Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Modelbaan getswoud zomer update 3

Gestart door marklintim vrijdag 01 november 2013, 18:43:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Modelbaan getswoud een nieuwe loc
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Modelbaan getswoud een nieuwe loc
Hoi Tim,

Mooie aanwinst en twee van deze loc,s misstaat toch helemaal niet, ik zou hem zeker niet wegdoen.

Veel plezier ermee mee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Modelbaan getswoud een nieuwe loc
-Tim:
Veel plezier en suc6 met de mooie nieuwe aanwinst,  :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud een nieuwe loc
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Modelbaan getswoud een nieuwe loc
Mooie aanwinst Tim.
En wat al gezegd is: 2 is toch geen probleem. Ik heb sinds kort ook een tweede erbij en mijn 1631 gaat ook niet weg omdat de 1714 binnen gereden is.
Re: Modelbaan getswoud een nieuwe loc
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud een nieuwe loc
frank (103),
ik vind het ook een mooie aankoop :P
michel,
dank je, ben er zeer blij mee.
stijn,
bedankt.
peter,
dank je. het is zeker een leuke combinatie.
jorg,
dank je, gaat goedkomen.
frank,
dank je. 2 is inderdaad niet echt een probleem, als ik alle reacties zo lees zou ik een misdaad plegen door de 1631 de deur uit te doen. het is niet dat ik slechts 1 loc van deze serie wil, en het is ook nog een twijfel geval. maar even ter toelichting:
vorig jaar heb ik mijn 3048 BR01 verkocht, dit was omdat ik de loc steeds minder mooi vond en intresse had in een oliegestookte 01.10 (de 012) en deze rijd nog altijd naar tevredenheid zijn rondjes. eigenlijk was het plan om dit nu ook te doen met de 1600 serie, ga maar eens goed naar mijn 1631 kijken, op het grijze dak zijn allemaal gele stippen te zien, er zitten krassen bij de cabine's en een kras door het logo. aan de onderste grijze rand komt er ook gele verf door en de metalen handgrepen zitten vol met roest. ook de toeter is meer rood/geel dan grijs. ik zou dan liever de 1631 weg doen en er dan nog eens de 1657 of 1855 erbij nemen.
overigens heb ik ook nog een 2200 voor de goederendienst op het wens lijstje staan en de grote stoere roco 1206 (blauw). maar zo zag ik ook dat het modeltrein zaak in de buurt een stoere oliegestookte 41'er in de aanbieding heeft die de gsm ook wel aan zijn collectie toe zou willen voegen voor hoofdlijn ritten.
Re: Modelbaan getswoud een nieuwe loc
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud een nieuwe loc

Mooie aanwinst, Tim  :thumbup:

Ik zou die andere loc ook gewoon houden en wat restaureren.
Als je hem in deze toestand verkoopt, zal dat ook de prijs (flink) drukken.

In het echie zien de loc's er trouwens ook niet allemaal puntgaaf uit.

Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud een nieuwe loc
Hoi Tim

Dat is een heel mooie aanwinst,  :thumbup: :thumbup:

Persoonlijk zal ik geen loc wegdoen hoor, zelf heb ik een loc aan mijn pa gegeven heb ik daar nu spijt van  :?

Mss kan je de loc beetje vuil maken wielen en zo, dan lekker in dienst laten rijden voor goederen.  :idea: :idea:
Re: Modelbaan getswoud een nieuwe loc
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud een nieuwe loc
tony,
dank je.
als ik hem in de verkoop zou doen hoef ik er niet de hoofdprijs voor. als iemand gelukkig wordt van de loc ben ik tevreden. maar ik denk er nog over na. en klopt, in het echt zijn ze vaak ook vuil maar ik ben niet echt bepaald konings in weatheren.
peter,
dank je.
tja, dat is balen. maar zoals ik ook al zei heb ik vorig jaar mijn oude 01 verkocht en daar heb ik nog steeds 0,0 spijt van omdat ik er een prachtige machine voor terug heb gekocht. en die ga ik zeker niet wegdoen.
ik kan het eens proberen met artitec weather poeders, dat is er dacht ik nog af te krijgen ook als het niet naar je zin is. maar welke plekken moeten dan vuil en wat zijn daar de realistische kleuren bij? iemand tips?
Re: Modelbaan getswoud een nieuwe loc
Tim

Je kan bv de onderkant beetje doen, wat bruin en zwart bv of roest kleur kan ook.

