Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

pantograaf beugel roco loc 1600

Gestart door loc6400 maandag 07 oktober 2013, 18:21:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
pantograaf beugel roco loc 1600
Vandaag met een roco loc 1600 rondgereden op mijn baan en ineens gaat de pantograaf onder de draad uit nu is het zo dat mijn pantograaf beugel waar het schuitje op vast zit is gebroken. Weet iemand of dit onderdeel los te koop is en zo ja wel artikel nummer dit is? Alvast badankt.
Re: pantograaf beugel roco loc 1600
Normaal zit er een onderdelenlijst bij de loc, onder de piepschuim inzet. Overigens heeft Roco in de loop der jaren nogal wat panto's gebruikt op de 1600 dus het is handig als je de exacte loc noemt.
Re: pantograaf beugel roco loc 1600
Het is de rode DB schenker loc 1614
Re: pantograaf beugel roco loc 1600
Oh, gloedjenieuw dus. ik zou even aan de winkelier vragen wat de mogelijkheden zijn. ik denk dat het een hele nieuwe panto wordt en het bestelnummer vind je op de onderdelenlijst.
Re: pantograaf beugel roco loc 1600
Nu zit er bij deze loc geen onderdelenlijst bij maar bij een andere rocoloc wel loc 1601 dat zal niet veel uitmaken denk ik he? Ik heb zo eens gekeken maar zowel de 1614 als de 1601 hebben dezelfde pantograaf. Nu zag ik wel in de onderdelenlijst van de 1601 een artikel nummer maar staat bij het stroomafnemer schuitje ik neem aan dat dat nummer wel van de complete pantograaf is. Als ik de goede heb schaf ik er voor de roco denk ik 5 aan en voor mijn Marklin loccen ook dan heb ik een aantal reserve en kan ik mooi voor deco bij mijn E- loccen werkplaats neerleggen.
Re: pantograaf beugel roco loc 1600
Volgens mij zijn de schuitjes van de stroomafnemers bij de laatste modellen weer net anders (en fraaier) dan bij de 1601.
Vreemd dat er geen onderdelenlijst bij zit. Ook niet onder het (piep)schuim? Anders kun je de loc op de Rocosite opzoeken. Dan zit er altijd een link naar de onderdelenlijst.
Re: pantograaf beugel roco loc 1600
Zal eens gaan zoeken