Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

spooklocs

Gestart door niek woensdag 25 september 2013, 19:17:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
spooklocs
Lid sinds: 2010

offline
spooklocs
Goedenavond,

Ik rijd met Itrain via de zeer oude 6021/6050, de laatste tijd gebeurt het herhaaldelijk dat een loc spontaan gaat rijden zonder dat ie wordt opgeroepen en komt ook niet meer tot stilstand, snel van de baan gegrepen en zelfs nadat ik hem na een uurtje weer op baan heb gezet, rijdt ie weer vrolijk verder, op Itrain is niet te zien dat hij rijdt.
Vroeger gebeurde dit nooit en het is nu knap lastig.
Wie herkent dit en heeft dat ook wel eens meegemaakt.
Vr.gr.
Niek
Re: spooklocs
Lid sinds: 2006

offline
Re: spooklocs
Niek,

Klinkt als een bekend decoder probleem, geef even aan welke decoder erin de desbetreffende lok zit, misschien is er iets aan te doen middels een instelling.
Re: spooklocs
Lid sinds: 2010

offline
Re: spooklocs
Goedemiddag,

Gisteravond was het weer zover, een aantal locs gingen zo maar aan de haal, rijdend met Itran:
Op het zelfde rangeerterrein:
22 Roco NS 2225, artnr. 69927, decoder 10738.
26 Roco NS 2201, artnr. 69926, decoder 10738.
29 Marklin NS 1205, artnr. 3055, naderhand ingebouwde decoder 6080.
20 Marklin Raillion 6420, artnr. 37644, MFX.

op andere sporen:
17 Marklin NS 135, artnr. 3327, naderhand ingebouwde decoder 6080.
77 Marklin Thalys , artnr. 37791, MFX.

Wie weet raad????
vr.gr.
Niek
Re: spooklocs
Lid sinds: 2010

offline
Re: spooklocs
Goedenavond,

Vanavond gestart met rijden met de 6021, alles normaal, alle niet opgeroepen locs bleven keurig op hun plaats.
Vervolgens Itrain opgestart en nadat de eerste opgeroepen loc gaat rijden, gaat ook prompt de 22 weer aan de haal!!!
Wat kan de oorzaak nu zijn???
De verouderde interface 6050 of iets anders????
Wie het weet mag het graag zeggen!!!!
vr.gr.
Niek
Re: spooklocs
Edwin
gast

Re: spooklocs
Ik weet niet hoe iTrain met jou eenheid werkt. Als je zelf adressen in iTrain in moet voeren, check deze dan eens. Misschien per ongeluk iets dubbel?
Re: spooklocs
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: spooklocs
Hallo Niek,

lijkt een beetje op een verstoord signaal, door overbelasting of iets dergelijks. Het lijkt erop dat sommige locs denken dat ze analoog zijn.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: spooklocs
Carel
gast

Re: spooklocs
Hallo Niek,
Hoewel ik niet met iTrain rijd, maar met Koploper heb ik er ook wel eens last van. Bij mij zijn het voornamelijk Roco locs, die op hol slaan. Een oorzaak heb ik nooit kunnen ontdekken. Het ontstaat spontaan en verdwijnt weer even spontaan. Ik beschouw het maar hetzelfde als het reset probleem. Af en toe moet je digitale apparatuur resetten, omdat deze precies niet doet, wat hij moet doen. Reden onbekend, maar meestal gaat het daarna weer goed.

Succes ermee,
Mvrgr
Carel
Re: spooklocs
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: spooklocs
Hoi Carel,

De reactie van Walter gelezen? Je kan trouwens de analoge herkenning in de decoders uitschakelen van de Roco locs. Dan doen ze dit niet meer.
Re: spooklocs
Freak
gast

Re: spooklocs
Citaat van: Wijbe op woensdag 02 oktober 2013, 22:50:29
De reactie van Walter gelezen? Je kan trouwens de analoge herkenning in de decoders uitschakelen van de Roco locs. Dan doen ze dit niet meer.
En de andere genoemde decoders dan ?. Deze hebben zoals Niek aangeeft hetzelfde probleem.

Zoals Walter al aangeeft, het signaal is/wordt verstoord waardoor de decoders in analoge toestand komen en blijven zoals in de openingspost staat geschreven.
Citeersnel van de baan gegrepen en zelfs nadat ik hem na een uurtje weer op baan heb gezet, rijdt ie weer vrolijk verder, op Itrain is niet te zien dat hij rijdt.


Mvg,
Peter