Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Tanzwagen 4998

Gestart door Ap zaterdag 14 juli 2007, 23:28:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Tanzwagen 4998
Ap
gast

Tanzwagen 4998
Hallo.

In m'n verzameling heb ik het disco rijtuig 4998 zitten;
Zo uit het hoofd is hij ergens midden jaren '90 op de markt geweest voor over de 400 gulden.
Ik vond hem toen te duur en heb hem niet gekocht. Later had ik er spijt van en vond hem na een zoektocht in Aken waar ik hem kocht voor 500DM. Dat zal 2-3 jaar later zijn geweest.
Ik ben eigenlijk best wel benieuwd of de prijs van 500DM toen gerechtvaardigd is geweest of dat die verkoper me een poot heeft uitgedraaid; en wat het rijtuig nu waard is in ovp en netjes.
Zou iemand dat misschien voor me na kunnen/ willen kijken?

Bedankt alvast.

Groet,

Ap

Re: Tanzwagen 4998
Spoorniet
gast

Re: Tanzwagen 4998
Hoi Albert.

Kijk eens hier. Schijnt een erg gewild verzamelaarsmodel te zijn, waardoor er aanzienlijke bedragen voor gevraagd en geboden worden, zo tussen de 300-500 Euro. Er staat ook bij vermeldt dat het model dit bij lange na niet werkelijk waard is.

Er zal zich vast nog wel een forumlid met een Koll catalogus melden, dan heb je misschien een iets betere indicatie.
Re: Tanzwagen 4998
mhofman
gast

Re: Tanzwagen 4998
In de Koll katalogus van 2002 staat hij voor 450 euro.

Je hebt beide 'poten' nog  :lol:
Re: Tanzwagen 4998
@Erik
Bedankt Erik.
'k heb onder het genot van een bakske koffie  de site bekeken. Heb hem vervolgens in mijn favorieten gezet 8)

@Marco
Bedankt voor het opzoeken.
Astronomische bedragen zeg. Het ding is gewoon 2-2enhalf x zijn nieuwprijs geworden.
Maar inderdaad 'tis dus gelukkig geen miskoop geweest.
(en ik beloof bij deze dat ik mijn taal enigzins zal kuisen :lol: )
Re: Tanzwagen 4998
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Tanzwagen 4998
Citaat van: Spoorniet op zondag 15 juli 2007, 01:15:19Er staat ook bij vermeldt dat het model dit bij lange na niet werkelijk waard is.

Hoi,

Staat er ook bij vermeld waar deze stelling op is gebaseerd? Met dit soort kretologie kan men, en als verzamelaar al helemaal, niets.

Als we dus Koll mogen geloven dan is het model dus onderhand bijna het dubbele waard van wat ik er destijds voor heb betaald. Of dit ook "bij lange na niet de werkelijk waarde is" maakt de verzamelaar zelf wel uit dacht ik zo.
Re: Tanzwagen 4998
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Tanzwagen 4998
Hallo Allen,

ik heb de wagoon ooit laten liggen toen hij fl. 200,00 moest kosten, spijt misschien wel, maar een mens kan niet alles hebben.

Ik heb begrepen dat er nog hogere bedragen voor betaald worden, hij schijnt echter ook storingsgevoelig te zijn.

Verder blijft het natuurlijk een hebbedingetje, en daar zal de Marktprijs op gebaseerd zijn.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Tanzwagen 4998
@Hans
Inderdaad.
Voor deze opmerking plukken we de O van Koll eruit en zetten we een U ervoor terug :)

Groet,
Albert
Re: Tanzwagen 4998
obicham
gast

Re: Tanzwagen 4998
juist omdat het zo`n hebbedingetje is worden de prijzen hoger.
Laat M die nou nogeens uitbrengen , zou er ook wel 1 willen hebben.

Net zoiets als de lima irm koploper etc  ,ook vele malen in prijs gestegen.

Bij matchbox zijn er lege verpakkingen die een waarde hebben van +£50  :shock:
Re: Tanzwagen 4998
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Tanzwagen 4998
Citaat van: wissels op zondag 15 juli 2007, 11:27:23hij schijnt echter ook storingsgevoelig te zijn.

Nog nooit iets van gemerkt.
Re: Tanzwagen 4998
Die storingsgevoeligheid valt mee, alleen als je baan vuil is maar dat geld ook voor al het andere rijdend materieel.
Er is niets mis mee verder.

groet Albert
Re: Tanzwagen 4998
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Tanzwagen 4998
Citaat van: Ap op zondag 15 juli 2007, 12:23:22alleen als je baan vuil is maar dat geld ook voor al het andere rijdend materieel.
Er is niets mis mee verder.

Tja Albert, overbodig te zeggen dat ik het hier helemaal mee eens ben! We hebben het hier wel over een digitaal model. Wellicht een open deur maar ik meld het toch nog maar even nu we toch bezig zijn: om dit, en alle andere digitalemodellen, goed en storingsvrij te laten functioneren is een goed contact, lees "Spic & Span schone rails", een abosulute vereiste nummer 1.

