Na 2.5 jaar niets meer hier geplaatst te hebben kan ik jullie melden dat daar weer verandering in gaat komen.
Verandering van baan (niet de modelspoorbaan
) , kinderen die het huis uit gaan en andere vrijetijd rovende zaken ben ik blij weer aan mijn zolderbaan te kunnen werken.
Ik was gebleven bij de draaischijf. Deze is technisch in orde maar moet nog een kleurtje krijgen en verder aangekleed worden. Dat aankleden is nog een dingetje bij mij. Ik wil veel details die netjes en strak verwerkt worden. De locloods stond al lang op de to-do lijst. Zelfbouw, omdat ik niets kon vinden waar ik tevreden over was. Scratchbuilden van bestaande dozen is een optie maar er moet toch veel gezaagd, gevijld en gesneden worden. Bert zag ik lang geleden op dit forum al melden over zijn laser snijder. Zijn idee opgevolgd en er ook een besteld bij de chinees. (Eleksmaker A3 Pro) Gelukkig allemaal nog ruim voor de crisis, zodat e.e.a. 3 weken later in huis was.
Maar omdat ie totaal niet afgeschermd is aan de omgeving heb ik er een kast voor ontworpen.
linkerzijde komt de besturing.
Na een weekje kruinkrabben en herrie maken in de tuin had ik het volgende resultaat.
Geschilderd, samengebouwd en in de hobbykamer geplaatst. Klaar om gebruikt te gaan worden.
Eerst e.e.a. wederom in CAD zetten. Ik gebruik hiervoor Inventor 2020.
Deuren worden via scharnier onder de tafel mbv servomotoren bedient.
Grote delen worden uit MDF gemaakt (2 en 3mm), dunnere delen van karton. Eerste probeersels zagen er goed uit. MAteriaal is in bestelling, komt in de loop van volgende week naar Delden.
Groeten Maarten