Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

herintreder

Gestart door frans.m donderdag 26 september 2013, 11:28:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
herintreder
Lid sinds: 2013

offline
herintreder
Als herintreder wil ik graag een baantje maken om weer een beetje vertrouwd te raken
met modelspoor. Ik heb een paar van de loks die ik nog had weer aan het lopen gekregen
m.b.v. info die ik op dit forum heb gelezen.
Het is de bedoeling om eerst analoog weer wat te gaan doen en daarna stap voor stap te
gaan digitaliseren. Dit alles met de bedoeling om later een wat grotere baan te maken.
Met gedeeltelijk lenen van een oud banenplan van M heb ik wat verzonnen.
Ik ben uitgegaan van de K rails die ik nog heb. Graag wil ik weten wat jullie er van vinden.
En verder: Is dit baantje (270x115) ook geschikt om het rijden met de computer te oefenen.

mvg Frans

Re: herintreder
Lid sinds: 2007

Kruibeke

offline
Re: herintreder
geschikt om met computer te sturen is het altijd.
ik zou van de bovenste sporen gewoon een schaduwstation maken, de verbinding met het dubbele opstelspoor weghalen en onderaan het opstelspoor veranderen in een inhaalspoor door een extra wissel rechts onderaan.
maar het geeft zeker speelmogelijkheden.


Re: herintreder
Lid sinds: 2012

IK vraag, het forum antwoord.

offline
Re: herintreder
Hallo Frans.

Even een punt van aan dacht, ik heb verleden week net een vraag gesteld over de driewegwissel.
De uit komst het zijn probleem dingen, de een heeft er last van de ander niet dus sterk af te raden.
Verder of jou baan geschikt is om met een computer te besturen in de toekomst zeker weten.
Ik zelf ben net begonnen met iTrain om mijn nieuwe baan aan te sturen , moet nog een hoop leren.
Maar met de steun van het forum gaat dat zeker lukken.
En verder lekker oefenen en genieten van onze mooie hobby.

Mvg, Evert.
Re: herintreder
Lid sinds: 2013

offline
Re: herintreder
@Phil

@Evert,

Dank voor de adviezen!

mvg Frans