Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Mobile Station 2

Gestart door A3_USA_Trains dinsdag 03 september 2013, 20:51:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mobile Station 2
A3_USA_Trains
gast

Mobile Station 2
Ik wil een tweede Mobile Station 2 aansluiten op de aansluit box. Heb ik dan ook de beschikking over 20 locomotieven of gewoon 10 op beide Mobile Stations 2.
Is het ook mogelijk om een combinatie te maken met de de Mobile Station 1?
Re: Mobile Station 2
Lid sinds: 2011

offline
Re: Mobile Station 2
Hallo,

Het is mogelijk om op elke MS2 10 verschillende locomotieven te besturen; zo kom je dus op 20.
Bij mij nam de tweede MS2 wel eerst diverse locomotieven van de eerste MS2 over, dus ik moest wel wat moeite doen, maar inmiddels kan ik ook op die manier 15 verschillende locomotieven aansturen met een 2-tal MS2 (meer heb ik er niet, maar 20 is dus wel mogelijk zo).

Hopelijk is dit een antwoord waar je wat aan hebt.

Groet,

Gijsbert
Re: Mobile Station 2
Citaat van: A3_USA_Trains op dinsdag 03 september 2013, 20:51:15
Is het ook mogelijk om een combinatie te maken met de de Mobile Station 1?
Die vraag is al eerder aan de orde geweest. Niemand die met zekerheid kon melden dat het kan. Ook de schema's van Märklin geven die combinatie niet. Je kunt wel een MS 1 en een MS 2 op een Central Station aansluiten.
Re: Mobile Station 2
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Mobile Station 2
Citaat van: A3_USA_Trains op dinsdag 03 september 2013, 20:51:15
Ik wil een tweede Mobile Station 2 aansluiten op de aansluit box.
Is het ook mogelijk om een combinatie te maken met de de Mobile Station 1?

Als je de aansluitbox 60113 bedoeld, dan kan je daar geen MS 1 op aansluiten.

Want die aansluitbox heeft het vermogensdeel van je MS 2 aan boord, terwijl de MS 1 dat vermogensdeel zelf draagt.

Wel maakt je CS 2 daarvoor geen uitzondering, dus kan je ze beide wel op die centrale aansluiten, maar op de genoemde aansluitbox niet ;)

Ook een combi met de aansluitbox/rail van de MS 1 is dus geen optie, vanwege het boven vermelde verhaal.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Mobile Station 2
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Mobile Station 2
Ik denk dat het er meer om gaat om de software in de verschillende mobile stations. Waar het vermogensdeel zit maakt niet uit, dan kun je oplossen met de pinnen.
Re: Mobile Station 2
leonardus
gast

Re: Mobile Station 2
Hoi, Het mobile station 1 kan niet in combinatie met ms 2 worden aangesloten. Dan krijg je storingen en mogelijk ook schade omdat de ms 1  een vermogen deel heeft en de ms 2 niet! Groetjes Leo.