En dat geldt ook voor de rails van Tante M* :!:
Re: Tanzwagen 4998
^Rook
gast

Re: Tanzwagen 4998
Kan niet anders zeggen, ik vind het een gaaf ding. Is weer eens wat anders heh 8) Zou het er zelf niet voor neer (kunnen) leggen maar a' 'de genoeg centjes hebt, leuke aanwinst toch...zal zeker de aandacht op de baan trekken.

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Tanzwagen 4998
Spoorniet
gast

Re: Tanzwagen 4998
Citaat van: Hans Biere op zondag 15 juli 2007, 11:13:08
Citaat van: Spoorniet op zondag 15 juli 2007, 01:15:19Er staat ook bij vermeldt dat het model dit bij lange na niet werkelijk waard is.

Hoi,

Staat er ook bij vermeld waar deze stelling op is gebaseerd? Met dit soort kretologie kan men, en als verzamelaar al helemaal, niets.

Als we dus Koll mogen geloven dan is het model dus onderhand bijna het dubbele waard van wat ik er destijds voor heb betaald. Of dit ook "bij lange na niet de werkelijk waarde is" maakt de verzamelaar zelf wel uit dacht ik zo.

Nee, dat staat er, zoals je ongetwijfeld zelf wel hebt kunnen lezen, niet bij. Zoals hier en daar simpel opgemerkt: het is een hebbeding waar er weinig van zijn, en dat bepaald de marktwaarde. In die context moet je deze stelling ook zien volgens mij.

Ik heb dit slechts van deze site geciteerd, meer niet. Wat de verzamelaar wel of niet uitmaakt en vind, doet mij verder de broek niet bollen. Ik help slechts iemand een deel van zijn vraag beantwoord te krijgen.

Als de inhoud van hetgene wat ik hier aanbied je niet bevalt, verwijs ik je door naar de auteur van de betreffende pagina.
Re: Tanzwagen 4998
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Tanzwagen 4998
Citaat van: Spoorniet op zondag 15 juli 2007, 20:13:56Als de inhoud van hetgene wat ik hier aanbied je niet bevalt, verwijs ik je door naar de auteur van de betreffende pagina.

Ik vind het allemaal prima wat u aanbiedt!

De auteur waar u nu naar verwijst (wie is dat, waar staat dit, dat zegt u er allemaal niet bij) beweerdt iets waar ik het niet mee eens ben.

Is dat misschien ook toegestaan?

Edit: ook maakt u hier melding van het feit dat hier sprake is "van een hebbeding waar er weinig van zijn". Hoe komt u daar toch bij? Het was destijds een "gewoon catalogusmodel" en is voor iedereen leverbaar geweest. Het was zeker geen speciaal MHI-model, Insider-model, of noem maar op.
Re: Tanzwagen 4998
Spoorniet
gast

Re: Tanzwagen 4998
Zeg maar "jij" en Erik hoor, dat doet geen zeer... :wink:

Ik moet je gelijk geven, in mijn haast zag ik dit als een persoonlijke aanval, wat het na nader lezen helemaal niet was.

Dus Hans, mijn excuses.

De auteur heet overigens Hans-Günter Heiserholt en hij is via het kontakt-gedeelte op zijn site te bereiken.

Wat het laatste deel van je post betreft, ik citeerde wederom andere commentaren in dit draadje. Mijn kennis in deze schiet wat dat betreft tekort, misschien moet ik daarom op dit soort vragen in het vervolg maar niet meer reageren en het aan de echte experts en verzamelaars overlaten, een groep waar ik bijlange na (helaas) niet bij hoor.
Re: Tanzwagen 4998
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Tanzwagen 4998
Citaat van: Spoorniet op zondag 15 juli 2007, 21:03:57Dus Hans, mijn excuses.

Hallo Erik,

Helemaal niet nodig! Je gaf een mening weer waar ik het niet mee eens was en ben. Niks mis mee toch? Persoonlijk iemand aanvallen op dit forum is sowieso niet mijn gewoonte. Alles OK wat mij betreft. :wink:

Je noemde HGH. Deze is mij bekend. Een zeer kundig en gerespecteerd lid van het Duitse Stummi-forum. Deze man is op technisch gebied zeer terzake kundig. Zie ook zijn eigen web-site. Wat dit onderwerp betreft heb je hem dus geciteerd en ik ben het wat dit betreft dus niet met hem eens. Ik spreek hem nog wel eens op dat andere forum. :D
Re: Tanzwagen 4998
Spoorniet
gast

Re: Tanzwagen 4998
Daar twijfel ik niet aan, Hans.  :wink:

Blij te weten dat we weer door één deur kunnen. Ach ja, soms hé....niet goed kijken, verkeerd opvatten...gewoon dom. :lol: