Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Flying Scotsman ??

Gestart door Sascha zondag 27 oktober 2013, 13:32:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Flying Scotsman ??
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Flying Scotsman ??
Hallo allemaal,

http://en.wikipedia.org/wiki/LNER_Class_A3_4472_Flying_Scotsman

Mijn zoon Thomas zou graag de "Flying Scotsman" op onze baan willen zien rijden.
Ik zag wel een Hornby in OO maar weet iemand of er een merk is die deze op H0 (liefst meteen AC) heeft uitgebracht?

Thanks!
Re: Flying Scotsman ??
Take your pick ===> click
Re: Flying Scotsman ??
mathijs-spoor3
gast

Re: Flying Scotsman ??
die zijn allemaal 00.

gr
Re: Flying Scotsman ??
Zoon Thomas moet maar eens overwegen te gaan rijden met twee-rail-gelijkstroom.........

Veel meer keuze, zelfs de zeer uitgebreide (en betaalbare) Engelse markt, behoord dan tot de mogelijkheden.
Schaal 00 is dan wel iets groter, maar het kleinere Engelse profiel compenseert weer veel, zeker bij stoomlok is het verschil amper waarneembaar.
En zowel Hornby als Bachmann rijden tegenwoordig super, met prima details welke alhier nog geeneens bij de kleinere modelspoorfabrikanten gangbaar zijn, zoals echte beweegbare modelkoppelingen en verende buffers.
En dat voor een prijs van ongeveer 1/3 van Marklin.........
Re: Flying Scotsman ??
@mathijs-spoor3 ,

Volgens deze site is ie er ook in H0 : http://www.norfolkcoastmodels.com/userimages/procart16.htm   .

Even naar beneden scrollen en goed opletten afbeelding is niet erg groot .

Mvg. Leo
Re: Flying Scotsman ??
mathijs-spoor3
gast

Re: Flying Scotsman ??
ik zie alleen maar 00, waar zie je dan H0 :help:

gr
Re: Flying Scotsman ??
Er staat H0 / 00 treinsets.

Betekend niets anders dan 00 treinen welke rijden op H0-rails, zoals gebruikelijk bij 00- modeltreinen.
Re: Flying Scotsman ??
Lid sinds: 2007

offline
Re: Flying Scotsman ??
Citaat van: mat-60 op vrijdag 22 november 2013, 16:31:02
Zoon Thomas moet maar eens overwegen te gaan rijden met twee-rail-gelijkstroom.........

Veel meer keuze, zelfs de zeer uitgebreide (en betaalbare) Engelse markt, behoord dan tot de mogelijkheden.
Schaal 00 is dan wel iets groter, maar het kleinere Engelse profiel compenseert weer veel, zeker bij stoomlok is het verschil amper waarneembaar.

Dat is dan ook gelijk het probleem. Het verschil in profiel zou ook in model wel waarneembaar moeten zijn, zeg nou zelf.
Re: Flying Scotsman ??
Tja met vrienden als Google , heb je geen vijanden meer nodig . :p

Mvg. Leo
Re: Flying Scotsman ??
Frotter
gast

Re: Flying Scotsman ??
Citaat van: mat-60 op vrijdag 22 november 2013, 16:31:02

Zoon Thomas moet maar eens overwegen te gaan rijden met twee-rail-gelijkstroom.........


Jij durft...... :D

Ombouw naar 3rail schijnt niet al te ingewikkeld te zijn: KLIK.

Gr, Ben.
Re: Flying Scotsman ??
mathijs-spoor3
gast

Re: Flying Scotsman ??
Dat weet ik, maar het is zeker geen h0. In N heb je ook zoiets. Dan is het iets van 1:148 ipv 1:160 dacht ik.

Gr
Re: Flying Scotsman ??
Hornby, Bachmann, Dapol enz zijn met hun Engelse materieel inderdaad altijd schaal 00.
Rijden meestal op fraaie dunne en van lage flens voorziene RP25 wielen (of iets wat er sterk op lijkt) en de modellen houden graag van wat ruimere boogstralen.
Maar zelfs bij digitaal en sound nog erg goedkoop ivm wat er in de rest van Europa geleverd wordt.

Een van de grotere speciaalzaken, en erg goedkoop, ook met verzenden, is Heattons in Liverpool.