Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435

Gestart door remcy donderdag 19 juli 2007, 02:19:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
Citaat van: some one op maandag 23 juli 2007, 16:55:16
Citaat van: MichelNL op maandag 23 juli 2007, 05:34:43
Komt het door je camera of staat Top In in spiegelbeeld op het model?  :?

Verder ziet er er echt vreselijk netjes uit.  :lol:

Michel


Die tekst klopt zo hoor
Het staat inderdaad in spiegelschrift,maar het is de bedoeling om als je IN de botsauto's zit de tekst door het doek kan lezen
Het is tenslotte een model die is nagebouwd van een echte......


Aaah, in dat geval is het wel logisch. ;)
Michel
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
@ frans (en alle anderen )
het filmpje ga ik echt proberen te maken
erg leuk filmpje van die botsauto's maar ligt dat nu aan mij of is deze iets kleiner ??
vind er toch nog wel een beetje verschil in zitten de kleuren enzo en volgens mij heb ik meer auto's erop . Laten we contact houden( als je wil) over die kermis dingen vind het wel leuk

@rolf
ik ga het nu eerst zelf even proberen en als het dan niet lukt krijg je van de week een pb om het even uit te zoeken (als dat mag )
heb je al iets van die tandenstokers gefikst ??????

@michel
wat frans zegt is idd waar vind het eigenlijk ook wel een beetje stoer  :D zo met dat spiegelbeeld

@aad
bedankt voor die geluiden ben er blij mee !!

@tijs 
het keetje word als het goed is vervangen door een complete iets bijpassender  kassa (staat bij de hamburg site samen met de verlichting)
vind deze zelfook wel mooi maar als ik eerlijk ben vind ik die nieuwe kassa wagen veel mooier (vind deze iets te klein )

@allemaal
bedankt voor de leuke reakties en ik hoop snel een filmpje en foto's te kunnen laten zien van alles als hij dadelijk helemaal af is (met nieuwe kkassa en verlichting )
ik hoorde dat mijn pa ook de kindercaroussel meet ombouw wwil bestellen
raaden wie hem in elkaar zet en er een verslag van maakt !!! :D
groet robert
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
Good work!  :)

Knap gedaan! Als ik zo'n bouwpakket in mijn handen gedrukt zou krijgen zou ik er denk ik geen **** van snappen  :shock:.

Complimentennnn!

Jan-Pieter
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
Citaat van: remcy op dinsdag 24 juli 2007, 01:03:45
@ frans (en alle anderen )
het filmpje ga ik echt proberen te maken
erg leuk filmpje van die botsauto's maar ligt dat nu aan mij of is deze iets kleiner ??
vind er toch nog wel een beetje verschil in zitten de kleuren enzo en volgens mij heb ik meer auto's erop . Laten we contact houden( als je wil) over die kermis dingen vind het wel leuk

Dat filmpje komt wel hoor Robert.
Als je bezig bent met iets hier   :) verwacht men altijd een filmpje  :P
En "IETS" kleiner......haha, zeg maar rustig de helft kleiner.
Waar bij jou de midden paal staat zeg maar is bij mij dus al het einde van deze botsauto's
Klopt ook met het aantal auto's ,bij mij rijden er 6 rond en er "horen" er ook 2 stil te staan aan de zijkant
Bij jou heb je ook nog een "buitenring" zeg maar waar de auto's hun rondje draaien
En de kleuren zijn inderdaad ook heel anders maar dit is dacht ik ook een model van als ik het goed had , zo rond 1998
Praat je toch alweer over bijna 10 jaar terug, en ja de techniek staat ook niet stil.

En natuurlijk wil ik dat hoor, contact houden over de kermis attracties
Altijd leuk om over te hebben
Hoort tenslotte ook bij de hobby

Dus ik zou zeggen tot horens.........


mvg Frans
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
komt goed met dat filmpje hoop ik !!
erg leuk frans we houden contact
(had je de nieuwe kassa wagen gezien op die hamburg site ?)
groet robert

ps heb even geen tijd voor dat filmpje nu nog 1 dag werken en dan donderdag versieeren bij mijn schoonzus en zwager en dan vrijdag de bruiloft zaterdag zondag werken
en dan waarschijnlijk ma en di naar de roompot in kijkduin even lekker waaien en vliegeren op het strand bij mijn kameraad die daar op de camping staat
dus allemaal het filmpjje komt maar ben eerst even heel druk
groeten
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
@ someone
mijn complimenten voor de mooie attractie

veel plezier ermee

mgv tijs
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
nou frans je hoort het
veel plezier ermee  :mrgreen:
(hij moet echt wel naar mijn vader hoor  :D dus sorry je krijgt hem niet )!!!
groet robert
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
hallo


