Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Bovenleiding: M* met wat Viesmann rijdraden

Gestart door FokkoKPD donderdag 26 september 2013, 18:04:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bovenleiding: M* met wat Viesmann rijdraden
Lid sinds: 2013

Altijd met tram of trein

offline
Bovenleiding: M* met wat Viesmann rijdraden
G'dag!

Momenteel ben ik bezig met de planning van de bovenleiding op de baan in aanleg. Echt moeilijke delen heb ik er niet inzitten, de verbinding in de bocht met meegebogen wissels kan zonder moeite met de standaard M* rijdraden. Er is één stukje waar ik wat lastig zit. Een parallel recht stuk dubbelspoor van 4*36cm heeft bij het buitenspoor aan de uiteinden twee keer 24077 zitten. Ik heb dus in plaat van alleen rijdraden van 36cm ook nog twee nodig van zeg 43, 44 cm. M* heeft die niet, en verlengen met 2*931 leek me ook maar zozo. Toen zag ik dat Viesmann zelf op lengte te maken rijdraden aanbiedt. Met een speciaal tangetje breng je zelf de omgekrulde aanhaak boogjes aan. De set van 400-500mm is dan precies wat ik nodig lijk te hebben.

Mijn vraag, na een wat lange inleiding: werkt deze manier goed, en zie je nog kleurverschil met de M* draden.

groeten,

Fokko
Re: Bovenleiding: M* met wat Viesmann rijdraden
1. Ja, het werkt goed.

2. Er is wel degelijk een zichtbaar kleurverschil. Daarnaast kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de Viessmann draden wat dunner zijn, maar dit kan ook gezichtsbedrog zijn door de lichtgrijze kleur van de Viessmann draden.

Met vriendelijke groet,

Aldert
Re: Bovenleiding: M* met wat Viessmann rijdraden
Lid sinds: 2013

Altijd met tram of trein

offline
Re: Bovenleiding: M* met wat Viessmann rijdraden
Dank je!

Aangezien ik het toch allemaal in één en hetzelfde aanzicht wil houden kies ik dan voor de wat lastiger variant en dat is dan met een langere rijdraad uit de boog komen. Iets lastiger dan standaard maar met gebruik van de meetmallen en goed passen komt dat goed en uiteindelijk ziet het er toch mooier uit. Ook aan de uiteinden van het rechte stuk blijven de masten precies tegenover elkaar staan.

groeten,

Fokko 

--
Viessmann is met dubbel s, Fokko!