Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Interieurverlichting Piko Hondekop

Gestart door Tom zondag 15 juli 2007, 20:53:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Dag Michael,

Ik was er al bang voor dat de cockpit-Leds nog niet leverbaar zijn ;-)
Ik wacht het rustig af omdat ook die cockpit-Leds regelbaar dienen te zijn.
(Edit: een mailtje naar Digirails.nl leerde me dat deze cockpit-Leds eind september op de markt zullen komen, maar dat ze niet regelbaar zullen zijn).

Ik denk dat ik m'n Hondekop voorlopig maar laat rijden zoals ie nu is en ondertussen naar verbeterpunten blijven zoeken, zoals het achteruit kunnen rijden met de interieurverlichting aan.

Heeft iemand trouwens een verklaring voor het verschil in lichtsterkte?
Geeft een complete Ledstrip van 14 Leds minder licht dan een gedeelde Ledstrip met 6 Leds? (Edit: ik heb deze vraag aan de firma Viessmann gemaild).
Of wordt het verschil in lichtsterkte veroorzaakt door het verschil in spanning op de frontseinen respectievelijk de sluitseinen?

Graag jullie reactie.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Dag Peter,

Okee. Deze functie-decoder is dus niet geschikt voor Marklin.
Maar klopt de rest van m'n redenering wel? Dus zo'n functie-decoder in elke bak?

Graag je reactie.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Geachte Marklincollega's,

Ik zat ff te kijken naar de DR10Gold Ledstrips van Digirails. Er staat bij dat de lichtsterkte middels 2 potmetertjes per Ledstrip regelbaar is, maar ook dat deze Ledstrip in allerlei maten segmenten op te delen zijn.
(Zelfs het segment van 3 cm zou afzonderlijk te gebruiken zijn).

Ik heb de firma Digirails zojuist gemaild. Ik probeer erachter te komen of de lichtsterkte van de afzonderlijke segmenten ook regelbaar is.

Als dat zo is, dan heb ik 2 van de 3 wensen opgelost:
1) Het verschil in lichtsterkte tussen de beide bakken.
2) Het onverlichte gedeelte in het voorste halletje van het motorrijtuig.
Waar ik nog geen pasklaar antwoord op heb:
3) De interieurverlichting brandt alleen als de Hondekop vooruit rijdt.

Ik hou jullie op de hoogte.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Heeft dit treinstel 1 of 2 slepers :?:
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Dag Rolf/^Rook,

De Hondekop heeft slechts 1 sleper en die zit onder de stuurstand.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
CiteerAls dat zo is, dan heb ik 2 van de 3 wensen opgelost:
1) Het verschil in lichtsterkte tussen de beide bakken.
2) Het onverlichte gedeelte in het voorste halletje van het motorrijtuig.
Waar ik nog geen pasklaar antwoord op heb:
3) De interieurverlichting brandt alleen als de Hondekop vooruit rijdt.

Hallo Tom,

Is de ledstrip rechtsreeks aangesloten op de baan of op de lichten van
de locomotief? (of vraag ik iets dubbel?)

EDIT: Onze ledverlichting knippert niet op motorola banen. Dus aansluiten
rechtstreeks op de binnenkomende spanning is geen probleem.

Groet,
R. Keij



Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Geachte heer Keij,

Ik had de Viessmann 5049 Ledstrips eerst rechtstreeks op de baanspanning aangesloten, maar dat leverde knipperende Leds op (Een beetje het 'Saturday Night Fever' idee ;-))

Vandaar dat ik er vooralsnog (Als tijdelijke oplossing) voor gekozen heb om deze Ledstrips op de draadjes van de externe verlichting aan te sluiten. Zodanig dat de interieurverlichting alleen brandt als de Hondekop vooruit rijdt.

Dus de Digirails DR10Gold-Ledstrips knipperen niet als ze direkt op de baanspanning van een Marklin Mobile Station aangesloten worden?

Is dit een antwoord op uw vraag?
(En nee, uw vraag is zeer zeker niet dubbel :-))

Graag uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Citaat van: RKEY op maandag 13 augustus 2007, 15:46:02
Dus aansluiten
rechtstreeks op de binnenkomende spanning is geen probleem.

