Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Insider modell 2014 E-93 DB

Gestart door soultrain zaterdag 21 september 2013, 17:59:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Insider modell 2014 E-93 DB


INSIDER Wagen-Set 1 zur E93 DB H0/WS - 46199
NUR MIT BESTELLSCHEIN BESTELLSCHLUSS 31.03.2014
Güterwagen-Set 1 zur E93, DB
Vorbild: 6 Güterwagen unterschiedlicher Ausführung der Deutschen Bundesbahn (DB). 2 Schiebewand-/-dachwagen Kmmgks 58. 1 Muldenkippwagen Ommi 51. 1 Schiebedachwagen Kmmks 51. 1 gedeckter Selbstentladewagen Ktmmvs 69. 1 Kesselwagen der VTG. Betriebszustand Anfang der 60er Jahre. Modell: Schiebewand-/-dachwagen mit und ohne Bremserbühne. Muldenkippwagen mit Bremserstand und mit Schotter in maßstäblicher Körnung beladen. Schiebedachwagen mit Bremserbühne und ohne Bremserhaus. Gedeckter Selbstentladewagen. Kesselwagen der VTG. Alle Wagen mit unterschiedlichen Betriebsnummern und einzeln verpackt. Gesamtlänge über Puffer ca. 67,6 cm
UVP 199,95 EUR

INSIDER Wagen-Set 2 zur E93 DB H0/WS - 47321
NUR MIT BESTELLSCHEIN BESTELLSCHLUSS 31.03.2014:
Güterwagen-Set 2 zur E93, DB
Vorbild: 6 unterschiedliche Güterwagen der Deutschen Bundesbahn (DB). 4 Güterwagen Gl(t)mm(eh)s mit und ohne Stirntüren und mit und ohne Heizkupplung. 1 Gaskesselwagen der VTG. 1 Rungenwagen Rr 20. Modell: 1 gedeckter Güterwagen mit Stirnwandtüren und Heizkupplung. 1 gedeckter Güterwagen ohne Stirnwandtüren und ohne Heizkupplung. 1 Gaskesselwagen ohne Sonnenschutzdach der VTG. 1 gedeckter Güterwagen ohne Stirnwandtüren und mit Heizkupplung. 1 Rungenwagen mit Metallrungen und Holzbeladung. 1 gedeckter Güterwagen mit Stirntüren und ohne Heizkupplung. Alle Wagen mit unterschiedlichen Betriebsnummern. Gesamtlänge über Puffer ca. 93,8 cm.
UVP 179,95 EUR

INSIDER E-Lok E93 DB Ep.III H0/WS DIGITAL SOUND - 37870
NUR MIT BESTELLSCHEIN BESTELLSCHLUSS 31.03.2014
Güterzug-Elektrolokomotive Baureihe E 93, DB
Vorbild: Schwere Güterzug-Elektrolokomotive Baureihe E 93 07 der Deutschen Bundesbahn (DB). Flaschengrüne Grundfarbgebung. Betriebszustand um 1960. Modell: Mit Digital-Decoder mfx und umfangreichen Geräuschfunktionen. Geregelter Hochleistungs-antrieb mit Schwungmasse, zentral eingebaut. Jeweils 2 Achsen in jedem Treibgestell über Kardan angetrieben. Fahrtrichtungsabhängig wechselndes Dreilicht-Spitzensignal und zwei rote Schlusslichter konventionell in Betrieb, digital schaltbar. Spitzensignal an Lokseite 2 und 1 jeweils digital separat abschaltbar. Wenn Spitzensignal an beiden Lokseiten abgeschaltet ist, dann beidseitige Funktion des Doppel-A-Lichtes. Zusätzlich kann die Führerstands-beleuchtung digital geschaltet werden. Beleuchtung mit wartungsfreien warmweißen und roten Leuchtdioden (LED). Führerstände und Maschinenraum mit Relief-Inneneinrichtung. Ansteckbare Bremsschläuche und Kupplungshaken liegen separat bei. LüP 20,3 cm.
UVP 349,95 EUR

Das gleiche kommt für den Trix Profi Club.

