het volgende en wie weet hoe Getswoud er dan uitziet !

Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud GSM open stoomtrein jubileum dagen. deel 3 + filmpje
Hey Tim,
Waren zeker leuke dagen. :thumbup:
Mooie foto's van de treinen.
Het spotten was ook zeker leuk. Op naar de volgende vakantie. :P

Groeten,

Remco
Re: Modelbaan getswoud GSM open stoomtrein jubileum dagen. deel 3 + filmpje
Mooie foto reportage van hele mooie loc's en wagons die bij mij ook niet zouden misstaan. :D
Op naar de volgende jubileum Tim. :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud GSM open stoomtrein jubileum dagen. deel 3 + filmpje
Tim,

Mooie baan heb je daar, en ook je locs en wagons zien er top uit.  :thumbup: :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud GSM open stoomtrein jubileum dagen. deel 3 + filmpje
Tony, dank je. Over vier jaar hebben we 10 jaar Getswoud. ik denk dat deze baan dat wel gaat halen maar inderdaad. wie weet hoe het er dan uitziet. (kuch volledig digitlaal met een grote ns collectie, helemaal met bovenleiding en CS2 kuch kuch :D )
Remco, ja inderdaad. de foto's heb ik nog niet op pc maar ik ga straks of morgen wel ff kijken of ik de grootspoorfoto's online kan zetten want dat was ook wel erg leuk.
Michel, dank je. het zijn zeker mooie loks. haha, maar volgens mij zag ik dat jij een BR01 olie (BR12) hebt? als je die naast mijn 01 zou zetten zou ik toch voor de andere gaan. de 01 olie dus.
Peter, bedankt. zeker mooi maar niet alles is van mij. de BR24, 1145 en de 1631 met ICR's had Remco meegenomen.
Re: Modelbaan getswoud GSM open stoomtrein jubileum dagen.
hallo allemaal,
na een tip van tony (zie citaat) ben ik eens aan het denken en een beetje knutselen gegaan. tip van tony:
Citaat van: Tony op zondag 18 oktober 2015, 16:23:56
Tip van Tony; een zwart kartonnetje vouwen en om de spoel van de BR 01 maakt hem veel mooier  ;)
Bij die kleine locjes zou je het rood in het machinistenhuis een likje zwarte verf kunnen geven en met een beetje geduld maak je er zo raampjes in. Malletje van papier knippen vooraf. Maar als je ze zo mooi vindt, vooral nix aan doen  O:-D
ik ben begonnen met het kartonnetje voor om de spoel van de BR01. plastic voor ramen heb ik nog en die ga ik er ook inmaken, nou het volgende, je ziet de spoel niet meer maar wel een stukje zwart karton. marklin heeft tegenwoordig interieur in stoomlocs, is er iemand die voor mij een plaatje heeft die ik kan printen waar alle hendeltjes, metertjes en de vuurkist op staan zodat ik dat kan opplakken op het kartonnetje van de BR01 en ook nog eentje kan plaatsen in de BR44? alvast bedankt, binnenkort komen er foto's en ik hoop dat er dus dan ook interieur in zit.