Daar zat ik dus ook aan te denken, net als bij een gewoon rijtuig. Maar dan zit Tom nog steeds met de extra draad door de koppeling, aangezien het treinstel maar 1 sleper heeft :|
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Citaat van: Tom op maandag 13 augustus 2007, 15:56:54
Dus de Digirails DR10Gold-Ledstrips knipperen niet als ze direkt op de baanspanning van een Marklin Mobile Station aangesloten worden?

De DR10G14 in ieder geval niet :!:
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Dag Rolf/^Rook,

Door de beide Hondekop-bakken loopt (middels de stroomvoerende koppeling) een rode draad. Dat is de draad die van de sleper afkomt.

Dus als de Digirails DR10Gold-Ledstrips inderdaad niet knipperen op de baanspanning van een Marklin Mobile Station, dan is het probleem opgelost dat de interieurverlichting van m'n Hondekop alleen maar brandt als ie vooruit rijdt.

Hm. Er is dus hoop aan de horizon. Namelijk dat alle 3 problemen opgelost zijn middels de aanschaf/inbouw van Digirails DR10Gold-Ledstrips.
Ik ben heel benieuwd.

Ik ben natuurlijk wel heel blij dat de heer Keij van de firma Digirails ons komt ondersteunen :-)

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Ff tussendoor: de Digirails DR10G14 is in de aanbieding bij MTE te Vlaardingen en kost nu slechts 6,95 Eurootjes.
Nu nog wachten op de aanbieding van de Digirails DR10Gold :-)
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Citaat van: Tom op maandag 13 augustus 2007, 13:10:55
Dag Peter,

Okee. Deze functie-decoder is dus niet geschikt voor Marklin.
Maar klopt de rest van m'n redenering wel? Dus zo'n functie-decoder in elke bak?

Graag je reactie.

Met vriendelijke groet,

Tom


Nee, de Kühn decoder voor de motorbak en een functiedecoder in de andere bak. Zelfde adres gebruiken, werkt prima. Zelf ben ik zeer te spreken over de Uhlenbrock 76900 functiedecoder, geschikt voor Motorola en DCC. Heb er meerdere in gebruik op mijn Motorola tweerailbaan.
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Citaat van: obicham op maandag 13 augustus 2007, 10:50:50
Ben er nog steeds niet uit of het nou een + of - is
Sluit je het spul aan op de lokmassa , doe je hetzelfde maar dan zonder blauw.
Volgens esu + volgens musena en huib maaskant  -


Altijd plus. Gewoon even meten. Maar is echt altijd plus.
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
CiteerNu nog wachten op de aanbieding van de Digirail DR10Gold

Denk niet dat dat snel zal gebeuren helaas. Wel kan je een setje van 2 gold
strips winnen op onze website.  :lol:
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Geachte heer Keij,

Maar voor het kunnen meedoen aan de fotowedstrijd (En daarmee dus o.a. 2 Digirails DR10Gold-Ledstrips te kunnen scoren) dien ik ze eerst aan te schaffen en er vervolgens leuke/uitzonderlijke foto's van te maken.

Hm. Dat lijkt me vooralsnog een onmogelijke opgave. Ik heb al moeite genoeg met de interieurverlichting van de Hondekop zelf :-)

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Geachte Marklincollega's,

Ik heb dit draadje nog eens rustig en heel aandachtig doorgelezen.

Als de Digirails Dr10Gold inderdaad rechtstreeks op de baanspanning van een Marklin Mobile Station aangesloten kunnen worden zonder te knipperen (Hiervan heb ik overigens alleen van Rolf/^Rook een bevestiging gekregen v.w.b. de Digirails DR10G14), dan zou dat dus betekenen dat Ledstrips van Digirails niet alleen goedkoper zijn, maar ook veel geschikter voor Marklin Systems dan de Ledstrips van Viessmann.

Zouden met de Ledstrips van Digirails alle posts en moeite in dit draadje/op dit forum over functiedecoders, wel-of-niet bij +20V sperrende diodes, oplossingen met dempschakelingen door middel van diode/weerstand/elco, etc. overbodig zijn geweest?

Ik ben heel benieuwd.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Dag Peter,

Ik zit ff verbaasd naar jouw reactie te kijken  :?

Bedoel je dat Viessmann 5049 Ledstrips constant/zonder te knipperen branden op de direkte baanspanning van een Mobile Station?
( :shock: Ik dacht nog wel dat in dit draadje duidelijk is geworden dat dat niet zo is  :shock:)

Edit: De Marklin 24978 stootblokjes met Led-verlichting vertonen hetzelfde verschijnsel (Discoverlichting dus) en ik heb de draadjes daarom losgesoldeerd en op een separate analoge trafo aangesloten.