PROFI-CLUB E-Lok E93 DB Ep.III H0/GL DIGITAL SOUND - 22870
NUR MIT BESTELLSCHEIN BESTELLSCHLUSS 31.03.2014
Güterzug-Elektrolokomotive Baureihe E 93, DB Vorbild: Schwere Güterzug-Elektrolokomotive Baureihe E 93 der Deutschen Bundesbahn (DB). Flaschengrüne Grundfarbgebung. Betriebsnummer E 93 07. Betriebszustand um 1960. Modell: Mit DCC/mfx-Digital-Decoder und umfangreichen Geräuschfunktionen. Geregelter Hochleistungsantrieb mit Schwungmasse, zentral eingebaut. Jeweils 2 Achsen in jedem Treibgestell über Kardan angetrieben. Haftreifen. Fahrtrichtungsabhängig wechselndes Dreilicht-Spitzensignal und zwei rote Schlusslichter konventionell in Betrieb, digital schaltbar. Spitzensignal an Lokseite 2 und 1 jeweils digital separat abschaltbar. Wenn Spitzensignal an beiden Lokseiten abgeschaltet ist, dann beidseitige Funktion des Doppel-A-Lichtes. Zusätzlich kann die Führerstandsbeleuchtung digital geschaltet werden. Beleuchtung mit wartungsfreien warmweißen und roten Leuchtdioden (LED). Angesetzte Griffstangen. Führerstände und Maschinenraum mit Relief-Inneneinrichtung. Ansteckbare Bremsschläuche und Kupplungshaken liegen separat bei. Länge über Puffer 20,3 cm. Highlights: Komplette Neuentwicklung. Besonders filigrane Metallkonstruktion. Mit DCC/mfx-Decoder und umfangreichen Betriebs- und Geräuschfunktionen. Führerstandsbeleuchtung digital schaltbar. Beleuchtung mit warmweißen und roten Leuchtdioden (LED).
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Dat is toch wel vet! Een nieuw model wat door M* nog nooit eerder is gemaakt. Echt een aanwinst in het M* gamma.
De E94/194 kent iedereen en is volgens mij erg populair, een echte klassieker van M* en ik denk dat iedereen er (minimaal) één op de baan heeft staan.
De E93 is de voorloper van deze lok, o.a. valt op dat er geen uitsparingen in de chassisbalken zitten zoals bij de E94. Voor de duidelijkheid even een plaatje (van wikipedia) van de E93.


Misschien overbodig om te melden, maar deze komt hier op de verlanglijst te staan  :mrgreen:
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Dat is toch wel weer eens wat anders een model dat nog nooit door M is uitgebracht.

Tony
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Volgens mij zijn de meeste Insider-modellen juist nieuwe niet eerder ontwikkelde modellen.
Denk aan de BigBoy, Senator.

Groeten,
Ton.
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Goede keuze voor het 'Insidermodel'! Dat kan zeker een mooie loc worden.
Inmiddels is er ook al een "exploded view" op het net te vinden van dit model. De volgende url gewoon even kopieren in de adresbalk van je browser:

http://medienpdb.maerklin.de/product_files/1/pdf/37870_explo.pdf

Groet, Marc
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Was ik maar rijk dan kon ik hem betalen  :-( :-( :-( :-( :-( :-( Hij is namelijk wel heeeeel mooi  :)
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Mooi een compleet nieuw model van E93 .

Kan het nooit lang duren voor er ook een nieuwe E94 voor de dag komt .  :D
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Het origineel staat in het DB museum in Koblenz. Was er nog op een mooie dag in augustus en schoot bijgaand plaatje.
Binnenkort meer beeldmateriaal uit dit museum in het topic Station Grootspoor
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Citaat van: jumbo op zaterdag 21 september 2013, 22:17:37
Kan het nooit lang duren voor er ook een nieuwe E94 voor de dag komt .  :D

Daar zat ik eerlijk gezegd ook al aan te denken. Maar de E93 schijnt toch zo'n 90 cm korter te zijn dan de E94, dus ik weet niet of ze het onderstel van het E93-model zo makkelijk kunnen gebruiken voor de 'nieuwe' E94. Het zou wel mooi zijn als er van die loc ook eindelijk een nieuwe versie gaat komen. :)

Groet, Marc
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
LOB Märklin E93 = 20,3 cm, E94 = 21 cm.
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
DB E-93 07; En dan met rode wielen.
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Deze gaat op het verlanglijstje  :D
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

online
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Als E94 fanaat moet deze als voorganger van de E94 er natuurlijk bij. Dus op de verlanglijst geplaatst.
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

online
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Niet alleen op de verlanglijst, de bestelling is geplaatst.
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Mooie loc, voor nog alleszins schappelijke prijs.
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Zo wordt dat lijstje natuurlijk nooit korter....<Zucht> :D
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Citaat van: Olav op maandag 23 september 2013, 14:52:06
Niet alleen op de verlanglijst, de bestelling is geplaatst.
Zonder bestelformulier?
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Citaat van: Baanloos op dinsdag 24 september 2013, 21:48:16
Mooie loc, voor nog alleszins schappelijke prijs.
De Insider locs (niet stomers) zijn meestal wel redelijk gunstig in prijs.
Heb je budget over om de beide wagonsets erbij te kopen ;)

