Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Besturing

Gestart door GTIBert maandag 14 oktober 2013, 21:41:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Besturing
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Besturing
Waar kan het best mee gereden worden.
1-Met Koploper
2-Met Itrain.

Wie kan me hier iets meer over vertellen.
Wat zijn de voor en de tegens?
Re: Besturing
Lid sinds: 2008

offline
Re: Besturing
Hoi Bert,

Lees dit draadje eens.
Hier staat wel het een en ander over beide programma's.

Groeten,
Ton.
Re: Besturing
Lid sinds: 2008

offline
Re: Besturing
Hallo

Er zijn meer mogelijkheden dan de 2 genoemde.
Maar waarschijnlijk heb je al een keuze gemaakt en wil je kiezen tussen de 2 genoemde?

teunis
Re: Besturing
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Besturing
Ben maar een beginner die niet lekker aan de gang komt, omdat ik niet weet wat ik zoal nodig heb om met een PC mijn trein te laten rijden.
Re: Besturing
Seinwezen
gast

Re: Besturing
Je kan ook eens een workshop volgen.
Van zowel koploper en iTrain.

www.hobbyinpraktijk.nl/workshops/

Dit is voor beginners en je krijgt een goede indruk van de programma's.

Groeten Sander
Re: Besturing
Lid sinds: 2008

offline
Re: Besturing
Beste Bert

Er zijn ook mogelijkheden zonder een PC en een los software pakket.
Als je nog geen digitale centrale hebt, maar bijvoorbeeld alleen een marklin MS1 of 2, dan zou je kunnen overwegen info te verzamelen over een digitale centrale met ingebouwd software pakket.
Wil je meer info stuur me een PB.

groeten van teunis
Re: Besturing
Lid sinds: 2011

offline
Re: Besturing
Koploper is gratis, maar van de meeste andere niet-gratis pakketten kun je ook gewoon een tijdelijke licentie draaien. Een klein proefbaantje met een paar wissels en dan kun je gewoon kijken wat het beste bevalt. Het kost wat tijd, maar daar hebben we de hobbie voor ;-) Het heeft mijn keuze destijds bepaald, pakketten die ik niet snel kon doorgronden vielen af, een bleef over. (Sorrie, mijn voorkeur is wel ergens in dit forum te vinden, maar ik vind dat je je eigen keuze moet kunnen maken)
Overigens kan het geen kwaad om van te voren na te gaan wat je van zo'n pakket verwacht. Sommige pakketten kunnen 'alles', maar daardoor zijn ze ook vaak moeilijker te doorgronden dan een 'simpeler' pakket. Maar wat voor de een moeilijk te doorgronden is, kan voor een ander een eitje zijn. Gewoon ermee spelen. Ook zonder rails kan het al verhelderend zijn om b.v. gewoon een ovaaltje te definieren. Als dat al moeilijk gaat...