Graag je reactie.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Dag Peter,

Ah. Het misverstandje is nu opgehelderd :-)

De interieurverlichting is inderdaad niet te schakelen als je die rechtstreeks op de baanspanning (In het geval van de Hondekop op de rode en de blauwe draadjes) aansluit.

Maar dat niet-kunnen-schakelen van de interieurverlichting vind ik geen enkel probleem. De interieurverlichting van m'n D-wagons is namelijk ook niet te schakelen.

Ter verduidelijking: (Dit draadje begint vrij lang te worden, dus toenemende kans op misverstanden :!:) Het hele verhaal met functiedecoders etc. kwam pas ter sprake nadat gebleken is dat Viessmann 5049 Ledstrips knipperen als je die rechtstreeks op de baanspanning van een Mobile Station aansluit.

Ik hoop hiermee het misverstand verklaard/opgelost te hebben.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Dag Peter,

Uiteraard zijn misverstanden ervoor om weer opgelost te worden. En nee, we hebben (vooralsnog) geen ruzie ;-)
(Maar toch? Ik merk telkens overduidelijk dat jij heel anders denkt dan ik :-))

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Lid sinds: 2006

Spijkenisse

offline
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Dat is de kracht van de Postbank...euh....het Marklinforum 8)
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
CiteerHeer Keij,

Even een vraag tussendoor.
Waarom zijn de (functie)decoders alleen in DCC verkrijgbaar en niet ook in MM of nog beter multiprotocol ?.

Dat komt omdat simpelweg de tijd ontbreekt om uit te zoeken hoe het
marklin signaal (protocol) precies werkt. Als we daar achter zouden zijn
zit het zo in de software denk ik. :)

Iemand suggesties voor gedetailleerde informatie? :?:
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Hoe komt het eigenlijk dat die gold ledstrips niet flakkeren?
Ik kan twee dingen verzinnen.
1. Het komt omdat er een brugcel tussen stroom en verlichting zit geschakeld.
2. Er zit ook nog een condensator achter de brugcel gemonteerd.
Is allemaal goed zelf te plaatsen.

Maar misschien moet de vraag eerder zijn waarom de verlichting op het MFX-signaal flakkert. Is toch wel raar. Een sterk punt van digitaal was nou juist de eenvoudige constante treinverlichting. Dat heeft MFX dan aardig om zeep geholpen.
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Dag HenkV,

Als ik het allemaal goed begrepen heb, dan komt het knipperen van Leds niet alleen bij MFX voor, maar ook als het signaal van een 6021 komt.
(Zie Antwoord #105 van dit draadje s.v.p.)

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Ik rij zelf ook Motorola en als het probleem soortgelijk is, dan is het voldoende om een brugcel voor de leds te plaatsen. Het is sowieso beter om leds met een echte gelijkstroom te voeden.
Een condensator overbrugt de gevolgen van een matige stroomafname, maar dat speelt in de Hondekop niet.
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Citaat van: henkv op maandag 13 augustus 2007, 10:35:51
Citaat van: Acido op zondag 12 augustus 2007, 14:31:45
@ anyone:

Is dit een mogelijkheid, of ga ik nu electronisch gezien echt te kort door de bocht?



Martijn


Eeh, de blauwe draad is plus. Volgens mij sperren die diodes zo.

Als blauw inderdaad de plus is (waar ik in het tekeningetje niet vanuit gegaan ben) moet je de diodes even omdraaien, ja.

Het ging me echter om het principe: kan het zonder relais als je geen functie-uitgang hebt? Antwoord daarop is dus 'ja'.

Martijn
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Dag Martijn,

Heb je die schakeling al kunnen testen?

Graag je reactie.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Nog niet, Tom. Het was meer een brainwave die ik even getoetst heb bij Guru Peter ;-)

Martijn
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Dag Martijn,

Het is dat ik voorlopig al ff genoeg kouwe drukte met m'n Hondekop heb gehad en bovendien ook geen diodes in huis heb. Anders had ik ff kunnen testen.
Het idee is in ieder geval heel simpel en doeltreffend :-)

Ik vraag me alleen nog af of er misschien verschil is tussen de frontseinspanning en de sluitseinspanning.

