Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Insider modell 2014 E-93 DB

Gestart door soultrain zaterdag 21 september 2013, 17:59:30

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Geweldig mooie TP III loc, die gaat er hier ook zeker komen. ;)
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Vind het ook een prachtig model en heb dan ook de bon al een maandje geleden ingeleverd.

Groeten,
Ton.
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Citaat van: nobody op donderdag 31 oktober 2013, 16:51:49
En wie zou zo'n geluidsdecoder van Märklin willen hebben, als men een mSD met DCC kan kopen.
En om er een ESU Loksound in te kunnen zetten zou alles, behalve de motor, eruit gesloopt moeten worden...

Wim,

Waar baseer je dat op? Ik heb Märklin locs met standaard aansluitingen zoals de 21mtc met volledig geluid. Dan hoef je alleen de decoder te wisselen.
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Citaat van: Olav op zaterdag 21 december 2013, 21:26:29
Ik heb Märklin locs met standaard aansluitingen zoals de 21mtc met volledig geluid. Dan hoef je alleen de decoder te wisselen.
Hoi Olav,

Juist die decoders hebben geen DCC protocol aan boord, en een gemiddelde sounddecoder zit toch tegen de 100 euro aan.
Dus dat effe wisselen, dat is niet aan de orde, want ik denk dat er meer achter de oren zullen krabbelen, om die 100 extra uit te geven aan een dure lok.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Hoi Hans,

Mee eens. Het is wat je ervoor over hebt.

Los daarvan. Ik heb zelf een BR50 waarvan de decoder defect is. Er komt nu toch echt een LS4 in. Veel meer geluiden en tenminste zelf programmeerbaar. En het is een 21mtc aansluiting.
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Hoi Olav,

Een decoderwissel vanwege een defect, is wat anders dan dat je een decoder uitwisselt, die niet aan je specificaties beantwoord.

En dan is het logisch dat je een andere decoder zoekt, maar onderzoek ook waarom die decoder stuk is.

Anders beschadig je ook nog eens de nieuwe decoder 8o

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Hoi Hans,

Ik behoor tot de gelukkigen dat deze loc uit de set 29820 zolang goed gereden heeft. Veel anderen hadden al snel problemen met deze decoder bij deze loc. Loc stond na een tijd rijden op de rails. Maakt wat tikkende geluiden en zweeg voor altijd. Ook niet rijden trouwens. Er zit verder niet veel aan behalve de tussenprint. En daar zitten geen componenten op. Loc heeft een uur of 120 gereden.

Met montage van een andere decoder zonder geluid deed de loc het direct. Dus gewoon pech denk ik.

Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Hoi Olav,

Kan je dat niet meer verhalen op de garantie?

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Zal niet lukken. De set heb ik in 2005 gekocht.
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Topic?
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Hoi Olav,

Jammer dat is dan uit 2005, en je garantie is verlopen :(

Dat wist ik helaas dus niet vandaar mijn reactie, maar dat begreep je al denk ik 8)

Balen man, en dat je dan pas je decoder wisselt, is dan wel begrijpelijker, dan dat je dat meteen bij een nieuw model gaat doen.

Want Nobody wil graag het DCC protocol erin, en eerlijkheidshalve wil ik dat ook.
Vooral omdat je dan alle c.v.'s kan bereiken, die tot op heden in het MFX protocol haast niet te bereiken zijn.

Wat ik dan wel weer een pluspunt vindt van het MFX protocol, is dat ze de dingen bij naam noemen, en niet bij het c.v. nummer zoveel.

Zelfs de verschillen tussen de protocollen anno 2013 zijn haast niet meer zo verschillend, zoals het aanmelden wat nu in beide protocollen gebeurt.
Je ziet dat er ruimte in dat MFX protocol zit, en dat zie je aan dat MFX + gebeuren wel.

En de geschiedenis leert ons ook, dat vrijgave van protocollen niet het einde betekent, maar eerder een opbloei van het systeem.
Dat zag men wel toen het Motorola protocol werd vrijgegeven, er was ook meer keus daardoor, en het systeem bestaat nog.

Heb toch al het een en ander gezien van de CS 2, en ik zie dat men de c.v's gewoon anders benaderd.

Kijk hier maar eens naar dit voorbeeld

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Je kan ook zoals recent in een ander draadje werd gezegd het Trix model kopen, en er een sleper onder kwakken. Daar zit wel een DCC decoder in.

Walter
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Lid sinds: 2008

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
En dan ook nog de wielen.......
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Citaat van: Kappa op donderdag 31 oktober 2013, 09:25:19
Marc, in het plaatje van het Insider-model dat Maikel hier al eerder heeft geplaatst, staat toch ook het mfx+ teken afgebeeld.

