Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

nieuwe stroomvoerende koppeling

Gestart door Jasperkc zaterdag 07 juli 2007, 22:10:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
nieuwe stroomvoerende koppeling
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
nieuwe stroomvoerende koppeling
Heb vandaag even bij mijn marklindealer de nieuwe stroomvoerende koppelingen bekeken. Gelijk viel mij op dat de koppelingen alleen in een doosje zitten van 2 stuks en dat je er het nodige bijkrijgt wat je niet nodig hebt als je de bestaande 7319 koppelingen omzet naar deze koppelingen. Ik vroeg of er ook setjes zijn van alleen koppelingen, die zijn er nog niet zei men. Toen ik de prijs hoorde dacht ik, veel te duur ik maak ze zelf wel. het blijkt inderdaad dat de elektrische aansluiting erg eenvoudig na te maken is. Het volgende moet je doen: je neemt een kortkoppeling van marklin en haalt daar het relex gedeelte af. Zet in het vrijgekomen gaatje een koperplaatje van 0,5mm dik en max 2mm breed en zet het erin knip dan nog even het ontkoppelboompje eraf en klaar is je koppeling. Bij mij is het met succes gelukt. (Helaas is het mij nog niet gelukt om foto's toe te voegen in mijn verhaal misschien heeft iemand hier wel ervaring mee zodat ik de ontbrekende foto's alsnog kan toevoegen)
Re: nieuwe stroomvoerende koppeling
Hey Jasper,

Kijk even hier voor het plaatsen van foto's. Kom je er nog steeds niet uit, let me know ;)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: nieuwe stroomvoerende koppeling
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: nieuwe stroomvoerende koppeling
Toevoeging op mijn bericht, mocht het niet lukken met het zelf bouwen van de koppelingen, Ik heb even met firma Keuterman gebeld en die gaan kijken of ze ook alleen de koppelingen uit het setje 72020/72021 verkopen zonder extra's. Mocht dat het geval zijn dan is dat erg interessant voor diegene die set 7319 heeft en de kortkoppelingen wil vervangen tegen de nieuwe scheidbare kortkoppelingen uit de bovengenoemde setjes
Re: nieuwe stroomvoerende koppeling
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: nieuwe stroomvoerende koppeling
Ik wil daar toch wel eens een plaatje van zien. :D
Re: nieuwe stroomvoerende koppeling
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

online
Re: nieuwe stroomvoerende koppeling
Rob,

Dit is de "oude" 7319 koppeling


En dit zijn de 72020 en 72021 setjes

72020

Zur kurz gekuppelten Fahrzeugverbindung mit einpoliger Stromübertragung. Geeignet zum Einsetzen in den Kurzkupplungs-Normschacht aller modernen 26,4 cm und 27 cm langen Märklin-H0-Wagen mit Kulissenführung. Je beleuchtetem Wagenverband kann daher ein einziger Beleuchtungsschleifer genügen. Zum serienmäßigen Lieferumfang gehören neben zwei Strom führenden Kurzkupplungsköpfen auch die Stromübertragungs-Elemente zur Nachrüstung der Kinematik sowie die Innenbeleuchtungskabel-Anschlussklemmen für jeweils einen Wagen. Packung mit 2 Kurzkupplungsköpfen und Stromübertragungs-Elementen zur Ausrüstung eines Wagens. Montageanleitung beiliegend.

72021

Trennbare Kurzkupplung mit einpoliger elektrischer Verbindung für beleuchtete Schnellzugwagen. Passend für die vorbereiteten Wagen mit 26,4 cm, 27,0 cm und 28,2 cm Länge beim Einbau der Innenbeleuchtung 73400. Ein Wagen im Zugverband benötigt einen Schleifer 73404, 73405 oder 73406. Inhalt: 2 Kurzkupplungsköpfe für Norm-Kupplungsaufnahmen mit Kontakten, 2 Kontaktsätze für die Kupplungsdeichseln, 1 Massefeder zum Drehgestell, 2 Anschlusskabel und Einbauanleitung. Betriebssichere Verbindung mit rastenden Kontakten. Ein- und Auskuppeln auf der Anlage manuell möglich, Kupplungen kuppeln auch mit regulären Kurzkupplungen ohne elektrischen Kontakt.

bron: Marklin site


Re: nieuwe stroomvoerende koppeling
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: nieuwe stroomvoerende koppeling
Thanks, Buzz,

Een afbeelding is altijd een aanvulling op een verhaal, zelf had ik deze plaatjes ook al op de M* site opgezocht.

Ik bedoelde eigenlijk de foto's van de zelf door Jasperkc aangepaste gewone koppelingen.

Die zal ie per mail aan software@marklinforum kunnen sturen met het verzoek om deze in dit draadje te plaatsen, dan komt het wellicht goed.
Re: nieuwe stroomvoerende koppeling
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: nieuwe stroomvoerende koppeling
bedankt rob voor de tip. Ik ga even de foto's sturen naar de webmaster met het verzoek ze te plaatsen







Edit by Sascha : Foto's geplaatst