Dus? Wie heeft er tijd/zin/faciliteiten om de schakeling van Martijn/Acido te testen?
(De hoofdprijs is een defecte roze broodrooster:-))

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
CiteerIk vraag me alleen nog af of er misschien verschil is tussen de frontseinspanning en de sluitseinspanning.

Neehoor. Zoals in het schemaatje te zien is heb namelijk je een draad per rijrichting (geel resp. wit). Die gebruik je zowel voor de frontseinen aan wat dan de voorkant is, als voor de sluitseinen aan wat dan de achterkant is. Voor de andere rijrichting precies andersom :-)

Martijn
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Dag Martijn,

Okee, ik snap je gedachtengang. Namelijk dat blauw de + is.

(Ik heb van de firma Viessmann namelijk nog geen antwoord gehad op het eventuele verschil in lichtsterkte tussen een volledige en een ingekorte Viessmann Ledstrip, dus ik blijf me gewoon afvragen waardoor dat verschil in lichtsterkte veroorzaakt kan worden).

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Het werkt prima zo Tom. Volgens mij zit het in de Fleischmann Lint van fabriekswege ook zo geschakeld. Maar je moet twee dingen in de gaten houden.
1. Het totale stroomverbruik van de verlichting in relatie tot de maximale stroom die de functieuitgang kan leveren. Dat maximum is bij de Kühn 150 mA. Nu is zo'n ledstrip geen grootverbruiker, maar je moet het toch even in de gaten houden.
2. Als er moet worden gedimd, dan dimt de binnenverlichting mee.
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Geachte Marklincollega's,

Ff tussendoor:
Ik zag in de CV-tabel van de Hondekop dat de verlichting dimbaar is.

Na enig zoeken op dit forum heb ik een gebruiksaanwijzing gevonden voor het programmeren van de ingebouwde Uhlenbrock decoder met een Mobile Station en heb de lichtsterkte aangepast. (De Preisertjes in de stuurstand zijn nu wel duidelijk te zien).

N.B. Deze post is eigenlijk meer bedoeld om te laten zien dat het vrij simpel is om de decoder te programmeren met een Mobile Station.

Stel je wilt de verlichting (En in mijn geval ook die van de interieurverliching) van de Hondekop wat feller zetten met een Mobile Station. De CV is 50. De gewenste waarde is bijvoorbeeld 31. (Zie CV-tabel).

1) Maak eerst twee nieuwe dummylocs aan.
Aan de eerste dummyloc ken je het locadres 50 toe (De gewenste CV)
Aan de tweede dummyloc ken je het locadres 31 toe (De gewenste CV-waarde)

2) Selecteer de Hondekop (Default address=3) en wissel 5x van rijrichting. (De verlichting knippert dan langzaam).

3) Selecteer dummyloc 50 en wissel 1x van rijrichting. (De verlichting knippert dan snel).

4) Selecteer dummyloc 31 en wissel 1x van rijrichting. (De verlichting knippert dan langzaam).

5) Op dit moment is de CV-waarde geprogrammeerd op de gewenste waarde. Druk op de stopknop om de gewijzigde CV-waarde op te slaan en uit de programmeermodus te gaan.

6) Druk de stopknop nogmaals in en selecteer weer de Hondekop. (De verlichting brandt nu op z'n felst).

7) Verwijder de beide dummylocs (Nr 50 en nr 31).

Overigens zag ik op m'n zoektocht nog de volgende features:
F3 (Derde functietoets links) = Rangeerstand (De Hondekop kan dan heel zachtjes kruipen)
F4 (Vierde functietoets links) = Optrek- en afremvertraging in/uitschakelen

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Geachte Marklincollega's,

Ff een tussenstand:
Ik heb nog geen bericht gehad van de firma Viessmann op m'n vraag of een complete Ledstrip van 14 Leds minder licht geeft dan een gedeeltelijke Ledstrip van 6 Leds.
Overigens valt, na het aanpassen van CV50, het verschil in lichtsterkte niet/nauwelijks meer op. Dus tenzij er nog spectaculaire nieuwe ideeën ontstaan, laat ik m'n Hondekop gewoon op deze manier rijden en beschouw ik het inbouwprojectje als afgerond en geslaagd.