Je begint mss het best met zwart beginnen, dan wat bruin en roest overheen  :idea:

En gewoon beetje proberen en ik zeg altijd volg je gevoel  :)
Re: Modelbaan getswoud een nieuwe loc
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Modelbaan getswoud een nieuwe loc
De doos met daarop de sticker Amsterdam is origineel.
Anders moest Marklin veel te veel dozen maken
Re: Modelbaan getswoud een nieuwe loc
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud een nieuwe loc
peter,
ik heb nu een paar voorbeelden van een vuile 1600 gevonden. wat mij vooral opvalt zijn de neuzen, die zijn bruin. de draaistellen ook. en het dak en de roosters zijn lichter. denk dat dit het beste te doen is met bruine, zwarte en witte poeders??
baureihe 103,
snap ik, maar ik doelde op het nummer op de loc van de tekening, daar hadden ze ook wel een stikkertje met 1601 op mogen plakken :D
nee ik vind het best zo, de doos verdwijnt toch in de kast :P
Re: Modelbaan getswoud een nieuwe loc
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Modelbaan getswoud een nieuwe loc
 :roll: Tja, Tim, verkopen of niet verkopen, dat is de question.  :D
Ik snap het wel, bij verkoop van de 1631 heb je natuurlijk weer wat eurootjes die je dan weer kan investeren in een nieuwe lok.
Maar je kan inderdaad ook gaan proberen de lok te wheateren, tis gewoon een kwestie van een beetje uitproberen en oefenen.
En als je met poeders werkt kan je ze ook er weer afwassen als het resultaat je niet bevalt.
Rustig aan overdenken wat te doen, slaap er nog maar een nachtje extra over. O:-D

Dirk-Jan
Re: Modelbaan getswoud een nieuwe loc
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud een nieuwe loc
jij snapt het helemaal dirk jan.
zoals ik hierboven ook al zei staat er nog wel het een en ander op het wensenlijstje :D , maar ook het ombouwen van het huidige analoge materieel park naar digitaal is iets wat nog moet gebeuren. zo heb ik nog een V200, de 44'er en 81'er die omgebouwt gaan worden. mijn startset locjes en 3000 blijven wel analoog, de 3000 omdat daar net iets meer emotie in zit. een 89'er was mijn eerste rijdende locje en ooit heb ik van koos (gonbidatu) een nieuwe gehad omdat de mijne het niet meer deed en dat nogal zonde vond.
en het wordt wel iets meer dan een nachtje slapen, het zijn nachtjes slapen tot 8 juli, dan komt de baan weer volop in bedrijf.

binnenkort zomernieuws update van getswoud
Re: Modelbaan getswoud zomer nieuws
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud zomer nieuws
hallo allemaal,

er valt weer wat te beleven in getswoud, de zomer reiseizoen is ingegaan. volgens de kalender zou die eind volgende week pas ingaan, maar vanwege het warme weer, de drukte en het aantal toeristen is het zomerseizoen een week eerder ingegaan. dit betekent extra treinen, extra drukte, en extra ritjes van de gsm.

ook is vorige week de 1601 naar getswoud gesleept om daar technisch onderzocht te worden.

transsport 1601 naar getswoud.


de loc gaat hier naar een opstelspoor geduwt worden.


klaar voor technische controle
helaas bleek de loc atb eg te bezitten en daarmee kan de loc niet het hoofdnet op van getswoud aangezien getswoud gebruik maakt van atb ng. later bleek een van de twee motoren ook nog defect te zijn.
helaas raakte een dag later de 1631 ook defect waardoor ook deze aan de kant werd genomen en werd er een afspraak gemaakt bij nedtrain haarlem. afgelopen dinsdag zijn de 1631 en 1601 naar haarlem gesleept door de 6504.

het transport met sleeploc 6504 op kop


de 1601 daarachter


en achteraan de 1631. gisteren is de 1601, voorzien van een nieuwe motor en atb ng, op eigen kracht teruggekomen naar getswoud en is de loc gisteren officieel goed gekeurd. de 1601 mag blijven voor de reizigersdienst, wat er met de 1631 gaat gebeuren is nog onduidelijk.