Ja is inderdaad erg aardig
Maar inderdaad, dat filmpje is die van mij van ongeveer 1998
Die van jou moet er nog komen........
En die is 2x zo groot en met meerdere scooter's

ships wel balen dat ik hem niet krijg dan.... :P


mvg Frans
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
enthousiast gemaakt door het verslag heb ik me een bouwdoos van de autoscooters aangeschaft. Inmiddels is het geheel gebouwd en functioneert naar behoren. Hierbij mijn ervaringen. Faller adviseert de decals aan te brengen met behulp van de aloude truc met water en afwasmiddel. Op zich oke, echter, mijn ervaring is om de kleine decals aan te brengen als volgt: Druppel met de naald van de dun vloeibare plasticlijm op de aan te brengen oppervlaktes, dan de decals erop, werkt tig keer beter. Gebruik voor het aanbrengen van de magneetkiezen (diegenen die de bouwdoos hebben snappen wat ik bedoel want die dingen lijken net op kiezen) op de kralenketting Stabilit. Een beetje Stabilit in de holte van de kiezen en dan aandrukken op de ketting, wel ff een kwartier laten uitharden.  Op de hoeken is het ook raadzaam om de decals ff op te lichten en er plasticlijm onder te druppelen.
Overigens, het is fascinerend gezicht de botsauto's hun rondjes te zien rijden
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
vind ik echt super om te horen !!!
gaaf dat ik iemand enthousiast heb gemaakt en dat hij het even plezierig vond om te bouwen
groet robert
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
Citaat van: catzeiler op zaterdag 29 september 2007, 23:15:51Gebruik voor het aanbrengen van de magneetkiezen (diegenen die de bouwdoos hebben snappen wat ik bedoel want die dingen lijken net op kiezen) op de kralenketting Stabilit.
Hoi,

En voor diegenen die het niet snappen ( zoals ik dus :oops: ) :?:.

Marcel
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
hoi robert ff offtopic
de botsautobaan ziet er mooi uit . De echte reist in duitsland rond en is eigendom van de firma mack en deze firma heeft meerde atracties in hun bezit . heb zelf hier nederland met en botsautobaan gereisdt en gewerkt .
groeten dennis
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
ja klopt
ik heb hem gezien in het echt op een kermis in bocholt (duitsland )
en hij is ook erg mooi in het echt
groet robert
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
marcel !
die kiezen die hij bedoelt staan bij mijn derde post dus helemaal in het begin .
De ketting is een touw met bolletjes eraan en daaraan worden een soort witte (lijkt idd op kiezen ) blokjes opgelijmd met daarop nog weer een magneetje (deze magneetjes zijn heel erg klein maar wel erg krachtig ) dit blokje heeft een uitsparing voor het bolletje zodat het beter past op het bolletje als je deze dus niet goed vast zet dan knapt het blokje van het bolletje en dan doet het botsautootje dat er op bevestigd is helemaal niks meer en blijft stil staan
hoop dat ik het iets heb verduidelijkt
groet robert
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
Het is idd verbazingwekkend hoe krachtig die magneetjes zijn. Overigens, na enkele rondjes bemerkte ik dat er krassen ontstonden in de grondplaat. Om verdere krassen te voorkomen heb ik de onderzijde van de karretjes geschuurd met waterproof 600 en daarna uit etiquettenpapier kleine stukjes geknipt en over de magneetjes geplakt. Op die manier komen de magneetjes niet rechtstreeks in contact met de grondplaat en kunnen ze niet nog meer krassen veroorzaken.
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
Echt fascinerend om die totootjes te zien.
al die atracties trouwens, echt iets dat niets met de treinen te maken heeft en toch mega populair is.

Mijn complimenten.

Dennis
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
een woord, fantastisch
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
dank julllie wel
en ik denk dat er binnenkkort een nieuw topic van me komt met daarin de bouw van de kinderdraaiemolen met ombouw (deze is nog niet bij veel mensen bekend ) de ombouw is binnengekomen en in mijn bezit en ik moet hem even bestuderen (uitleg in het duits en hij is weer voor mijn pa dus het moet weer erg moooi worden ) hoop jullie allemaal binnenkort weer blij te kunnen maken met een nieuw draadje hierover
groet robert
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
Bouwt jouw pa niet zelf zijn modellen? of ben jij zo gul om telkens met een verrassing aan te komen? Ruilen tegen een mooie loc oid kan natuurlijk ook :D

Bas
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
doorzichtige poppetjes?
succes, Lodewijk.
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
Citaat van: remcy op woensdag 10 oktober 2007, 03:34:28
dank julllie wel
en ik denk dat er binnenkkort een nieuw topic van me komt met daarin de bouw van de kinderdraaiemolen met ombouw (deze is nog niet bij veel mensen bekend ) de ombouw is binnengekomen en in mijn bezit en ik moet hem even bestuderen (uitleg in het duits en hij is weer voor mijn pa dus het moet weer erg moooi worden ) hoop jullie allemaal binnenkort weer blij te kunnen maken met een nieuw draadje hierover
groet robert
We wachten met spanning af...

