Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Bezetmelder in Wintrack

Gestart door GTIBert zondag 20 oktober 2013, 14:15:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bezetmelder in Wintrack
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Bezetmelder in Wintrack
Wie kan mij uitleggen hoe ik in wintrack in een baanplan bezetmelders kan plaatsen.
Kan in het keuze menu deze niet vinden.

Wie o wie?? :-)
Re: Bezetmelder in Wintrack
Ik geef altijd de rails een ander kleurtje. En dan een nummertje erbij.
Dit kan in het eigenschappenmenu van een railstuk.(dubbelklikken) Daar staat een opmerkingen vak,wat je in kan vullen.(zusatzinfo)
En kan je een individuele kleur kiezen.

Of bedoel je de decoders die je in de tekening wil toevoegen ?

Robin
Re: Bezetmelder in Wintrack
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Bezetmelder in Wintrack
Bedankt voor de reactie.

Ik bedoel een bolletje of iets dergelijks zoals het vaak in een uitleg staat weergegeven.
Re: Bezetmelder in Wintrack
Er zijn van die richtingspijltjes,driehoekjes.

die staat onder in je railkeuze schema.
Re: Bezetmelder in Wintrack
Bert,
Neem gewoon een stuk papier wat kleurenpotoloden en gum en teken je sporenplan gewoon, vergeet Wintrack.

Re: Bezetmelder in Wintrack
Aliebengalie
gast

Re: Bezetmelder in Wintrack
Nou , ik ben er heel blij mee hoor.
Heb alles tegelijk gedaan , baan gelegd en elk stukje staat in wintrack.
Waar de isolatie zit , en waar de melder op welk stukje rail zit.
Ook bij het tekenen ontdek je al enkele fouten die je dan nog net op tijd kunt herstellen.
Ik geef de rail met een aansluiting een kleurtje.
Je selecteer de rail rechtermuis eigenschappen/weergave , daar zie je onderaan de kleur zwart geselecteerd staan.
Voor de bezet melder gebruik ik lichtgroen , voor rem melder lichtblauw , en stopmelder rood.
En tevens bij isolatie linker/rechter/onderste/bovenste rail staaf isolatie.
Door het gebruik van de isolatie optie's goed te gebruiken , weet je ook precies waar en welke rail ergens voor dient.
Ik bedoel 2 of 3 rails voor de rem sectie zie je in een oog omslag , je ziet immers waar je melder rail zit , en waar die sectie ophoud/begint door de plek van de isolatie.

Een geweldig programma ,en in een oog opslag te zien waar wat zit.

Ga dus niet lopen kleuren/tekenen , dit is het toch....en niet alleen Wintrack hoor , maar er zijn nog meer mooie programma's waarvan enkele zelfs gratis zijn.

Mvg: Alex
Re: Bezetmelder in Wintrack
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Bezetmelder in Wintrack
kan alleen maar bevestigen wat Alex schrijft.Ik doe het niet in mijn wintrackplan maar heb dit in lagen (delen) uitgeprint.Daar duidt ik dan de rails op aan die de stopsecties bepalen.Is makkelijk bij foutzoeken.
Re: Bezetmelder in Wintrack
Aliebengalie
gast

Re: Bezetmelder in Wintrack
Onder die kleuren aanpassen kun je ook nog is tekst zetten , met bv blok nummer etc etc.
Dat had ik in den beginne ook gedaan , maar later alles weggehaald.
Dan is het nog prima overzichtelijk.
Met heel veel tekst word dat minder duidelijk (althans vind ik).

Mvg: Alex
Re: Bezetmelder in Wintrack
Hallo,

Je kunt ook de teksten voor de bezetmelders (nummers), wissels en seinen op een eigen niveau plaatsen. Dat is wel zo makkelijk.
Althans zo heb ik het gedaan. Treinen, gebouwen hebben ook allemaal een eigen niveau.
En als je dan een printje wil met alleen maar de bezetmelders dan moet je alleen even de railnummers uitzetten. Heel overzichtelijk is dat.

Met vriendelijke groet,
Peter.