Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Fleischmann plan V voor Marklin

Gestart door G68 maandag 28 oktober 2013, 20:20:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Fleischmann plan V voor Marklin
Hallo allemaal,

Ik wil erg graag een plan V hondekop op mijn digitale Marklin baan.  Ik moet uiteraard de versie digitaal voor Marklin (met sleper) hebben. En dan de gele versie. Deze worden niet/ niet meer geproduceerd.

Kan iemand mij meer vertellen hierover. Zijn er (zoals de sprinter) speciale series die vanaf fabriek al voor Marklin zijn gebouwd?  Of is het allemaal 2-rail Fleischmann vanaf fabriek?

Maakt het overigens uit welke versie naar Marklin digitaal is omgebouwd? Ik zou zeggen dat een digitale Fleischmann alleen van een sleper voorzien hoeft te worden. Of heb ik het mis. Of zijn decoders ook uniek voor Fleischmann of Marklin.

Nog zaken om op te letten qua 2e hands aanschaf?

Graag enige richting in het digitale ombouw bos.

Gert-Jan



Re: Fleischmann plan V voor Marklin
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Fleischmann plan V voor Marklin
Hallo Gert-Jan

Beide treinstellen zijn ook af-fabriek voor het drie-rail-systeem uitgebracht. De Sprinter onder nummer 1470 en de Plan V (mat 64 of ook wel de Apekop) onder nummer 1472. Als je dan via veilingkijker.nl dit als zoekargument ingeeft, dan zul je best een aantal daarvan vinden, waaronder ook digitale.

Wat ombouw betreft: zoek op het forum of via Google en je zult genoeg tips tegen kunnen komen!
Re: Fleischmann plan V voor Marklin
Ze zijn af fabriek wel analoog.

Wil je een digitale  plan v en zie je tegen ombouw op dan misschien eens naar de Roco kijken.

Robin
Re: Fleischmann plan V voor Marklin
Hallo

Voor de ombouw van je Fleischmann hondekop zou je terecht kunnen bij Hobby in Praktijk te Werkendam.
Of je kan ook bij mij een minicursus volgen of we gaan samen de ombouw doen of ik doe het alleen onder jouw toeziend oog.
Er gingen reeds ca 75 minicursisten je voor.
link naar minicursus lok ombouwen naar digitaal

Ook heb ik een aantal Roco en Fleischmann stellen omgebouwd met al of niet een minicursist.

groeten van teunis

PS ik woon net boven Amsterdam
Re: Fleischmann plan V voor Marklin
Als een loc al digitaal is, is het een fluitje van een cent: Alleen een sleper er onder plaatsen (wat goed te doen is).

Hier wat ombouwverslagen:
Topic - Plan V van DC naar AC-digitaal! {Complete beschrijving}
Wiki artikel - Fleischmann 1472 Digitaal[url]
Re: Fleischmann plan V voor Marklin
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Fleischmann plan V voor Marklin
Citaat van: G68 op maandag 28 oktober 2013, 20:20:47
Ik wil erg graag een plan V hondekop
Wat is het nu een hondekop, of een PlanV?
Er zitten grote verschillen in de beide treinstellen.
Ook in de modelwereld.
Plan V zijn op de markt gebracht door Fleschmann en Roco
Hondekop is oa door Piko gemaakt en ik dacht ook Lima.
En ze hebben allemaal een andere manier van ombouw naar 3 rail.
grt Piet.
Re: Fleischmann plan V voor Marklin
Citaat van: Hero op maandag 28 oktober 2013, 20:32:51
Ze zijn af fabriek wel analoog.

Niet helemaal waar ik heb een Plan V 1472 van na 2000 en die is vanaf fabriek al digitaal. Treinstelnummer is dan 888, de analoge treinstellen hebben het nummer 942.
Re: Fleischmann plan V voor Marklin
Ah weer wat geleerd.
Ik dacht dat ze alleen digitaal waren voorbereid.

Robin