Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Juiste koop?

Gestart door japri zondag 27 oktober 2013, 12:58:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Juiste koop?
Lid sinds: 2013

offline
Juiste koop?
Ik wil beginnen met digitaal rijden en nu kan ik een 'Marklin  MS 2 60653 + 60113 +36 kopen. Is dit voor een beginneling een goede koop, of is er een ander en beter systeem om mee te beginnen? Moet ik een ander MS kopen als ik ook de wissels en seinen later aan wil sturen, of gaat zoiets beter via een ander systeem? Misschien grijp ik te hoog, maar graag jullie mening. Alvast bedankt
Re: Juiste koop?
Lid sinds: 2023

offline
Re: Juiste koop?
Japri,




Een MS2 is prima voor een beginner. Je kan er 11 locomotieven  mee besturen en seinen en wissels schakelen ( tot 320 stuks). Op de aansluitbox 60113 kan je ook nog eens een 2e MS aansluiten waardoor je capaciteit wordt verdubbeld.
Volgens mij bedoel je met "36" het schakelnetdeel 66361. Dat heeft een vermogen van 36 VA ( 1,9 A), dus is je verbruik beperkt tot dit vermogen.


Maar om te starten en alle ins- en outs van digitaal rijden onder de knie te krijgen is het een goede opstap, er zijn er velen die dat zo gedaan hebben.

Re: Juiste koop?
Lid sinds: 2013

offline
Re: Juiste koop?
Kijk, daar kan ik iets mee. Hartelijk dank.
Re: Juiste koop?
Aliebengalie
gast

Re: Juiste koop?
Als de prijs dan ook nog is schappelijk is , dan is het helemaal top.

In ieder geval wens ik je veel suc6.

Mvg: Alex
Re: Juiste koop?
Lid sinds: 2013

offline
Re: Juiste koop?
 De prijs was 86 euro inclusief verzendkosten.Nieuw en met 2 jaar garantie. Geen te hoog bedrag lijkt me. Nu  nog uitvogelen hoe alles werkt. Ik zal wel vaker gebruik gaan maken van jullie ervaring.

Groet,
Jan
Re: Juiste koop?
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Juiste koop?
Juiste koop !

Ben er zelf ook 2 jaar geleden mee begonnen en als je niet teveel wissels (tot 20 stuks gaat prima) digitaliseert, is de stroomtoevoer voldoende.

Breng wel een Ringleiding aan (centrale stroomleiding met om de x meter een afsplitsing naar de rijbaan).

Groeten,

Jan