Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

RRF 5/600

Gestart door Lokpaint maandag 28 mei 2007, 18:40:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
RRF 5/600
Lokpaint
gast

RRF 5/600
Hallo iedereen

Na de Railpro 6400 was het weer eens tijd voor een nieuw project.

Dit keer is de keus op de roco 500 gevallen. De ESTER heeft een nieuw jasje aangekregen en gaat voortaan als RRF lok 4 door het leven.

Het lokje is nog niet helemaal af, maar ziet er toch al leuk uit.

Groeten, Bart (met nieuwe usernaam!)

Re: RRF 5/600
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: RRF 5/600
Heey Bart,

Ziet er erg netjes uit zeg!
1 klein puntje van kritiek als ik dat mag geven.
De grote zwarte lampen voorop mogen weg gelaten worden.
Deze heeft de RRF1 niet weet neit of de andere dat hebben dacht het niet.
Ook boven aan de voorkant moet een R logo'tje komen te staan.
Maar ziet er netjes uit!

Groetjes Antal.
Re: RRF 5/600
Lokpaint
gast

Re: RRF 5/600
Antal,

je hebt helemaal gelijk wat de lampen betreft. Het origineel heeft alleen rechtsonder een schujnwerpertje. Ik ben hier nog een oplossing voor aan het verzinnen.

Het erR-tje op het front was mislukt met printen,miste een pootje. Het RRF logo wil ik ook nog proberen wat groener te krijgen, maar dit is nogal moeilijk met mijn printer :shock:

Ok moet de gele text aan de zijkant wat hoger komen, en er moet eigenlijk nog een knipperlicht op. Maar ja...

Bart
Re: RRF 5/600
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: RRF 5/600
Hey ziet er voor de rest prachtig uit. ;)
En ja je kan niet teveel eisen van je printer. ;)
Je zei dat het model nog niet helemaal klaar was dus er kan nog eraan gebouwd worden. ;) :P
Veel succes!

Groetjes Antal.
Re: RRF 5/600
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: RRF 5/600
Citaat van: Lokpaint op maandag 28 mei 2007, 20:02:13
Antal,
en er moet eigenlijk nog een knipperlicht op. Maar ja...

Heeft de roco decoder misschien nog een vrije funktie? dan kun je daar een rode knipperled aan hangen, heb ik bij m'n DHG700 de zgn  Kruidvatlok ook gedaan.
dat is de eenvoudigste oplossing.
Re: RRF 5/600
Gerard
gast

Re: RRF 5/600
Citeer...dan kun je daar een rode knipperled aan hangen,...
Kijk uit met die rode kleur. Ik weet niet of de RRF-loc's wel rode zwaailichten hebben. Geel of oranje zou misschien beter zijn.
Misschien dat Antal daar meer over kan vertellen, die RRF-bakkies staan / stonden zowat bij hem in de achtertuin.
Re: RRF 5/600
Lid sinds: 2006

offline
Re: RRF 5/600
RRF locjes hebben een geel zwaailicht

mvrgr
Remco
Re: RRF 5/600
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: RRF 5/600
Bart,

Hij ziet er erg fraai uit. Alleen in mis de tankdop, maar dat is een fout van Roco. Misschien kan jij de rode aandrijfstang iets minder plastic achtig maken.

Citaat van: Big-Boy op zondag 15 juli 2007, 10:23:22
RRF locjes hebben een geel zwaailicht

Hmmm, bij bakkie nr. 4 is ie toch echt oranje. Kijk zelf maar:



Groetjes,

Robbert
Re: RRF 5/600
Lid sinds: 2006

offline
Re: RRF 5/600
Zelfde discussie als bij een verkeerslicht, geel of oranje.
Officieel is een verkeerslicht ambergeel, denk dat dat hier ook wel op gaat :wink:
Re: RRF 5/600
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: RRF 5/600
Oke, maar omdat je die kleur niet als led kan bestellen kan je beter oranje nemen. Verder kun je hem nu bij MTE bestellen voor ? 239,- ( :shock: :shock: :shock:) onder artikkelnr. R55555.

Groetjes,

Robbert
Re: RRF 5/600
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: RRF 5/600
Heey,

Ik heb hem ook op de site van MTE gezien.
Vindt hem wel erg gaaf maar toch echt iets te duur...

Groetjes Antal.
Re: RRF 5/600
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: RRF 5/600
Citaat van: kippenlijntje op zondag 15 juli 2007, 14:38:06Vindt hem wel erg gaaf maar toch echt iets te duur...
Hallo,

Ik ben het er mee eens, ik vind de prijs voor dit omgetoverde locje veel te hoog :cry:. Je kan voor dat geld bijna een RN 232 kopen, digitaal met sound :?. Nou in dat geval weet ik het wel hoor ;).
Maar afgezien van de prijs en het schijnwerpertje, vind ik het wel een heel mooi modelletje wat Bart ervan gemaakt heeft 8).

Groetjes,
Marcel
Re: RRF 5/600
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

online
Re: RRF 5/600
Bart,

zeker te weten een kunststukje!!!

Heb ik nog wel een vraagje aan Bart, hoe maak jij witte decals??
Wil zelf eens beginnen met een oude V200 op te knappen en hier zitten witte decals op.

ps. Misschien ook eens een "how to" om mensen te stimuleren om crea te zijn?
Re: RRF 5/600
Lokpaint
gast

Re: RRF 5/600

Hallo iedereen.

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen; Wim van MTE heeft aan mij gevraagd om deze lokjes voor hem te maken omdat het hem wel een leuk idee leek. Dit is dan ook de reden dat deze lokjes NIET bij mij te koop zijn, ook al vind ik de prijs van Wim inderdaad behoorlijk aan de forse kant.  :( :( Misschien dat er met Wim nog te onderhandelen is over de prijs?? :?

Oh ja, er hoort inderdaad een oranje knipperlichtje op, en de onderste lampen horen er eigenlijk niet op. Het is echter een standaardmodel, dus zoals hij is, is hij. De decoder heeft echter nog een uitgang vrij, en een LED is er zo opgezet met een beetje handigheid.

Wat betreft het printen van wit; er zijn printers zoals een alps of oki die dit kunnen, de mijne dus ook. Opschriften voor een v200 zijn dus ook mogelijk voor de crea's onder ons.

Een how to??, weet niet helemaal wat hiermee bedoeld wordt.  En anders, ziehier;

http://www.marklin-users.net/applications/forum3/topic.asp?TOPIC_ID=5327

Bart
Re: RRF 5/600
Lid sinds: 2006

Ns tijdperk V

offline
Re: RRF 5/600
Dus als ik het goed begrijp zijn de RRF bakkies van MTE van jou hand, lokpaint?
Re: RRF 5/600
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: RRF 5/600
Jepz,

Bart is ook de man achter de RailPro 6400's en de trasfers van de 6400 ;).

Marcel
Re: RRF 5/600
chris
gast

Re: RRF 5/600
6464 is besteld  8) (Trix, niet vervuild)  :)
Re: RRF 5/600
Lokpaint
gast

Re: RRF 5/600
Citaat van: chris op maandag 16 juli 2007, 00:13:51
6464 is besteld  8) (Trix, niet vervuild)  :)

Komt eraan :D :D,  blauwe 1200 ook, je weet wel, die met die brede gele band en het hartje :? (Marcel ook?)

Weet niet of dit op de website van MTE staat, maar de 6400 is dus ook met het oude logo te krijgen. Nummertje 6455 is het dan.

Bart