Re: Modelbaan getswoud zomer nieuws
Tim

Het is weer een prachtig mooi verslag van jou kant, en met veel plezier lees ik dit ook.  :P  :thumbup: :thumbup:

Gewoon je loc bijhouden, en die kan je altijd wel ergens zetten of met poeders krijtjes beetje weatheren is maar een idee.  :)
Re: Modelbaan getswoud zomer nieuws
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud zomer nieuws

Mooi verhaal en goed in beeld gebracht, Tim  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud zomer nieuws
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Modelbaan getswoud zomer nieuws
Weer een mooi verhaal Tim en top verteld!  :thumbup:

Je doet jouw 1601 wel beter vertroetelen dan wat ze nu doen met de echte 1601? Toch?

Dit was op 6 juni 2016.

Vandaag langs gereden en hij staat er nog steeds, heel zielig te staan.....
Re: Modelbaan getswoud zomer nieuws
Hoi Tim,

Als de 1631 niet helemaal okselfris meer is begrijp ik best dat je denkt aan vervanging! Zo'n nieuwe Piko 2200 is natuurlijk niet verkeerd, maar ook een Roco 189 (ac uitvoering bij meneer Harlaar voor 119) zou op jouw baan niet misstaan. Of zelfs een (piko) ns highspeed 186...
Ik vrees alleen dat de 1631 niet veel oplevert, daar zijn er nogal veel van gemaakt. Dan is weatheren of bijwerken van de schade misschien ook een optie? Succes!
Re: Modelbaan getswoud zomer nieuws
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud zomer nieuws
peter,
dank je, fijn om te lezen.
tony,
bedankt.
frank (frenkievee),
dank je.
je bezorgt me een halfe hartverzaking frank, vreselijk dat deze prachtige loc er in de 1:1 wereld zo bij staat.
de miniatuur versie hier blijft zijn hele leven schoon.
frank(-103),
een 2200 staat zeker wel op het lijstje, maar ik denk dat ik maar ga afwachten welke varianten piko nog gaat brengen in H0, ik vind de geel grijze 2200 met hoog A erg mooi, maar ook een bruine met zwaailichten en demper vind ik wel gaaf (volgens mij zijn beide nog niet aangekondigt bij meneer piko). de 189 komt voorlopig zeker niet, ik vind het oudere spul nou net iets mooier. zo staan de roco 1206, elotrains 1501, piko hondekop en een BR 41 olie aardig hoog op het wensenlijstje.
maar vandaag is de kogel door de kerk gegaan. de oude NS 1631 mag blijven en gaat dus niet de verkoop in. de loc beland voorlopig in het goederenvervoer.
Re: Modelbaan getswoud zomer nieuws
Tim,
tof dat de vakantie zo goed begonnen is, lekker veel werk voor de boeg  :P  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud zomer nieuws
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Modelbaan getswoud zomer nieuws
Tim,
De 1:1 1601 staat al minstens 3 jaar op rangeerterrein Waalhaven in Rotterdam. Zie ook dit draadje, waarin de 1601 ook staat, bijna op het einde. Inmiddels is het een van de weinige 1600's, misschien wel de enige. De rest is afgevoerd.

Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 1
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 1
hallo allemaal,

inmiddels zitten we alweer bijna aan het einde van de vakantie (helaas :-( ), maar er is de afgelopen weken behoorlijk veel gewerkt aan de modelspoorbaan. we beginnen bij het begin (alweer 6 weken geleden). ik heb behoorlijk wat foto's verzamelt dus de update's zullen in meerdere delen verschijnen.

de 1601 is teruggekomen en rijd nu lekker zijn rondjes over de modelspoorbaan :)


werktrein wordt klaargezet


kraantrein en daarnaast nog 2 lage bak wagentjes en de werkwagen plan E


na 1 dag hard werken was dit het resultaat. portalen en draad verwijdert, dijk volledig weggegraven en de railzen worden vervangen.


de werktrein wordt weggerangeert, ondertussen maakt de motorpost zich gereed voor de nachtdienst.


dag 2, vroeg in de ochtend werd er alweer hard gewerkt.


het spoor wordt vervangen en de bovenleiding ertussenuit gehaald.


deel van de bovenleiding


railzen er weer in


laatste portaal verwijderen

de bovenleiding gaat opnieuw opgebouwt worden met overspanners (portaalmasten 7021 en dwarsverbinding 7017) bij het station, en in de bogen worden de rijdraden 7018 (buitenbocht) en 7278 (binnenbocht) gehangen. helaas had de plaatselijke treinenwinkel deze draden niet meer op voorraad en moet ik dit maar weer eens op een beurs gaan zoeken.