Groeten,
Ton.
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

online
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Citaat van: basjuh1981 op donderdag 26 september 2013, 18:24:49
Citaat van: Olav op maandag 23 september 2013, 14:52:06
Niet alleen op de verlanglijst, de bestelling is geplaatst.
Zonder bestelformulier?

yep
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Hoe doe je dat dan?
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Informeer gewoon bij je handelaar ;)

En als je geduld hebt, verschijnt deze lok toch wel in het programma, want meestal zijn de ontwikkelkosten zo hoog, dat alleen de Insiders dat niet op kunnen hoesten 8)

De geschiedenis herhaalt zich keer op keer, tenzij de nieuwe leiding nu eens anders beslist ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Bedankt voor de tip Hans. ;)
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

online
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Citaat van: basjuh1981 op maandag 07 oktober 2013, 14:14:42
Hoe doe je dat dan?

Bij mijn eigen dealer.
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Hierbij een plaatje van het Insider-model (bron: mke.de):

Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Maikel, bedankt voor het plaatsen van het plaatje! Dat ziet er zo op het eerste gezicht zeker niet verkeerd uit. Ik ben heel benieuwd hoe het model overkomt in het echt.

Groet, Marc
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Het Märklin modelplaatje toont de E93 07.
Eerder werden in dit topic afbeeldingen geplaatst van de E93 07.
Dus: Zoek de verschillen. (Verschil 1 = kleur van de drijfwielen)
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Citaat van: nobody op zondag 13 oktober 2013, 14:02:46
...
Dus: Zoek de verschillen. (Verschil 1 = kleur van de drijfwielen)
Op de foto's in post 8 en 10 zie ik hetzelfde verschil.
Welke is dan de kleurstelling van TP III?

Groeten,
Ton.
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
BR E93 07 komt uit TP III. Meer info ===> klik
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Citaat van: 10103 op zondag 13 oktober 2013, 13:52:17
Dat ziet er zo op het eerste gezicht zeker niet verkeerd uit.

Het gaat hierbij nog om een door de computer "berekende" animatie van de E93, gebaseerd op Autocad-tekeningen. Ofwel: het is nog geen handmonster wat wij hier zien, maar een computeranimatie. Maar goed, fraai is hij wel :).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Wielen waren in het echt altijd bruingrijs, behalve de eerste 1000 kilometer na revisie. Dus dat is sowieso niet iets om je aan te storen ;)
Ik wil een tijdperk-4-versie, ooit!
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
En beste Nobody; verschil twee is, dat bij het echte model, één verlichting(de A opstelling) boven de vensters zit en bij het model van marklin niet.
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Met betrekking tot het bovenste frontlicht ben ik eens gaan kijken naar oude foto's. Op afbeeldingen van vóór 1960 zie je inderdaad het derde licht boven de ruiten zitten: klik, klik(E 93 07, 1938) en klik(E 93 07, 1952). In de jaren zestig is die lamp echter bij de E 93-locs verplaatst naar de voorbouw: zie klik(E 93 15, 1966) en klik(E 93 11, 1967).   

De foto in reactie 10 is gemaakt in oktober 1985 tijdens de viering van 150 jaar Duitse spoorwegen in Bochum-Dahlhausen. De E 93 07 was eerder dat jaar overgegeven aan de "Interessengemeinschaft E 93 07" die de loc voor dat jubileum moest opknappen. De loc is toen naar het schijnt weer in de toestand van beginjaren zestig gebracht, waarbij het derde licht dus blijkbaar nog boven de ruiten zat (zie info hier).

Vanochtend heb ik nog een foto gevonden van de E 93 07 van 2 mei 1964 in Kornwestheim, waarbij het licht al op de voorbouw te zien is. In de eerste beschrijving van het model geeft Marklin aan, dat het de E 93 07 rond 1960 weergeeft. Dat zou dan dus niet overeenkomen met de hierboven gevonden informatie. Ik ben dus benieuwd hoe de loc er straks in het echt gaat uitzien en welke beschrijving er uiteindelijk bij geplaatst gaat worden.   

Groet, Marc 

Edit: Reactie aangepast en aangevuld met nieuwe gegevens.
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Vanochtend zag ik dat Märklin de nieuwe Insider E 93 heeft opgenomen in de "Produktdatenbank". Opvallend vind ik, dat daar toch - in zowel de tekst als de bijbehorende plaatjes - gesproken wordt van een MFX+ decoder. Eerder werd beweerd dat er een normale mfx-decoder gebruikt zou gaan worden.

