Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Portaal Kraan

Gestart door Shadow vrijdag 13 juli 2007, 23:25:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Portaal Kraan
Shadow
gast

Portaal Kraan
Beste mensen.


Zijn er mensen die toevallig de Trix portaal kraan bezitten ?
Ik vroeg me namelijk af of deze net zo als de Marklin kraan digital is te bedienen ?
Roco heeft er twee waarvan één gelijkstroom is en de ander wisselstroom en de laaste in Koploper is te bedienen. Bij marklin is dit ook zo , maar voor mij is de  vraag of dit ook met de Trix kan . Tot zover begrijp ik dat deze alleen met de bijgeleverde afstandbediening kan bediend worden. Heb zitten googelen maar kan er weinig over vinden . Kan iemand me meer uitleggen voor dat ik een beslissing neem welke ik moet kopen .

  B.v.d. Ruud.
Re: Portaal Kraan
Shadow
gast

Re: Portaal Kraan
Heb de Marklin maar gekocht. Van deze wist ik het zeker .
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Re: Portaal Kraan
Merijn
gast

Re: Portaal Kraan
Hallo Ruud,

Ik heb niet de Trix maar de Marklin portaalkraan. Deze is echter niet met Koploper aan te sturen omdat hij anders werkt dan de 'gewone' kranen. De portaalkraan heeft bijvoorbeeld 2 decoderadressen ipv 1. Ik weet bijna zeker dat je de Trix portaalkraan dus ook niet aan zult kunnen sturen met Koploper. Wel is de kraan digitaal aan te sturen. Je hebt namelijk 2 mogelijkheden (en die kunnen NIET tegelijkertijd gebruikt worden): of met de bijgeleverde afstandsbediening of via je centrale unit.

Voor Koploper heb ik een tijd geleden al de wens ingeschoten om deze kraan te ondersteunen. Er waren niet heel veel reacties van anderen hierop. Als jij deze dus ook graag vanuit Koploper wilt kunnen bedienen, dan kun je dat het beste op het Koploperforum ook even aangeven. Dan is er in ieder geval meer kans dat ie ondersteund gaat worden.

Groeten,

Merijn
Re: Portaal Kraan
Hoi Ruud,

Ik was laatst aan het informeren bij mijn treinen winkel omdat ik een Portaalkraan wilde kopen (heb ik nog niet gedaan :()
De kranen zouden hetzelfde zijn alleen het Trix huisje is groen en het Marklin huisje is blauw.

groetjes Fulco.