Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering

Gestart door Daan zondag 27 mei 2012, 08:29:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Hoi allemaal,

Gister was er nieuws dat marklin een speciale kuifje uitvoering van de Thalys PBKA ook in het klein gaat produceren.
Wie is er ook van plan deze versie te bestellen.

Leuk filmpje hierover op:
http://www.youtube.com/watch?v=ULQl-322gnI

Gr. Daan
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Bij de échte Thalys kunnen - als de versiering gaat "vervelen" - de plakkers zonder sporen na te laten er ook zó weer van worden verwijderd, bij het model is dat wat minder vanzelfsprekend. :P

Rob

P.S. dit onderwerp is elders op het forum allang uitgekauwd!
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Dat kan wel zijn, maar dit filmpje was nog nergens  eerder te zien !! >:-D bedankt Daan.

gr erik
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Citaat van: veldkamp op zondag 27 mei 2012, 12:27:55
dit filmpje was nog nergens  eerder te zien !!

Behalve dan elders op dit forum sinds 25 mei 14 uur18! Dankzij Chris! >:-D

Rob
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Alleen zonde dat de boegdeuren niet gestickerd zijn.
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
De eerste Tin-Tin koffers zijn aangekomen in de NL winkels.
Voor de liefhebbers, Chris heeft gisteravond een bespreking gemaakt van het treinstel  :)
http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=1001:kuifje&catid=53:maerklin&Itemid=114
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Ziet er zeer fraai uit deze complete Thalys-set.
Ook leuke verpakking zo in de koffer.

Voor degenen die hem hebben aangeschaft, alvast veel plezier ermee.

Groeten,
Ton.
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
hallo forumgenoten,

Chris je bent me voor, nmaar toch bedankt voor de foto reportage, t zijn mooie plaatjes en dat scheelt mij weer wat werk.
ik heb m net nog op de valreep kunnen ophalen om hem vanavond op de baan te kunnen zetten.
Het blijft toch altijd weer leuk om een nieuwe aanwinst op de baan te zetten, al is het nog zo vaak.
Heb thuis net toch maar even in de dozen gekeken en op het oog ziet ie er netjes uit.
Op het uiterlijk na zal er wel geen verschil zijn met de Thalys en de TGV. Hopelijk maken de motoren niet al te veel motorlawaai en blijven de assen tijdens het rijden in de draaistellen zitten.

Ik doe er ook een paar quick shots bij van de trein

groeten

Cas
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Hij heeft op de baan gestaan, maar dat ging weer eens niet zomaar. Eerst de twee kopdelen gekoppeld en op de baan gezet. Het regende weer eens assen. Er vielen er al 2 spontaan uit het wielstel door de zwaartekracht. bij het rechtopdraaien. Echt sukkels. Maar goed effe fohnen wat buigen en ze bleven weer hangen. Op de baan en standaard even een rondje rijden om te zien wat er aan de instellingen veranderd moest worden. Er vanaf en op het prog spoor van de MS2 en zowaar de mfx werd al snel herkend :).Alleen de acc en de decl veranderd en weer terug op het hoofdspoor en jawel alles deed het behalve rijden. Werd wel M aangestuurd, dus daar lag het niet aan, :(
Weer op de ms2, was de MFX weg en is ook niet meer te vinden. Ik heb bewust het nummer niet veranderd.
Uiteindelijkmet de 6021 de boel kunnen resetten en de acc. en decl. kunnen instellen.

Gelijk maar tien delig gemaakt en de vuurdoop gegeven. De instellingen stonden al aardig en het rijdt verder goed. Gelukkig lopen beide motoren goed gelijk en is al behoorlijk  stil. Het geluid laat ik op 50 staan en dat wil wat zeggen.
Ook deze oplage heeft slechts een speaker in de voorste motorwagen.
Ik ben blij dat ik m toch maar heb besteld, maar de thalys uitvoeringen blijf ik de mooiste vinden.

Had wel flut camera mee maar helaas geen kaartje.
dus pech

groeten

Cas
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Citaat van: steamer op vrijdag 21 juni 2013, 00:08:40Maar goed effe fohnen wat buigen en ze bleven weer hangen.

Wat koste het model ook weer?
Wij hobbyïsten zijn ook knettergek.  :D
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Belachelijk dat er bij een model van ? 800,00+ assen af vallen.
Ik had hem gelijk terug gebracht.

Gr arnout.
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

online
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Ook jammer dat je die decals niet kan verwijderen...
op den duur wil je misschien weles wat anders :(
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Absurd! Voor dat geld moet dat ding gewoon perfect functioneren. Uit de doos, op de rails, even aanmelden en dan de komende 50 jaar zonder problemen kunnen rijden. De gemiddelde lok uit de 60er en 70er jaren word vaak ergens van de zolder geplukt en gaat nog vrolijk de rails over. Oké, soms een druppie olie of koolborsteltje, maar het gaat om het idee.
De Tintin Thalys is een mooie trein om te zien (ben ook Kuifje liefhebber), maar ja, op deze manier print ik wel een plaatje van dat ding.
Kan ik ook prima naar kijken, weet ik zeker dat er geen meter gereden gaat worden.