Groet, Marc
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

online
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Marc, in het plaatje van het Insider-model dat Maikel hier al eerder heeft geplaatst, staat toch ook het mfx+ teken afgebeeld.
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Marc & Ad, Het blijft gokken want in het "Insider News" staat hij met het mfx+ symbool afgebeeld maar in de tekst wordt er over geen mfx+ gerept. Zie ook antwoord van Niels click Mvg.
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

online
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Citaat van: Märklin Officieel op maandag 07 oktober 2013, 21:17:47
Het Insider-model 37870 zal met een normale MFX decoder worden geleverd. Omdat dit een clubmodel is heeft men gekozen om de prijs zo laag mogenlijk te houden en daardoor geen MFX+ decoder te instaleren.
Even het bewuste citaat van Niels erbij gepakt.
Wat me opvalt is dat de huidige modellen met een mfx+ decoder niet duurder zijn dan vergelijkbare modellen met een normale mfx.
Ik vraag me dan af in hoeverre deze extra optie dan ook bepalend zal zijn voor de prijs van het Insider model 2013.
Maar ja, ik ben geen vertegenwoordiger van Marklin... ;)
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Er zit geen DCC compatibele decoder in. Dus koop ik haar niet...
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Een mooie lok, die grote kans maakt om aangeschaft te worden.

Marcel
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Citaat van: nobody op donderdag 31 oktober 2013, 12:46:09
Er zit geen DCC compatibele decoder in...
Hoi Wim,

Je kunt er toch zelf een andere decoder inzetten... ;)

Groeten,
Ton.
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Tuurlijk kan dat.
Maar je hebt dan al wél betaald voor een Märklin sound decoder.
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Hoi Wim,

Zal ik je een tip geven?

Dan verpats je die decoder toch weer ;) :D

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
En wie zou zo'n geluidsdecoder van Märklin willen hebben, als men een mSD met DCC kan kopen.
En om er een ESU Loksound in te kunnen zetten zou alles, behalve de motor, eruit gesloopt moeten worden...
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Nog een tip Wim,

Plaats een bericht in het te koop hoekje >:-D
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Nogmaals Hans: ===> klik
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Hoi Wim,

Lezen kan ik wel, begrijpen ook zelfs, maar als je al die rompslomp niet wil, dan laat je de lok lekker waar ie hoort, en wel in de fabriek :D
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Had je toch béter moeten lezen Hans ===> klik
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Tja Wim,

Helaas voor jou zijn er nog steeds Märklinisten die geen DCC willen in hun decoders.

En voor Märklin is die groep zo groot, dat ze het alleen in die losse decoders stoppen, en niet in de lokdecoders die in je lok zit gebakken.

Zal met productbescherming te maken hebben vrees ik, maar als je niks probeert als fabrikant, dan kom je ook nergens.

Toch zou ik weleens willen weten, of ze dan wel omgaan, als de losse decoders inderdaad succesvol zijn.
En dan mede door het feit dat er DCC inzit.

Alleen dan zal je DCC kunnen verwachten, maar voor het zover is.........

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Hans,
't zou toch een kleine moeite zijn voor Märklin om in alle nieuwe m*D decoders het DCC protocol in te bakken.
Diegenen die dat (DCC) protocol niet op prijs stellen, kunnen dat protocol dan uitzetten in de decoder.
Iedere moderne decoder fabrikant maakt dat mogelijk bij multi protocol decoders.
Hopelijk leest de Märklin vertegenwoordiger/forumlid mee...
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Hoi Wim,

Dat het een kleine moeite zou zijn, dat ben ik met je eens ;)

Eigenlijk zou dat voor elke multiprotocol decoder moeten gelden, het formaat dat je wenst aanzetten en de andere formaten uit.

Ik hoop gewoon dat er een dergelijke decoder in deze lok komt te zitten, en ergens denk ik dat ze ook een fout maken, als deze lok niet met MFX+ wordt geleverd.

Ook dit is iets softwarematigs, en kost de halve wereld niet, wat Kappa al aanhaalde.

Dat deze lok ook gewoon ergens in het programma komt zal wel duidelijk zijn, als ze al vinden dat MFX+ te duur zou zijn voor het Insider model.

Dan maar liever wel een mSD decoder, in een lok in het gewone programma :-)

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Insider modell 2014 E-93 DB
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Insider modell 2014 E-93 DB
In de nieuwste aflevering van Märklin TV zijn nu beelden te zien van een rijdende E 93. Dat ziet er toch wel erg fraai uit!  :)
Misschien moet ik mijn treinenbudget voor volgend jaar toch nog maar eens overdenken...

Groet, Marc