door naar het dorp

het centrum van het dorp is ook flink verbouwt


ik vind het veel mooier geworden dan dat het voorheen was :) :)


dwergsein geplaatst langs het spoor. achter staat nog een oud lichtsein, deze wil ik gaan vervangen voor een ns hoofdsein.


werktreinen


railpro 6504 langs het dwergsein


wat gras en ballast werk hersteld. links staat het oude seinhuis, staat op een monumentenlijst en mag niet gesloopt worden, rechts staat het grote en veel modernere seinhuis.


nog wat graswerk hersteld


links de koude 44'er die naar een nieuwe plek wordt gerangeerd, midden de V200 met werktrein en rechts de 012 die wat ballastingsproeven doet (roestrijden)


een stilstaande V200 met de kraantrein en een dampende 01.10


de brandweer kwam met de ladderwagen helpen voor het onderhoud aan een dubbel arm sein van de gsm


het station wordt ook verbouwt, hier komt het nieuwe spoor 1 te liggen


het ligt er veel mooier bij op deze manier.


zelf een stuk rijdraad gesoldeert. het ging om zo'n klein stukje dat zelfs de steekstukken te groot waren.


dus zelf maar op deze manier opgelost.


eerste stoepen er op


dat begint al wat te worden


het station staat zelf nu ook op een verhoging


perron 2A in aanbouw


perron 2B ligt ook klaar (GSM opstap perron)

dit was deel 1. ongeveer de eerste 2 weken heb ik nu bijgewerkt.
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 1
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 1
zozo, er wordt weer hard gewerkt in Getswoud :thumbup:! leuk om te zien, je hebt je niet verveeld in de vakantie denk ik ;).
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 1
Je bent weer lekker bezig geweest  :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 1
Schitterend Tim! Wat een bedrijvigheid in de vakantie seg!
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 1
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 1
hans,
zeker wordt er hard gewerkt in getswoud. er is nog veel meer gebeurt maar ik wilde het een beetje overzichtelijk houden en niet alles in 1 keer (ruim 120 foto's :D ) online zetten.
nero,
zekers.
stijn,
dank je. vakantie is altijd topdrukte hier.
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 2
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 2
hallo allemaal,
hier deel 2 alweer. tussen deel 1 en deel 2 zit 2 weken vakantie in zweden.

goed, na thuiskomst werd er eerst weer eens gereden voordat er verder gebouwt werd. er werd onder anderen flink gestoomt. de 012 deed weer de ballastingsproeven op het hoofdspoor en de 44'er reed met de museumtrein. niet lang hierna raakte de 44'er ernstig defect. aan 1 zijde braken de kopelstangen en 1 wiel raakte daardoor los, een ander wiel kwam krom op zn as te staan.


doorkomst posttrein


doorkomst VAM


met een luide brul werd de V200 weer gestart, de werkzaamheden gaan weer beginnen.


V200 rangeert wat terwijl de 2404 met de VAM langs komt denderen


hekje geplaatst aan het einde van het perron


andere kant ook


voet gemaakt voor de VAM overslag, eventjes passen


en nog een stukje hek geplaatst bij het centrum. er komt nog een stukje hek tussen het centrum en het stuk hek wat er al staat om het industrie terrein afgesloten te maken, mensen mogen er niet zomaar via deze kant op komen.


ik heb me 1631 ook een beetje onderhanden genomen. de draaistellen en de roosters een beetje geweatherd.


zie het verschil


een derde stomer onder stoom dit hoogseizoen. ditmaal de 81'er. de 012 is nog altijd ingehuurd door de railwerkers.


's ochtends werd er nog gereden met de goederentrein. dit is voor de spotters. de goederentrein rijd een aantal slagen tussen 7 en 10. na 10 uur worden er reizigers vervoert.