Maar toch heb ik nog een (wild ;-)) idee over de Hondekop. Ik weet alleen niet of het haalbaar is:
- Het sleepcontact verhuist van de stuurstand naar het motorrijtuig. (Dit is ook handiger bij schakelrails, contactrails en remmodules).
- De rode draad van het motorrijtuig wordt doorgeknipt. Het draadgedeelte vanaf de decoder wordt aan het sleepcontact gesoldeerd.
- De rode draad in de stuurstand + het overblijvende gedeelte rode draad van het motorrijtuig wordt enerzijds op de functie-uitgang van een nieuwe decoder gesoldeerd en anderzijds aan de interieurverlichting.
Et voila: schakelbare en discolichtvrije interieurverlichting :-)

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Heren/Dames,

Ik loop me r** te zoeken naar de beschrijving van de plaatsing interieurverlichting voor de hondekop.
Wie heeft deze voor mij want ik begrijp dat Martin zijn antwoorden allemaal zijn verwijderd.
Kan iemand mij die per PB of mail sturen?

Groet Kees
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Beste Cees,

Tot m'n verbazing zie ik dat inderdaad alle berichtjes van Martin zijn verdwenen terwijl ik juist zijn posts als grote voorbeeld had genomen voor het inbouwen van interieurverlichting in de Piko Hondekop.

Ik zal het alsnog proberen uit te leggen.

Er zijn eigenlijk twee manieren: Op de foto in deze post zie je een soort hoedenplank liggen die eigenlijk de spil vormt voor het aanbrengen van binnenverlichting in de Hondekop.
Je kunt de verlichting namelijk op twee manieren op/onder deze 'hoedenplank' aanbrengen:

Manier 1: Je plakt de Ledstrip onder de hoedenplank.
Je dient dan het interieur (In casu: de hogere zittingen) zodanig af te vijlen/af te frezen dat de Ledstrip netjes tussen de hogere stoelleuningen en de hoedenplank past.

Manier 2: Je maakt gaatjes in de hoedenplank en wel zodanig dat de Ledjes in de openingen vallen.

Misschien is het leuk om dit samen te doen. Ik wil namelijk een andere kleur verlichting in m'n Hondekop. Tevens wil ik de kap overspuiten van groen naar geel.
Ik ben ook van plan om de kunststof kap, die boven de motor zit, te verwijderen zodat het gehele interieur van de Hondekop verlicht is.

Vraag gerust.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
hoi tom
waarom ga je de kap om spuiten naar geel er is ook en gele variant uit
gekomen voor de kerst van piko en eind van het jaar komt er 1 met 3 punt verlichting uit dus denk goed na of je het wel wil
Groet Dennis
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Beste Dennis,

Ik weet dat er inmiddels ook een gele Piko Hondekop op de markt is, maar ik heb een veel te kleine modelbaan om elke kleurvariant van een modeltrein te kopen.

Ik heb bij Piko ook al geprobeerd om losse gele kappen te bestellen, maar daar trappen ze niet in  :)

En aangezien ik de goede NS-kleuren al heb (Verf van de firma kleiNSpoor), ligt het voor de hand om de kappen ff over te spuiten.
Ook omdat ik toch al met de interieurverlichting en de afdekkap van de motor aan de slag wil.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
hoi tom
heb zelf helemaal geen baan staan op t moment en heb ze in de vitrine kast staan . suc6 met het over spuiten van de kap kijk anders even op deze link tevens de website van chris van diesen
http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=260&Itemid=80
Groeten Dennis
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Beste Dennis,

Bedankt voor de tip, maar uiteraard kijk ik al regelmatig op de site van Chris  :)

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Citaat van: Tom op woensdag 07 januari 2009, 22:21:45
Beste Cees,

Tot m'n verbazing zie ik dat inderdaad alle berichtjes van Martin zijn verdwenen terwijl ik juist zijn posts als grote voorbeeld had genomen voor het inbouwen van interieurverlichting in de Piko Hondekop.

Ik zal het alsnog proberen uit te leggen.

Er zijn eigenlijk twee manieren: Op de foto in deze post zie je een soort hoedenplank liggen die eigenlijk de spil vormt voor het aanbrengen van binnenverlichting in de Hondekop.
Je kunt de verlichting namelijk op twee manieren op/onder deze 'hoedenplank' aanbrengen:

Manier 1: Je plakt de Ledstrip onder de hoedenplank.
Je dient dan het interieur (In casu: de hogere zittingen) zodanig af te vijlen/af te frezen dat de Ledstrip netjes tussen de hogere stoelleuningen en de hoedenplank past.