Dirk-Jan
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Hallo,

Dit zit m in het ontwerp van de wielstellen, wat maar niet aangepast wordt door M, maar is niets nieuws en was te verwachten, al had ik wel anders gehoopt. Opsturen heeft geen zin en daar worden ze ook niet beter van. De twee assen die er uitvielen waren beiden de 5de as van voor- en achteraf gerekend. ofschoon het niet in de gebruiksaanwijzing staat, dan moet je maar gewoon de fohn van de vrouw lenen en na wat stoken en buigen ben je tijdje van het probleem af.
Hoeveel keer en hoe lang je deze truc kan toepassen zal de tijd moeten uitwijzen.

Na het voor mij ook niet onbekende MFX gezeik  :thumbdown: met de CS2 deed ie t eindelijk goed met de reddende hulp van de 6021.
Das wel de defilibrator voor de MFX troubles. :thumbup: Hierna heeft hij 3 uur meegereden zonder enig probleem en is afgerangeerd met alle assen.
Dit had ik niet verwacht en dan mag je niet mopperen voor een luttele 900 euries.
De verschillende delen gaan bij dit exemplaaar gelukkig wel makkelijk in elkaar.
Kijken of hij het volhoud komende tijd.

Als ik m zat ben, en dat ben ik doorgaans al gauw, laat ik de stickers er gewoon zitten, anders had ik m niet gekocht, gaat ie letterlijk in de koffer naast mijn kuifje stripboeken en zet ik een andere op de baan.
Ik heb m blind besteld en heb er zeker geen spijt van omdat ik dit soort risico's voor de aankoop al aanwezig acht en incalculeer, dan kan het alleen maar meevallen

     

Ja ik ben het zeker met jullie eens dat dit de wereld op zijn kop is, maar ze komen ermee weg en als vitrine model voldoet ie prima.
Er zit ook een hoop gekheid bij en het is zeker geen complete zepert van een trein maar het had zeker beter gekund.
Dat moet toch ook prio 1 zijn voor M, maar blijkbaar denken zij anders over.

groeten






 

Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Het klinkt vooral grappig. We geven 900 euro uit voor een modeltrein en met de fohn erbij krijgen we hem best aan de praat.  :D
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Het is maar ongeveer 1980 guldentjes.....!
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Citaat van: Brigitte op donderdag 20 juni 2013, 12:22:28
De eerste Tin-Tin koffers zijn aangekomen in de NL winkels.
Voor de liefhebbers, Chris heeft gisteravond een bespreking gemaakt van het treinstel  :)
http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=1001:kuifje&catid=53:maerklin&Itemid=114

Keurig drukwerk!
Zo had het eigenlijk ook bij de Olympische Koploper gemoeten....
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Citaat van: Wim op vrijdag 21 juni 2013, 22:51:09
Ook jammer dat je die decals niet kan verwijderen...

Märklin maakt geen gebruik van decals :important: :important: :important:
Alle afbeeldingen zijn er m.b.v. moderne tampondruk op gezet. Ik moet zeggen dat de bedrukking van dit treinstel werkelijk magnifiek is.


Citaat van: steamer op vrijdag 21 juni 2013, 00:08:40
Het regende weer eens assen.

Daar worden we minder vrolijk van. Met een extra steunpunt in het midden, zoals bij veel oudere rijtuigen, zou je dit probleem niet hebben.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

online
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Märklin maakt geen gebruik van decals :important: :important: :important:


Dat weet ik ook wel.
Maar ik zou willen dat ik het kon verwijderen als ik dat zou willen,
zoals bij de nieuwe dhg500 waar decals worden bijgeleverd,
om te plakken waar men wil.


Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
maar voor dat geld heb je er wel een mooie doos bij :D
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
@Chief;
Effe offtopic:
Leuke avatar heb je  :-)  :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
dank je
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Waarom zou je bij een treinstel als dit de decals/stickers/opdruk/etc willen verwijderen??
Ik geloof niet dat er maar een koper van dit treinstel is die dit zou willen...
Je kan het ook niet vergelijken met de dhg500, het kuifje treinstel is een heel speciale uitgave van Märklin. Totaal niet vergelijkbaar.

Koen
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Ik had een soort koppelingsprobleem bij de M Thalys tussen de rijtuigen ook met een brander aan het werk gegaan om de "Kopelingsvorken"iets nauwer te maken omdat deze onderweg makkelijk los raakte
En het hele set dan tot stilstand kwam dat nu maar zelf opgelost... Maar niet opgestuurd naar Ansolde Breda haha :( :D :thumbdown:
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Hallo allemaal,

Ik zie dat er intussen behoorlijk gereageerd is op de uitvallende assen.
Begrijpelijk hoor maar wat doe je eraan.