Om het even voor iedereen duidelijk te maken (buiten de DCC-discussie om): het nieuwe Insider-model zal met een MFX+ decoder ("Spielewelt") worden uitgeleverd.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Hoi Maikel,

Dat die decoder een MFX+ wordt is geen verassing meer, het wordt ook gezegd op het kanaal dat Märklin tv heet.

Van mij mag ie ook in het gewone programma uitkomen, en daarbij was deze lok geen eenling, dus een nummervariant wordt het dan.

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Lid sinds: 2013

Raptor 1974

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Na wat wikken en wegen, vandaag de bon ingeleverd. Vind het een erg mooi loc, dus het wachten kan beginnen.. :D
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Zal wel weer een loc zijn waar een tweede hypotheek voor nodig is, dus ik laat hem aan mij voorbij gaan.
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
 :mrgreen:
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Citaat van: Janvis op maandag 23 december 2013, 17:02:35
Zal wel weer een loc zijn waar een tweede hypotheek voor nodig is...

De prijs valt voor een volledig nieuw ontwikkelde metalen loc, met full-sound MFX+ en cabineverlichting mee: ? 349,95.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Citaat van: RMW op maandag 23 december 2013, 17:11:05
Citaat van: Janvis op maandag 23 december 2013, 17:02:35
Zal wel weer een loc zijn waar een tweede hypotheek voor nodig is...
De prijs valt voor een volledig nieuw ontwikkelde metalen loc, met full-sound MFX+ en cabineverlichting mee: ? 349,95.
Precies! Daarom is de eerste gedachte die bij mij opkomt: Waar heeft M* nu weer op bezuinigd?  :mrgreen:
We gaan het na uitlevering meemaken  ;)
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Ze zullen bezuinigen op zo'n goedkope waardeloze mfniks decoder,
waar je na max. optrek en afremvertraging en lineaire snelheidvermeerdering/vermindering
nog STEEDS de rijstappen ziet...bah :thumbdown:
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Vorige week ook maar de bon ingeleverd. Zo'n mooi model mag natuurlijk niet ontbreken in de collectie
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Piko heeft dat ding ook in zijn collectie , stuk goedkoper en je kan er zelf een decoder in proppen  :D
Maarja das weer geen M-tje  >:-D
Mvg Jan .
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Citaat van: Wim op maandag 23 december 2013, 18:06:55
Ze zullen bezuinigen op zo'n goedkope waardeloze mfniks decoder,
waar je na max. optrek en afremvertraging en lineaire snelheidvermeerdering/vermindering
nog STEEDS de rijstappen ziet...bah :thumbdown:
Als je met Motorola en 14 stappen aanstuurt, misschien wel...
Ik heb heel wat mfx locs en ik zie geen overgang tussen de rijstappen hoor en ik ben daarin best wel een pietlut.
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Het model is nog niet op de markt en wordt al weer erg positief ontvangen hier... :thumbdown:

Groeten,
Ton.
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Dat is inderdaad wel jammer, dat sommige modellen al voor de uitlevering de grond in worden geboord. Op het Stummi-forum zijn ze daar helemaal sterk in. Een stukje van de voorvreugde verdwijnt zo wel bijna. Nu zal ik de laatste zijn om te ontkennen, dat er wel enkele (kwaliteits)issues zijn bij Märklin. Maar tot nu toe heb ik zelf eigenlijk altijd waar voor mijn geld gekregen, of is het via (een enkel) garantiegevalletje goed opgelost.
Natuurlijk is een bedrag van ?350,- niet niks en als je zoiets uitgeeft, mag je ook wel kritisch zijn. Maar we moeten ook niet paranoïde gaan worden. Toen ik mijn laatste Märklin-loc kocht bijvoorbeeld, heb ik vanwege alle verhalen rondom de nieuwe standaardmotor extra kritisch gekeken naar de rijeigenschappen. Maar die loc rijdt gewoon prima.
Mocht het budget toereikend zijn, dan zal ik rond april eens gaan zoeken naar een winkel waar ze een E 93 over hebben. Als de loc me dan in het echt ook overtuigt qua rijden en uiterlijk, dan mag ie mee. Want wat ik er tot nu toe van heb gezien bevalt me steeds meer! :)

Groet, Marc
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Citaat van: Wim op maandag 23 december 2013, 18:06:55
Ze zullen bezuinigen op zo'n goedkope waardeloze mfniks decoder,
waar je na max. optrek en afremvertraging en lineaire snelheidvermeerdering/vermindering
nog STEEDS de rijstappen ziet...bah :thumbdown:
Hoi Wim,

Lees jij wel wat er geschreven staat?
Er komt zelfs een MFX + decoder in, dus een waardeloze decoder zal dat niet zijn.

