Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

modelbaan besturing

Gestart door pioterik zondag 08 september 2013, 14:41:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
modelbaan besturing
pioterik
gast

modelbaan besturing
welke modelbaan bouwer wonend in de buurt van winsum groningen heeft ook verstand van de electronica van de baan en is bereid

om mij hiermee te helpen  heb een baan kan de treinen wel laten rijden maar niet automatisch reiden en weer starten heb geen idee

hoe dit werkt wie zou mij hier bij willen helpen ben niet ontechnisch mar dit weet ik niet teveel van

zie uw  ractie graag  tegemoed

vr gr pioterik

P van dijk
Re: modelbaan besturing
Lid sinds: 2010

offline
Re: modelbaan besturing
Ik woon niet bij je in de buurt.
Maar het is wel handig even te melden waar je je baan nu mee aanstuurt. (Centrale,digitaal analoog?)

Robin
Re: modelbaan besturing
pioterik
gast

Re: modelbaan besturing
GOEDE AVOND

IK BESTUUR DE BAAN MET DE ESU 50000 CENTRAL STATION  WIL HET GRAAG VIA DE LAP TOP LATEN LOPEN MAAR DAT ZAL NOG WEL

EVEN DUREN DIT IS TOEKOMST MUZIEK HIJ CONECT AL WEL MET DE LAPTOP IKHEB HET KOPLOPER SYSTEEM OP DE LAPTOP STAAN

ENALS IK DE ESU AANSLUIT OP DE LAPTOP DAN KAN IK DE TREIN WEL LATEN STOPEN EN WEER STARTEN MAAR DAT IS DAN OOK ALLES

VR GR pioterik
Re: modelbaan besturing
Bahnhof Kloten
gast

Re: modelbaan besturing
Ik geloof dat je CAPSlock vast zit
Re: modelbaan besturing
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: modelbaan besturing
nie roepen hé. :D
Re: modelbaan besturing
Lid sinds: 2006

offline
Re: modelbaan besturing
Ik vermoed dat je nog geen terugmeld contacten heb geinstalleerd die d.m.v. b.v. een S88 module met je centrale in contact staat.
Via deze contacten weet je centrale waar je trein is en wat hij precies moet doen.

Lees ook dit even en laat je niet afschrikken door de daar aanwezige schema's :D
Bezetmelding
en
Massadetectie

Zelf gebruik ik geen Koploper dus daar kan ik je niets over vertellen.

En ik denk dat deze thread beter naar "Digitale Besturing Overige Merken" verplaatst kan worden.
Re: modelbaan besturing
Bahnhof Kloten
gast

Re: modelbaan besturing
Vraagje van mijn kant; Zijn er nou verschillende S88-modules te krijgen?
En wat is een Opto?
Wat kan ik het best gebruiken? Ik wil volledige massa detectie toepassen, en de mogelijkheid behouden om de sporen in 2 richtingen te berijden.
Re: modelbaan besturing
Seinwezen
gast

Re: modelbaan besturing
Als je c of k rails hebt, dan zijn de standaard massa detectie S88 erg geschikt.
Tegenwoordig verkrijgbaar met RJ45 aansluiting en ingebouwde diodetruuk.

Wil je twee richtingen rijden, dan heb je drie melders per blok nodig.
Dan heb je volledige detectie en een stopmelder aan elke kant.

Zou zeggen kom eens langs bij Hobby in Praktijk.
Er is zelfs met de trein en bus te komen....

Groeten Sander.