Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Nieuwe digitale seinen aansluiten op ms2

Gestart door bollie dinsdag 15 oktober 2013, 16:12:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Nieuwe digitale seinen aansluiten op ms2
Ik ben wat spullen aan het bij elkaar harken om te beginnen met marklin spoor, een waarschijnlijk voor jullie simpele vraag, maar waar ik het met sein handboek nog geen goed antwoord op krijg.

Kan je seinen zoals 76393, bedienen via een ms2 heb je dan geen enkel ander 'tussen apparaat nodig' voor wissels die je met een decoder uitrust begrijp ik dat je nog steeds een k83 nodig hebt.. Dit klopt?

Re: Nieuwe digitale seinen aansluiten op ms2
Seinen met ingebouwde decoder (de dure) kun je direct aansturen met de MS2.
Wissels met ingebouwde decoder kun je ook direct aansturen, wissels zonder decoder kun je met een K83 aansturen.
Re: Nieuwe digitale seinen aansluiten op ms2
Hoi Bollie,

Zoals Simon als zegt, kun je het sein welke je noemde direct aansturen met een MS2.
Je moet aan het sein echter wel een adres toekennen. Of dat met de MS2 kan, weet ik even niet.

Bij het sein zit ook een speciaal kabeltje met stekker om het sein via een schakelkastje te schakelen.

Groeten,
Ton.
Re: Nieuwe digitale seinen aansluiten op ms2
Thanks voor de snelle antwoorden! SCheelt weer wat in aanschaf, opzich zou Marklin dan ook wel MS2 in het seinboek mogen noemen, als zijnde een besturingssysteem waar je de sienen mee kan bedienen... maar wie ben ik ;-)