En zoals ik uit de filmpjes op You Tube begrijp, kan je best veel mogelijkheden programmeren.
Dan wel niet zozeer in de c.v. nummers maar dan wel in benaming ervan, en je kan al meer instellen dan voorheen.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Geiten heb je overal met dat gemekker.
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Citaat van: Bassie op maandag 23 december 2013, 17:50:54
Precies! Daarom is de eerste gedachte die bij mij opkomt: Waar heeft M* nu weer op bezuinigd?  :mrgreen:
We gaan het na uitlevering meemaken  ;)

He mensen, was maar een grapje hoor! Zelfs een smiley en ook nog een knipoog worden hier kennelijk over het hoofd gezien.

350 euro is nog steeds een flinke schep geld.
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Voor degenen die het in andere topics hebben gemist.
Märklin zegt dat ze gaat testen met 3 en 5-polige motoren in de E93.
Welke het beste uit de test komt, wordt uiteindelijk ingebouwd.

Ben wel benieuwd wat de uitslag gaat worden.
Blijft wel lastig, want als de 3-polige als beste uit de test komt, zal dat niet door iedereen worden begrepen...
Even afwachten dus.

Groeten,
Ton.
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Citaat van: Bassie op maandag 23 december 2013, 21:31:15
Citaat van: Bassie op maandag 23 december 2013, 17:50:54
Precies! Daarom is de eerste gedachte die bij mij opkomt: Waar heeft M* nu weer op bezuinigd?  :mrgreen:
We gaan het na uitlevering meemaken  ;)

He mensen, was maar een grapje hoor! Zelfs een smiley en ook nog een knipoog worden hier kennelijk over het hoofd gezien.

350 euro is nog steeds een flinke schep geld.
Hoi Bassie, het enige wat ik kan bedenken waar ze daadwerkelijk op hebben bezuinigd, is de kosten van de motoren.

Minder aan inkoop meer aan verkoop.

En ze gaan inderdaad afwegen of er een vijfpolige motor in komt, maar ze hebben nog een model (Trix) waar waarschijnlijk dezelfde motor in moet.

Want het zal ook wel te duur zijn, om daar twee aparte motoren voor op na te houden.

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
De eerste serie-exemplaren van de Märklin E 93 zijn inmiddels in Duitsland verschenen. Klik voor een plaatje. Tussen het gekrakeel door valt in dat draadje ook te lezen dat de eerste indruk van de rijeigenschappen goed is.

Groet, Marc
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Hoi Marc,

Bedankt voor het bericht. :thumbup: Het plaatje is alleen te zien voor geregistreerde Stummi leden  :(
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Denk, dat de foto alleen wel te zien is.


© www.schuma-ber.de

Gr.  Charlie
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Ah, niet aan gedacht dat de foto in de "Tagesthemen" bij het Stummi-forum niet te zien is voor niet-geregistreerden. Charlie, bedankt voor het plaatsen van de foto!
Overigens wordt nu in dat draadje opnieuw beweerd, dat de E 93 een moderne vijfpolige motor zou hebben. Zou het dan toch gaan gebeuren? :)

Groet, Marc
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Lelijk dik stuk messing als sleepstuk op de panto's? En geen witte ringen op de buffers? Grijze dakleidingen? Laag A-sein?

'Tis weer allemaal niks..... B)  :P


bahn.startbilder.de


Gr, Ben.
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Ben,

Lelijk stuk messing op de pantos: idd storend!
Model is TP-III, rond 1960: dus geen witte ringen rond de buffers: zie foto in reactie #32 dit topic.
Positionering A-sein kwam in postings daarvoor en daarna al aan de orde.
Nog een verschil: M* markeert de cabines als 1 en 2.
Op foto door jou geplaatst is het V en H  (Vor und Hinten) dat is weer tpII en museumtoestand..
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Citaat van: Spoorman op woensdag 04 juni 2014, 12:31:04
...
'Tis weer allemaal niks..... B)  :P
...
Hoi Ben,

Even proberen een vuurtje te stoken?  ;)

Groeten,
Ton.
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Ach, hij geeft gewoon zijn mening. :D
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Gewoon negeren zou ik zeggen. :P

Gr, Ben.
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Should be here Tuesday or Wednesday after got email of 37870 is now shipping. :-)

46199 is also included.
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Er staan ook filmpjes op you tube over de eigenschappen van de lok en natuurlijk het geluid.

Gr. hey21
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Citaat van: steventrain op zaterdag 14 juni 2014, 09:37:08
Should be here Tuesday or Wednesday after got email of 37870 is now shipping. :-)

46199 is also included.

De mijne is al vorige week afgeleverd.  :)

Moet hem alleen nog ophalen.
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Marklin 37870.





















Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Mooi lokkie. :thumbup:

Gr, Ben.
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
De E93 is inderdaad een geslaagd model, met veel detaillering, echt een Wannahave. :thumbup:
Hoe zijn de rijeigenschappen?
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Die lok ziet er echt goed uit, kan niet wachten tot die van mij binnenkomt!  :P
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Vandaag de loc opgehaald bij mijn dealer.

Wat een plaatje. Werkelijk een prachtig model.
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Olav,

Al mee gereden?