Ik zie het probleem, dit is het oude type M* wissel, met de vaste hand- of motoraandrijving.
Dat probleem doet zich ook voor bij oude 2-rail wissels.
De twee wisseltongen zitten elk apart onder een lipje vastgeklemd. Het voorste lipje op de foto lijkt te ontbreken, en de vorm die de wisseltongen nu aannemen doet het erop lijken alsof juist de achterste van de twee niet vast zit.
Beide wisseltong helften moeten onder dan lipje geklemd worden met een horlogeschroevendraaier. Als dat niet lukt, bijvoorbeeld omdat het lipje of het nokje is afgebroken, dan moet je het of vastlijmen, of een nieuwe (eventueel 2e-hands) wissel aanschaffen. Als geld een probleem is, zou je eens kunnen kijken in de kelder van
Rotjeknor. Want er zijn schone 2e-hands wissels, en 2e-hands wissels met lijmresten. En die laatste zijn goedkoper dan de eerste. Toen ik er was, was er een schoenendoos met oude zooi. En daarin zaten bruikbare dingen. Wat daar geldt, kan ook bij andere handelaren gelden. Vraag door, als je iets nodig hebt.