2 dagen later, een 4e stomer dit hoogseizoen. dit maal de 89'er met de goederentrein in de ochten


toen werd het tijd om eens wat boodschappen te doen, plastic, stootblok, potjes verf, zakje ballast en wat AC assen voor onder roco wagons en de artitec gtu.


en de mooiste van allemaal, 2 maal plan D rijtuigen. de rechter scheelt iets van de linker. er wordt nu nog gezocht naar een 1e klas en een 2e klas rijtuig gelijk aan de linker plan D.


bij gebrek aan de roco 1206 die er erg mooi voor zou staan en hopelijk over niet al te lange tijd aan de collectie toegevoegd kan worden, werd de eer gegeven aan de 6504 om de eerste proefrondjes te rijden met de rijtuigen.


aan het spoor van de gsm is ook nog flink gewerkt, er ligt nu een kleine parkeerplaats voor 3 a 4 auto's en vrijwilligers kunnen nu makkelijker over bij.


hier worden de tegels gelegt.


na een dag hard werken word het museumspul weer tijdelijk gestald op het museumspoor. de tender van de 44'er is ontkoppeld. de 44'er is weg voor reparatie en de tender krijgt in de tussentijd een vers verflaagje.


een dag later, de werkzaamheden zijn nu al volledig afgeront hier.


klein overzicht


ook zijn er weer portalen geplaatst. deze keer komen ze recht tegenover elkaar te staan.

dit was hem weer voor nu. morgen deel 3 en dan zijn jullie bij tot vandaag ;) :D
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 2
Mooie update Tim! Heb met plezier alles doorgelezen. Het ziet er weer goed uit.
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 2
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 2

Heerlijk om te zien en te lezen, hoe je met je baan bezig bent, Tim  :thumbup:

Mooi creatief met groen bezig geweest ook  :P

Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 2
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 2
martijn,
dank je. ben er zelf ook zeer tevreden mee. de baan wordt mooier dan die ooit was :) :) :)
tony,
mooi.
dank je. ik doe mijn best. ;)
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 3
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 3
hallo allemaal,
we gaan weer even verder met deel 3.

nadat de railzen weer waren los geweest om portalen te plaatsen moest er weer proefgereden worden. hier komt mp 3020 langs


kiekeboe V200060


railpro 6504 rangeert met wat wagons op het industrie terrein.


aankoppelen en uithalen voor vertrek naar de hoofdbaan.


voor de brandweerkazerne is er nog een wand gemaakt. maar dat project laat ik deze vakantie een beetje rusten. als ik eens een weekend weinig of geen huiswerk heb kan ik daar dan aan verder. dat geeft namelijk niet zo'n rommel ;)


zo ziet dat er nu uit.


nog een hok geknutseld. naast de hoofdingang komen 2 deuren, de meterkast en een klein opslag hok. de wand die naar de lens toestaat komen ook deuren in, voor de wc's.


ruim 2 weken later kwam de 1631 een pakketje afleveren


loc 44 690 is na reperatie weer teruggekeerd naar getswoud.


railpro 6504 rangeert de loc naar spoor 3 waar de 44'er een dag later werd herenigt met haar tender


koppelwagons weer tegen elkaar, die kunnen weer weg


na alle proeven was het nu de beurt aan de 012 om met de museumtrein te rijden


012 tankt water terwijl de motorpost tot stilstand komt voor een rood sein langs spoor 1


en dat gaf nog een leuke kleine line-up


het dieseltankstation is verplaatst naar het industrie terrein. zo wordt het hoofddspoor niet geblokkeert als er een dieseltje getankt moet worden


hier wordt het een en ander uitgemeten en de portalen tegenover elkaar gezet. nu weet ik precies wat en hoeveel ik nog nodig heb aan draden en portalen.


tijdelijk stootblok geplaatst. deze moet nog vervangen worden voor een oude m-rail stootblok (zoals de rechter) zonder lantaarn.


als laatste heb ik een foto van een treintje die nog nooit op de foto is vastgelegt. railpro 6504 komt aan met de bevoorrading voor de gsm. kolen en een wagon met opstook hout.

als laatste van deze 3 delige update kan ik jullie ook nog vertellen dat er vrijdag zaterdag en zondag nog een evenement gaat plaats vinden in getswoud. summerpop. een driedaags evenement waarbij het centrumplein wordt omgebouwt tot popfestival terrein. er zullen verschillende platen van onder anderen feestdjruud, showtek, r3hab en jebroer gedraait worden en vele hits van 2017. voor auto's is geen plaats, je komt alleen naar binnen als je met de trein reist. kaartjes zijn ook inclusief treinkaartjes. voor dit evenement zal een pendeltrein worden ingezet die elke 30 minuten een slagje rijd. de pendeltrein zal de 012 aan de ene kant en de V200 056 aan de andere kant met wat wagons ertussen zijn. hier hebben ze er zin in.
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 3
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 3

