Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2

Gestart door wiebrand dinsdag 15 oktober 2013, 19:02:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2
heb een probleem met me bezet melding ,als ik hem verkeerd aansluit gaat alles branden in koploper .
als ik hem normaal aansluit knippert het lampje wel maar er gaat geen bezetmelder branden in koploper.
wat doe ik verkeerd?.
Re: ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2
Ik ken deze bezetmelder niet maar normaal gesproken dien je de eerste module aan de baan massa te hangen.
Misschien dat dit aan de hand is.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2
hij hangt ook aan de massa de eerste doorgelust
Re: ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2
En wat zie je op het testscherm van koploper?

Mvg Robin
Re: ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2
helemaal niks alleen alsik de stekker omdraai brand alles blauw
Re: ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2
Wiebrand,

Lijkt wel of de geschiedenis zich blijft herhalen, dat was toch al een oud en eerder probleem met hetzelfde, misschien de oude informatie er nog eens op nalezen en gewoon weer doen wat daar geschreven en gezegd is opnieuw doen.
Re: ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2
Leest je centrale wel het juiste aantal uit? Kan je daarin nog ergens zien of er meldingen binnen komen?
Re: ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2
hij staat 2x op 16
Re: ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2
Wiebrand

Dit is wat je schreef op 14 aug 2012 over hetzelfde probleem

Citeerwas vergeten in mijn cs1r instellen op 16
probleem opgelost.

Re: ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2
ja dat weet ik maar dat staat goed.
die fout maak ik echt niet meer.
maar had de baan afgebroken opnieuw weg gelegd en nu werken mijn bezetmelders niet meer,alle bezet meldingen rechts alles doorgemeten tot 3 x toe.
Re: ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2
Dan gewoon zoals toen ook al aangegeven, de C aansluiting dus de gemeenschappelijk retour rechtstreeks doorlussen op een meldpunt dat moet dan een bezetmelding geven, als dat niet het geval is dan doe je iets niet goed.
Re: ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2
op de s88 geeft hij wel aan als de loc er op komt maar geeft het niet door naar de cs1-r en pc.
wat kan dat dan zijn?.
Re: ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2
Kun je dat laatste toelichten?? Wat bedoel je precies met: "Op de s88 geeft hij wel aan als er een loc op komt" Waar zie je dan dat er een loc op een melder komt?
Re: ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2
Citaat van: wiebrand op woensdag 16 oktober 2013, 09:21:27
op de s88 geeft hij wel aan als de loc er op komt maar geeft het niet door naar de cs1-r en pc.
wat kan dat dan zijn?.


Een verkeerde instelling of een defect of een verkeerde aansluiting, dat ledje op die module is helemaal nietszeggend, en geeft je totaal geen garantie dat de informatie bij de centrale aankomt.
Re: ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2
oke,dat wist ik niet
krijg in iedergeval geen signaal door
Re: ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2
Constant is mijn rechter rail geisoleerd,alles nog eens door gemeten oke.
rood op B zwart op 0.
draden bezetmelders op 0 gesoldeert.
c op massa trafo aan gesloten.
dat zit toch allemaal goed.
Re: ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2
De massa van je s88 moet niet op de trafo maar op de ecos, of beter gezegd, de massa van je rails.
Re: ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2
sorry verkeerd geschreven zit op de cs1-r
heb hem op de massa van de stekker aangesloten.(railspanning)
Re: ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2
en als je de spanning over de beide railstaven meet hoeveel volt meet je dan? Daar waar geen loc staat, daar zou je 5 volt moeten meten. en als je een loc op dat deel neer zet dan moet het 0 volt zijn.
Re: ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2
hoe moet ik dat meten weet alleen weerstand meting
Re: ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2
mmmm dan wordt dat lastig zoeken. Met wat voor meter meet je de weerstand dan? Heb je een multimeter of heb je zo'n simpel piepertje?
Re: ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2
Hallo Wiebrand,

Citaat van: wiebrand op woensdag 16 oktober 2013, 13:03:11
hoe moet ik dat meten weet alleen weerstand meting
Sluit je multimeter in de stand DC aan tussen de railstaaf die aan railmassa ligt en de betreffende ingang van de S88 module.

Citaat van: wiebrand op woensdag 16 oktober 2013, 09:21:27
op de s88 geeft hij wel aan als de loc er op komt maar geeft het niet door naar de cs1-r en pc.
wat kan dat dan zijn?.
Begin bij het eenvoudige. Sluit een module aan op je ECoS en geef bij de centrale 1 (16-voudige) module in. Sluit op de S88 module een ingang aan op de C-aansluiting en kijk vervolgens of deze bij de centrale oplicht.


