Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Koppelingen M Tahlys

Gestart door wimpietrein donderdag 17 oktober 2013, 21:41:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Koppelingen M Tahlys
wimpietrein
gast

Koppelingen M Tahlys
Beste forumleden sinds kort heb ik terugkerende problemen met de koppelingen van de Marklin Tahlys tijdens het rijden gaan zij spontaan los waardoor het geheel tot stilstand komt
Ik heb geconstateerd dat de "Vorkjes" die om het asje klemmen niet strak genoeg zijn
De verbindigstekkertjes gaan daardoor volgens mij los waardoor het contact met de rest verbreekt
Heeft iemand dat soort problemen ook ??????
Re: Koppelingen M Tahlys
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Koppelingen M Tahlys
Ik heb soms een soortgelijk probleem met mijn Bemo BR 624 als die een helling op- of afgaat. Die heeft maar één motordraaistel en daar kan ik het oplossen door de motorbak de andere twee bakken te laten duwen.
Ik neem aan dat jouw Thalys twee motorbakken heeft.
Heb je het probleem in beide richtingen (rijdt het ene motorstel soms sneller dan het andere)?
Misschien kan je er een klemmetje om de koppeling heen knutselen?
Als je nog garantie hebt, kan je 'm natuurlijk ook ter reparatie opsturen (via je handelaar of Keuterman (NL)).
Zo maar wat ideeën...

Succes, Paul
Re: Koppelingen M Tahlys
Lid sinds: 2012

offline
Re: Koppelingen M Tahlys
Mocht je op het probleem gaan googlen, gebruik dan trouwens "Thalys" en niet "Tahlys" :).
Re: Koppelingen M Tahlys
Winpietrein,
Er is van de onderwerp wel 10 pagina's besteed over het succes van de Thalys. Ik heb toen allerlei commentaren gegeven. even zoeken op dit forum
vr gr wout123
Re: Koppelingen M Tahlys
wimpietrein
gast

Re: Koppelingen M Tahlys
Ja was een foutje bedankt voor de tip
Re: Koppelingen M Tahlys
wimpietrein
gast

Re: Koppelingen M Tahlys
Bedankt voor de Tip!!!
Re: Koppelingen M Tahlys
wimpietrein
gast

Re: Koppelingen M Tahlys
Dank