Je hebt nog aardig wat knutsel- en afwerk projectjes in het verschiet, Tim  ;)
( Zeker je groene loods... )

Ben benieuwd naar je evenement  :P

Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 3
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 3
Hoi Tim,
Leuke verslagen van een hoop activiteiten weer! Helemaal top beschreven.
En ik ben net als Tony benieuwd naar het evenement.
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 3
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 3
Tim,

De foto sessies 1,2,3 zijn een plezier om naar te kijken. :)
lekker veel activiteiten daar in Getswoud. :thumbup:
De voet voor de VAM overslag ziet er goed uit en heb je mooi gemaakt. :thumbup:
Net als Tony en Frank ben ik ook benieuwd naar het evenement wat er gaat plaats vinden.
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 3
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 3
tony,
inderdaad, ik hoef me niet te vervelen. maar de lijst wordt al kleiner.
en wat is er met de groene loods? ik neem aan dat je daarmee dat overslag pand op het industrie terrein bedoelt.
na het evenement zal er een uitgebreid fotoverslag online komen.

frank,
dank je, vakantie is topdrukte hier.
nog even gedult, vrijdag gaat het evenement van start.

michel,
dank je. leuk om te horen dat je er met plezier naar kijkt.
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 3
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 3

Die loods zou je nog wel wat mooier mogen afwerken, Tim  O:-D
( vooral de randen bij de opening )

Grtz Tony
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 3
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 3
tony,
tja, het zou wel iets netter kunnen inderdaad. ik zal er nog eens naar gaan kijken. maar nu wil ik eerst het station en de bovenleiding weer tiptop in orde hebben ;)
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 4
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 4
hallo allemaal,
de laatste paar dagen van de vakantie heb ik niet stilgezeten. ik heb nog aardig wat dingetjes aan materieel en baan gedaan. ook heeft er nog een evenement plaats gevonden het laatste weekend van de vakantie.

allereerst maar eens een nieuwe overzichtsfoto van de baan.


alle tegels van perron 1 gelegt. nu moet het perron nog verder aangekleed worden.


vanaf het spoor genomen. vooraan het nieuwe seintje, links de 012 en rechts de V200 060 met TEE trein langs het nieuwe spoor 1 perron


de  motorpost heeft weer op de werktafel gelegen. alle draden zijn los gehaald en veel netter ingelegt. een hele verbetering. ook zijn de draden van de ledverlichting nu onzichtbaar weggewerkt.


de verlichting in de motorpost nog een stuk gedimt, vooral in de nacht was het eigenlijk gewoon een rijdende lichtvlek. nu is het vele malen beter.


ook de 012 heeft weer op de werktafel gelegen. allereerst om eens te kijken hoe de loc zou rijden met andere boutjes bij de motor. er schenen namelijk te lange boutjes in te zitten. de boutjes die er eerst inzaten waren inderdaad een stukje langer en blijkbaar heeft de lengte van de bout gevolgen voor de rij-eigenschappen, want met de boutjes die er nu inzitten rijd de loc een stuk mooier. overigens werd er ook een aux2 kabel aangelegt, dit omdat er toch drijfwerkverlichting ingebouwt gaat worden (de klus momenteel). met een forumlid heb ik contact gehad en die vertelde mij dat de 602801 print er met een klein beetje aanpassing in kon.


ook heb ik een poging gedaan om een plan D van een sleper te voorzien voor interieur verlichting.


helaas wordt het rijtuig door de sleper tever opgelicht in wissels waardoor het rijtuig buiten de rails komt te liggen. nu vraag ik mij af, hoe hebben anderen met plan D rijtuigen de wagons van een sleper voorzien? of halen jullie de stroom voor interieurverlichting bij de loc vandaan?

voor nu heb ik nog een aantal sfeerplaatjes, binnenkort komt het verslag van het evenement online (+filmpje)


dubbeltractie 012 + V200


vanaf de achterkant.


line up motorpost 3020 en ns 1601


2'C'1 loopwerk in profiel


frontjes...


