Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Grasmaster

Gestart door timmerick zondag 22 september 2013, 21:23:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Grasmaster
Lid sinds: 2009

offline
Grasmaster
Ok. De NOCH 2.0 Grasmaster gekocht daar de resultaten met de omgebouwde theezeef niet geheel bevredigend waren. Maar wat blijkt nu met gras van ca. 6mm op schuine vlakken, zeg 45 graden, het gras niet rechtop in het gelijmde deel komt te staan,. maar bijna horizontaal. Geen gezicht toch. Wie heeft een oplossing of opmerking over wat er fout gaat? Ik gebruik ruim, ietwat verdunde, lijm en schud vlak boven het oppervlak. Bedankt alvast.
Re: Grasmaster
Lid sinds: 2009

offline
Re: Grasmaster
Bedankt, morgen maar zo'n fles halen. Kijken of dat wat is. Groet Rick
Re: Grasmaster
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Grasmaster
Bertus dat is een goede mogelijkheid. Ik gebruik altijd een lege shampoo fles schudden en je blaast de statisch geworden vezels op de natte houtlijm. Alleen heb ik dit nog niet met wildgras geprobeerd waar de vezels langer van zijn.

Inmiddels de befaamde theezeef/vliegenvanger omgebouwd maar nog geen ervaring mee.

Groet, Ronald
Re: Grasmaster
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Grasmaster
Alle grassprieten staan in het eggie ook niet altijd allemaal rechtop. Zeker de lange grashalmen willen nog weleens wat gaan hangen.
Re: Grasmaster
Lid sinds: 2010

offline
Re: Grasmaster
Goede middag Bertus,

Ik denk dat het een kwestie van goed oefenen is, ik heb tijdens de Marklin dagen nog staan te kijken bij een demo van Noch en daar stonden ze wel degelijk rechtop. Ik heb zelf de Flockstar van Heki en daar lukt het ook goed mee.

Groeten Martin
Re: Grasmaster
willem twee
gast

Re: Grasmaster
Op Eurospoor in de grote demostand van Team Mitropa hebben we een aantal van deze grasmasters om demo's mee te doen. Kom anders gerust langs en stel je vragen aldaar.
Re: Grasmaster
cjmans
gast

Re: Grasmaster
Meng je wel genoeg water door je hout lijm dit zorgt voor een beter statiche elektrische geleiding