Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Ombouwen lima tgv uit 94 naar marklin digitaal

Gestart door bollie maandag 14 oktober 2013, 08:03:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ombouwen lima tgv uit 94 naar marklin digitaal
Sinds vorige week besloten om weer te gaan beginnen aan model spoor, en maar de keuze gemaakt om het oude lima spul qua rails in de doos te laten liggen en over te stappen op marklin c rail.

Nu liepen de lima treinen toch al niet bijzonder meer en ik vermoed dat 10 jaar zolder daar geen verbetering in heeft gebdracht; echter het tgv model vind ik nog steeds mooi en zou ik graag willen (laten) ombouwen..

Maar ben echt nieuwsgierig of het uberhaupt kan.. En wat ongveer de kosten hiervan zouden zijn.. Lees bedragen die varieren van 50 tot 150 euro.. Iemand die iemand kent in het noorden van het land die hier ervaring in heeft?

Als nieuw besturings materieel ben ik via mp mobile station 2 aan het zoeken.
Re: Ombouwen lima tgv uit 94 naar marklin digitaal
Ombouwen is altijd mogelijk.

Er moet een decoder in, eventueel een andere motor. En misschien verlichting aanpassen. Verder is het misschien slim om nieuwe wielen en stroomafname te plaatsen. Dat kost toch samen toch snel ?50,- aan onderdelen. Plus nog wat ombouwkosten zit je denk ik rond de ?80,-.

Iemand die in het noorden dat kan... Stuur eens een pb'tje ;)
Re: Ombouwen lima tgv uit 94 naar marklin digitaal
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Ombouwen lima tgv uit 94 naar marklin digitaal
Dag heren,

Mag ik hierbij aansluiten?
Want ik zit sterk (in het noorden des land) ook deze richting in te denken m.b.t. een Mehano Thalys die ik ook van een sleper voorzien zou willen zien en daarbij de Decoder inbouw (die ik eventueel zelf ook zou kunnen uitvoeren)  (Frontsein zou ook leuk zijn).

Mag ik jullie beide een mail sturen om eens nader in contact te komen?

Groeten,

Jan
Re: Ombouwen lima tgv uit 94 naar marklin digitaal
Wat mij betreft geen probleem.. Maar ik ben ook de vragende partij :-)
Re: Ombouwen lima tgv uit 94 naar marklin digitaal
Kijk hier eens:
KLIK

OK, één van mijn 'unfinished projects' maar al wel rijdend op 3-rail met DC-spanning...
Re: Ombouwen lima tgv uit 94 naar marklin digitaal
Lima TGV is goed om te bouwen, sterker nog ik heb er een omgebouwd naar wisselstroom.
Een decoder erin, de motor kun je laten zitten, afstand van de wielen aanpassen, sleper eronder en eventueel LED's inbouwen.
Ding rijdt als een trein, heeft weinig moeite met wissels maar je moet daarvoor wel de sleper heel goed op hoogte afstellen.
Re: Ombouwen lima tgv uit 94 naar marklin digitaal
zoek maar even op dit forum en op ander zoals beneluxspoor en modelspoormagazine.
Het zijn misschien niet allemaal lima, maar het principe blijft hetzelfde.

Ik zelf twee mehano tgv's omgebouwd. Mits een goede decoder gaat alles perfect.