...en kontjes :D


de 012 tijdens het aanvullen van de olievoorraad in de tender


een goed dampende stomer langs spoor 1


dit jaar is tot nu toe een erg slecht jaar geweest voor deze machtige machine, tot nu toe een 0 km aan excursies en hoofdlijnritten met passagiers. hopelijk mag de loc binnenkort weereens de hoofdbaan op en een flink stuk door het land tuffen, op snelheid, waar de machine voor gebouwt is :) :)

dit was hem voor nu. binnenkort het verslag van het evenement + bezoek uit maarsburg + filmpje('s)
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 4
Tim

Weer een heel mooi verslag en schitterende foto's van je locs en baan.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 4
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 4
Leuk verslag Tim!
Mooie foto's heb je gemaakt van je baan en je materieel.  :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 4
weer een mooi verslag Tim!
Ik heb het vermoeden dat we de 012 binnenkort wel aan het werk gaan zien!  ;)
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 4
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 4
Ik ben weer helemaal bij Tim  :)

Je zou eens kunnen proberen om de kunststof zijkanten van de sleper af te halen, ik weet dat er bij mijn eigen rijtuigen ook een sleper zit.
Helaas kan ik voorlopig niet bij mijn rollend materiaal anders had ik even gekeken voor je.


Mvg,

Peter Degeluidsman   
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 4
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 4
peter(ke33),
dank je.
frank,
bedankt.
stijn,
dank je.
er staat (helaas) niks in de planning. de komende tijd worden door vrijwilligers van de gsm de lampen en kabels aan de kant van het drijfwerk gemonteerd en werkend gemaakt. zeker de komende weken staat deze machine (net als 3 andere GSM'ers) koud langs de baan. de eerste keer wanneer de loc vermoedelijk onder stoom staat is op 22 oktober, tijdens de GSM stoomtreindagen
peter(degeluidsman),
ik zal eens kijken, sowiso moet ik een nieuwe sleper hebben omdat 1 koperen lipje is gescheurt en de sleper kapot is.
ik weet niet hoe lang voorlopig is bij jouw, maar voorlopig (tot de herfstvakantie, 22 oktober) ligt het bij mij ook in de kast. ;)
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 4
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 4
Tim,
Wederom met veel plezier naar je update gekeken.
Mooi materiaal heb je rond rijden. :thumbup:
Knap gedaan de verlichting in de motorpost wagon.  :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 4
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 4
michel,
fijn dat je het met plezier hebt gezien.
dank je.
zo heel moeilijk was die verlichting niet, stuk ledstrip in de kap, draadjes eraan en klaar. lastiger vond ik zelf het bouwen van het interieur.
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 4
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 4
Hoi Tim,

Voordat hier het rollend materiaal weer uit de dozen komt ben ik zeker nog een paar maanden verder, en dan is het puur bedoeld om het nieuwe schaduwstation te testen.
Daarna gaat het weer in dozen zodat er een begin gemaakt kan worden met de bovenbaan.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 4
-Tim:
Mooie platen weer die je ons toont, en die motorwagen is mooi omgebouwd me zeer strakke bedrading er in,  :thumbup:
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 4
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 4
peter,
oke, snap ik. jammer voor mij, maar er zullen vast ook nog wel andere forumleden zijn die onder een plan D een sleper hebben zitten ;)
jorg,
dank je.
de motorpost was al omgebouwt. de mp was ooit mijn eerste ombouwsel, nu een jaar later heb ik er nog 2 omgebouwt en iets meer ervaring opgedaan, ook hier op het forum verslagen gelezen e.d. en vond toch dat de motorpost wel een stuk netter kon. en dat is inderdaad keurig gelukt, ben er zelf erg tevreden mee. het enigste wat er ooit misschien nog eens in zou moeten zijn van die kleine stekkertjes voor aux3 en aux4 en de plus draad die door naar de kap gaan zodat de kap compleet los kan.
maar nu gaat eerst de 012 voor, na de drijfwerkverlichting heb ik de smaak aardig te pakken en ben momenteel met cabine licht aan het prutsen. :) :)
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 4
Lid sinds: 2014

NS - Tijdperk V & VI

offline
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 4
Hele leuke fotoserie Tim!

