Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

draaischijf 7286

Gestart door Carel Richters dinsdag 25 september 2018, 16:15:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
draaischijf 7286
Carel Richters
gast

draaischijf 7286
Hallo allemaal,
 
Omdat de draaischijf 7286 niet meer wordt geleverd en ik er ook op Marktplaats geen meer vond, heb ik op eBay een volgens verkoper goed werkende draaischrijf gekocht met wederom volgens verkoper een ongebruikte decoder 7686. Bij de eerste test met de handregelaar begon de brug te draaien, zodra ik de regelaar naar recht of naar links draaide, maar na enkele malen heen en weer gedraaid te hebben stopte hij en was niet meer te bewegen. In de handleiding vond ik, dat ik ingeval van storing de handel, waarmee de brug handmatig verplaatst kan worden enkele malen naar achteren moest bewegen om de storing te verhelpen en inderdaad dit lukte. Maar nadat de brug weer enkele malen gedraaid had, stopt hij weer. Als ik de handel enkele malen naar achteren beweeg, gaat hij soms weer draaien en soms niet. Dus werkbaar is dit in de parktijk niet. Heeft iemand enig idee, wat er aan de hand kan zijn en wat ik er aan kan doen? Of heb ik toch een kat in de zak gekocht?

Is er iemand, die hier iets over kan zeggen, resp.voldoende kennis heeft om te kijken wat er aan de hand is? In het laatste geval kom ik natuurlijk naar die persoon toe. Als die diegene in de buurt van Lochem zou wonen, zou dat mooi zijn, maar is dat niet het geval ook geen probleem. Ik ben het meest gebaat met iemand, die mij kan helpen.

Ik hoop, dat er iemand is,

Mvrgr.
Carel Richers
Re: draaischijf 7286
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

online
Re: draaischijf 7286
Re: draaischijf 7286
Ben den Hollander
gast

Re: draaischijf 7286
Hier staan wat tips: https://forum.3rail.nl/index.php?topic=69011.0

Helaas weten we de afloop niet en de reparateur heeft wellicht geen belang dit te delen. Maar doorgaans zijn het de sleepringen en/of het contactje: schoonmaken en afstellen.

Gr, Ben.
Re: draaischijf 7286
Carel Richters
gast

Re: draaischijf 7286
Hoewel de aangegeven link verschillend is, is het draadje dezelfde. Ik heb degene, die indertijd zo vriendelijk was om aan te bieden de draaischijf na te zien en eventueel te repareren een pm gestuurd met het verzoek dit voor mij ook te doen. Nog geen antwoord gekregen.

Mvrgr
Carel
Re: draaischijf 7286
Carel Richters
gast

Re: draaischijf 7286
Hallo Ben en Fenix,
Inmiddels heb ik contact gekregen met degene, die verstand heeft van de 7286. Hij is zo bereidwillig mijn draaischijf na te zien en eventueel te repareren. Ik dank jullie voor de tip.

Mvrgr
Carel