Gisteren de Brawa 40273, KPEV S9, bij m'n treinenboer opgehaald tegen betaling van ? 579,--
Afbeelding van de loc op de Brawa site (in 360
o te bekijken ===>
klikDe ESU lokprogrammer op een stuk spoor aangesloten.
De lok uit de (zeer zuigend sluitende doos) en de plastic verpakking (a lá Märklin) gehaald.
Het plastic zakje met nog aan te brengen details (2 Westinghouse remslangen, geleideleiding voor de snelheidsmeter,
2 setjes met injector leidingen en 2 tenderdeuren) even apart gelegd.
Er zit ook nog een speciaal gereedschapje bij om de koppelstangen te de- en monteren.
Lok op het stukje testspoor gezet en de lokprogrogrammer software op m'n BTO laptop opgestart.
Even op defaultadres 3 getest of de loc überhaupt bewoog... Ja, ze doet 't. Meevaller...
De CV instellingen voor de Brawa S9/BR 14 en de bijbehorende geluidsbestanden opgehaald van af de ESU site.
De ZIP file uitgepakt in de Lokprogrammer 4 map en dat bestand een eigen naam gegeven (Wim-S9.esux).
De file ge-opend in het programma. Hieroverheen de locdecoderparameters geschreven.
Als eerste het adres gewijzigd in DCC 159. Analoge herkenning uitgeschakeld. Max snelheid verminderd.
Vooruit en achteruit trimming geactiveerd en van een passende waarde voorzien.
Geluidsproductie verminderd. Front- en sluitverlichting minder fel gemaakt en fade in/fade out aangezet.
Rookproductie van de standaard ingebouwde Seuthe generator iets verminderd.
Functiemapping aan mijn voorkeur aangepast.
De stoomslagen stonden, af fabriek, véél te snel afgesteld. Aangepast.
De decoderparameters in de locdecoder geschreven.
Het bestand Wim-S9 (met de geluidsbestanden en de aangepaste decoderparameters), gesaved in de Lokprogrammer-4 map.
Nu ik zeker weet dat ze technisch in orde is kan ik me gaan bezighouden met het monteren van de details,
het aanbrengen van echte steenkool (antraciet) en het decent aanbrengen van gebruikssporen op de delen die daarvoor
in aanmerking komen.
En de foto's... Wordt vervolgd.