hallo allemaal,
nu ik weer vakantie heb, kan ik weer gaan baan bouwen. ik had nog een aantal foto's liggen van de vorige keer en ik ben gisteren weer met het getswoud maarsburg amsteldam diorama bezig geweest. en ik heb nog heeeel groot nieuws, maar eerst maar even de bouw vorderingen
ondanks dat ik zo'n vermoeden heb dat de meeste van jullie gelijk doorscrollen naar het grote nieuws wil ik toch eerst de vorderingen laten zien.weten jullie nog dat ik deze foto postte??

foto
nou, ik ben met het linker huisje aan de slag gegaan, misschien geeft dit wat meer hints over dat hoekje

er wordt nog aan gewerkt dus ik zeg nog even niks

ook was ik bezig geweest met wildgras

links wildgras, rechts gemaaid gras.

dit was de laatste foto die ik postte over het GMA diorama......

.....dat ziet er inmiddels zo uit.
en dan nu, het moment waar jullie op zaten te wachten, het grote nieuws van getswoud... maar dan wel in een mooi verhalend verslag verwerkt

gisterenmiddag ging de 2404 opeens op pad, de lok ging helemaal naar duitsland toen, naar bad bentheim om precies te zijn, daar stond namelijk iets te wachten wat bestemd is/was voor getswoud. 4 uur later kwam de 2404 terug met iets heeeeel mooois aan de haak

2404 met aan de haak iets heel moois.
eindelijk is er na veel inspanning een BR 012 gevonden en gekocht door de gsm. de 012 081-6 (ofterwijl 01 1081) heeft heel lang bij de UEF in duitsland gestaan. daar is deze loc volledig gereviseerd en aangekocht door getswoud. na lang wachten, veel gedoe met de oude 01 kon de gsm gisteren de lang verwachte BR 012 aan haar verzameling toevoegen.

na aankomst werd de lok naar de werkplaats gedirigeerd alwaar de lok een grondige inspectie ondergin, drijfwerk, wielen, status van de ketel en noem maar op.
daarna werd de lok weer meegenomen door de 2404 richting maarsburg om daar in de keerlus gedraait te worden, vervolgens werd de lok weer mee terug genomen naar getswoud en gestalt op het spoor van de GSM

aangekomen op de eindbestemming, nu nog koud.

vanmorgen tussen 7 en 8 uur werd de GSM 81 004 die nog onder stoom stond opgetrommelt om te helpen met het opstoken van het oliegestookte racepaard. nadat de olie op een temperatuur van 50 graden celcius was gebracht werd er olie naar de branders gepompt om vervolgens ontstoken te worden.
na een uur of 4 bezig te zijn geweest met het opstoken van de lok ging de lok voor het eerst op eigen kracht rijden richting de waterkraan.

de lok wordt van water voorzien

daarna ging de lok de wagons ophalen voor zijn eerste echte rit.

nadat de mensen zijn ingestapt kan het gezelschap vertrekken.
de gsm is erg blij met deze lok en de lok is ook gelijk het paradepaardje van heel getswoud geworden.