Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

lok komt steeds terug met Ecos Z/W itrain en/of koploper (opgelost)

Gestart door Meine maandag 14 oktober 2013, 19:04:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
lok komt steeds terug met Ecos Z/W itrain en/of koploper (opgelost)
Ik heb twee loks die ik op de een of andere manier niet verwijderen kan uit de ecos (z/w) koploper en Itrain.

Ik ben bezig om Itrain (versie 1.54) in te regelen om er mee te gaan rijden.

In mijn Ecos komen twee treinen iedere keer terug.
Zodra ik Itrain aanzet (verbind) zie ik deze twee lok in de rij van beschikbare lok komen. Ook in Koploper (8.2) zie ik hetzelfde als ik systeem Synchronisatie aanzet.

In de ecos verwijder ik, de lok in het scherm waar je de loks kan koppelen aan de draaiknoppen. In Koploper en in Itrain verwijder ik de loks ook.

Maar zodra ik weer verbinding maak is het weer mis.

Staan er ergens anders in de Ecos nog lok's opgeslagen? Hoe verwijder ik deze loks definitief?

Meine
Re: lok komt steeds terug met Ecos Z/W
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: lok komt steeds terug met Ecos Z/W
ecos naar fabrieksinstellingen zetten en alles is eruit.
Re: lok komt steeds terug met Ecos Z/W
Heb dit ook gehad. Wat je kunt proberen is iTrain verbinden met de ECOS. Dan in de ECOS verwijderen en daarna gelijk uit iTrain. Dit werkte bij mij in ieder geval wel.
Re: lok komt steeds terug met Ecos Z/W
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: lok komt steeds terug met Ecos Z/W
Ecos verbinden met iTrain en dan in iTrain de loc verwijderen. Zou die ook uit de Ecos moeten gaan. Zelfde met koploper. Maar als je het met 1 programma doet, moet je hem uit het andere programma verwijderen voordat je die verbind met de Ecos.
Re: lok komt steeds terug met Ecos Z/W
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
Re: lok komt steeds terug met Ecos Z/W
Citaat van: Wijbe op maandag 14 oktober 2013, 20:39:00
Ecos verbinden met iTrain en dan in iTrain de loc verwijderen. Zou die ook uit de Ecos moeten gaan. Zelfde met koploper. Maar als je het met 1 programma doet, moet je hem uit het andere programma verwijderen voordat je die verbind met de Ecos.

Ik ga het vanavond nog een keer proberen.

Meine
Re: lok komt steeds terug met Ecos Z/W
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: lok komt steeds terug met Ecos Z/W
Hallo Meine,

locs zowel in iTrain als in de Ecos wissen, centrale afsluiten en pas na weer opnieuw opstarten en je bent je locs definitief kwijt.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: lok komt steeds terug met Ecos Z/W
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
Re: lok komt steeds terug met Ecos Z/W
Ik heb ruzie met mijn ecos  :-( :-(. Sinds een flinke poos valt het beeld gewoon weg. Alles werkt nog wel ik heb alleen geen beeld.
Soms gaat het een maand goed, en dan wil het weer niet, en moet ik wachten tot de ecos weer wat toont.
Zo ook vandaag en gisteren. Ik moet dus nog even wachten met testen.
Meestal komt het beeld binnen twee uur na inschakelen weer terug.

Meine
lok komt steeds terug met Ecos Z/W itrain en/of koploper (opgelost)
Citaat van: Meine op woensdag 16 oktober 2013, 20:55:58
Meestal komt het beeld binnen twee uur na inschakelen weer terug.

Zo ook deze keer.

Het is gelukt. De truc was om eerst in Itrain de lok te verwijderen, daarna in de Ecos. De ecos uitzetten. Ook in Koploper (zonder dat deze verbonden was met de ecos) de lok verwijderen.
Nadat ik de ecos weer aan deed was de 'vervelende' lok inderdaad weg.

Het uitzetten en weer aanzetten van de ecos was het kritieke punt.  :arrow: Dat was het essentiĆ«le punt :important: (Wissels en ook de anderen bedankt. :thumbup:)

Meine