Mvg,
Peter
Re: ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2
Soms zit de kracht van de boodschap in de herhaling, maar of dat het in dit geval ook opgaat heb zo mijn twijfels.

Al deze dingen zijn Wiebrand 3 jaar geleden, 2 jaar geleden en een jaar geleden ook allemaal al eens verteld.
Ook zijn deze dingen hem van man tot man uitgelegd.
Een aantal reacties geleden kreeg hij hetzelfde advies om een meldpunt aansluiting rechtstreeks te verbinden met de C aansluiting, ook daar wordt niet op gereageert, of er wordt niets meegedaan. We kunnen het denk ik blijven herhalen, maar of het ooit beklijft er ben bang van niet.
Re: ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2
sorry maar heb dat gedaan waar moet ik een terug melding krijgen
krijg gewoon totaal niks terug
op cs1-r  s88 1 (16 en een hoop rare tekens1)
Re: ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2
heb hem aan gesloten op dc stand meet 0,0
Re: ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2
sorry de een heeft het eerder door als een ander.
heb het zo aangesloten maar weet niet waar ik het signaal kan vinden in de cs1-r.
het is geen makkelijke materie dit.
maar als ik de handleiding er bij pak van esu staat het weer anders dan bij mijn cs1-r het instellen van de s88.
Re: ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2
multimeter
Re: ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2
nee dat kan ik niet zien
als ik de verloop om draai dan word alles blaauw
Re: ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2
Hallo Wiebrand,

Citaat van: wiebrand op woensdag 16 oktober 2013, 19:04:23
sorry maar heb dat gedaan waar moet ik een terug melding krijgen krijg gewoon totaal niks terug op cs1-r  s88 1 (16 en een hoop rare tekens1)
In de configuratiescherm waar je de module hebt aangemaakt zie je dan het betreffende vierkante hokje oplichten wat overeenkomt met de ingang die je hebt kortgesloten. Wel raar dat je eerst schrijft totaal niks terug krijgt om vervolgens te schrijven dat dat je een hoop rare tekens ziet.

Citaat van: wiebrand op woensdag 16 oktober 2013, 19:27:21
heb het zo aangesloten maar weet niet waar ik het signaal kan vinden in de cs1-r.
het is geen makkelijke materie dit. maar als ik de handleiding er bij pak van esu staat het weer anders dan bij mijn cs1-r het instellen van de s88.
welk signaal zoek je of denk je te vinden ?.

Mvg,
Peter
Re: ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2
Die hokjes doen niks als ik een bezet melder op de massa zet,of moet er eerst een wagon opstaan?.
Re: ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2
Morgen eerst eens koploper 8.10 build11 downloaden dan probleem misschien wel verholpen zie bericht koploper8.10
Re: ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2
Hallo Wiebrand,

Je sluit alleen een draadje met de ene zijde aan de ingang en de andere zijde aan C, zo leg je een ingang aan massa.
Doe je dat met b.v. ingang 1, dan moet bij de ECoS ingang 1 oplichten.

Citaat van: wiebrand op woensdag 16 oktober 2013, 21:54:01
Morgen eerst eens koploper 8.10 build11 downloaden dan probleem misschien wel verholpen zie bericht koploper8.10
Dat heeft geen zin. Zorg eerst dat je de melding in de centrale zichtbaar wordt. Zie je de melding niet in de ECoS zie je het ook niet in Koploper. Dus begin eerst eens met de basis, centrale met terugmelder.

Mvg,
Peter
Re: ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2
je had gelijk hij doet het niet.
gedaan wat je zegde.
als ik de verloop plug andersom inde cs1-r doe gaat alles wel branden ,dan is de s88 nog heel of niet ?.
Re: ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2
sorry voor het lastig vallen,heb een enorme blunder gemaakt kan mezelf voor mijn hoofd slaan.
had de utp kabel verkeerd aangesloten
Re: ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2
Doe er dan gelijk een stickertje op anders krijg je de volgende keer gelijk alles werkend.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2
Nog meer stickertjes? :D



Gr, Ben.

Re: ecos-r digirails dr4088 koploper 8.2
Komt omdat s88 in en out een beetje verwarrend zijn.
Zal me niet meer gebeuren