Zaterdag dacht ik dat het vervolg van de na een moeizame opstart maar verder probleemloos verlopen eerste rit te vervolgen. Dacht ik.
Vanaf dat hij ging rijden gaf het problemenmet de achterkant. De motoren haperden constant.
Hijkwam de hellingen niet op en in een bocht werd ie er uit getrokken. De verbinding tusen de kop en de kont zijn gewoon in orde en er flikkert of knippert niets wat op een stekker probleem. Ik werd er natuurlijk al snel behoorlijk ziek van en heb m met veel pijn en moeite ergens in het donker onzichtbaar plekje afgerangeeerd en ben ik verder gegaan met leegruimen van de baan.

Ik ga m niet zomaar klakkeloos insturen en wel kijken of ik er wat aan kan ontdekken, maar ik zal de winkwlier er wel melding van doen. Het kan geen olie/massa probleem zijn want hij was nog niet gesmeerd of het moet een tekort aan smering zijn?
 
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Hoi

Doe hem maar gewoon weer van de hand. Ik geef je er 650 euro voor.

Bart
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

online
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Of.. gewoon naar M*.de sturen,
laat hun er es een keer een paar uur naar kijken :P
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Het is toch weer een staaltje degelijke kwaliteit van marklin voor bijna 1000 eurotjes,
Als ik het zo lees.

Tony


Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Beste Steamer,

Ik heb de gewone Thalys en ben er vrij tevreden over.
Verleden week heb ik wel het probleem gehad dat een cardan losgekomen is na een ontsporing.
Dat rijdt de trein niet meer of heel slecht.
De cardans zijn vrij lang en bij een te hoge belasting buigen ze door en springen er langs een kant uit.
De weerstand van een paar niet aangedreven assen is dan veel te hoog en dan rijdt het treinstel niet meer
of heel slecht.
Ik hoorde hetzelfde probleem in Woluwé onlangs bij een paar mensen met de nieuwe Thalys Tintin.
Kap voorzichtig losmaken, printplaat losvijzen, motor naar voren schuiven en cardan er terug insteken.
Alles terug monteren.
Ook opletten voor propere sporen en propere puko's.

Mvg

Olivier
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Hallo allemaal,

Ik heb er nog niet naar gekeken wegens tijdgebrek, maar t denk ik uiteindelijk we goed.
Ze hebben allemaal wel wat, maar na wat geknutsel rijden de andere uitvoeringen intussen vooruit.
Olievier bedankt maar het cardan prbleem is ook al eens een van de mijne geweest. Bij de tin tin zit t m in de stekker verbindingen denk ik.     

Bart, lachen, wie bied er meer, geintje Net van de week uit heel betrouwbare bron vernomen dat je geen treinstellen spuit, geen probleem :idea: ik heb nog twee nieuwe cargo's staan die je voor me met de neus in de gele verf zou kunnen dopen :help:. Ze zijn intussen al uit de garantie. :favorite:
mag he maar. niets moet.

groeten

Cas

   
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Citaat van: steamer op zaterdag 29 juni 2013, 02:38:14

Net van de week uit heel betrouwbare bron vernomen dat je geen treinstellen spuit


Hoi

Nieuwe betrouwbare bron zoeken dan maar  :D





Bart
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

online
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Tja, hier zou ik niets aan toevoegen....

:D   :D   :D

Gr. Marcel
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Loc 1200, ik wel.

Bart, de bron was je eigen vlees een bloed, leek me betrouwbaar genoeg. ;)

groeten

Cas
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Ik ben sinds kort de gelukkige bezitter van dit prachtige treinstel.
Alles functioneert (tot nu toe) perfect.
Assen vallen er niet onderuit.
Bedrukking is van zeer hoge kwaliteit.
In tegenstelling tot eerdere uitvoeringen, die niet veel verder kwamen dan 180 km/h, haalt dit treinstel ook echt hoge snelheden.
Ik heb omgerekend 270 km/h gemeten, dus bijna de echte maximum snelheid van 300 km/h.
Ben wel heel benieuwd wat Märklin hiervoor in het ontwerp gewijzigd heeft.
Slechts één heel klein minpuntje: er zit een kleine ongerechtigheid in de geluidsfile van het engelse omroepbericht, maar daar zit ik niet mee.
Kortom, ik kan dit treinstel aanbevelen.
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Lid sinds: 2007

Vive les BB12000

offline
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Hallo,

Ik vraag mij af, hoe kunnen jullie op schaal rijden?
Hebben jullie een treinkamer van 25 meter lang, of meer?
Mijn TGV rijdt hard genoeg.
Filipi
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Ik bouw een baan van 8 meter, das genoeg voor 8-delige ICE's
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Die 8 mtr zegt dus niets over het op schaal rijden op 270km/hr.

Gr, Ben.
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Ik doel er alleen op dat je minder ruimte nodig hebt dan je denkt.
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Euro 800,00 voor een modeltreintje van matige kwaliteit.
Op de TV hoor ik over crisis...... iets klopt er niet...........
Re: Marklin 37795 Thalys PBKA Tin-Tin uitvoering
Och, de crisis raakt een beperkt aantal medelanders...... En da's maar goed ook want geld moet rollen.

Gr, Ben.