iemand?
dank u :D
Re: Modelbaan getswoud sint express 2015 komt eraan, voorbereidingen.
hallo allemaal,
morgen is het weer 5 december, ofterwijl pakjes avond. morgen gaat de GSM BR44 690 rijden met de plan E's naar Amsteldam. helaas is het niet mogelijk dat de BR44 helemaal naar Amsteldam rijd dus wordt er gereden naar het schakelstation. vanaf daar zal de 1314 met een plan E vanuit Amsteldam staan te wachten. dan zal de BR44 met materiaal wagen (reserve onderdelen, je weet nooit wat er gebeurd onderweg. extra water voorziening en een kabine voor de conducteur) zich naar het zijspoor begeven. zo wordt er ruimte gemaakt voor de intercity vanuit Maarsburg met nog meer sinterklaas gangers. Als de sinterklaas express dan weer is vertrokken zal de 2404 arriveren om aan de andere kant van de materiaal wagen te gaan koppelen om zo de BR 44 mee te nemen naar getswoud. (anders moet de lok een heel eind met nog een wagon ervoor achteruit rijden) daar lopen beide loks om en zal de 2404 de BR44 weer naar het spanningsstation brengen. dan gaat de BR44 weer op het zijspoor en zal de 2404 weer terug gaan. vervolgens zal laat in de avond de sinterklaas express met de 1220 terug keren en zal 1 plan E worden afgekoppeld die weer mee gaat naar Amsteldam, de overige 2 plan E's worden dan weer aan de materiaal wagen gekoppeld en de BR44 zal de trein vervolgens terug rijden.
vandaag zijn de plan E's gehaald en is de trein samengesteld. hiervan zijn door enkele spotters foto's van gemaakt die ik heb mogen ontvangen om hier te tonen ;) .

daar staat de lok, na het water nemen, klaar voor vertrek om de plan E's te halen.


daar gaat ie.


en een klein halfuurtje later wordt de lok gezien bij het spanningstation.


om vervolgens na ongeveer 40 minuten weer terug te zijn in Getswoud.


de lok kwam op spoor 1 aan.


en ging vervolgens rangeren naar spoor 2


daar moest de lok weer omlopen naar de andere kant


een V200 rangeerde de materiaal wagen naar spoor 2, daar moest de BR44 de wagon in de trein zetten.


vervolgens ziet de trein er dan zo uit


ondertussen werd er nog iets leuks gespot, 2404 + 3029 + 3 oostenrijkers + conducteurswagen


de trein moest stoppen voor een rood sein, waarschijnlijk was dit niet de bedoeling want de trein trok veel bekijks en het publiek ging vragen stellen aan de machinist, die wilde niet reageren, allemaal erg geheimzinnig. daarover later meer.
morgen eerst de sinterklaas express, als het een beetje mee zit zondag verslag daarover.
Re: Modelbaan getswoud sint express 2015 komt eraan, voorbereidingen.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud sint express 2015 komt eraan, voorbereidingen.

Benieuwd wat er uit het schoentje gehaald wordt, Tim  B)

Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud sint express 2015 komt eraan, voorbereidingen.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Modelbaan getswoud sint express 2015 komt eraan, voorbereidingen.
Dag Tim.

Poehee, da's een uitgebreid verslag van de gebeurtenissen rondom de doortocht van de Sint-express!
Leuk en sfeervol allemaal in beeld gebracht  :thumbup: Bedankt hiervoor, ik heb er zeer van genoten.
Is de aftocht van de Goedheiligman en zijn gevolg ook zo goed geregeld?

Groeten,

Erik.
Re: Modelbaan getswoud sint express 2015 komt eraan, voorbereidingen.
Mooi verslag Tim! Die Sintgangers boffen maar met zo'n speciale trein   :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud sint express 2015 komt eraan, voorbereidingen.
hallo tony,
vanavond is de rit, morgen verslag al het goed is.  :thumbup:
hallo erik,
dit waren slechts de voorbereidingen, maar het gaat een gezellige avond worden. de aftocht? hij gaat met de stoomtrein terug gebracht worden naar getswoud. vanaf daar moet hij weer vervoerd worden naar de stoomboot. met de stoomtrein word hij wel een aardig eindje op weg geholpen.
hallo frank,
dank je :thumbup: zeker boffen ze. het was niet eens een activiteit die op touw gezet was door de GSM, eigenlijk zou de 1600 (die kan schakelen tussen de spanning in de bovenleiding) de trein rijden. op aanvraag van de spoorwegen gaat de GSM toch maar deze rit rijden. en bij het schakelstation komt er dan een andere lok voor, geen stoomloc maar wel een museum lok.