Maar wat zag ik nu? Rijdt je digitaal?  :O
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 4
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 4
Wouter,
Dank je.
Ik rijd half digitaal. Deze maand heb ik alweer 2 jaar een ms2 in huis. In de roco 2400 zat al een decoder en ooit eens voor een zacht prijsje een ms kunnen kopen, daarna was ik verkocht aan de wonderenwereld van het digitale tijdperk. Ik heb momenteel 6 digitale loc's, dat zijn de 1601 (met 6080 decoder maar die is volgens mij nu echt helemaal kapot), 2404, railpro 6504. En dan de zelfomgebouwde motorpost, V200 en 012
Re: Modelbaan getswoud vakantie update deel 5 bezoek uit maarsburg
hallo allemaal,
van vrijdag 1 september tot en met zondag 3 september had getswoud voor het eerst een muziekevenement onder de naam summerpop georganiseerd. het is nog een opkomend evenement en er hebben dus ook nog niet echt grote, bekende dj's staan draaien. het waren zeer geslaagde dagen. getswoud had voor dit evenement speciaal een pendeltrein bestaande uit de V200 056 + DSG + 2 maal plan D + BR 012 081-6. op zaterdag 2 september werd getswoud nog vereerd met een bezoekje uit maarsburg. maarsburg kwam aanzetten met een loctrein bestaande uit twee motorposten, de cargo 3030 en de bruine 3001.
allereerst maar eens een flimpje.

een drietal motorposten in en rond getswoud


links de pendeltrein van het summerpop festival, rechts de TEE sneltrein vanuit Berlijn.


de achterkant van de pendeltrein en links de TEE sneltrein die weer doorgaat naar het eindpunt, Amsterdam.


met de 3030 op kop kwam de loctrein aan in Getswoud. de loc's reden samen naar Getswoud opstel, de 3001 kon daar de post uit maarsburg lossen en de 3030 ging als losse loc richting de GSM om wat onderdelen te lossen


de 3001 samen met de 3020 langs het postperron


de 3020 met bouwlamp verlichting in de wagen


vertrek van de bruine 3001 richting getswoud centraal


van oud naar nieuwe kleurstelling, bruin, geel/rood, cargo rood. motorposttrein


de 3030 sloot netjes de rij. na een middagje zo gestaan te hebben werd het tijd om spoor 1 weer vrij te geven.


maar daarvoor kwam de pendeltrein er nog even naast staan die de bezoekers langzaam weer terugbracht naar station om weer richting huis te gaan.


met de gave V200 056 aan de achterkant

goed, enkele uren later lopen we al tegen midder nacht. het terrein is al aardig leeggestroomt. de 012 en V200 hebben nachrust nodig, de pendeltrein is aan de kant gezet en het normale avond spoorverkeer is weer opgepakt. ook werd het tijd voor de motorposten om huiswaarts te gaan. maar om de dag nog goed af te sluiten reed de 012 nog 1 rit. 1 rit met maar liefst 4 rijtuigen.

motorpost 3001 staat nog langs spoor 1 en zal zo weer gekoppeld worden aan de 3030 om af te zakken richting maarsburg. links wordt de 012 klaar gezet voor vertrek


daar staat de complete trein. klaar voor vertrek, een slagje amsterdam cs en terug. 130 km/h over de hoofdbaan op de kracht van stoom.


vanuit de lucht genomen. blijft een plaatje. de GSM hoopt deze intercity, na de werkzaamheden aan de loc, in te kunnen zetten en een excursie maarsburg te kunnen organiseren. de 012 staat momenteel voor onbepaalde tijd buiten dienst. het is helaas nog niet duidelijk wanneer deze machtige oliestoker weer op de baan te bewonderen is.


en op getswoud opstel langs het postperron werden de 3030 en 3001 weer gecombineert. vervolgens haalde de 3030 uit naar getswoud noord, daar werd kop gemaakt en via de overloop boogwissel naar spoor 2 gereden om zo weer richting maarsburg te gaan.


als laatste heb ik nog een filmpje geknutseld. daarin heb ik verschillende locomotief geluiden toegevoegd en enkele muziek fragmenten van summerpop zijn duidelijk te horen. helaas lukte het mij niet om in moviemaker 2 geluidsfragmenten over elkaar te knutselen maar ik heb er geprobeert wat leuks van te maken. veel kijkplezier.

zo, dit was het voor de zomervakantie. nu is het aftellen geblazen tot de GSM stoomdagen 2017. hoe en wat zal de komende weken allemaal bekend gemaakt gaan worden. ook het rijdende materiaal wordt de komende weken bekend gemaakt.