Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Achtergrond plakken

Gestart door Toelis woensdag 30 oktober 2013, 19:27:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Achtergrond plakken
Toelis
gast

Achtergrond plakken
Ik heb in ons buitengebied een mooie foto gemaakt van de horizon. Ik heb deze 2x af laten drukken op het formaat 1.20 x 0.40 en wil deze dan tegen elkaar op een plaat lijmen en als achtergrond gebruiken.
Ik lees op dit forum dat daar een MDF plaat van 6 mm. voor gebruikt is. Ik lees ook dat er verschillende soorten lijm gebruikt zijn.

Ik wil behangplaksel gebruiken. Heeft iemand daar (goede) ervaringen mee ?
Re: Achtergrond plakken
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Achtergrond plakken
Hallo Toelis,

ik heb zelf behangplaksel gebruikt op vooraf op maat gemaakte gipsplaten dit met een zelfgedrukte achtergrond op een goedkope thuisprinter, de gipsplaat ingesmeerd en het papier erop geplakt, wel goed laten indrogen. Helaas op 1 plek zijn bij mij de kleuren iets doorgelopen omdat de lijm nog iets te nat was.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Achtergrond plakken
Lid sinds: 2006

offline
Re: Achtergrond plakken
Niet doen met behangselpap. Heb ik ook gedaan maar je krijgt blaasjes. Ik heb de beste ervaring met dubbelzijdige tapijtkleefband van tesa. Geen bobbels en komt ook niet los.

Guy
Re: Achtergrond plakken
Het lijkt me dat als je die stevig aandrukt dat je dan precies ziet waar de tape zit...
Lijmen lijkt me nog steeds het beste, al zou ik niet weten welke lijm het beste gebruikt zou kunnen worden.
Re: Achtergrond plakken
Lid sinds: 2006

offline
Re: Achtergrond plakken
Voor alle duidelijkheid : je moet de tape VOLLEDIG aanbrengen op achterkant, dus niet enkel de randen. En uiteraard de tapestroken tegen elkaar leggen (zeker niet op en ook met geen spleet ertussen).

Guy
Re: Achtergrond plakken
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Achtergrond plakken
Ik heb achtergronden van peard, en die kun je het beste plakken met spuitlijm voor foto's e.d.

http://www.bison.nl/nl-nl/producten/646-speciale-lijmen/product/544-lijmspray/
(gewoon te krijgen bij de betere dhz-zaak)


Roy
Re: Achtergrond plakken
roesteng
gast

Re: Achtergrond plakken
Ik heb een opstaande rand van 22cm gemaakt van 8mm MDF.
Dit 2x bewerkt met MDF verf van de Gamma.
En toen geplakt met behangselpap en dit zit er strak op.
gr Gerard
Re: Achtergrond plakken
ik heb een achter grons van lemax gebruikt, is een dikker karton.
geplakt met houtlijm op een 6mm multiplex plaat.
zie: <<<KLIKKIE>>>
zit nu bijna 1 jaar muurvast.

groet Winno