Manier 2: Je maakt gaatjes in de hoedenplank en wel zodanig dat de Ledjes in de openingen vallen.

Misschien is het leuk om dit samen te doen. Ik wil namelijk een andere kleur verlichting in m'n Hondekop. Tevens wil ik de kap overspuiten van groen naar geel.
Ik ben ook van plan om de kunststof kap, die boven de motor zit, te verwijderen zodat het gehele interieur van de Hondekop verlicht is.

Vraag gerust.

Met vriendelijke groet,

Tom


Tom bedankt voor de reaktie toch ben ik benieuws van de beschrijving van Martin.

Groet Kees
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Citaat van: cup-druc-han op maandag 16 juli 2007, 18:15:03
Hoi Tom,

ik heb hier op het forum en ergens anders ook gelezen dat de digirail ledstrips het uitstekend doen in de hondekop.
art.nr.  DR10G14 met gele leds, of de versie met witte leds.
ik ga het zelf nog proberen, maar heb hier goede reakties over gehad.

succes
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Citaat van: Tom op donderdag 08 januari 2009, 22:35:09
Beste Dennis,

Bedankt voor de tip, maar uiteraard kijk ik al regelmatig op de site van Chris  :)

Met vriendelijke groet,

Tom


Hmm, ik zie net dat juist dat topic om zeep is.
Ik ga dat even herstellen :)
Re:Interieurverlichting Piko Hondekop
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Interieurverlichting Piko Hondekop
Even een vraag tussendoor, ik zie nu 2 of 3 soorten led verlichting staan ofsow. Welke moet ik hebben?

Mvg. Falco
Re: Interieurverlichting Piko Hondekop
Citaat van: Tom op zondag 22 juli 2007, 11:10:17
Dag Martin,

Heel hartelijk bedankt voor de allereerste met foto's geillustreerde handleiding om een Piko Hondekop van binnenverlichting te voorzien.
Het lijkt er vooralsnog op dat je de wereldprimeur hebt :-)
(Ik heb nergens zo'n handleiding gezien namelijk).

Zoals je het uitlegt, lijkt het allemaal nog wel te doen. Over een paar weken heb ik vakantie en dan heb ik er de tijd voor. Ik zal ook gelijk een paar Preisertjes inbouwen.

Nogmaals hartelijk dank. Er zijn vast meer Piko-bezitters/sters die nu over de streep (durven) gaan.

Met vriendelijke groet,

Tom


Waar vind ik nu die handleiding met foto's ?
Ik wil graag ook verrlichting in hondekop maken.
Ruud Schiipers
Re:Interieurverlichting Piko Hondekop
Vraag: Waar vind ik die beschrijving met foto's ?
Ruud Schippers

Heel hartelijk bedankt voor de allereerste met foto's geillustreerde handleiding om een Piko Hondekop van binnenverlichting te voorzien.
Het lijkt er vooralsnog op dat je de wereldprimeur hebt
(Ik heb nergens zo'n handleiding gezien namelijk
).
Re:Interieurverlichting Piko Hondekop
Ik zie dit draadje nu pas, zelf heb ik de gele Piko Hondekop voorzien van binnenverlichting: Hondekop

Ik ben redelijk tevreden met het resultaat.

Met vriendelijke groet,

Jos
Re:Interieurverlichting Piko Hondekop
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Interieurverlichting Piko Hondekop
@Jos,

Ziet er goed uit.

Mvg. Falco
Re:Interieurverlichting Piko Hondekop
Nogmaals mijn vraag:
Waar vind ik de beschijving met foto's ?
Ruud
Re:Interieurverlichting Piko Hondekop
Re:Interieurverlichting Piko Hondekop
Jos,
Dank je wel. Zijn er nog hindernissen te nemen bij het openen en dichtmaken van de beide delen ?
Solderen aan de koppelplugjes zie ik niet zo tegenop. Soldeer ook SMD
etc. dus dat is geen probleem.
Schakel je de verlichting mee met front-/sluitlichten of is de binnenverlichting
apart schakelbaar ? Even "off-topic":
Mooi die stationsklok op je site en hij loopt nog gelijk ook ! Kunnen
sommige omroepen een voorbeld aan nemen.
Ruud Schippers