Nieuws: Heb je vragen over de werking van het 3railforum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.
+  3rail Forum
|-+  Modelbesprekingen
| |-+  Ombouwen modellen ander fabrikaat
| | |-+  ombouwen liliput BR38
0 leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: ombouwen liliput BR38  (gelezen 1472 keer)

Koos1947

  • Beginnende Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2013
ombouwen liliput BR38
« Gepost op: maandag 16 september 2013, 23:12:14 »

Ik heb een Liliput BR 38 gekocht, in een 3-rail gelijkstroomuitvoering. Dus, simpel om te bouwen, dacht ik. Even een rijrichtingschakelaar of decoder inbouwen en klaar. (Ik rij analoog). Nadat de eerste FRU (Uhlenbrock 55500) de geest had gegeven, ga je kortsluiting vermoeden, dus alles in de lok nagekeken. de aansluitingen op de motor rechtstreeks op de koolborstels, die -uiteraard- geisoleerd zijn. Vervolgens de volgende, een oude m* 6090 geprobeerd (groen en blauw aan de koolborstels, rood aan de sleper en bruin aan de aarde). Rijden ging even goed, maar voor het schakelen leek het wel een slecht afgestelde oude m*rijrichtingsschakelaar, bokkesprongen dus.. De aardeverbinding tussen de 6090 en het chassis losgemaakt en tot mijn verbazing bleef alles gewoon doorgaan. Wel werd de 6090 redelijk heet. Nog een andere onbekend merk FRU uitgeprobeerd, met hetzelfde resultaat.
Iemand enig idee wat er aan de hand is? Ik vermoed ergens sluiting, maar kan niet vinden waar.
Gelogd
Koos

Koos1947

  • Beginnende Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2013
Re: ombouwen liliput BR38
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 18 september 2013, 22:58:58 »

Inmiddels de oorzaak gevonden. Het frame, waarin de motor is opgehangen, maakte contact met de aarde. Inmiddels frame en bevestiging geïsoleerd en geen problemen meer.
Gelogd
Koos
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Powered by MySQL Powered by PHP SMF 2.0.17 | SMF © 2019, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.057 seconden met 25 queries.