Dennis
ps: filmpje komt er niet he...
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
Citaat van: minirailz op woensdag 10 oktober 2007, 19:26:41
ps: filmpje komt er niet he...

Je haalt me de woorden uit de mond :)
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
Citaat van: remcy op woensdag 10 oktober 2007, 03:34:28
dank julllie wel
en ik denk dat er binnenkkort een nieuw topic van me komt met daarin de bouw van de kinderdraaiemolen met ombouw (deze is nog niet bij veel mensen bekend ) de ombouw is binnengekomen en in mijn bezit en ik moet hem even bestuderen (uitleg in het duits en hij is weer voor mijn pa dus het moet weer erg moooi worden ) hoop jullie allemaal binnenkort weer blij te kunnen maken met een nieuw draadje hierover
groet robert


Hoi Robert


Dat is mooi
Kan ik bij jou afkijken hoe het moet
Ik heb hem ook namelijk nog liggen hier ( wist je al )

Maar ik ben ook van plan deze iets aan te passen
Kunne we samen een topic starten....haha  8) :P


mvg Frans


PS....Nee, eerst de bios nog
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
hahahahahahahahaha dat filmpje
nou het is nog niet gelukt om hem te maken en aangezien mijn pa hem alweer thuis heeft (een uur rijden verderop ) en ik er ook eigenlijk niet meer aan gedacht heb komt er dus denk ik ook geen filmpje sorry


@ bas
nou mijn pa kan het niiet zegt hij zellf en vraagt mij dan of ik het wil ddoen (maar ik koop het echt niet voor hem want ik ben zelf erg hard bezig aan mijn eigen baan )maar idd als ik dan een keer op een beurs loop en tegen mijn pa iets zeg dan kkrijg ik het als dank voor het in elkaar zetten
voor het in elkaar zetten van de top in heeft me toch even 2 x de llocloodsen van marklin , 1 x de roco  clean wagon , 1 container van maersk een witte en de set van roco  GEEST die container draagwagons opgelevert dus je begrijpt denk ik wel dat ik graag even tijd maak voor mijn vader zijn spullen  :D :D


@frans
lijkt me leuk om daar samen aan te beginnen ik had nog niet echt tijd gahad voor een pb maar die komt zo  :D
heb de ombouw thuis nu en hij ziet er erg lleuk en mooi uit (nu maar afwachten op het resultaat )


groet robert
ebn als er iemand is die ook de top in heeft en een filmpje kan maken wil iemand hem dan bij dit draadje neer zetten  :D
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
Hoi Robert & anderen



Heb hem dan niet zelf
maar wel een filmpje gevonden

klik "hier" voor een filmpje

of "deze" , is volgens mij alleen niet geheel met alle car's


in ieder geval veel kijk plezier


mvg Frans
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
@ remcy: geeft niet van dat filmpje hoor.
               
@some one: goede link, zien we toch wat het bewegend resultaat van remcy's kostbare uurtjes is geweest.

Dennis
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
ziet er mooi uit :D tzou wel realistisch zijn als ze tegen elkaar aanrijden maar dat zou wel erg knap zijn van Faller als dat ze lukte :wink:
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
Dat lukt, dat tegen elkaar aanrijden, is ff een kwestie van hoe de magneetjes van de drie tandwielen in het midden staan gepositioneerd t.o.v. elkaar. In het midden draaien drie tandwielen, daarop de magneetjes, het is een kwestie van het opstellen van de tandwielen. Bij mij botsen ze. slingeren net als in het eggie om dan weer weg te vervolgen.
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
hey frans bedankt he  :D :wink:
gelukkig had het filmpje wel gevonden maar wist niet hoe ik het hier kon plaatsen toppie !!!!!

maar idd dit is hem en zoals het eerste filmpje draait het ook bij mij echter heb ik meer verlichting erin gemaakt (6 draadlampjes ) en hoop ik dat mijn oom nou eindelijk eens die neon verlichting voor mij pa vind dan is hij nog mooier
de kassa wagon is wel binnen en klaar echter staat deze bij mijn pa al omdat mijn oom hem heeft gebouwd voor hem (ja ja hij zet iedereen aan het werk  :D) ddus die foto's volgen volgende week als ik bij mijn ouders ben geweest

groet robert
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: laatste nieuwe update !!!(evt hierna filmpje ) bouw van de top in 140435
ik heb een nieuw draadje geopend voor het showen van de kassawagen
groet robert